σελφ σερβις - Μαρινόπουλος: Η στρατηγική των Terra Market

Δευτέρα, 1 Ιουνίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Μαρινόπουλος: Η στρατηγική των Terra Market

9 Σεπτεμβρίου 2013 | 16:58 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Με νέα γκάμα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, επιθετικές τιμές πώλησης και προσαρμογή πολιτικής στις καθημερινές ανάγκες των επαγγελματιών πελατών της, η Μαρινόπουλος διεκδικεί σημαντικά μερίδια αγοράς στον τομέα του cash & carry, αξιοποιώντας τη δυνατότητα προσφοράς εξαιρετικά ανταγωνιστικών τιμών.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, ήδη το πρώτο κατάστημα πωλήσεων χονδρικής, που φέρει την επωνυμία Terra Market, εκδίδει για κάθε πελάτη του επαγγελματική κάρτα, η οποία αναγνωρίζει τα στοιχεία του και, μέσω αυτής, η Μαρινόπουλος έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζει την πολιτική της, ώστε να καλύπτει πλήρως τις ανάγκες του. Ανάλογα με την έδρα του κάθε Terra Market και του κοινού στο οποίο απευθύνεται, θα διαμορφώνεται η βασική γκάμα κωδικών των ραφιών του. Στο πλαίσιο αυτό, άλλες μονάδες θα δίνουν περισσότερη έμφαση στο Ho.Re.Ca. και άλλες στα μικρά σημεία πώλησης.

Ζητήματα τα οποία αφορούν στην παροχή πίστωσης προς τον πελάτη, αλλά και στο ενδεχόμενο αποστολής παραγγελιών, δεν εξετάζονται στην παρούσα φάση, δίχως ωστόσο να αποκλείεται κάτι διαφορετικό στο μέλλον. Όπως σημειώνουν στελέχη της εταιρείας, η στρατηγική του νέου δικτύου είναι δυναμική και οι αποφάσεις λαμβάνονται με βάση τις ανάγκες των πελατών και τα μηνύματα που λαμβάνει η Μαρινόπουλος από το κοινό της.

Ξεκάθαρη είναι, ωστόσο, η στάση που θα τηρήσει η εταιρεία στο θέμα των τιμών. Θεωρώντας ότι έχει ισχυρή διαπραγματευτική δύναμη έναντι των προμηθευτών της, άρα τη δυνατότητα να πετυχαίνει καλές συμφωνίες αγορών, το μήνυμα των στελεχών της είναι ότι θα διαθέτει τα προϊόντα της σε εξαιρετικά ανταγωνιστικές τιμές. Η επιθετική πολιτική τιμών είναι, εξάλλου, το μέσο που θα χρησιμοποιήσει η αλυσίδα «για τη διεκδίκηση του μεριδίου αγοράς που της αναλογεί στην κατηγορία», η οποία, σύμφωνα με μετρήσεις, σε ετήσια βάση πραγματοποιεί τζίρο της τάξης του 1,2 δισ. ευρώ.

Έμφαση στην εξυπηρέτηση των Ho.Re.Ca.
Καθοριστική αναμένεται η συμβολή στις πωλήσεις χονδρικής των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας της εταιρείας, τα οποία ήδη προωθεί στο κοινό της, αλλά και της νέας σειράς κωδικών που δημιουργεί, προκειμένου να απευθυνθεί ειδικότερα στο κοινό των Ho.Re.Ca. Τα στελέχη της εν προκειμένω θεωρούν τις προοπτικές ευοίωνες καθώς, όπως εκτιμούν, οι προοπτικές ανάπτυξης της τουριστικής οικονομίας εξελίσσονται θετικά. Σημειώνεται ότι η πλειονότητα των private label προϊόντων της εταιρείας θα εξακολουθήσει να είναι ελληνικής παραγωγής.

Κορμό για την οργάνωση του δικτύου χονδρικής της Μαρινόπουλος θα αποτελέσουν τα πρώτα πέντε καταστήματά της, με έδρες τη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα, τα Τρίκαλα, την Κρήτη και τη Λειβαδιά. Πρόκειται για περιοχές στις οποίες η διοίκηση της Μαρινόπουλος εκτιμά ότι υπάρχουν ευκαιρίες ανάπτυξης, τις οποίες θα διερευνήσει στην πράξη πριν τις τελικές αποφάσεις για τα επόμενα βήματά της. Κατά τα στελέχη της, οι ευκαιρίες ανάπτυξης των οργανωμένων πωλήσεων χονδρικής προέρχονται καταρχήν από την άνοδο του τουρισμού (Ho.Re.Ca.) και δευτερευόντως από τη συρρίκνωση του παραδοσιακού χονδρεμπορίου, έναν τομέα στο πλαίσιο του οποίου, αναδιανέμεται σημαντικό δυναμικό πωλήσεων εξαιτίας των χιλιάδων πτωχεύσεων μικρών επιχειρήσεων.

Πάντως, η οργανωμένη χονδρική παρά τις όποιες προοπτικές της, λόγω της ύφεσης που καταδυναστεύει την οικονομική ζωή, της ανεργίας και της απαξίωσης του οικογενειακού εισοδήματος, κατέγραψε πτώση τους πρώτους μήνες του 2013 που υπολογίζεται γύρω στο 7%. Ωστόσο, τα στελέχη της Μαρινόπουλος εκτιμούν ότι σύντομα θα ξεκινήσει σταδιακά η αναστροφή αυτής της τάσης.

σελφ σερβις (T. 430)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION