σελφ σερβις - ΑΒ Βασιλόπουλος: Plan A η οργανική ανάπτυξη, Plan B οι εξαγορές

Τετάρτη, 8 Ιουλίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

ΑΒ Βασιλόπουλος: Plan A η οργανική ανάπτυξη, Plan B οι εξαγορές

22 Μαΐου 2017 | 10:38 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Θετικό ρυθμό ανάπτυξης και το 2017 αναμένει η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος, εφαρμόζοντας ακόμη μια χρονιά στρατηγική δυναμικών επενδύσεων για την επέκταση του δικτύου της σε νέες περιοχές και τη διείσδυσή της σε γειτονιές με μεγάλο πληθυσμιακό δυναμικό. Σύμφωνα με την πληροφόρησή μας, το φετινό επενδυτικό πλάνο της εταιρείας προβλέπει τη διάθεση κεφαλαίων ύψους 105 εκατ. ευρώ.

Κατά το μεγαλύτερο μέρος τους τα εν λόγω κεφάλαια θα επενδυθούν στο δίκτυο πωλήσεων της αλυσίδας, τόσο για την οργάνωση νέων καταστημάτων όσο και για τη στήριξη του προγράμματος ανακαίνισης των παλαιότερων σούπερ μάρκετ.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες φέτος η διοίκηση της αλυσίδας σχεδιάζει την ίδρυση και λειτουργία συνολικά 18 νέων εταιρικών καταστημάτων λιανικής, 2 χονδρικής ΕΝΑ Food Cash & Carry και περίπου 8 καταστημάτων ενταγμένων στο σύστημα franchise.

Σήμερα το δίκτυο καταστημάτων της ΑΒ Βασιλόπουλος περιλαμβάνει 389 σημεία πώλησης σε όλη τη χώρα. Ο κύριος όγκος τους, τα 256, φέρουν το σήμα της αλυσίδας, τα 21 λειτουργούν υπό την επωνυμία ΑΒ City, τα 21 είναι AB Shop & Go, τα 66 αναπτύσσονται ως AB Food Market και τα υπόλοιπα 12 αποτελούν το δίκτυο χονδρικής της αλυσίδας, που δραστηριοποιείται με το σήμα ΕΝΑ Food Cash & Cary.

Από την επέκταση του δικτύου με νέα σημεία και την «ωρίμαση» των περυσινών νέων καταστημάτων η ΑΒ Βασιλόπουλος αναμένει φέτος ότι θα εξασφαλιστεί η ανάπτυξη των πωλήσεων της. Όπως εκτιμούν στελέχη της, μιλώντας στο σελφ σέρβις, η ανάταξη του δικτύου της Μαρινόπουλος υπό το σήμα Σκλαβενίτης θα προκαλέσει μεγάλες πιέσεις στον ανταγωνισμό, οδηγώντας σε νέο κύκλο μετατοπίσεων τζίρου μεταξύ των ισχυρών της αγοράς.

Ανάλογες πιέσεις, όχι ωστόσο με την ίδια ένταση, αναμένονται και από το δίκτυο λιανικής της Metro, η οποία πλέον αναμένει ένταση στο ρυθμό ανάπτυξης του τζίρου των καταστημάτων που προέρχονται από την Αφοί Βερόπουλοι.

Έμφαση στην οργανική ανάπτυξη
Σε κάθε περίπτωση, η ΑΒ Βασιλόπουλος θεωρεί ότι φέτος θα είναι μια κρίσιμη χρονιά για την αγορά του κλάδου, μια χρονιά κατά την οποία η αλυσίδα θα στηρίξει την ανάπτυξη των πωλήσεών της στην επεκτατική της πολιτική, μέσω της οποίας θα υπερκαλύψει τις όποιες απώλειες εσόδων εμφανίσει το δίκτυό της σε συγκρίσιμη βάση. Σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο νέων εξαγορών, φαίνεται ότι εξελίξεις μέσα στη χρονιά δεν θα υπάρξουν για την εταιρεία, η διοίκηση της οποίας προτίθεται κατά το τρέχον και το επόμενο έτος να επικεντρωθεί στην οργανική ανάπτυξη της αλυσίδας. Εν συνεχεία θα επανέλθει στην εξέταση νέων σεναρίων εξαγορών. Εννοείται, βέβαια, ότι η εν λόγω στρατηγική θα μπορούσε να αρθεί υπό «ειδικές» συνθήκες ή εφόσον παρουσιαστούν στην εταιρεία ενδιαφέρουσες ευκαιρίες εξαγορών.

Στο μεταξύ, προκειμένου να στηρίξει τη θέση της στη λιανική, η ΑΒ Βασιλόπουλος θα επιμείνει στην πολιτική της επιθετικής τιμολόγησης, επιδιώκοντας να μην αφήσει χώρο στους δύο σημαντικότερους ανταγωνιστές της, που θα διεκδικήσουν φέτος νέα μερίδια αγοράς, δηλαδή τα δίκτυα Σκλαβενίτης και My Market.

Σημειώνεται ότι, το 2016 έκλεισε για την ΑΒ Βασιλόπουλος με αύξηση πωλήσεων 13%, με τον τζίρο της να διαμορφώνεται στη ζώνη των 2,2 δισ. ευρώ, έναντι 1,946 δισ. ευρώ που ήταν το 2015.

σελφ σερβις (T. 471)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION