σελφ σερβις - WAL-MART: Ο καπνός «φάνηκε», η φωτιά όμως;

Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

WAL-MART: Ο καπνός «φάνηκε», η φωτιά όμως;

23 Οκτωβρίου 2013 | 10:31 Γράφει ο Δημήτρης  Διαμαντίδης Topics: Αγορά

Πόσο μπορεί να συνδέεται το πιθανολογούμενο εγχείρημα της κορυφαίας λιανεμπορικής επιχείρησης του πλανήτη, της αμερικανικής Wal-Mart, να αποκτήσει μία από τις σημαντικότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της Τουρκίας, με μία αγγελία πρόσληψης στελέχους της σε μία κυριακάτικη Βορειοελλαδική εφημερίδα;

Μπορεί να υπάρχει σχέση μεταξύ τους, μπορεί και όχι. Γεγονός είναι ότι πίσω και από τα δύο αυτά γεγονότα, ίσως, «κρύβεται» η πρόθεση της Wal-Mart να επενδύσει στη γεωγραφική περιοχή, στην οποία ανήκει και η Ελλάδα. Η υφέρπουσα φημολογία τα τελευταία έτη για επέκταση του αμερικανικού κολοσσού στα Βαλκάνια και τη ΝΑ Ευρώπη είναι αλήθεια ότι ανατροφοδοτείται συνεχώς. Ειδικότερα, κατά πληροφορίες που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα σε έγκυρα διεθνή μέσα, η Wal-Mart διεξήγαγε συνομιλίες για την εξαγορά της μεγάλης τουρκικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Migros.

Το αντικείμενο των διαπραγματεύσεων είναι το μετοχικό ποσοστό του 80%, που κατέχει στην Migros το επενδυτικό fund BC Partners. Οι αναφορές περί του ενδιαφέροντος της Wal-Mart για την τουρκική αγορά πύκνωσαν τους τελευταίους μήνες, καθώς αυξάνεται η καταναλωτική δαπάνη στη μεγάλη αγορά της γειτονικής χώρας, στην οποία είναι παρόντες πολλοί μεγάλοι ευρωπαικοί λιανεμπορικοί όμιλοι, όπως η Tesco και η Metro. Η Wal-Mart «πρωταγωνιστεί» και στη φημολογία για την εξαγορά της αλυσίδας Real, η οποία ανήκει στον όμιλο Metro και διαθέτει δίκτυο και στην Τουρκία.

Όπως και να έχει το πράγμα, ένα ενδεχόμενο deal για την εξαγορά μίας μεγάλης αλυσίδας στην Τουρκία από την αμερικανική εταιρεία, θα προκαλέσει σημαντικές ανακατατάξεις στην ευρύτερη περιοχή. Εγχωρίως, μία αγγελία πρόσληψης διευθυντή ανθρώπινου δυναμικού, η οποία δημοσιεύτηκε πριν λίγες εβδομάδες σε κυριακάτικη εφημερίδα της Θεσσαλονίκης, αναζωπύρωσε τις υποψίες πως η Wal-Mart, όντως, έχει θέση στα επενδυτικά πλάνα της για την Ελλάδα. Το περιεχόμενο της αγγελίας αφορά την πρόσληψη διευθυντικού στελέχους για απασχόληση «από μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ, με έδρα τη Θεσσαλονίκη». Οι ενδιαφερόμενοι καλούνταν να αποστείλουν τα βιογραφικά τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση walmartgr@gmail.com. Μία τέτοια αγγελία, όσο «χαμηλού προφίλ» και να είναι, αρκεί για να αναθερμάνει τη «φιλολογία», στην οποία επιδίδονται κατά καιρούς τα επιτελεία των μεγάλων λιανεμπορικών επιχειρήσεων περισσότερο, ίσως, από τους δημοσιογράφους...

Περσινά ξινά σταφύλια...
Περί τα τέλη του 2012-αρχές του 2013 είχαν δει το φως της δημοσιότητας αρκετά λεπτομερείς πληροφορίες, σχετικά με την πρόθεση της Wal-Mart να μπει στην ελληνική αγορά, με όχημα τη βορειοελλαδική αλυσίδα Βασίλαγας. Στο πλαίσιο της σχετικής συμφωνίας, η οποία δεν έχει επαληθευτεί μέχρι τώρα (ως προοπτική, έστω), υποτίθεται ότι θα δημιουργούνταν μεγάλα σούπερ μάρκετ στις περισσότερες πρωτεύουσες νομών ήδη από το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρονιάς, τα οποία θα πωλούσαν όλων των ειδών τα προϊόντα σε ελκυστικές τιμές, ενώ η επωνυμία τους θα ήταν, μάλλον, παραλλαγή της επωνυμίας Wal-Mart. Μάλιστα, η Ελλάδα φερόταν ως «πύλη εισόδου της Wal-Mart για την επέκτασή της στην ευρωπαϊκή αγορά.

Αναφορικά με την εύρεση ακινήτων για την εγκατάσταση των καταστημάτων της, ήδη ήταν πρόσφορος ένας μεγάλος αριθμός ελεύθερων χρήσης εμπορικών χώρων σε όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας. Όσο για τις logistics υποδομές της αλυσίδας, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, δεν θα υποστηρίζονταν από ίδιο logistics center, αλλά από third-party logistics της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. Μια τέτοια ανορθόδοξη, για την ιστορία της Wal-Mart, τακτική εισόδου της στην Ελλάδα ίσως έχει σχέση, ίσως όχι, με τη στρατηγική ανάπτυξης της Βασίλαγας στην ταλαιπωρημένη από την κρίση αγορά μας. Η βορειοελλαδική εταιρεία εισάγει απευθείας καταναλωτικά προϊόντα, βασισμένη στην υψηλή ρευστότητά της, που της επιτρέπει να αγοράζει επώνυμα προϊόντα από το χονδρεμπόριο των κρατών-μελών της ΕΕ και να τα διαθέτει μέσω ιδιόκτητων και συνεργαζόμενων καταστημάτων. Με την τακτική αυτή ουσιαστικά πλαγιοκοπεί τις κλασικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

σελφ σερβις (T. 431)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION