σελφ σερβις - ΙΕΛΚΑ: Φθηνότερο το καλάθι στην Ελλάδα

Πέμπτη, 2 Απριλίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

ΙΕΛΚΑ: Φθηνότερο το καλάθι στην Ελλάδα

22 Μαΐου 2013 | 10:56 Γράφει το σελφ-σέλφις  Team Topics: News,Έρευνα

Αγγλία, Γαλλία και Ισπανία έχουν σημαντικά ακριβότερο μέσο καλάθι αγορών ειδών σούπερ μάρκετ από την Ελλάδα κατά 24%, 30% και 1,5% αντίστοιχα, έδειξε η επαναλαμβανόμενη τετραμηνιαία σχετική έρευνα σύγκρισης τιμών του ΙΕΛΚΑ (Μάρτιος 2012).

Η σύγκριση έγινε με και χωρίς τον υπολογισμό της αξίας του ΦΠΑ, που διαφέρει από χώρα σε χώρα και αφορούσε σε 20 υποκατηγορίες προϊόντων ενός τυπικού καλαθιού. Όταν αφαιρείται ο ΦΠΑ σε κάθε χώρα, το μέσο καλάθι στην Αγγλία αποδεικνύεται κατά 44% ακριβότερο από το ελληνικό, και αντίστοιχα ακριβότερο κατά 39% στη Γαλλία και κατά 8,5% στην Ισπανία. Εξάλλου, κατά 2,06% χαμηλότερες διαπίστωσε ότι ήταν οι τιμές στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ το πρώτο δίμηνο του 2013, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012, η μηνιαία σχετική έκθεση του ΙΕΛΚΑ, που βασίζεται στα πρωτογενή δεδομένα του Παρατηρητηρίου Τιμών (www.e-prices.gr).

Σε ό,τι αφορά τους επιμέρους δείκτες τιμών, στα τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά είχαμεν μείωση 1,81% και στα προϊόντα καθαριότητας και υγιεινής 2,59%. (φρέσκα και στα συσκευασμένα-τυποποιημένα προϊόντα). Σημειωτέον ότι στα στοιχεία αυτά δεν περιλαμβάνεται η επίδραση των εντεινόμενων προσφορών και των εκπτώσεων. Όπως επισημαίνεται, η αποκλιμάκωση των τιμών που ξεκίνησε την άνοιξη του 2012 και συνεχίστηκε όλο το έτος, σταθεροποιεί πλέον τις τιμές στα επίπεδα του 2009. Αν μάλιστα αφαιρεθούν οι επιδράσεις των αυξήσεων του ΦΠΑ (μεταξύ Μαρτίου του 2010 και Σεπτεμβρίου του 2011), ο δείκτης τιμών παρουσιάζει μείωση την τριετία 2010-2012 σχεδόν κατά 4,5%.

σελφ σερβις (T. 427)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αφιέρωμα

Δημητριακά: Οροφή, ναι, τάχα της ζήτησης ή των προσφορών, όμως;

Μετά τη συνεχόμενη άνοδο των πωλήσεών της την τελευταία τριετία, η αγορά των δημητριακών –σε μπάρες και σε νιφάδες– πιθανώς άγγιξε την οροφή της ανάπτυξής της. Ωστόσο, η σημαντική διείσδυση των δημητριακών ιδιωτικής ετικέτας στη ζήτηση είναι σίγουρα μεταξύ των παραγόντων που ώθησαν στον πόλεμο των προσφορών. Η πτώση της αξίας των πωλήσεων της κατηγορίας οφείλεται και στον σκληρό ανταγωνισμό στις προσφορές, ακόμη και ως -50%.

Διαβάστε το ειδικό αφιέρωμα
  • Εκδηλώσεις
  • Έρευνα
  • Εργασία
  • Campaigns
  • Προφίλ εταιρείας

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION