σελφ σερβις - Τηλε-διαφημιστικός πυρετός στο κυνήγι του τζίρου

Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Τηλε-διαφημιστικός πυρετός στο κυνήγι του τζίρου

21 Μαρτίου 2014 | 12:47 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Περισσότερο εμφανής από κάθε άλλη χρονιά ήταν η στροφή που έκανε πέρυσι το οργανωμένο λιανεμπόριο προς την τηλεοπτική διαφημιστική αναμέτρηση, για την ενίσχυση του μεριδιακού ανταγωνισμού του. Εκεί διέθεσαν οι αλυσίδες τον κύριο όγκο του διαφημιστικού τους προϋπολογισμού, αυξάνοντας μάλιστα τα διαθέσιμα κεφάλαιά τους προς χαράν της γονατισμένης διαφημιστικής αγοράς.

Βασικά η τηλεόραση και σε απόσταση οι εφημερίδες αποτέλεσαν πέρυσι τα πεδία της επικοινωνιακής σύγκρουσης των λιανεμπορικών αλυσίδων, για τη διεκδίκηση του τζίρου. Η τηλεόραση, το μαζικότερο διαφημιστικό μέσο, αν και ακριβότερη από άποψη επενδυτικού κόστους των διαφημιζόμενων, όχι απλά απορρόφησε το μεγαλύτερο μέρος της ετήσιας διαφημιστικής δαπάνης του κλάδου, αλλά αυξήθηκε κατακόρυφα ως απόλυτο μέγεθος. Σε αντίθεση με άλλους κλάδους του εμπορίου, που «μαζεύτηκαν» διαφημιστικά από την τηλεόραση λόγω κόστους, οι περισσότεροι μεγάλοι της αγοράς των σούπερ μάρκετ της «ανοίχτηκαν» επενδυτικά, με την πεποίθηση ότι η χειροπιαστή υπόσχεση για φτηνές τιμές στο αυριανό ή το εβδομαδιαίο καλάθι αγορών «ξυπνά» τον τηλεθεατή και τον παρακινεί αποτελεσματικά να επιλέξει επωνυμία για τα ψώνια του.

Με βάση τα προαναφερόμενα, οι διαφημιστικοί «τηλε-διαξιφισμοί» εκπτώσεων και προσφορών μεταξύ των αλυσίδων αποτέλεσαν πέρυσι, ίσως, το πιο ενδιαφέρον... θρίλερ της TV για τα στελέχη του κλάδου. Καθ’ ένας περίμενε «στη γωνία» την αντίδραση των ανταγωνιστών του για να τους απαντήσει ανάλογα, πράγμα που αποτυπώθηκε και στη συχνότητα μετάδοσης των διαφημιστικών μηνυμάτων και στις στρατηγικές διαμόρφωσης «μίγματος» προσφορών και εκπτώσεων των διαφημιζόμενων.

Ανάπτυξη επενδύσεων 78% από χρόνο σε χρόνο
Από τα στοιχεία της Media Services προκύπτει ότι το 2013 ο κλάδος στο σύνολό του αύξησε τη διαφημιστική του δαπάνη κατά 78% έναντι του έναντι του 2012, διαθέτοντας περί τα 40,8 εκατ. ευρώ από 22,9 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά. Από τους ισχυρούς της αγοράς, η Lidl εμφάνισε πέρυσι τη μεγαλύτερη δαπάνη διαφήμισης, με 11,5 εκατ. ευρώ και συμμετοχή 28% στο σύνολο, δεύτερη ήταν η Μαρινόπουλος, με 20% συμμετοχή και δαπάνη 9,1 εκατ. ευρώ, και τρίτη η Αφοί Βερόπουλοι με μερίδιο 20% και δαπάνη 8,1 εκατ. ευρώ. Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσαν οι ΑΒ Βασιλόπουλος, με μερίδιο 17% και δαπάνη 7 εκατ. ευρώ, και τα My Market με μερίδιο 6% και δαπάνη 2,6 εκατ. ευρώ.

Η μεγαλύτερη αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης καταγράφηκε πέρυσι στα Market In και ήταν 156%. Ωστόσο, πρόκειται για ποσοστό που αντιστοιχούσε σε χαμηλό ποσό από άποψη απόλυτης αξίας, σε σχέση με όσους μετέχουν στην πρώτη δεκάδα της αγοράς, βάσει του τζίρου τους. Ακολουθούν τα My Market, με μεταβολή 148% από το 2012 στο 2013, η Μασούτης με 140%, η Lidl με 134% και οι Αφοί Βερόπουλοι με 116%. Σε ό,τι αφορά την κατανομή των κεφαλαίων προς διαφήμιση μεταξύ των διαφημιστικών καναλιών, η Μετρό με τα My Market διέθεσε σχεδόν το σύνολο των κεφαλαίων της (98%) στην τηλεόραση, η Μασούτης το 88%, η Γαλαξίας το 85% και η ΑΒ Βασιλόπουλος το 83%, η Lidl το 71%, η Αφοί Βερόπουλοι το 56% και η Μαρινόπουλος το 50%.

Ιδιαίτερη έμφαση στη διαφήμιση μέσω των εφημερίδων έδωσαν οι Μαρινόπουλος και Αφοί Βερόπουλοι, που διέθεσαν η μάθε μια το 42% του διαφημιστικού τους προϋπολογισμού. Τη μεγαλύτερη αύξηση δαπανών στην τηλεόραση κατέγραψαν πέρυσι η Lidl, με 232% έναντι του 2012 (από 2,5 σε 8,2 εκατ. ευρώ), η ΑΒ Βασιλόπουλος με 78% (από 3,3 εκατ. ευρώ σε 5,8 εκατ. ευρώ) και η Μαρινόπουλος με 24% (από 3,7 εκατ. ευρώ σε 4,5 εκατ. ευρώ), η οποία το 2012 είχε εμφανίσει τη μεγαλύτερη δαπάνη στην τηλεόραση.

σελφ σερβις (T. 436)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION