σελφ σερβις - ΙΕΛΚΑ: Χαμηλότερα 1,47% ο δείκτης τιμών στα σούπερ μάρκετ το α΄εξάμηνο

Σάββατο, 31 Οκτωβρίου 2020

Είσοδος Χρήστη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Ερευνα

ΙΕΛΚΑ: Χαμηλότερα 1,47% ο δείκτης τιμών στα σούπερ μάρκετ το α΄εξάμηνο

16 Οκτωβρίου 2013 | 12:28 Γράφει το σελφ-σέλφις  Team Topics: News,Έρευνα

Μείωση κατά 1,47% εμφάνισαν κατά μέσο όρο συνολικά οι τιμές στα μεγάλα σούπερ μάρκετ κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2012, σύμφωνα με τη μηνιαία έρευνα του ΙΕΛΚΑ για την κατάσταση των τιμών στα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, η οποία βασίζεται στα πρωτογενή δεδομένα του Παρατηρητήριο Τιμών (www.e-prices.gr) της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή του ΥΠΑΑΝ.

Παρόμοια μείωση διαπιστώθηκε και κατά το πρώτο δίμηνο του 2013 (2,06%), όπως και κατά το δεύτερο (2,01%), πράγμα που σημαίνει κατά τους ερευνητές ότι πλέον οι τιμές σταθεροποιούνται φέτος περίπου κατά 2% χαμηλότερα από το 2012. Η αποκλιμάκωση των τιμών ξεκίνησε την άνοιξη του 2012 και συνεχίστηκε καθ’ όλη όλο την προηγούμενη χρονιά, δείχνοντας πλέον σαφώς πως οι τιμές σταθεροποιούνται στα επίπεδα του 2009, με ελαφρώς πτωτική τάση, παρά τις σημαντικές αυξήσεις του ΦΠΑ.

Όπως προκύπτει από την ανάλυση των τιμών 884 κωδικών προϊόντων στα μεγάλα σούπερ μάρκετ όλης της Ελλάδας, συνολικά οι τιμές εμφάνισαν μείωση κατά 0,27% τον Ιούνιο φέτος, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2012, και κατά 2,41% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2011. Οι επιμέρους υποδείκτες επίσης εμφανίζουν σημαντική αποκλιμάκωση. Σημειώνεται ότι στα στοιχεία αυτά δεν καταμετράται η επίδραση των προσφορών και των εκπτώσεων, οι οποίες έχουν ενταθεί το τελευταίο διάστημα, συνεισφέροντας επιπλέον όφελος στον καταναλωτή.

Ιδιαίτερα αξιοσημείωτη είναι η εικόνα του δείκτη τιμών όταν αφαιρεθούν οι επιδράσεις των συνεχών αυξήσεων του ΦΠΑ. Ειδικότερα, ο δείκτης τιμών στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ παρουσιάζει μείωση τα τελευταία 3,5 έτη (Ιανουάριος 2010-Ιούνιος 2013) κατά 4,5% και κινείται στα επίπεδα της προηγούμενης δεκαετίας.

Παρατηρητήριο Τιμών, www.e-prices.gr

σελφ σερβις (T. 431)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αφιέρωμα

Απορρυπαντικά ρούχων & προϊόντα οικιακού καθαρισμού: Η πανδημία έδωσε ώθηση στις πωλήσεις

Η πανδημία ώθησε σε πρωτοφανή άνοδο τις αγορές των προϊόντων οικιακού καθαρισμού και απολύμανσης, φέρνοντας απρόσμενα ανάπτυξη τζίρου σε μια υπερ-ώριμη κατηγορία προϊόντων, που κινείται από χρόνια στις ράγιες του promotion. Ανοδικά ωθήθηκαν και οι πωλήσεις των απορρυπαντικών πλυντηρίων ρούχων και πιάτων. Οι νέες συνήθειες της σχολαστικής καθαριότητας αναμένεται ότι θα εξακολουθήσουν να διαμορφώνουν τάση και μετά την κρίση στη δημόσια υγεία, ενόσω το δεύτερο κύμα της φαίνεται ότι ανανεώνει τη «χρ...

Διαβάστε το ειδικό αφιέρωμα
  • Εκδηλώσεις
  • Έρευνα
  • Εργασία
  • Campaigns
  • Προφίλ εταιρείας

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION