σελφ σερβις - Έκλεισαν 1.250 καταστήματα τροφίμων μέσα σε δύο χρόνια σύμφωνα με σημαντικά στοιχεία της ΝΙΛΣΕΝ

Τρίτη, 22 Οκτωβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Έκλεισαν 1.250 καταστήματα τροφίμων μέσα σε δύο χρόνια σύμφωνα με σημαντικά στοιχεία της ΝΙΛΣΕΝ

1 Μαρτίου 2012 | 15:51 Γράφει το σελφ-σέλφις  Team Topics: Αναδρομή

Έκλεισαν 1.250 καταστήματα τροφίμων μέσα σε δύο χρόνια σύμφωνα με σημαντικά στοιχεία της ΝΙΛΣΕΝ

Ήταν Μάιος του 1986 (σελφ σέρβις, τεύχος 122, σελίδα 10), εποχή στην οποία οι μικροί της αγοράς σαρώνονταν από τις τάσεις συγκέντρωσης του κλάδου. Εικοσιπέντε χρόνια μετά, η αγορά σαρώνεται από την οικονομική κρίση, οδηγώντας τη συγκέντρωση του κλάδου στην τελευταία της φάση...

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Νίλσεν, τα καταστήματα τροφίμων της χώρας (εκτός των νήσων Αιγαίου και Ιονίου) μειώθηκαν σημαντικά σε δύο χρόνια! Συγκεκριμένα από 28.650 που ήταν το 1983 μειώθηκαν σε 27.698 καταστήματα το 1985. Δηλαδή η μείωση ήταν 952 καταστήματα τροφίμων. Υπολογιζομένων, όμως, και περίπου 300 νέων καταστημάτων, ο αριθμός των παντοπωλείων που χάθηκαν ήταν περίπου 1.250.

Τα περισσότερα καταστήματα έκλεισαν στις περιοχές Στερεάς, Θεσσαλίας, Ηπείρου (-578) και Αττικής (-265).

Μέσα στο διάστημα της διετίας αυξήθηκαν τα καταστήματα τροφίμων με 2+ ταμιακές μηχανές κατά 82 μονάδες, τα «μεσαία» σούπερ μάρκετ κατά 214, ενώ μειώθηκαν τα υπόλοιπα καταστήματα τροφίμων –τα «μεσαία» κατά 204 και τα μικρά κατά 1.054 μονάδες.

Η πιο σημαντική αλλαγή παρατηρήθηκε στα «μεγάλα» σούπερ μάρκετ, που συγκεντρώνουν σχεδόν τη μισή καταναλωτική δαπάνη του εμπορίου τροφίμων. Αν ληφθεί υπόψη ότι το 1982 η Νίλσεν έδινε 40,4% του συνολικού τζίρου στα «μεγάλα» σούπερ μάρκετ, η αύξηση είναι ραγδαία και δεν οφείλεται τόσο στην αύξηση του αριθμού των καταστημάτων, όσο στη μεγαλύτερη «προσήλωση» των πελατών στα σούπερ μάρκετ.

Εξάλλου, παρατηρούμε ότι το 13,3% του συνολικού αριθμού των καταστημάτων, δηλαδή 3.684 μονάδες, έχουν το 67,7% του συνολικού τζίρου της εμπορίας καταναλωτικών προϊόντων.

σελφ σερβις (T. 414)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αφιέρωμα

Προϊόντα για παιδιά & βρέφη: Δημογραφική και οικονομική κρίση κρατούν τον τζίρο γονατισμένο

Το δημογραφικό μας πρόβλημα ως κρίση υπογεννητικότητας, σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση, έχει οδηγήσει την αγορά των παιδικών προϊόντων σε χρόνια συρρίκνωση τζίρου. Εναλλακτικές λύσεις τόνωσης των πωλήσεων αναζητούνται με επιτυχία κατά περίπτωση προϊόντων, των οποίων οι χρήσεις υπερβαίνουν τα όρια της εξειδίκευσής τους, όπως τα μωρομάντηλα. Συνεπώς την εν λόγω αγορά εξακολουθούν να την κινούν σε άλλα προϊόντα οι έντονες προωθητικές ενέργειες, σε άλλα η ανελαστικότητα της ζήτησής τους και στ...

Διαβάστε το ειδικό αφιέρωμα
  • Εκδηλώσεις
  • Έρευνα
  • Εργασία
  • Campaigns
  • Προφίλ εταιρείας

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION