σελφ σερβις - Christmasworld 2015: Ό,τι πιο νέο στην εποχική διακόσμηση

Σάββατο, 16 Νοεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Christmasworld 2015: Ό,τι πιο νέο στην εποχική διακόσμηση

9 Μαρτίου 2015 | 15:38 Γράφει η Ξένια  Μαντζιώρη Topics: Εκθέσεις

Η πρόσκληση του ελληνικού γραφείου της Messe Frankfurt για την επίσκεψη στην Christmasworld 2015 έγινε αποδεκτή με χαρά αλλά και προβληματισμό: Πόσο μπορεί να ενδιαφέρει μια έκθεση διακόσμησης και εποχικών ειδών, κυρίως Χριστουγεννιάτικων, την αγορά των σούπερ μάρκετ; Η απάντηση δόθηκε κατά τη διάρκεια της επίσκεψης σε έναν απέραντο χώρο, άνω των 215.000 τμ, όπου εκτίθενται προϊόντα, υλικά, τεχνολογίες και δημιουργικές προσεγγίσεις στη τέχνη της συναισθηματικής προσέλκυσης και του εντυπωσιασμού του πελάτη, προς όφελος του φυσικού καταστήματος.

Η πρώτη εικόνα που έχει κανείς από την πόλη της Φρανκφούρτης τη στιγμή που αποβιβάζεται στο κεντρικό της αεροδρόμιο δεν τον προϊδεάζει καθόλου για τα συναισθήματα που θα νιώσει όταν θα κάνει το πρώτο βήμα στον εκθεσιακό χώρο της Christmasworld 2015! Τα χρώματα, η λάμψη, οι εναλλαγές εικόνων που μοιάζουν βγαλμένες από παραμύθι συνθέτουν το ιδανικό περιβάλλον για την ενημέρωση των επισκεπτών σχετικά με το πώς οι επιχειρήσεις του κλάδου της διακόσμησης, και ειδικότερα του χριστουγεννιάτικου στολισμού, απαντούν στις απαιτήσεις της εποχής για εμπνευσμένες, ποιοτικές λύσεις. Τα περίπτερα φιλοξενούν γνωστές μεγάλες μάρκες αλλά και μικρότερους παραγωγούς και εμπόρους. Αξίζει, βέβαια να σημειωθεί πως στη συντριπτική τους πλειονότητα τα προϊόντα που εκτίθενται, ακόμη και από χώρες που έχουν παράδοση στον σχεδιασμό και την κατασκευή πρωτοποριακών λύσεων διακόσμησης και γραφικών τεχνών, κατασκευάζονται στην Κίνα!

Αυξημένη ήταν η συμμετοχή από χώρες εκτός Γερμανίας, ενώ αρκετοί ήταν και οι επιχειρηματίες από την Ελλάδα που επισκέφθηκαν την Christmasworld 2015, στοιχείο ενδεικτικό του μεγάλου ενδιαφέροντος για τον τομέα του στολισμού, καθώς της αναγνώρισης της αξίας του στην αύξηση των λιανικών πωλήσεων, αλλά και της σπουδαιότητας της συγκεκριμένης διοργάνωσης για ενημέρωση, επικοινωνία, και ολοκλήρωση εμπορικών συμφωνιών. Όσο για τους εκθέτες από την Ελλάδα, σημειώνουμε τα τρία περίπτερα της Christmasworld, όπου εξέθεσαν προϊόντα τους και προτάσεις για διακόσμηση τρεις μεγάλες εταιρείες, η Φωτοδιάσταση - Ι. Παλαιοχωρινός Φωτιστικά ΑΕΒΕ, η Le Shop και η Seasons Decorations.

Μια τριπλή διοργάνωση
Η Christmasworld ήταν μία από τις τρεις εκθέσεις που διοργανώθηκαν ταυτόχρονα από 30 Ιανουαρίου έως 3 Φεβρουαρίου στον εκθεσιακό χώρο της Messe Frankfurt. Πάνω από 2.855 εκθέτες παρουσίασαν τις προτάσεις τους στις Christmasworld, Paperworld και Creativeworld. Για 5 μέρες, οι εκθέτες από 63 χώρες παρουσίασαν στους 85.000 επισκέπτες από 156 χώρες (+2% vs 2014) τις προτάσεις τους για εορταστική διακόσμηση, είδη γραφείου και δημιουργική χειροτεχνία. Στο σύνολο του εκθεσιακού χώρου, οι επισκέπτες μπορούσαν να δουν προϊόντα και λύσεις, να παρακολουθήσουν ενδιαφέροντα σεμινάρια και να συμμετάσχουν σε workshops, δοκιμάζοντας τις ικανότητές τους στη δημιουργική χειροτεχνία, υπό την καθοδήγηση εκπροσώπων των εταιρειών που παρουσίαζαν τις καινοτομίες. Στόχος της τριπλής διοργάνωσης ήταν, εκτός των άλλων, να δώσει στους επισκέπτες τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούν ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η αγορά, ώστε να προσελκύσουν τους πελάτες στα καταστήματά τους, ειδικότερα στην εποχή που το online εμπόριο χαρακτηρίζει τη νέα εποχή.

Chrirtmasworld: Trends 2015/16
Η Christmasword συγκέντρωσε 924 εκθέτες από 42 χώρες (το 2014 οι εκθέτες ήταν 917, από 39 χώρες). Αναμφισβήτητα, λόγω μεγέθους, συμμετοχών και παράδοσης, αποτελεί την έκθεση που πρέπει απαραίτητα να επισκεφθεί όποιος έχει επαγγελματικό ενδιαφέρον για τις πιο σύγχρονες τάσεις στον συγκεκριμένο τομέα και να κλείσει συμφέρουσες συμφωνίες, σε ένα ιδανικό περιβάλλον διαπραγμάτευσης. Περιδιαβαίνοντας τα περίπτερα, μπορούσε κανείς να επιβεβαιώσει τις δηλώσεις των διοργανωτών πως φέτος ένα μεγάλο μέρος της έκθεσης ήταν αφιερωμένο στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά των προϊόντων φωτισμού (εσωτερικών και εξωτερικών χώρων για καταναλωτές, για καταστήματα, καθώς και για αστικό φωτισμό), των τεχνητών χριστουγεννιάτικων δέντρων και των κεριών.

Σε ό,τι αφορά τα υλικά των στολιδιών, παρά το γεγονός ότι οι φυσικές πρώτες ύλες είναι ακόμη στη μόδα, διαπιστώνεται μια ανάγκη για το διαφορετικό: ροζ χριστουγεννιάτικα δέντρα, χριστουγεννιάτικες μπάλες σε παστέλ χρώματα, ενώ έντονη είναι η παρουσία του κόκκινου, του μπλε και του πράσσινου, αλλά και του μαύρου και άσπρου. Ιδιαίτερα δημοφιλές υλικό είναι για φέτος ο χαλκός, που συχνά συνδυάζεται με το χρυσό και το μαύρο χρώμα. Δεν έλειψε και η παρουσία ιδιαίτερων στοιχείων, όπως τα φτερά, το δέρμα και το βελούδο. Στον χριστουγεννιάτικο διάκοσμο του 2015/2016 οι πολικές αρκούδες, οι πιγκουίνοι, μαζί με ελέφαντες, γάτες με φανταχτερά φορέματα και μαϊμούδες με κωμικές εκφράσεις εγγυώνται πως οι γιορτές δεν θα είναι καθόλου βαρετές!

Και μια επίσης σημαντική τάση: Storytelling! Η δημιουργία ενός παραμυθένιου περιβάλλοντος είναι ικανή προϋπόθεση ώστε να αυξηθούν οι αυθόρμητες αγορές. «Ιδιαίτερα τον τελευταίο μήνα του χρόνου, το συναίσθημα δίνει τον τόνο», σημειώνει ο Klaus Striebich, ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Cerman Council of Shopping Centre, συμπληρώνοντας πως «αυτή είναι η εποχή που οι καταναλωτές μπαίνουν στο εορταστικό πνεύμα των Χριστουγέννων όταν επισκέπτονται μια στολισμένη πόλη, όχι το internet».

Γενικότερα, σύμφωνα με στοιχεία της Messe Frankfurt, η ζήτηση για χριστουγεννιάτικα στολίδια παραμένει υψηλή. Το 2014 οι καταναλωτές ξόδεψαν περίπου 2,78 δισ. ευρώ για αγορά στολιδιών, σημειώνοντας αύξηση κατά 0,1% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά (πηγή: IFH Retail Consultants). Το γεγονός ότι ο εορταστικός σχεδιασμός αποτελεί μια κερδοφόρα επένδυση αποδεικνύεται και από την νέα έρευνα «Christmas Decorations in German Shopping Centres» που πραγματοποίησε το EHI Retail Institute της Κολωνίας για λογαριασμό της Messe Frankfurt.

Σύμφωνα με την άποψη 64 στελεχών εμπορικών κέντρων διαφορετικού μεγέθους, σε διαφορετικές πόλεις της Γερμανίας, η χριστουγεννιάτικη αγορά εξακολουθεί να παίζει ζωτικό ρόλο στις ετήσιες πωλήσεις του λιανεμπορίου. Τα εμπορικά κέντρα ξοδεύουν περίπου 24 εκατ. ευρώ τον χρόνο για τον χριστουγεννιάτικο στολισμό. Ο σχεδιασμός και η ποιότητα του στολισμού τέθηκαν ως πρώτες προτεραιότητες από τα ερωτηθέντα στελέχη.

σελφ σερβις (T. 447)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION