σελφ σερβις - Απολογισμός 2011: Αρχή πληγμάτων στα λειτουργικά κέρδη των αλυσίδων

Πέμπτη, 9 Απριλίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Απολογισμός 2011: Αρχή πληγμάτων στα λειτουργικά κέρδη των αλυσίδων

1 Φεβρουαρίου 2012 | 10:15 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Απολογισμός 2011: Αρχή πληγμάτων στα λειτουργικά κέρδη των αλυσίδων

Μια χρονιά εντελώς διαφορετική από κάθε προηγούμενη ήταν το 2011 για το οργανωμένο λιανεμπόριο, χρονιά κατά την οποία οι διοικήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ έζησαν πρωτόγνωρες καταστάσεις, νιώθοντας τη... θερμή ανάσα της κρίσης και, ορισμένες, βρέθηκαν στα όρια του πανικού. Το 2011 ήταν η πρώτη χρονιά που η κρίση «χτύπησε» τη λειτουργική κερδοφορία του οργανωμένου λιανεμπορίου.

Οι αλυσίδες υπό την πίεση της αρνητικής οικονομικής συγκυρίας και προκειμένου να μην χάσουν μερίδια συγκρατώντας, παράλληλα τον τζίρο τους, υποχρεώθηκαν να μειώσουν τα λειτουργικά τους κέρδη από 0,5% έως 1%. Δεν ήταν λίγες, μάλιστα, οι περιπτώσεις στις οποίες ο ανταγωνισμός έφθασε στα όρια του παραλόγου.

Αρκούσε μόνο κάποιος να κάνει την αρχή, κινούμενος επιθετικά με τις τιμές ραφιού, για να τον ακολουθήσουν άμεσα οι ανταγωνιστές του. Και το κρίσιμο ζήτημα σε τέτοιες περιπτώσεις ήταν να κλείνει όσο το δυνατόν ταχύτερα ο κύκλος του παραλόγου, πριν οι συνέπειες για τα αποτελέσματα των αλυσίδων αρχίσουν να γίνονται επαχθείς.

Χρονιά ζημιών το 2011
Το 2011, λοιπόν, πολλοί θα εμφανίσουν ζημιές, οι οποίες είναι βέβαιο ότι φέτος θα αυξηθούν, καθώς η αγορά συνεχίζει να κινείται πτωτικά, ενώ το κλίμα στο εμπόριο δεν αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας. Οι κινήσεις απελπισίας φαίνεται ότι φέτος δεν θα έχουν τελειωμό, λόγω της αγωνίας που διακατέχει τα στελέχη του λιανεμπορίου, τα οποία εδώ και μήνες αισθάνονται να «χάνουν το έδαφος κάτω από τα πόδια τους».

Το 2011 ήταν, επίσης, μια χρονιά που οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ άρχισαν να αισθάνονται αφόρητες τις πιέσεις από τους προμηθευτές τους, σχετικά με τη μείωση του χρόνου αποπληρωμής τους.

Επίσης, ξεστοκάρισαν πολλά προϊόντα, αλλά και περιόρισαν την γκάμα των κωδικών στα ράφια τους, εξορθολόγησαν τα κόστη τους και μείωσαν τις τιμές σε πολλά από τα προϊόντα τους, ενώ επέμειναν ιδιαίτερα στις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες, ώστε να παρακινήσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Κάποιες αλυσίδες σχεδόν μηδένισαν τις προσλήψεις, ενώ πολλές τις μείωσαν.

Άλλες επέμειναν στα επενδυτικά τους προγράμματα κι άλλες πάγωσαν κάθε επενδυτική δραστηριότητα. Όλες αναβάθμισαν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, διαβλέποντας την αύξηση της ζήτησής τους εν μέσω κρίσης, ενώ αρκετές δεν δίστασαν να αυξήσουν και τις τιμές των προϊόντων private label, εκμεταλλευόμενες τη στροφή των καταναλωτών προς αυτά.

Όλων οι απόψεις σήμερα συντείνουν στο ότι φέτος η «μάχη» των τιμών θα ενταθεί κυρίως στους πρώτους μήνες του έτους, τους οποίους άπαντες αναμένουν ψυχρούς έως παγωμένους από άποψη κινητικότητας. Δεν είναι απλώς οι ψυχολογικές διαθέσεις του μέσου καταναλωτή που έχουν πιάσει «πάτο», αλλά κυρίως η περαιτέρω μείωση των εισοδημάτων του, που μαζί με τις συνεχείς περικοπές μισθών, συντάξεων και κοινωνικών δικαιωμάτων, την άρση των φοροελαφρύνσεων και την αύξηση των φορολογικών απαιτήσεων, στέλνουν τους πιο σκοτεινούς οιωνούς για την εξέλιξη της χρονιάς.

Αποθέματα δυνάμεων
Ποιοι θα επιβιώσουν σε τέτοιες συνθήκες; Μα όσοι διαθέτουν αποθέματα δυνάμεων, δηλαδή αυτοί που έχουν μικρά «ανοίγματα» στις τράπεζες, διασφάλιση ενός μίνιμουμ επιπέδου ρευστότητας, καλή οργάνωση, υψηλή πιστότητα πελατών και περιθώρια ευελιξίας να μειώνουν τις τιμές τους, χωρίς να εγγράφουν ζημιές. Αυτή η σύνθεση, ωστόσο, είναι ιδεατή, γιατί συνήθως πάντα κάτι λείπει από τη σωστή συνταγή...

Οι ισχυροί πέρυσι κέρδισαν τζίρο από τα μικρά σημεία πώλησης, την αγορά των οποίων «γονάτισε» η κρίση. Πάρα πολλά μικρά καταστήματα του κλάδου κατέβασαν ρολά. Αλλά το τρανταχτό νέο στην κλαδική αγορά ήταν το «τέλος εποχής» της Ατλάντικ. Η πορεία της ήταν προδιαγεγραμμένη. Το 2011 απλά εκδόθηκε το «πιστοποιητικό θανάτου» της, επηρεάζοντας καθοριστικά, όμως, το μέλλον πολλών προμηθευτών της.

«Βροχή» τα λουκέτα στη χονδρική
Αν, όμως, κάποια αγορά κυριολεκτικά δεινοπάθησε πέρυσι στο σύνολό της, αυτή ήταν των χονδρικών πωλήσεων. Τα λουκέτα στον κλάδο του κλασικού χονδρεμπορίου πέσανε και εξακολουθούν να πέφτουν «βροχή». Η μηδενική ρευστότητα ήταν κυρίως η αιτία που οδήγησε στην «αποψίλωση» πλήθους εταιρειών, φορτώνοντας με επισφάλειες τους προμηθευτές. Το φαινόμενο αναμένεται ότι θα ενταθεί στους επόμενους μήνες...

Ωφελημένα ήταν και πάλι τα οργανωμένα δίκτυα πωλήσεων, που είδαν πολλούς από τους πιστούς του κλασικού λιανεμπορίου να δρασκελίζουν την είσοδο των cash & carry.

Οι αλυσίδες υπό την πίεση της αρνητικής οικονομικής συγκυρίας και προκειμένου να μην χάσουν μερίδια συγκρατώντας, παράλληλα τον τζίρο τους, υποχρεώθηκαν να μειώσουν τα λειτουργικά τους κέρδη από 0,5% έως 1%. Δεν ήταν λίγες, μάλιστα, οι περιπτώσεις στις οποίες ο ανταγωνισμός έφθασε στα όρια του παραλόγου.

Αρκούσε μόνο κάποιος να κάνει την αρχή, κινούμενος επιθετικά με τις τιμές ραφιού, για να τον ακολουθήσουν άμεσα οι ανταγωνιστές του. Και το κρίσιμο ζήτημα σε τέτοιες περιπτώσεις ήταν να κλείνει όσο το δυνατόν ταχύτερα ο κύκλος του παραλόγου, πριν οι συνέπειες για τα αποτελέσματα των αλυσίδων αρχίσουν να γίνονται επαχθείς.

Χρονιά ζημιών το 2011
Το 2011, λοιπόν, πολλοί θα εμφανίσουν ζημιές, οι οποίες είναι βέβαιο ότι φέτος θα αυξηθούν, καθώς η αγορά συνεχίζει να κινείται πτωτικά, ενώ το κλίμα στο εμπόριο δεν αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας. Οι κινήσεις απελπισίας φαίνεται ότι φέτος δεν θα έχουν τελειωμό, λόγω της αγωνίας που διακατέχει τα στελέχη του λιανεμπορίου, τα οποία εδώ και μήνες αισθάνονται να «χάνουν το έδαφος κάτω από τα πόδια τους».

Το 2011 ήταν, επίσης, μια χρονιά που οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ άρχισαν να αισθάνονται αφόρητες τις πιέσεις από τους προμηθευτές τους, σχετικά με τη μείωση του χρόνου αποπληρωμής τους.

Επίσης, ξεστοκάρισαν πολλά προϊόντα, αλλά και περιόρισαν την γκάμα των κωδικών στα ράφια τους, εξορθολόγησαν τα κόστη τους και μείωσαν τις τιμές σε πολλά από τα προϊόντα τους, ενώ επέμειναν ιδιαίτερα στις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες, ώστε να παρακινήσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Κάποιες αλυσίδες σχεδόν μηδένισαν τις προσλήψεις, ενώ πολλές τις μείωσαν.

Άλλες επέμειναν στα επενδυτικά τους προγράμματα κι άλλες πάγωσαν κάθε επενδυτική δραστηριότητα. Όλες αναβάθμισαν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, διαβλέποντας την αύξηση της ζήτησής τους εν μέσω κρίσης, ενώ αρκετές δεν δίστασαν να αυξήσουν και τις τιμές των προϊόντων private label, εκμεταλλευόμενες τη στροφή των καταναλωτών προς αυτά.

Όλων οι απόψεις σήμερα συντείνουν στο ότι φέτος η «μάχη» των τιμών θα ενταθεί κυρίως στους πρώτους μήνες του έτους, τους οποίους άπαντες αναμένουν ψυχρούς έως παγωμένους από άποψη κινητικότητας. Δεν είναι απλώς οι ψυχολογικές διαθέσεις του μέσου καταναλωτή που έχουν πιάσει «πάτο», αλλά κυρίως η περαιτέρω μείωση των εισοδημάτων του, που μαζί με τις συνεχείς περικοπές μισθών, συντάξεων και κοινωνικών δικαιωμάτων, την άρση των φοροελαφρύνσεων και την αύξηση των φορολογικών απαιτήσεων, στέλνουν τους πιο σκοτεινούς οιωνούς για την εξέλιξη της χρονιάς.

Αποθέματα δυνάμεων
Ποιοι θα επιβιώσουν σε τέτοιες συνθήκες; Μα όσοι διαθέτουν αποθέματα δυνάμεων, δηλαδή αυτοί που έχουν μικρά «ανοίγματα» στις τράπεζες, διασφάλιση ενός μίνιμουμ επιπέδου ρευστότητας, καλή οργάνωση, υψηλή πιστότητα πελατών και περιθώρια ευελιξίας να μειώνουν τις τιμές τους, χωρίς να εγγράφουν ζημιές. Αυτή η σύνθεση, ωστόσο, είναι ιδεατή, γιατί συνήθως πάντα κάτι λείπει από τη σωστή συνταγή...

Οι ισχυροί πέρυσι κέρδισαν τζίρο από τα μικρά σημεία πώλησης, την αγορά των οποίων «γονάτισε» η κρίση. Πάρα πολλά μικρά καταστήματα του κλάδου κατέβασαν ρολά. Αλλά το τρανταχτό νέο στην κλαδική αγορά ήταν το «τέλος εποχής» της Ατλάντικ. Η πορεία της ήταν προδιαγεγραμμένη. Το 2011 απλά εκδόθηκε το «πιστοποιητικό θανάτου» της, επηρεάζοντας καθοριστικά, όμως, το μέλλον πολλών προμηθευτών της.

«Βροχή» τα λουκέτα στη χονδρική
Αν, όμως, κάποια αγορά κυριολεκτικά δεινοπάθησε πέρυσι στο σύνολό της, αυτή ήταν των χονδρικών πωλήσεων. Τα λουκέτα στον κλάδο του κλασικού χονδρεμπορίου πέσανε και εξακολουθούν να πέφτουν «βροχή». Η μηδενική ρευστότητα ήταν κυρίως η αιτία που οδήγησε στην «αποψίλωση» πλήθους εταιρειών, φορτώνοντας με επισφάλειες τους προμηθευτές. Το φαινόμενο αναμένεται ότι θα ενταθεί στους επόμενους μήνες...

Ωφελημένα ήταν και πάλι τα οργανωμένα δίκτυα πωλήσεων, που είδαν πολλούς από τους πιστούς του κλασικού λιανεμπορίου να δρασκελίζουν την είσοδο των cash & carry.


Οι ισχυροί
Ποιες στρατηγικές ακολούθησαν, όμως, οι ισχυροί του κλάδου; Σε γενικές γραμμές στους κερδισμένους, με αξιοσημείωτη άνοδο του τζίρου, περιλαμβάνονται οι ΑΒ Βασιλόπουλος, Lidl, Σκλαβενίτης και Μασούτης. Η Καρφούρ Μαρινόπουλος συνέχισε να αναζητεί διέξοδο στην ανάπτυξη, η Μετρό κέρδισε τις εντυπώσεις, επιμένοντας σε επενδύσεις υψηλού κόστους, η Αφοί Βερόπουλοι ωφελήθηκε από τον εξορθολογισμό που επιχείρησε στα ράφια της, ενώ η Πέντε επέμεινε στη δοκιμασμένη συντηρητική πολιτική της, κρατώντας τις συνέπειες της κρίσης σε απόσταση. Αναλυτικότερα:

Καρφούρ Μαρινόπουλος
Το 2011 αποτέλεσε για τον leader της αγοράς μια ακόμη χρονιά απώλειας τζίρου και μεριδίων, αλλά και σημαντικών αλλαγών στη διοίκησή του. Αρχικά νέος CEO ανέλαβε ο κ. Patrice Lespagnol, αλλά σε διάστημα μόλις λίγων μηνών οι μέτοχοι της εταιρείας αποφάσισαν να τον αντικαταστήσουν με τον κ. Jerome Loubere, το come back του οποίου πυροδότησε νέο κύκλο σεναρίων περί το τι μπορεί να σημαίνει για την αλυσίδα αυτή η αιφνιδιαστική αλλαγή.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο η αλυσίδα ενισχύθηκε, μέσω της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της, κατά 50 εκατ. ευρώ, ενώ συνέχισε τη διαδικασία μετατροπής των καταστημάτων Dia σε Carrefour Μαρινόπουλος και Carrefour Express. Η εταιρεία δέχθηκε ισχυρότερες πιέσεις από τους προμηθευτές για τις καθυστερήσεις πληρωμών, ενώ τα στελέχη της εκτιμούν ότι ο ισολογισμός του 2011 θα κλείσει με πτώση τζίρου μικρότερη του τρίτου τριμήνου, που ήταν 8,4%, αλλά και του 9μήνου που ήταν 7,3%. Όσο για το καθαρό αποτέλεσμα, κάποιοι αισιοδοξούν ότι θα «ξεφορτωθεί» τις υψηλές ζημιές του 2010 και ότι θα είναι οριακά αρνητικό.

Η Καρφούρ Μαρινόπουλος αισιοδοξεί σε ό,τι αφορά την εξέλιξη του τζίρου της φέτος, επενδύοντας πολλές από τις ελπίδες της στο νέο concept των υπέρ μάρκετ, το Planet Stores, μέσω του οποίου φιλοδοξεί να κερδίσει σημαντικό μέρος από το χαμένο της έδαφος. Σε ό,τι αφορά την τιμολογιακή της πολιτική, τα στελέχη της αναφέρουν ότι το 2011 διατήρησε την πρωτοβουλία στην επιθετική πολιτική, ωστόσο παράγοντες του ανταγωνισμού της υποστηρίζουν ότι η εταιρεία περιόρισε τις προκλητικές προσφορές και προωθητικές ενέργειες, προκειμένου να βελτιώσει τα περιθώρια κέρδους και να στηρίξει το καθαρό της αποτέλεσμα.

ΑB Βασιλόπουλος
Είναι μια από τις λίγες αλυσίδες η οποία θα ανακοινώσει για το 2011 άνοδο τζίρου και θετικό καθαρό αποτέλεσμα. Η αλυσίδα βάσισε βέβαια την ανάπτυξή της όχι μόνο στην εμπορική της πολιτική, αλλά και στις επενδύσεις της στη λειτουργία νέων καταστημάτων, ο αριθμός των οποίων ξεπέρασε πέρυσι τα 30 –μεταξύ αυτών αρκετά ήταν της Ατλάντικ.

Στα θετικά της περυσινής χρονιάς η ΑΒ Βασιλόπουλος προσμετρά την αύξηση των θέσεων εργασίας κατά 600, την πολύ δυναμική πορεία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας -η συμμετοχή των οποίων στο σύνολο των πωλήσεων ξεπερνά πλέον το 20%-, όπως και την αύξηση των μεριδίων της κατά 1,2 ποσοστιαίες μονάδες.

Σκλαβενίτης
Το ότι το περυσινό 12μηνο θα ήταν μια θετική χρονιά για τη Σκλαβενίτης είχε ήδη φανεί από το α’ εξάμηνο, για το οποίο ανακοίνωσε (συνοπτική δημοσιευμένη οικονομική κατάσταση) ότι ο τζίρος αυξήθηκε στα 626,369 εκατ. ευρώ από 577,997 εκατ. ευρώ πού ήταν το αντίστοιχο διάστημα του 2010.

Για το α’ εξάμηνο του 2011 η αλυσίδα ανακοίνωσε, όμως, αισθητά μειωμένο καθαρό αποτέλεσμα, από τα 20,364 εκατ. ευρώ που ήταν το 2010 στα 11,277 εκατ. ευρώ. Επισήμως η εταιρεία δεν τοποθετείται για το κλείσιμο του 2011, ωστόσο θεωρείται βέβαιο ότι η χρονιά κινήθηκε σε 12μηνη βάση ανοδικά γι’ αυτήν, όπως και ότι θα εμφανίσει κερδοφόρο καθαρό αποτέλεσμα.

Στην ανοδική πορεία της εταιρείας συνέβαλλαν καθοριστικά τα νέα καταστήματά της, η πολύ θετική εικόνα που εμφανίζει το υπερ-κατάστημα της Καλλιθέας, όπως και η ενίσχυση του δικτύου της με τα καταστήματα που εξαγόρασε από την Ατλάντικ. Στα αδύναμα στοιχεία της αλυσίδας περιλαμβάνεται ο πολύ υψηλός δανεισμός της, ο οποίος ωστόσο δεν την εμπόδισε να οδηγηθεί σε κερδοφορία.

Αφοί Βερόπουλοι
Όπως και για τις υπόλοιπες αλυσίδες, η περυσινή χρονιά γι’ αυτήν δεν ήταν εύκολη. Η διοίκησή της έλαβε την απόφαση το 2011 να εξοροθολογίσει το δίκτυό της. Στο πλαίσιο αυτό επικεντρώθηκε στις ανακαινίσεις και τις αναβαθμίσεις καταστημάτων.

Παράλληλα, έχοντας στις τάξεις της και νέα στελέχη, ορισμένα προερχόμενα από την αγορά του hard discount, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην τιμολογιακή της πολιτική, κινούμενη πολλές φορές επιθετικά κατά του ανταγωνισμού της, με σκοπό τη διεκδίκηση μεριδίων αγοράς. Πρόκειται για τακτική η οποία χαρακτήρισε όλο τον χρόνο και εντάθηκε την περίοδο των εορτών των Χριστουγέννων, διάστημα το οποίο η αλυσίδα εκμεταλλεύθηκε για να κάνει ένα πολύ δυνατό κλείσιμο έτους. Όσο για τον τζίρο της, εκτιμάται ότι διαμορφώθηκε κοντά στα μεγέθη του 2010.

Μετρό
Η εταιρεία συνέχισε και συνεχίζει να επενδύει παρά την κρίση, περί τα 40 εκατ. ευρώ τον χρόνο, αντιδρώντας με υγιή τρόπο στο μίζερο οικονομικό περιβάλλον. Πέρυσι λειτούργησε 6 νέα καταστήματα, ενώ προγραμματίζει τη δημιουργία ακόμη 14. Τα 10 από αυτά θα τεθούν σε λειτουργία το 2012 και τα 4 το 2013. Η διοίκηση της Μετρό φαίνεται να αισθάνεται σίγουρη για τη θέση της εταιρείας στην αγορά του κλάδου. Το 2011 ο τζίρος της Μετρό αυξήθηκε οριακά από τα 676 εκατ. ευρώ στα περίπου 680 εκατ. ευρώ, με τη συμβολή κυρίως των νέων καταστημάτων.

Όσο για τα κέρδη της, εκτιμάται ότι θα παραμείνουν σταθερά στα περίπου 16 εκατ. ευρώ του 2010. Στην αγορά των cash & carry η εταιρεία κέρδισε μερίδια, λόγω της στρατηγικής που ακολούθησε, αλλά και των δυσμενών συνεπειών της κρίσης στις επιχειρήσεις του κλασικού χονδρεμπορίου.

Πέντε
Πιστή στην πολυετή της στρατηγική, με την οποία δίνει έμφαση στην πολιτική των χαμηλών τιμών και των επιθετικών προσφορών, η Πέντε ενίσχυσε και το 2011 τα μεγέθη της. Βασίσθηκε όμως και στα νέα σημεία πώλησης, που αν και αρχικά ήταν προγραμματισμένα να είναι περιορισμένα σε αριθμό, τελικά έφθασαν τα 6.

Η ανατροπή του επενδυτικού της πλάνου προκλήθηκε και από τις εξελίξεις της Ατλάντικ, αφού έδωσαν την ευκαιρία στην Πέντε να τοποθετηθεί στην αγορά με νέα σημεία πώλησης. Κρίνοντας από τους ρυθμούς του 9μήνου, εκτιμάται ότι η αλυσίδα θα ανακοινώσει αύξηση πωλήσεων της τάξης του 4%-5% και κέρδη, που σε έναν βαθμό οφείλονται στον «καθαρό» ισολογισμό της και ειδικότερα στο γεγονός ότι ο τραπεζικός δανεισμός της είναι μηδενικός.

Market In
Έχοντας τα τελευταία χρόνια διανύσει μία επιθετική πορεία ανάπτυξης, με πολλές εξαγορές στο ενεργητικό της και με σημαντικές επενδύσεις στη δημιουργία νέων καταστημάτων, η Market In συγκαταλέγεται πλέον στους ισχυρούς της αγοράς, με έναν τζίρο ο οποίος από τα 110 εκατ. ευρώ που ήταν το 2007 εκτινάχθηκε πέρυσι στα 180 εκατ. ευρώ και με ένα δίκτυο πωλήσεων που πλέον φθάνει τα 107 καταστήματα. Στελέχη της εκτιμούν ότι το 2011 η αλυσίδα εκτός από ανοδική εξέλιξη τζίρου θα εμφανίσει και κέρδη, ενώ δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο και νέων εξαγορών.

σελφ σερβις (T. 413)
« 1 2 3 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION