σελφ σερβις - ΙΕΛΚΑ: Πληθωριστική πίεση στις τιμές από τον ΦΠΑ

Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

ΕΡΕΥΝΑ

ΙΕΛΚΑ: Πληθωριστική πίεση στις τιμές από τον ΦΠΑ

1 Μαρτίου 2016 | 12:58 Γράφει το σελφ-σέλφις  Team Topics: News,Έρευνα

Οι τελευταίες αυξήσεις του ΦΠΑ επέδρασαν ανατιμητικά στις τιμές των μεγάλων σούπερ μάρκετ το 2015. Χωρίς αυτές, οι τιμές θα κυμαίνονταν στα επίπεδα του 2012, σύμφωνα με την πρόσφατη σχετική έρευνα του ΙΕΛΚΑ. Αντισταθμιστικό μέσο εξοικονόμησης χρημάτων για τον καταναλωτή, κατά τους ερευνητές του Ινστιτούτου, είναι οι προσφορές, οι οποίες «ελαφρώνουν» τον λογαριασμό του καταναλωτή περίπου κατά 7%.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται, οι τιμές προ ΦΠΑ είναι σταθερές τα τελευταία δύο χρόνια με μικρές διακυμάνσεις. Έως τον Ιούλιο του 2015 βρίσκονταν στα ίδια επίπεδα με εκείνα των αρχών του 2012, όμως η αύξηση του ΦΠΑ σε μία σημαντική ομάδα ειδών τροφίμων από 13% σε 23% «έσπρωξε» τις τιμές στο 4%. Αν αφαιρεθεί η επίδραση του ΦΠΑ, λένε οι ερευνητές, ο δείκτης τιμών στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ τον Δεκέμβριο παρουσίασε μείωση κατά 0,22%, συγκριτικά με τον Ιούνιο του 2015 (αύξηση κατά 0,32% συγκριτικά με τον Δεκέμβριο του 2014), κινούμενος στα επίπεδα της προηγούμενης δεκαετίας.

Επισημαίνουν, μάλιστα, ότι στα εν λόγω στοιχεία δεν λαμβάνεται υπόψιν η επίδραση των προσφορών κι εκπτώσεων, οι οποίες έχουν ενταθεί. Εξάλλου, πρόσφατη μελέτη του ΙΕΛΚΑ προσδιορίζει την επίδραση των προσφορών τελευταία σε μια μέση έκπτωση (στο σύνολο των προϊόντων που διαθέτουν οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ) γύρω στο 7,2%. Τέλος, σημειώνεται ότι η συνολική αξία των προσφορών που παρέχεται στους καταναλωτές μέσω των μεγάλων αλυσίδων ετησίως ξεπερνά τα 750 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε μέσο ετήσιο όφελος ανά νοικοκυριό πάνω από 180 ευρώ.

σελφ σερβις (T. 458)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αφιέρωμα

Οικονομία-τουρισμός-τζίρος: Η πληγή κρυώνει και τώρα αρχίζει να πονά

Οι πωλήσεις των cash & carry τον Απρίλιο φέτος έπεσαν κατά 21% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI. Είναι προφανές ότι τούτο οφείλεται στο lockdown. Ένα ερώτημα, τώρα που τυπικά αποκαταστάθηκε η λειτουργία της αγοράς του ho.re.ca., είναι κατά πόσο ο τουρισμός, μέσω αυτής και της μικρής λιανικής, ανακλάται στις πωλήσεις της οργανωμένης χονδρικής και λιανικής. Και ένα δεύτερο ερώτημα είναι πώς θα εξελιχθεί στο εξής ο κλαδικός τζίρος, δηλαδή όχι μόνο φέτος, α...

Διαβάστε το ειδικό αφιέρωμα
  • Εκδηλώσεις
  • Έρευνα
  • Εργασία
  • Campaigns
  • Προφίλ εταιρείας

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION