σελφ σερβις - Πτωτική η τάση για τα PL και φέτος

Παρασκευή, 3 Ιουλίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Πτωτική η τάση για τα PL και φέτος

26 Απριλίου 2017 | 09:48 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Private Label,Έρευνα

Σε καθοδική πορεία για τρίτη συνεχή χρονιά –αλλά με σαφώς χαμηλότερο ρυθμό–, μετά από ένα έντονα ανοδικό σερί μεταξύ 2007 και 2014, βρίσκονται φέτος τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Αν κάποια ομάδα κωδικών θα μπορούσε να βάλει φρένο στην πτωτική τάση των συνολικών τους πωλήσεων, αυτά είναι μόνο τα τρόφιμα-ποτά, των οποίων η ζήτηση κατά το πρώτο δίμηνο του έτους, παρά τις αντιξοότητες, εμφάνισε σταθερότητα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, κατά τις δύο τελευταίες χρονιές οι πωλήσεις των private label προϊόντων έκλεισαν πτωτικά με -7% το 2015 και -13,9% το 2016, καθότι όπως σημειώνουν κύκλοι της αγοράς, την περίοδο αυτή οι παραγωγοί των επώνυμων αγαθών ακολούθησαν μια έντονα επιθετική πολιτική τιμών και προσφορών, με αποτέλεσμα να αναχαιτίσουν την άνοδο των ιδιωτικών σημάτων, ανακτώντας μέρος των χαμένων εσόδων τους. Σημειώνεται ότι το 2007 τα PL προϊόντα συμμετείχαν με μερίδιο μόλις 5,9% στο σύνολο των πωλήσεων του κλάδου, ενώ το 2014, μετά από ένα έντονα ανοδικό σερί, είχαν αυξήσει το ποσοστό του μεριδίου τους στο 19%, το οποίο το 2015 μειώθηκε στο 18% και το 2016 στο 16,5%.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2016, βάσει στοιχείων της Nielsen, έκλεισε για την κατηγορία με συνολικές πωλήσεις 1,553 δισ. ευρώ από 1,631 δισ. ευρώ το 2015. Τα μεγέθη αυτά αντιστοιχούν στον συνολικό τζίρο της κατηγορίας (ηπειρωτική και νησιωτική χώρα), περιλαμβανομένης της στάθμισης των πωλήσεων της Lidl. Εφόσον, όμως, από τη μέτρηση εξαιρεθεί η Lidl, τότε οι πωλήσεις των PL καταγράφονται μειωμένες στα 792 εκατ. ευρώ από 923 εκατ. ευρώ το 2015. Η Lidl στο εξεταζόμενο διάστημα φαίνεται ότι κινήθηκε κόντρα στο ρεύμα, αυξάνοντας τα έσοδά της κατά 7,6%, στα 761 εκατ. ευρώ πέρυσι από 708 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με την Nielsen, το 2016 η κατηγορία τρόφιμα-ποτά στον τομέα των PL, στην οποία αντιστοιχεί ο κύριος όγκος των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ, κατέγραψε πτώση 4,7% στο σύνολο της αγοράς (σύνολο Ελλάδας με τη Lidl). Όμως, αντίστοιχα οι πωλήσεις της Lidl κινήθηκαν ανοδικά κατά 7,4%.

Η μεγαλύτερη πτώση σημειώθηκε στα PL προϊόντα υγείας και ομορφιάς και ήταν της τάξης του 12,3%, όταν στη Lidl η κατηγορία αυτή κινήθηκε επίσης ανοδικά κατά 4,7%. Πτωτικά για την αγορά κινήθηκαν και τα PL προϊόντα σπιτιού με 3,1%, αλλά η Lidl σε αυτά κατέγραψε επίσης άνοδο 9,9%.

Οριακή η πτώση το 2017
Η καθοδική πορεία των πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικού σήματος φαίνεται πως συνεχίζεται και το 2017, καθότι, σύμφωνα με τις μετρήσεις της Nielsen, οι συνολικές πωλήσεις της κατηγορίας (σούπερ μάρκετ και Lidl) διαμορφώθηκαν στα 230 εκατ. ευρώ μεταξύ 1ης Ιανουαρίου και 25ης Φεβρουαρίου, από 234 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2016. Πρόκειται, ωστόσο, για οριακή πτώση των πωλήσεων της κατηγορίας, η οποία, εφόσον το ευνοήσουν οι συνθήκες, μπορεί σχετικά εύκολα να ανατραπεί. Μάλιστα, στην πρώτη αυτή περίοδο του 2017 η Lidl εμφανίζει μια μικρή κόπωση στον ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεών της, αφού τα έσοδά της διαμορφώθηκαν φέτος στα 111 εκατ. ευρώ από 110 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο έναν χρόνο πριν. Καθοριστικός θα είναι και φέτος ο ρόλος που θα διαδραματίσουν οι παραγωγοί επώνυμων αγαθών, με τις πολιτικές τιμολόγησης που θα ακολουθήσουν.

σελφ σερβις (T. 471)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION