σελφ σερβις - Σταμάτης Δαυίδ, Δ. Μασούτης ΑΕ: Εφ’ όλης της ύλης

Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Σταμάτης Δαυίδ, Δ. Μασούτης ΑΕ: Εφ’ όλης της ύλης

8 Δεκεμβρίου 2015 | 13:22 Γράφει ο Νικόλας   Παπαδημητρίου Topics: Συνέντευξεις-Πρόσωπα

Σταμάτης Δαυίδ

Ισχυρά στοιχεία διαφοροποίησης της Διαμαντής Μασούτης ΑΕ είναι οι άνθρωποί της στη «πρώτη γραμμή» των πωλήσεων, η αυθεντικότητά της στην προώθηση της ελληνικότητας, το ρίζωμα των καταστημάτων της μέσα στις γειτονιές κι η παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών από αυτά, όπως και τα καλοσχεδιασμένα στο εξής προγράμματα προσφορών για τους πελάτες της, τονίζει ο νέος διευθυντής μάρκετινγκ της αλυσίδας, κ. Σταμάτης Δαυίδ – ανέλαβε καθήκοντα τον Ιούνιο – ως φορέας του νέου πνεύματος στη συνεργασία της αλυσίδας με τους προμηθευτές της στον τομέα του μάρκετινγκ.

Η συζήτησή μας με τον κ. Σταμάτη Δαυίδ ξεκίνησε με μια διπλή διαπίστωση εκ μέρους του: «Τα τελευταία χρόνια βιώνουμε έντονα μια συγγένεια αντιλήψεων των καταναλωτών σε ό,τι αφορά την προτεραιότητα του παράγοντα «τιμές» στις επιλογές τους, η οποία στην περίπτωση των κυνηγών προσφορών δεν είναι απλώς συγγένεια, αλλά ομοιομορφία αντιλήψεων. Οι τιμές χτυπούν πρώτες το καμπανάκι των καταναλωτικών προτιμήσεων, γιατί, κακά τα ψέματα, το χρήμα πια λείπει από τους πολλούς. Υπάρχει, ωστόσο, ένα πολύ σημαντικό στοιχείο διαφοροποίησης στην «πρώτη γραμμή» των πωλήσεων της Δ. Μασούτης, δηλαδή στα καταστήματα, που στον λίγο καιρό που βρίσκομαι στην εταιρεία το επεξεργάζομαι με ενδιαφέρον. Είναι ο άνθρωπος του καταστήματος που εμπνέει στον πελάτη τον εξής προβληματισμό, αν όχι το δίλημμα: «αφού γνωριζόμαστε πια καλά και μ’ εξυπηρετεί όπως θέλω, γιατί να πάω αλλού;». Είναι θέμα κοινωνικής κουλτούρας τελικά η αναγνώριση της σημασίας του ανθρώπινου παράγοντα στην εξυπηρέτηση…».

σελφ σέρβις: Τα αποτελέσματα που παράγει για την αλυσίδα η προσωπική σχέση προσωπικού-πελατών είναι μετρήσιμα;

Σταμάτης Δαυίδ: Με όρους ποσοτικοποίησης όχι, αλλά εμπειρικά επιβεβαιώνονται μόνιμα. Θυμάμαι την κατάπληξή μου όταν ως διευθυντής μάρκετινγκ άλλης αλυσίδας άκουσα, περιηγούμενος τους διαδρόμους ενός καταστήματός της, μια νεαρή πελάτισσα να λέει στη μητέρα της «αυτό άστο βρε μαμά, μπορούμε να το πάρουμε κι από τον Μασούτη!». Μου έκανε τόσο εντύπωση το περιστατικό, που το συζήτησα στην εβδομαδιαία συνάντηση των στελεχών της εταιρείας. «Πώς είναι δυνατόν να γαλουχούνται έτσι οι πελάτες μιας αλυσίδας;», αναρωτιόμουν. Τώρα που ξέρω την απάντηση, εργάζομαι κι εγώ για τη διαρκή επιβεβαίωσή της.

Η αυθεντικότητα κάνει τη διαφορά

σελφ σέρβις: Κάποιες ξένων συμφερόντων αλυσίδες καταφέρνουν, μέσω συνολικά της επικοινωνίας και του μάρκετινγκ που εφαρμόζουν, να απευθύνονται στους καταναλωτές «ελληνικά» και να διαφοροποιούνται ανταγωνιστικά. Οι ελληνικές αλυσίδες το καταφέρνουν, τάχα;

Σταμάτης Δαυίδ: Πιστεύω ότι τα διάφορα επικοινωνιακά υποκατάστατα ή αντίγραφα ενός φυσικού χαρακτηριστικού, όπως η ελληνικότητα, ποτέ δεν φτάνουν την αυθεντική έκφρασή του από την οποιαδήποτε ελληνική εταιρεία που, σεβόμενη τον εαυτό της και τους πελάτες της, δεν την «θυμάται» μόνο όταν η ελληνικότητα λειτουργεί σαν στοιχείο αναγνώρισης και συνοχής όλων μας ως Ελλήνων, που πασχίζουμε για την κοινή επιβίωσή μας. Τα λέω αυτά γιατί η κρίση υπενθύμισε στους Έλληνες με τρόπο δραματικό τη σημασία της ελληνικότητας και γι’ αυτό εκτιμούν όσους, προβάλλοντάς την ουσιαστικά κι όχι σαν σημαία ευκαιρίας, δεν τους προσβάλουν με τις υπερβολές που φέρνει η προσποίηση κι οι κακέκτυπες αντιγραφές. Απλώς, επειδή τώρα πια η εξοικονόμηση είναι το πρωτεύον για τον καταναλωτή, όποτε τον συμφέρει, δείχνει να ανέχεται το ψεύτικο… Τίποτα περισσότερο, όμως!

Το σίγουρο είναι, πάντως, ότι όταν ριζώνεις με όλα τα format καταστημάτων μέσα στις γειτονιές, σε ακτίνα 250-500 μέτρων το ένα από το άλλο, προτάσσοντας ως πλεονεκτήματα την ανθρώπινη επαφή κι επικοινωνία, την ελληνικότητα και τις οικονομικές αγορές, βλέπεις τον πελάτη τρεις και τέσσερις φορές την εβδομάδα, κάτι που δεν συμβαίνει στα μεγάλα περιφερειακά καταστήματα, ακόμα και στα εκπτωτικά. Θα μου πείτε, βέβαια, ότι το καλάθι του πελάτη είναι πια μικρό. Ακόμα κι η σκόνη των παπουτσιών του αξίζει, όμως, όπως λέγανε οι παλιοί…

Η γειτνίαση σαν πλεονέκτημα

σελφ σέρβις: Η έρευνα λέει ότι, στο μεταξύ, η πιστότητα στο κατάστημα τείνει να εκμηδενιστεί.

Σταμάτης Δαυίδ: Ακόμα και από αυτή την άποψη το proximity των καταστημάτων της Δ. Μασούτης τα κάνει να πλεονεκτούν. Διότι η στενή γειτνίαση του καταστήματος με τις εγκαταστάσεις των νοικοκυριών που εξυπηρετεί είναι ένας ισχυροποιούμενος παράγων πιστότητας σε αυτό, καθώς συνδέεται με την τάση του καταναλωτή να αυτοσυγκρατείται στις αγορές του. Όντως, γιατί ο πελάτης να κινήσει να πάει στο μακρινό μεγάλο κατάστημα; Ο δεσμευτικά προγραμματισμένος προϋπολογισμός του –πολύ περισσότερο από την έναρξη της εφαρμογής των capital controls– δεν του επιτρέπει να μπει στον πειρασμό της αγοράς προϊόντων σε προσφορά εκτός λίστας… Έτσι, πολύ συνειδητά προτιμά τον Μασούτη της γειτονιάς του.

σελφ σέρβις: Αλήθεια τι λένε τα στοιχεία σας για την επέκταση της χρήσης του πλαστικού χρήματος, λόγω των capital controls;

Σταμάτης Δαυίδ: Ήδη πενταπλασιάστηκε η χρήση των σχετικών καρτών, όπως λένε τα στοιχεία της αγοράς. Σήμερα έγινε διψήφιο πια το ποσοστό του τζίρου μας που προέρχεται από πληρωμές με αυτές, χωρίς βέβαια να αλλάζει κάτι στη σταθερή προτίμηση των πελατών για τα προϊόντα προσιτής τιμής, στο πλαίσιο της οποίας ορισμένα από τα μεγάλα brands χάνουν μερίδια υπέρ δευτεροκλασάτων μαρκών. Πάντως, αναφορικά με την πιστότητα στο κατάστημα δεν θα συμφωνήσω ότι έχει εκμηδενιστεί. Για παράδειγμα, η MasCard αποδεικνύεται πολύτιμο εργαλείο. Η πιστότητά της αγγίζει πολύ υψηλά ποσοστά –αν δεν κάνω λάθος, είναι από τα υψηλότερα της αγοράς…

σελφ σέρβις: Τα μερίδια των PL, που προσφέρουν στον καταναλωτή εναλλακτική λύση αγορών χαμηλού κόστους, απ’ ότι φαίνεται ούτε οι επώνυμοι προμηθευτές ούτε οι αλυσίδες έχουν συμφέρον να επεκταθούν. Η εταιρεία σας τι θα κάνει;

Σταμάτης Δαυίδ: Μια από τις ωραίες εκπλήξεις για εμένα στη Δ. Μασούτης ήταν η ποικιλία, η ποιότητα των συλλογών PL που διακινεί και κυρίως η εμπιστοσύνη των πελατών της σε αυτά, πράγμα που σημαίνει ότι ενισχύουν την πιστότητα των καταναλωτών στην αλυσίδα. Πιστεύω, λοιπόν, ότι τα PL θ’ αποτελέσουν πυλώνα ανάπτυξης το 2016, δεδομένου ότι η χρονιά προδιαγράφεται δύσκολη για το μεσαίο νοικοκυριό και «άγνωστος Χ» γενικώς για την οικονομία. Για εμένα τουλάχιστον η ιδιωτική μάρκα εξακολουθεί να προσφέρει ευκαιρίες.

Δημιουργία εμπειρίας αγορών για τον πελάτη

σελφ σέρβις: Υπάρχουν τομείς δραστηριότητας που από άποψη μάρκετινγκ προτίθεστε να αναπτύξετε άμεσα, με σκοπό τη διαφοροποίηση και τόνωση της ανταγωνιστικότητας της αλυσίδας;

Σταμάτης Δαυίδ: Στις προτεραιότητές μας είναι να ολοκληρώσουμε τους όρους δημιουργίας μιας ξεχωριστής εμπειρίας αγορών για τον πελάτη μας, έχοντας την επίγνωση ότι αγαπά μεν την επανάληψη που δημιουργεί οικειότητα, αλλά ταυτόχρονα γοητεύεται, έλκεται από το καινούργιο. Στο πλαίσιο αυτό, θα προχωρήσουμε άμεσα στην εφαρμογή αισθητικών αρχών που θα κάνουν πιο «ευανάγνωστα» τα διαφορετικά τμήματα πωλήσεων μέσα στο κατάστημα και θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο η ομοιομορφία των καταστημάτων μεταξύ τους. Προσεχώς θα ετοιμαστεί ένα πιλοτικό κατάστημα με νέες πινακίδες σημάνσεων κάθε είδους, ώστε να μελετήσουμε περαιτέρω τις αντιδράσεις των πελατών. Εξάλλου, φροντίζουμε τα καταστήματά μας να γίνονται κέντρα παροχής πολλών και διαφορετικών υπηρεσιών στον πελάτη –η εξόφληση λογαριασμών κοινής ωφέλειας και η φιλοξενία του στιγμιαίου λαχείου «Σκρατς» είναι από τις τελευταίες που εντάξαμε στα καταστήματά μας, ενώ επίκειται η συνεργασία μας με το Deals for You της Cosmote.

Η συζήτησή μας με τον κ. Σταμάτη Δαυίδ ξεκίνησε με μια διπλή διαπίστωση εκ μέρους του: «Τα τελευταία χρόνια βιώνουμε έντονα μια συγγένεια αντιλήψεων των καταναλωτών σε ό,τι αφορά την προτεραιότητα του παράγοντα «τιμές» στις επιλογές τους, η οποία στην περίπτωση των κυνηγών προσφορών δεν είναι απλώς συγγένεια, αλλά ομοιομορφία αντιλήψεων. Οι τιμές χτυπούν πρώτες το καμπανάκι των καταναλωτικών προτιμήσεων, γιατί, κακά τα ψέματα, το χρήμα πια λείπει από τους πολλούς. Υπάρχει, ωστόσο, ένα πολύ σημαντικό στοιχείο διαφοροποίησης στην «πρώτη γραμμή» των πωλήσεων της Δ. Μασούτης, δηλαδή στα καταστήματα, που στον λίγο καιρό που βρίσκομαι στην εταιρεία το επεξεργάζομαι με ενδιαφέρον. Είναι ο άνθρωπος του καταστήματος που εμπνέει στον πελάτη τον εξής προβληματισμό, αν όχι το δίλημμα: «αφού γνωριζόμαστε πια καλά και μ’ εξυπηρετεί όπως θέλω, γιατί να πάω αλλού;». Είναι θέμα κοινωνικής κουλτούρας τελικά η αναγνώριση της σημασίας του ανθρώπινου παράγοντα στην εξυπηρέτηση…».

σελφ σέρβις: Τα αποτελέσματα που παράγει για την αλυσίδα η προσωπική σχέση προσωπικού-πελατών είναι μετρήσιμα;

Σταμάτης Δαυίδ: Με όρους ποσοτικοποίησης όχι, αλλά εμπειρικά επιβεβαιώνονται μόνιμα. Θυμάμαι την κατάπληξή μου όταν ως διευθυντής μάρκετινγκ άλλης αλυσίδας άκουσα, περιηγούμενος τους διαδρόμους ενός καταστήματός της, μια νεαρή πελάτισσα να λέει στη μητέρα της «αυτό άστο βρε μαμά, μπορούμε να το πάρουμε κι από τον Μασούτη!». Μου έκανε τόσο εντύπωση το περιστατικό, που το συζήτησα στην εβδομαδιαία συνάντηση των στελεχών της εταιρείας. «Πώς είναι δυνατόν να γαλουχούνται έτσι οι πελάτες μιας αλυσίδας;», αναρωτιόμουν. Τώρα που ξέρω την απάντηση, εργάζομαι κι εγώ για τη διαρκή επιβεβαίωσή της.

Η αυθεντικότητα κάνει τη διαφορά

σελφ σέρβις: Κάποιες ξένων συμφερόντων αλυσίδες καταφέρνουν, μέσω συνολικά της επικοινωνίας και του μάρκετινγκ που εφαρμόζουν, να απευθύνονται στους καταναλωτές «ελληνικά» και να διαφοροποιούνται ανταγωνιστικά. Οι ελληνικές αλυσίδες το καταφέρνουν, τάχα;

Σταμάτης Δαυίδ: Πιστεύω ότι τα διάφορα επικοινωνιακά υποκατάστατα ή αντίγραφα ενός φυσικού χαρακτηριστικού, όπως η ελληνικότητα, ποτέ δεν φτάνουν την αυθεντική έκφρασή του από την οποιαδήποτε ελληνική εταιρεία που, σεβόμενη τον εαυτό της και τους πελάτες της, δεν την «θυμάται» μόνο όταν η ελληνικότητα λειτουργεί σαν στοιχείο αναγνώρισης και συνοχής όλων μας ως Ελλήνων, που πασχίζουμε για την κοινή επιβίωσή μας. Τα λέω αυτά γιατί η κρίση υπενθύμισε στους Έλληνες με τρόπο δραματικό τη σημασία της ελληνικότητας και γι’ αυτό εκτιμούν όσους, προβάλλοντάς την ουσιαστικά κι όχι σαν σημαία ευκαιρίας, δεν τους προσβάλουν με τις υπερβολές που φέρνει η προσποίηση κι οι κακέκτυπες αντιγραφές. Απλώς, επειδή τώρα πια η εξοικονόμηση είναι το πρωτεύον για τον καταναλωτή, όποτε τον συμφέρει, δείχνει να ανέχεται το ψεύτικο… Τίποτα περισσότερο, όμως!

Το σίγουρο είναι, πάντως, ότι όταν ριζώνεις με όλα τα format καταστημάτων μέσα στις γειτονιές, σε ακτίνα 250-500 μέτρων το ένα από το άλλο, προτάσσοντας ως πλεονεκτήματα την ανθρώπινη επαφή κι επικοινωνία, την ελληνικότητα και τις οικονομικές αγορές, βλέπεις τον πελάτη τρεις και τέσσερις φορές την εβδομάδα, κάτι που δεν συμβαίνει στα μεγάλα περιφερειακά καταστήματα, ακόμα και στα εκπτωτικά. Θα μου πείτε, βέβαια, ότι το καλάθι του πελάτη είναι πια μικρό. Ακόμα κι η σκόνη των παπουτσιών του αξίζει, όμως, όπως λέγανε οι παλιοί…

Η γειτνίαση σαν πλεονέκτημα

σελφ σέρβις: Η έρευνα λέει ότι, στο μεταξύ, η πιστότητα στο κατάστημα τείνει να εκμηδενιστεί.

Σταμάτης Δαυίδ: Ακόμα και από αυτή την άποψη το proximity των καταστημάτων της Δ. Μασούτης τα κάνει να πλεονεκτούν. Διότι η στενή γειτνίαση του καταστήματος με τις εγκαταστάσεις των νοικοκυριών που εξυπηρετεί είναι ένας ισχυροποιούμενος παράγων πιστότητας σε αυτό, καθώς συνδέεται με την τάση του καταναλωτή να αυτοσυγκρατείται στις αγορές του. Όντως, γιατί ο πελάτης να κινήσει να πάει στο μακρινό μεγάλο κατάστημα; Ο δεσμευτικά προγραμματισμένος προϋπολογισμός του –πολύ περισσότερο από την έναρξη της εφαρμογής των capital controls– δεν του επιτρέπει να μπει στον πειρασμό της αγοράς προϊόντων σε προσφορά εκτός λίστας… Έτσι, πολύ συνειδητά προτιμά τον Μασούτη της γειτονιάς του.

σελφ σέρβις: Αλήθεια τι λένε τα στοιχεία σας για την επέκταση της χρήσης του πλαστικού χρήματος, λόγω των capital controls;

Σταμάτης Δαυίδ: Ήδη πενταπλασιάστηκε η χρήση των σχετικών καρτών, όπως λένε τα στοιχεία της αγοράς. Σήμερα έγινε διψήφιο πια το ποσοστό του τζίρου μας που προέρχεται από πληρωμές με αυτές, χωρίς βέβαια να αλλάζει κάτι στη σταθερή προτίμηση των πελατών για τα προϊόντα προσιτής τιμής, στο πλαίσιο της οποίας ορισμένα από τα μεγάλα brands χάνουν μερίδια υπέρ δευτεροκλασάτων μαρκών. Πάντως, αναφορικά με την πιστότητα στο κατάστημα δεν θα συμφωνήσω ότι έχει εκμηδενιστεί. Για παράδειγμα, η MasCard αποδεικνύεται πολύτιμο εργαλείο. Η πιστότητά της αγγίζει πολύ υψηλά ποσοστά –αν δεν κάνω λάθος, είναι από τα υψηλότερα της αγοράς…

σελφ σέρβις: Τα μερίδια των PL, που προσφέρουν στον καταναλωτή εναλλακτική λύση αγορών χαμηλού κόστους, απ’ ότι φαίνεται ούτε οι επώνυμοι προμηθευτές ούτε οι αλυσίδες έχουν συμφέρον να επεκταθούν. Η εταιρεία σας τι θα κάνει;

Σταμάτης Δαυίδ: Μια από τις ωραίες εκπλήξεις για εμένα στη Δ. Μασούτης ήταν η ποικιλία, η ποιότητα των συλλογών PL που διακινεί και κυρίως η εμπιστοσύνη των πελατών της σε αυτά, πράγμα που σημαίνει ότι ενισχύουν την πιστότητα των καταναλωτών στην αλυσίδα. Πιστεύω, λοιπόν, ότι τα PL θ’ αποτελέσουν πυλώνα ανάπτυξης το 2016, δεδομένου ότι η χρονιά προδιαγράφεται δύσκολη για το μεσαίο νοικοκυριό και «άγνωστος Χ» γενικώς για την οικονομία. Για εμένα τουλάχιστον η ιδιωτική μάρκα εξακολουθεί να προσφέρει ευκαιρίες.

Δημιουργία εμπειρίας αγορών για τον πελάτη

σελφ σέρβις: Υπάρχουν τομείς δραστηριότητας που από άποψη μάρκετινγκ προτίθεστε να αναπτύξετε άμεσα, με σκοπό τη διαφοροποίηση και τόνωση της ανταγωνιστικότητας της αλυσίδας;

Σταμάτης Δαυίδ: Στις προτεραιότητές μας είναι να ολοκληρώσουμε τους όρους δημιουργίας μιας ξεχωριστής εμπειρίας αγορών για τον πελάτη μας, έχοντας την επίγνωση ότι αγαπά μεν την επανάληψη που δημιουργεί οικειότητα, αλλά ταυτόχρονα γοητεύεται, έλκεται από το καινούργιο. Στο πλαίσιο αυτό, θα προχωρήσουμε άμεσα στην εφαρμογή αισθητικών αρχών που θα κάνουν πιο «ευανάγνωστα» τα διαφορετικά τμήματα πωλήσεων μέσα στο κατάστημα και θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο η ομοιομορφία των καταστημάτων μεταξύ τους. Προσεχώς θα ετοιμαστεί ένα πιλοτικό κατάστημα με νέες πινακίδες σημάνσεων κάθε είδους, ώστε να μελετήσουμε περαιτέρω τις αντιδράσεις των πελατών. Εξάλλου, φροντίζουμε τα καταστήματά μας να γίνονται κέντρα παροχής πολλών και διαφορετικών υπηρεσιών στον πελάτη –η εξόφληση λογαριασμών κοινής ωφέλειας και η φιλοξενία του στιγμιαίου λαχείου «Σκρατς» είναι από τις τελευταίες που εντάξαμε στα καταστήματά μας, ενώ επίκειται η συνεργασία μας με το Deals for You της Cosmote.


Promotion: Οι συνέργειες θα δώσουν τη λύση

σελφ σέρβις: Από πέρυσι ήταν φανερό ότι οι προμηθευτές θ’ άρχιζαν να «μαζεύουν» τα προγράμματα προσφορών, πράγμα που επέσπευσε η αύξηση του ΦΠΑ στα περισσότερα είδη του σούπερ μάρκετ. Οι αλυσίδες θα τους ακολουθήσουν; Εσείς τι θα κάνετε;

Σταμάτης Δαυίδ: Οι μεγάλες πολυεθνικές τα «συμμάζεψαν» κιόλας… Πιστεύω ότι το μέλλον της προώθησης βρίσκεται στις συνέργειες προμηθευτών-αλυσίδων, ώστε η αποτελεσματικότητά της να βελτιώνεται και να είναι μετρήσιμη για την κάθε πλευρά. Το τελευταίο δίμηνο του έτους πιθανώς θα δώσει μια πρόγευση για το μέγεθος της έντασης των προσφορών το 2016, με την έννοια ότι οι προμηθευτές θα σταθμίσουν το τι μπορούν να κάνουν στο εξής. Αισθάνομαι πάντως ότι από άποψη δυνατοτήτων έχουν φτάσει στα όριά τους. Γι’ αυτό μιλώ για συνέργειες. Πρέπει να επινοήσουμε από κοινού ένα νέο πλαίσιο επικοινωνίας, με νέα επιχειρήματα υποκίνησης των πωλήσεων, πέραν των τιμών.

Κάνοντας τον χρόνο φίλο μας

σελφ σέρβις: Βλέπετε κάτι σχετικό στον ορίζοντα; Εσείς πώς το εννοείτε;

Σταμάτης Δαυίδ: Στον λίγο καιρό που βρίσκομαι στη Δ. Μασούτης δεν μπορώ να πω πως φάνηκε κιόλας το καινούριο στον ορίζοντα. Όμως, θεωρώ ότι υπάρχουν τα περιθώρια ν’ αφυπνίζεται ο πελάτης χωρίς «μεγάλο» κόστος. Οι προωθητικές ενέργειες δεν χρειάζεται να είναι «πολύ φτηνές» για τον πελάτη και «πολύ ακριβές» για τον προμηθευτή και τον λιανέμπορο. Φτάνει να είναι έξυπνα σχεδιασμένες. Οι άνθρωποι που μπορεί να τις σχεδιάζουν, ανοίγοντας νέους δρόμους στη συνεργασία των δύο πλευρών, υπάρχουν. Τουλάχιστον από τις αντιπροσωπείες των προμηθευτριών εταιρειών, που περνούν τον τελευταίο καιρό από εδώ για τη γνωριμία μας στο νέο μου πόστο, προσλαμβάνω την επιθυμία τους να αναζητούμε μαζί την πρωτοτυπία, κάτι που παλιότερα, ίσως, δεν το εξέφραζαν.

Η δική μου αντίληψη για τα πράγματα είναι απλή. Αν θέλουμε να είμαστε αμοιβαία αποτελεσματικοί, πρέπει να κάνουμε τον χρόνο φίλο μας. Αν, για παράδειγμα, ο προμηθευτής αντί να έρχεται ξάφνου στη Δ. Μασούτης με πρόταση προγράμματος προσφορών της τελευταίας στιγμής «κι ό,τι πιάσουμε, πιάσαμε», προτιμήσει να προσχεδιάζει το πλάνο του για τη Δ. Μασούτης μαζί της ανά εβδομάδα όλο τον χρόνο, είναι φανερό ότι την ώρα της δράσης, οι δυνάμεις και των δύο πλευρών θα αξιοποιούνται με τον καλύτερο τρόπο.

σελφ σέρβις: Μπορεί να προσχεδιάζονται τα πλάνα των επιχειρήσεων σε ικανό βάθος χρόνου, ενόσω οι αβεβαιότητες αντί να περιορίζονται πληθαίνουν;

Σταμάτης Δαυίδ: Οφείλουμε να διατηρούμε τη δημιουργικότητα και την αισιοδοξία μας. Όταν λέμε υπεύθυνα και ειλικρινά στον προμηθευτή «σκεφτόμαστε τη Χ ενέργεια για Ψ ποσότητες των προϊόντων σου την τάδε εβδομάδα, του δείνα μηνός, βρες τους πόρους και παράγγειλε από τώρα τις πρώτες ύλες, ώστε να πετύχεις καλύτερες τιμές, κι έλα να προσχεδιάσουμε το επικοινωνιακό και διαχειριστικό πρόγραμμα της ενέργειας», του δίνουμε φτερά! Αυτό είναι το πνεύμα συνεργασίας για λογαριασμό της Δ. Μασούτης που επιδιώκω. Ήδη όλοι οι αγοραστές μας το εξηγούν στους προμηθευτές, οι οποίοι έτσι έχουν κάθε λόγο να αισιοδοξούν. Τουλάχιστον με τις πολυεθνικές εταιρείες συμφωνήσαμε ήδη σε εξάμηνο σχεδιασμό ενεργειών το 2016. Γιατί να μη μιλήσουμε και για το δεύτερο εξάμηνο –με την πρόνοια, εννοείται, της ευελιξίας για έγκαιρες αναπροσαρμογές…

Καμπάνια «360 μοιρών»

σελφ σέρβις: Πώς εξελίσσονται τα πράγματα μετά την επιβολή των capital controls και πώς εκτιμάτε τη συμβολή της νέας σας καμπάνιας στην ανάσχεση, ίσως, κάποιων λίγο-πολύ αναμενόμενων επιπτώσεων στις πωλήσεις από την υλοποίηση των δεσμεύσεων του τρίτου μνημονίου;

Σταμάτης Δαυίδ: Η εφαρμογή των capital controls αρχικά μας πάγωσε όλους –κι όχι μόνο στον δικό μας κλάδο. Ωστόσο, η συγκυρία του δημοψηφίσματος έδωσε απότομη ώθηση στις πωλήσεις, που έφερε χαμόγελα, δημιουργώντας όμως κάποια ανησυχία τον Αύγουστο, εφόσον τα νοικοκυριά είχαν μεγάλα στοκ προϊόντων. Παρ’ όλα αυτά, η Δ. Μασούτης όχι μόνο δεν έχασε τη δυναμική της, αλλά τον Σεπτέμβριο, όταν όλη η αγορά μιλούσε για μείωση του τζίρου, τον προσαύξησε, όπως και τον Οκτώβριο. Έτσι, συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά εμφανίζουμε αύξηση μεγεθών. Ασφαλώς η καινούργια μας καμπάνια τον Σεπτέμβριο, με το μήνυμα «Αποστολή πιο φτηνά από ποτέ» (όπου «Αποστολή» σημαίνει τη συστράτευση όλων μας στην εταιρεία για την επιτυχία του στόχου), έπαιξε σπουδαίο ρόλο.

Όχι μόνο γιατί εμπνέει την αισιοδοξία ότι κάτι νέο γεννιέται στη Δ. Μασούτης, αλλά και γιατί πρόκειται για μια «καμπάνια 360 μοιρών», δηλαδή είναι κυριολεκτικά ολόπλευρη, αφού το τηλεοπτικό σποτ το συνοδεύει ολοκληρωμένη επικοινωνιακή προσέγγιση με on line στα social media, φυλλάδιο, ραδιοφωνική διαφήμιση και φυσικά ενέργειες μέσα στο κατάστημα. Δεν σας κρύβω ότι όλοι οι προμηθευτές μας εξεπλάγησαν, καθώς διαπίστωσαν ασυνήθιστη υποστήριξη στα προωθητικά τους προγράμματα. Την καμπάνια αυτή σχεδιάζαμε να την ολοκληρώσουμε ως τα μέσα του Οκτωβρίου, αλλά θα την παρατείνουμε ακόμα έναν μήνα, αφού ενισχύει εμφανέστατα την αποδοτικότητά μας.

σελφ σερβις (T. 455)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION