σελφ σερβις - ΜΕΤΡΟ: Μάχη με τον χρόνο για νέο τζίρο

Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

ΜΕΤΡΟ: Μάχη με τον χρόνο για νέο τζίρο

29 Οκτωβρίου 2013 | 09:30 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Με έντονη διαφημιστική παρουσία, κυρίως τηλεοπτική, αλλά και επιμονή στο επενδυτικό της πλάνο, που ωστόσο εξελίσσεται μετ’ εμποδίων λόγω γραφειοκρατίας, η Μετρό εισέρχεται στο τελευταίο τρίμηνο του 2013, καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια επίτευξης των στόχων της.

Το απαισιόδοξο σενάριο της διοίκησης της εταιρείας προβλέπει ότι η χρονιά θα κλείσει γι’ αυτήν με τζίρο στα επίπεδα του 2012, δηλαδή περίπου στα 700 εκατ. ευρώ, ενώ κατά το αισιόδοξο σενάριό της θα καταγραφεί μια μικρή άνοδος της τάξης του 1%-2%, οφειλόμενη στην τόνωση της θερινής αγοραστικής κίνησης εξαιτίας των θετικών εξελίξεων στη τουριστική κίνηση. Σημειώνεται ότι η συμμετοχή των καταστημάτων λιανικής (My Market) και των σημείων χονδρικής (Μετρό cash & carry) στην τόνωση του τζίρου της εταιρείας είναι ισοδύναμη. Όσο για την κερδοφορία της, λογιστικά εκτιμάται ότι φέτος θα καταγραφεί άνοδος, καθότι το Υπουργείο Οικονομικών άλλαξε το καθεστώς υπολογισμού των αποσβέσεων στα πάγια στοιχεία των εταιρειών –αύξησε το διάστημα από τα 12 στα 20 χρόνια, ώστε οι εταιρείες να εμφανίζουν υψηλότερη κερδοφορία και συνεπώς να καταβάλλουν περισσότερους φόρους.

Εξαιρουμένης, ωστόσο, αυτής της λογιστικής ιδιαιτερότητας, τα κέρδη της Μετρό εκτιμάται ότι θα κινηθούν στα ίδια επίπεδα με του 2012, δηλαδή κοντά στα 19-20 εκατ. ευρώ. Η διοίκηση της Μετρό έχει επικεντρώσει την προσοχή της στο δίκτυο των πωλήσεών της. Για φέτος σχεδίαζε τη λειτουργία 7 ή 8 νέων καταστημάτων, αλλά φαίνεται ότι η χρονιά θα κλείσει τελικώς με 4 νέες εμπορικές μονάδες, καθώς η αδειοδότηση τριών καταστημάτων μπλόκαρε στα γρανάζια της γραφειοκρατίας. Έτσι η εταιρεία, σε μια περίοδο εντεινόμενης δυσχέρειας για το σύνολο του εμπορίου, στερείται των δυνατοτήτων της να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της στην αγορά.

Ειδικότερα, βάσει της τελευταίας καταγραφής της Μετρό, έως τα τέλη του καλοκαιριού είχαν τεθεί σε λειτουργία νέα καταστήματά της λιανικής στο Καπανδρίτι, τη Μεταμόρφωση και το Αιγάλεω (My Market Easy), ενώ το νέο My Market στην Ελευσίνα δεν είναι βέβαιο ότι θα λειτουργήσει εντός του προϋπολογισμένου χρόνου. Όσο για τις νέες μονάδες της cash & carry σε Ρόδο και Βόλο, η διοίκηση της εταιρείας θεωρεί σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα εγκαινιαστούν κατά τον προγραμματισμό της εντός του έτους, καθώς η καθυστέρηση της αδειοδότησής τους έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο! Πρόκειται για μονάδες που μετεγκαθίστανται σε νέους ιδιόκτητους χώρους, διπλάσιας έκτασης χώρου πωλήσεων, για δύο σημαντικά επενδυτικά προγράμματα με συμβολή στις δύο τοπικές αγορές.

Επέκταση των ιδιωτικών σημάτων
Στον τομέα των ιδιωτικών σημάτων η Μετρό συνεχίζει τον εμπλουτισμό τους με νέους κωδικούς, διαπιστώνοντας ότι όσο περισσότερο τα ενισχύει τόσο τονώνεται το ενδιαφέρον των πελατών της γι’ αυτά. Παράγοντες της εταιρείας δηλώνουν ότι οι επιλογή των νέων κωδικών δεν γίνεται με πρωτεύοντα στόχο την ενίσχυση του τζίρου ή της κερδοφορίας της, αλλά προς ικανοποίηση του κοινού της. Αυτός, άλλωστε, είναι ένας από τους βασικούς λόγους που η εταιρεία κατά τους τελευταίους μήνες έχει επεκταθεί στην τοποθέτηση των σημάτων της σε δευτερεύουσες κατηγορίες προϊόντων, όπου η ζήτηση δεν είναι ιδιαιτέρως υψηλή.

σελφ σερβις (T. 431)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION