σελφ σερβις - Κερδισµένα στη ζυγαριά της ύφεσης

Παρασκευή, 10 Απριλίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Κερδισµένα στη ζυγαριά της ύφεσης

21 Μαΐου 2013 | 11:06 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Έρευνα

Δεν ήταν παρά ελάχιστες οι κατηγορίες των αγαθών καθημερινής ανάγκης που κατάφεραν το 2012 να καταγράψουν αύξηση πωλήσεων έναντι του 2011. Όπως προκύπτει από στοιχεία της SymphonyIRI, αύξηση τζίρου στα σούπερ μάρκετ είχαν πέρυσι μόνο τα αλλαντικά και τα delicatessen (4,6%), τα μη αλκοολούχα ποτά (0,5%), τα είδη ζαχαροπλαστικής (0,7%) και τα γαλακτοκομικά (0,5%).

Όλες οι υπόλοιπες κατηγορίες βασικών αγαθών εξελίχθηκαν πτωτικά. Πολλές εξ αυτών μάλιστα εμφάνισαν ανησυχητική πτώση, όπως για παράδειγμα τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, στα οποία οι απώλειες έφθασαν το 15,1%, ή τα φρέσκα ψάρια στα οποία τα σούπερ μάρκετ έχασαν το 13,3% των εσόδων που είχαν το 2011, τα είδη νοικοκυριού που κατέγραψαν μείωση τζίρου κατά 12,5%, καθώς και τα φρέσκα κρέατα, στα οποία η πτώση διαμορφώθηκε στο 11,6%.Βέβαια, όπως τονίζουν παράγοντες της αγοράς, σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες με τα φρέσκα προϊόντα, στην τελική διαμόρφωση του τζίρου σημαντική ήταν η επίδραση των τιμών, ενώ σε ορισμένες από τις κατηγορίες αυτές οι πιέσεις λόγω της κρίσης αλλά και του ανταγωνισμού ήταν αφόρητες.

Ωστόσο, τα στελέχη των σούπερ μάρκετ εκφράζουν την ανησυχία τους και για άλλες κατηγορίες προϊόντων, όπως για παράδειγμα οι κωδικοί υγείας και ομορφιάς, των οποίων οι πωλήσεις μειώθηκαν πέρυσι κατά 7,6% έναντι του 2011, αλλά και τα αλκοολούχα ποτά, στα οποία οι απώλειες διαμορφώθηκαν στο 7,2%, με τις φορολογικές επιβαρύνσεις να επιδρούν καθοριστικά στη ζήτησή τους.Όμως, μεγάλες ήταν οι απώλειες και στην κατηγορία των κατεψυγμένων προϊόντων με τον τζίρο τους να μειώνεται πέρυσι κατά 6,5%, λόγω της στροφής των καταναλωτών σε άλλες εναλλακτικές λύσεις διατροφής αλλά και της μεγάλης ανεργίας που έχει περιορίσει το κοινό, το οποίο έχει την ανάγκη των γρήγορων καθημερινών γευμάτων.

Στο 5,9% διαμορφώθηκε πέρυσι η πτώση στα καθαριστικά προϊόντα. Η εν λόγω κατηγορία από το πρώτο διάστημα της κρίσης άρχισε να παρουσιάζει έντονες διορθώσεις τιμών, όχι μόνο εξαιτίας της μείωσης της ζήτησης αλλά και διότι οι εταιρείες του τομέα αποδείχθηκε ότι είχαν τα περιθώρια να συμπιέσουν τις τιμές τους σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από εκείνα του 2008.Ανάλογα κινήθηκαν πέρυσι και τα απορρυπαντικά, μια κατηγορία οι τιμές των προϊόντων της οποίας μειώνονται τα τελευταία χρόνια με ταχείς ρυθμούς. Η «διαρροή» εσόδων έφθασε για την κατηγορία στο 4%, ενώ στο 3,6% «έκλεισαν» οι απώλειες τζίρου των σούπερ μάρκετ στο ράφι με τις πάνες (παιδικές και ενηλίκων).

Επίσης στο -3,2% έπεσε το αντίστοιχο ποσοστό στις τροφές κατοικίδιων ζώων και στο -2,4% στο ψωμί.Στους χαμένους της χρονιάς συγκαταλέγο-νται, επίσης, τα προϊόντα συσκευασίας με πτώση εσόδων 2,3%, τα σνακ με -0,9%, τα προϊόντα χαρτιού με -0,8%, ενώ τα συσκευασμένα τρόφιμα επέδειξαν σχετικές αντοχές στις πιέσεις της ύφεσης, καταγράφοντας οριακές απώλειες 0,1%.

Πιο βαθιά στη δίνη της ύφεσης
Όπως φαίνεται, το οργανωμένο λιανεμπόριο φέτος μπήκε πιο βαθιά στη δίνη της ύφεσης. Μετά από έναν άσχημο Ιανουάριο από άποψη τζίρου, κατά την έναρξη της Σαρακοστής η αγορά κατέγραψε απώλειες εσόδων, που έφθασαν σε ορισμένες κατηγορίες το 15%! Πρόκειται για ένα ηχηρό μήνυμα, σχετικά με το τι πρόκειται να επακολουθήσει φέτος –ουσιαστικά ήταν ακόμα ένα «κόκκινο φως» που εξέπεμψε προειδοποιήσεις κινδύνου προς όλους όσοι δέχονται τις μεγαλύτερες πιέσεις από την κρίση.

σελφ σερβις (T. 427)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION