σελφ σερβις - Ανατροπές στα private label προϊόντα

Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Ανατροπές στα private label προϊόντα

12 Ιανουαρίου 2016 | 13:24 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Private Label

Νέα ήθη στην πολιτική προσφορών και προωθητικών ενεργειών των σούπερ μάρκετ φαίνεται πως έφερε το 2015. Οι μεγάλες αλυσίδες μειώνουν αισθητά τις ενέργειες στήριξης των ιδιωτικών τους σημάτων, έχοντας διαπιστώσει, στο μεταξύ, ότι ως εναλλακτική λύση αγορών τα PL έχουν καταχωρηθεί στη συνείδηση των καταναλωτών. Να απέφεραν και τις προσόδους των επωνύμων…

Μετρήσεις που έχει στη διάθεσή του το σελφ σέρβις δείχνουν ότι όσο διαρκεί η ύφεση κι η κυβέρνηση πιέζεται να λαμβάνει νέα υφεσιακά μέτρα, τόσο περισσότερο το καταναλωτικό κοινό ωθείται στις οικονομικότερες επιλογές, αναζητώντας με ένταση προϊόντα σε προσφορά ή ιδιωτικά σήματα. Ειδικότερα, από τα στοιχεία της Nielsen προκύπτει ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν και φέτος να αυξάνουν τις πωλήσεις τους σε βάρος των επωνύμων προϊόντων στην κατηγορία των ταχυκίνητων κωδικών. Οι μετρήσεις της δείχνουν πως κατά τις πρώτες 40 εβδομάδες της φετινής χρονιάς, δηλαδή από τις αρχές του έτους έως τις 3 Οκτωβρίου, η συμμετοχή των ιδιωτικών σημάτων στο σύνολο των πωλήσεων σε αξία των ταχυκίνητων κωδικών αυξήθηκε στο 15,2% έναντι 14,8%, που ήταν το αντίστοιχο διάστημα του 2014 (έως 4 Οκτωβρίου 2014), καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 1,6%.

Πρόκειται για στοιχεία που αφορούν σε αίθουσες της οργανωμένης λιανικής με χώρους πωλήσεων άνω των 100τμ, σε ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη (δεν περιλαμβάνονται στις μετρήσεις η Lidl και τα νησιά του Ιονίου και του Αιγαίου). Η τάση υπέρ της ζήτησης των private label προϊόντων φαίνεται, μάλιστα, να είναι ενισχυμένη έναντι του 2014 κι αυτό γιατί στο σύνολο της περυσινής χρονιάς οι πωλήσεις σε αξία των προϊόντων ιδιωτικού σήματος των σούπερ μάρκετ κάλυψαν το 15% του συνόλου των πωλήσεων στην κατηγορία των ταχυκίνητων αγαθών, από 14,7% που ήταν το 2013.

Καθοδικά οι προσφορές των ιδιωτικών σημάτων
Ενδιαφέρον έχουν, επίσης, τα στοιχεία της Nielsen που καταγράφουν την προωθητική ένταση, δηλαδή τη συμμετοχή των υπό προώθηση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις συνολικές πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σε όγκο. Ειδικότερα, κατά τις πρώτες 40 εβδομάδες του 2015 τα private label προϊόντα που πουλήθηκαν υπό καθεστώς προσφορών ή άλλων προωθητικών ενεργειών συμμετείχαν κατά 18,5% στο σύνολο των «ιδιωτικών» πωλήσεων των σούπερ μάρκετ, όταν το 2014 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 19,2%. Καταγράφηκε δηλαδή μια μείωση ίση με 0,7 της μονάδας, όταν το 2014 η τάση ήταν αντίστροφη και μάλιστα σε θεαματικά επίπεδα. Πιο συγκεκριμένα, κατά το περυσινό 12μηνο σημειώθηκε αύξηση της συμμετοχής των πωλήσεων σε όγκο των private label κωδικών στο σύνολο της κατηγορίας κατά 4,3 μονάδες (!), με το σχετικό ποσοστό να διαμορφώνεται στο 18,7% από 14,4% που ήταν το 2013.

Όπως λέει υψηλόβαθμο στέλεχος του κλάδου, μετά από μια μακρά περίοδο ύφεσης και πολλές ανατροπές, τόσο στη συμπεριφορά των καταναλωτών όσο και στην εμπορική πολιτική του λιανεμπορίου, η ζήτηση έχει αρχίσει σταδιακά να ισορροπεί. «Τα πρώτα χρόνια της κρίσης η άνοδος των εσόδων από τις πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ήταν αλματώδης. Σήμερα, ωστόσο, οι ρυθμοί έχουν περιοριστεί αισθητά. Κάθε αλυσίδα ακολουθεί τη δική της στρατηγική, άλλη επενδύοντας με ένταση στα ιδιωτικά σήματα και άλλη όχι», σχολιάζει, προσθέτοντας ότι «οι προβλέψεις για την εξέλιξη που θα έχει η κατηγορία αναθεωρούνται προς τα κάτω. Πλέον η εκτίμηση είναι πως η συμμετοχή των εσόδων από τα private label στο σύνολο του ετήσιου τζίρου της αγοράς θα αυξηθεί από 15,5% που είναι σήμερα στο 18% μέσα στα επόμενα δύο ή τρία χρόνια, έναντι ενός 20%-21%, όπως προβλεπόταν περί τα τέλη του 2009».

Φθηνότερα επώνυμα έναντι των PL
Πρόσθετος λόγος για τον οποίο ανακόπτεται ο ρυθμός ανόδου των private label είναι η μετρίαση των αποκλίσεων μεταξύ των τιμών τους από τις αντίστοιχες των suppliers brands. «Υπάρχουν περιπτώσεις επώνυμων προϊόντων που διατίθενται σε προσφορά με τιμές χαμηλότερες από τα αντίστοιχα ιδιωτικά σήματα. Βέβαια, δεν συναντάμε συχνά ανάλογες ενέργειες στα οργανωμένα ράφια. Δεν πρέπει, όμως, να ξεχνάμε ότι κατά τη διάρκεια μιας επιθετικής προσφοράς πωλούνται μεγάλοι όγκοι αγαθών, που είναι ικανοί να ανατρέψουν τα μερίδια στην κατηγορία και όσο θα περνά ο καιρός τόσο πιο συχνές θα είναι αυτές οι περιπτώσεις», σχολίασε στο σελφ σέρβις ανώτατο στέλεχος του λιανεμπορίου. Είναι γνωστό βέβαια ότι οι παραγωγοί επώνυμων αγαθών έχουν επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στις προσφορές, προκειμένου να συγκρατήσουν το κοινό τους, εν μέσω παρατεταμένης ύφεσης. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το ψαλίδισμα της απόστασης που τους χωρίζει τιμολογιακά από τους παραγωγούς των private label κωδικών, αλλά αυτό δεν αποτελεί φαινόμενο της τελευταίας χρονιάς.

Οριακή άνοδος στις ελαστικές δαπάνες
«Αν ληφθεί υπόψιν το γεγονός ότι η κατανάλωση καταγράφει έστω οριακή άνοδο σε κατηγορίες προϊόντων όπως τα αυτοκίνητα, τα ηλεκτρονικά- ηλεκτρικά και η ένδυση-υπόδηση, φαίνεται ότι τα δύσκολα για το εμπόριο πέρασαν, αφού τα νοικοκυριά παρότι βάλλονται ακόμη από νεότερα εξοντωτικά για το εισόδημά τους μέτρα, σταμάτησαν να περιορίζουν τις δαπάνες τους. Όταν αυτό ανακλάται σε ελαστικές δαπάνες, όπως οι προαναφερόμενες, πόσω μάλλον ισχύει στις ανελαστικές δαπάνες που αφορούν τα αγαθά καθημερινής ανάγκης. Αυτό και μόνο αρκεί για να αλλάξει τις τάσεις στη ζήτηση των private label κωδικών», επέμεινε ο συνομιλητής μας…

σελφ σερβις (T. 456)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION