σελφ σερβις - Νηστίσιμος ο τζίρος, λόγω σαρακοστιανών προσφορών

Δευτέρα, 21 Οκτωβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Νηστίσιμος ο τζίρος, λόγω σαρακοστιανών προσφορών

11 Απριλίου 2014 | 12:06 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Με μικρές απώλειες τζίρου για τα σούπερ μάρκετ φαίνεται πως κύλησε φέτος η βδομάδα πριν το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας. Στα καταστήματα επικράτησε το αδιαχώρητο, ιδιαίτερα το Σάββατο, οπότε πραγματοποιήθηκαν οι περισσότερες αγορές των σαρακοστιανών. Όμως ο τζίρος δεν «τσίμπησε» ανάλογα, καθώς οι αλυσίδες επιδόθηκαν σε έναν άνευ προηγουμένου εξοντωτικό αγώνα προσφορών.

Ήταν αναμενόμενο: ο σκληρός ανταγωνισμός στις προσφορές οδήγησε σε αισθητές απώλειες εσόδων, που αντιστάθμισαν τα οφέλη από την αυξημένη επισκεψιμότητα των ημερών. Ανάλογα επηρεάσθηκαν τα έσοδα των αλυσίδων και από το γεγονός ότι οι τιμές των βασικών αγαθών ήταν σε μέσα επίπεδα μειωμένες έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, από 1% έως 3%. Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα που αποτυπώνουν τις επιδόσεις, τόσο της λιανικής όσο, όμως, και της χονδρικής, στην οποία η αγοραστική κίνηση ήταν επίσης αυξημένη, αλλά και πάλι χωρίς σπουδαία αποτελέσματα από άποψη εσόδων, αφού κι εδώ οι παρεχόμενες προσφορές δεν άφησαν τα ταμεία να γεμίσουν.

Παράγοντες της αγοράς τόνισαν, μιλώντας στο σελφ σέρβις, ότι τα δύο τελευταία χρόνια οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, προκειμένου να καταστούν περισσότερο ανταγωνιστικές, αλλά και να αναθερμάνουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών που παραμένει υποτονικό λόγω της παρατεινόμενης εισοδηματικής αδυναμίας, επιλέγουν για τις προσφορές τους τα εποχιακά προϊόντα, δηλαδή τα αγαθά που χαρακτηρίζουν τη ζήτηση, άρα και τον τζίρο, της περιόδου. Αυτό, λοιπό, επιβεβαιώθηκε και κατά το τριήμερο της έναρξης των σαρακοστιανών πωλήσεων.

Ο κύριος όγκος των προσφορών επικεντρώθηκε στον χαλβά, τα ψαρικά, τα τουρσιά κά, με αποτέλεσμα τη συγκέντρωση σημαντικού όγκου καταναλωτών και την καταγραφή, όμως, υψηλών απωλειών στα έσοδα της κατηγορίας. Οι ίδιοι παράγοντες χαρακτήρισαν την πολιτική αυτή των αλυσίδων «βλαβερή», θεωρώντας ότι πρόκειται για πρακτική η οποία βάλει ευθέως κατά της ανάπτυξης της αγοράς, καθώς προκαλεί σημαντική διαρροή εσόδων σε περιόδους όπως τα γιορταστικά τριήμερα, τα Χριστούγεννα ή το Πάσχα, από τις οποίες οι αλυσίδες προσδοκούν τόνωση των αποτελεσμάτων τους.

Το Σάββατο που τρέφει τον μήνα
Στη λιανική, το Σάββατο πριν την Καθαρή Δευτέρα ο τζίρος των αλυσίδων σούπερ μάρκετ συνήθως είναι αυξημένος περίπου κατά 30% έως 40% έναντι κάθε άλλου Σαββάτου, έτσι ώστε η ημέρα αυτή συμμετέχει καθοριστικά στην εξέλιξη των πωλήσεων του μήνα. Αντίστοιχα στη χονδρική, το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας επηρεάζει αυξητικά τον τζίρο περίπου κατά 25%, με τη διαφορά ότι οι επαγγελματίες των υπηρεσιών (εστιατόρια, ξενοδοχεία, catering) προσέρχονται για τις αγορές τους στα cash & carry όχι μόνο το Σάββατο, όπως συμβαίνει στη λιανική, αλλά στη διάρκεια όλης της εβδομάδας που προηγείται του τριημέρου.

Στο μεταξύ, τα οργανωμένα δίκτυα, έχοντας πλέον πίσω τους το τριήμερο της Καθαροδευτέρας, στρέφουν την προσοχή τους στην περίοδο της γιορτής του Πάσχα, η οποία θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό την κατάσταση των πωλήσεών τους στο πρώτο εξάμηνο του έτους. Ήδη οι αγοραστές των αλυσίδων διαπραγματεύονται ποσότητες και τιμές για τον οβελία, ενώ εξετάζουν το κατά πόσο θα βασίσουν την εμπορική πολιτική τους στις τιμές για το αρνί και το κατσίκι ή στις άλλες κατηγορίες προϊόντων, που συνοδεύουν το πασχαλινό τραπέζι. Οι πρώτες ενδείξεις, πάντως, φανερώνουν ότι η «μάχη» της Μεγάλης Εβδομάδας θα δοθεί επί της τιμής του οβελία και όλοι αναμένουν την πρωτοβουλία της αλυσίδας που θα «χτυπήσει» πρώτη την τιμή κάτω του κόστους, για να σταθμίσουν την εμπορική και την επικοινωνιακή τους πολιτική.

σελφ σερβις (T. 437)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION