σελφ σερβις - Ο ΕΛΟΜΑΣ περνά στην αντεπίθεση

Τρίτη, 10 Δεκεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Ο ΕΛΟΜΑΣ περνά στην αντεπίθεση

12 Ιανουαρίου 2016 | 13:58 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Οι ανακατατάξεις που καταγράφονται το τελευταίο διάστημα στο οργανωμένο λιανεμπόριο, σύμφωνα με σχολιασμό στελεχών του ΕΛΟΜΑΣ στο σελφ σέρβις, έχουν λειτουργήσει προς όφελος των επιχειρήσεων των μελών του, οι οποίες παρά την κρίση και την πτωτική τάση του συνολικού τζίρου της αγοράς εμφανίζουν αύξηση εσόδων.

Μάλιστα, όπως τονίζουν, αν στα μεγέθη του ΕΛΟΜΑΣ προστεθούν κι αυτά του Αστέρα, με τον οποίο έχει συμμαχήσει σε επίπεδο κεντρικών συμφωνιών με τις προμηθεύτριες εταιρείες, τότε ο ετήσιος τζίρος που συγκεντρώνουν τα δύο συστήματα ξεπερνά το 1,7 δισ. ευρώ. Οι δύο όμιλοι, πέρα από τις κοινές ετήσιες συμφωνίες για την προμήθεια των branded προϊόντων, έχουν διαμορφώσει ενιαίο μέτωπο για την παραγωγή των ιδιωτικών σημάτων τους, ώστε να πετυχαίνουν χαμηλότερες τιμές προμήθειας.

Σε ό,τι αφορά την προώθηση των προϊόντων ετικέτας του ΕΛΟΜΑΣ, ο όμιλος έχει ήδη ολοκληρώσει μια πρώτη ποιοτική αναβάθμιση των συλλογών τους, αλλά και τον ανασχεδιασμό των περισσότερων συσκευασιών. Με τις ενέργειές του αυτές διαπίστωσε αύξηση των εσόδων από τις πωλήσεις των ιδιωτικών σημάτων, που πλέον σε ετήσια βάση αποφέρουν τζίρο της τάξης των 200 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο αντιστοιχεί περίπου στο 15% του συνολικού κύκλου εργασιών που πραγματοποιούν τα μέλη του ομίλου αγορών σε ετήσια βάση. Στελέχη του ΕΛΟΜΑΣ προσθέτουν ότι οι 900 κωδικοί που αριθμούν οι private label συλλογές προϊόντων του ομίλου, θα συνεχίζουν να εμφανίζουν άνοδο πωλήσεων, παρά τις επιθέσεις που δέχονται από τα επώνυμα προϊόντα, τόσο εξαιτίας της συνεχιζόμενης ύφεσης στην οικονομία της χώρας, που ωθεί το καταναλωτικό κοινό προς τις οικονομικές επιλογές, όσο και λόγω των προωθητικών ενεργειών του ομίλου για τη στήριξη των σημάτων του, όπως και της προβολής τους από κεντρικά μέσα ενημέρωσης.

Στα όριά τους τα εγχειρήματα συσπείρωσης
Ο ΕΛΟΜΑΣ περιλαμβάνει στις τάξεις του 30 μικρομεσαίες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, οι οποίες ελέγχουν περί τα 600 σημεία πώλησης ανά την Ελλάδα, ενώ από την πλευρά του ο Αστέρας ελέγχει περί τα 800 σημεία λιανικής, αλλά μέσης έκτασης ανά σημείο πώλησης σαφώς μικρότερης των καταστημάτων του ΕΛΟΜΑΣ. Οι συνομιλητές μας εκ μέρους του ΕΛΟΜΑΣ, τοποθετούμενοι στο θέμα της διάρθρωσης της αγοράς του λιανεμπορίου, σχολιάζουν ότι εκτός του ομίλου και των αντίστοιχων προς αυτόν συστημάτων συνένωσης των μικρότερων λιανεμπορικών επιχειρήσεων του κλάδου, δεν βρίσκονται παρά ελάχιστες σε αριθμό αλυσίδες.

Υπό αυτή την έννοια, περιθώρια περαιτέρω ενίσχυσης των μεγεθών του μέσω της εγγραφής νέων μελών δεν υπάρχουν. Αυτός ήταν, ίσως, ο βασικός λόγος για τον οποίο ο ΕΛΟΜΑΣ στράφηκε φέτος στις στρατηγικές συνέργειες με άλλες αντίστοιχες δυνάμεις της αγοράς, όπως με τον Αστέρα. Σημειώνουμε ότι ο ΕΛΟΜΑΣ στο πρόσφατο παρελθόν πιέσθηκε από τον ανταγωνισμό, και ειδικότερα από τα ισχυρά δίκτυα του κλάδου, όταν ορισμένα εξ αυτών προέβησαν σε εξαγορές μικρότερων εταιρειών-μελών του ομίλου, με αποτέλεσμα να απωλέσει μέρος της δυναμικής του. Ωστόσο, με τις προαναφερόμενες κινήσεις κατάφερε να ανακτήσει το χαμένο έδαφος, κερδίζοντας και πάλι στα σημεία έναντι του ανταγωνισμού.

σελφ σερβις (T. 456)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION