σελφ σερβις - Κάμψη στα μερίδια των PL προϊόντων

Τετάρτη, 26 Φεβρουαρίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Κάμψη στα μερίδια των PL προϊόντων

23 Ιανουαρίου 2017 | 15:38 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Private Label,Έρευνα

Τα πρώτα σημάδια κάμψης στις πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικού σήματος καταγράφηκαν το 2016. Το μερίδιό τους στην οργανωμένη λιανική διαμορφώθηκε σε επίπεδα χαμηλότερα του 2015, οπότε η τάση στους διακινούμενους όγκους εξακολουθούσε να είναι ανοδική. Τα στοιχεία της Nielsen εμφανίζουν τα private label να κινούνται πτωτικά ήδη από το τελευταίο τρίμηνο του 2015.

Το τελευταίο τρίμηνο του 2015, λοιπόν, η συμμετοχή των PL στο σύνολο των πωλήσεων της αγοράς μειώθηκε στο 37,3% από 40,8% το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο. Οι σχετικές μετρήσεις της Nielsen περιλαμβάνουν την Lidl, αλλά αν δεν υπολογιστούν τα στοιχεία του discounter της αγοράς, τότε η πτώση του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικού σήματος διαμορφώνεται στο 25,3% από 27,2% το προηγούμενο τρίμηνο.

Σε ό,τι αφορά τη φετινή χρονιά, ο κλάδος φαίνεται πως επιχείρησε να «μαζέψει» την απότομη αυτή κάμψη, κερδίζοντας μέρος των απωλειών σταδιακά από το πρώτο μέχρι και το τρίτο τρίμηνο του 2016. Πάντως, σε επίπεδο εννεαμήνου το μερίδιο σε όγκο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας παρέμεινε, σύμφωνα με τη Nielsen, μειωμένο στο 38,7% από 39,6% το αντίστοιχο διάστημα του 2015, εφόσον περιληφθούν στη μέτρηση τα στοιχεία της Lidl. Η μείωση του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ακόμα μεγαλύτερη, στο 23,7% φέτος από 26,9% πέρυσι την ανάλογη περίοδο, εάν εξαιρεθούν τα στοιχεία της Lidl από τη μέτρηση.

H Lidl φαίνεται πως αποτελεί ένα ισχυρό «μαξιλάρι» για τη διατήρηση της δυναμικής που έχουν τα μεγέθη των ιδιωτικών σημάτων στην αγορά. Έχοντας εξ αρχής επενδύσει στα δικά της σήματα, διατηρεί τις επιδόσεις της σε υψηλό επίπεδο παρά το γεγονός ότι αφήνει χώρο για τις πωλήσεις και επωνύμων προϊόντων, μια απολύτως συνειδητή επιλογή, προκειμένου να διεισδύσει ακόμα περισσότερο στο κοινό που προτιμά να ψωνίζει από τα κλασικά σούπερ μάρκετ. Σχετικά φαίνεται πως πετυχαίνει σε κάποιο βαθμό το στόχο της, αν κρίνει κανείς από την εξέλιξη του τζίρου της σε σύγκριση με τις πωλήσεις συνολικά του κλάδου.

Καθοριστική η πτώση της Μαρινόπουλος
Το 2015 έκλεισε με τα private label να είναι ενισχυμένα, συμμετέχοντας στο σύνολο των πωλήσεων κατά 39% από 38,1% το 2014, περιλαμβανομένων των στοιχείων της Lidl.

Ενισχυμένη ήταν η κατηγορία και χωρίς τη συμμετοχή των στοιχείων πωλήσεων της Lidl, με μερίδιο 26,4%, πάντα σε ό,τι αφορά τους όγκους στο σύνολο της αγοράς, από 25,4% το 2014. Υψηλόβαθμα στελέχη του κλάδου, ερμηνεύοντας τις μετρήσεις της Nielsen, σχολιάζουν ότι το μεγαλύτερο μέρος των πιέσεων που ασκούνται στην κατηγορία φαίνεται να προέρχεται από τη Μαρινόπουλος, η οποία στις «καλές εποχές» είχε ως αλυσίδα τη δεύτερη καλύτερη επίδοση στην προβολή και τις πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικού σήματος στις συνολικές της πωλήσεις. Το ποσοστό συμμετοχής τους σε αυτές ξεπερνούσε το 30%, με αποτέλεσμα η μεγάλη κάμψη που κατέγραψαν, ιδιαίτερα από τους τελευταίους μήνες του 2015 κι έπειτα, να έχει επιδράσει καθοριστικά και στο γενικό μέγεθος της κατηγορίας των προϊόντων ιδιωτικού σήματος στην αγορά μας.

Όπως λένε τα ίδια στελέχη, ασφαλή συμπεράσματα για το τι πραγματικά συμβαίνει στην κατηγορία, θα συναχθούν από το 2017 και μετά και, πάντως, εφόσον ανακάμψει προηγουμένως το δίκτυο της Μαρινόπουλος, λειτουργώντας υπό το σήμα της Σκλαβενίτης.

σελφ σερβις (T. 467)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION