σελφ σερβις - Planet Retail: Οι νέες τεχνολογίες αλλάζουν τους καταναλωτές και το λιανεμπόριο

Κυριακή, 15 Δεκεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Planet Retail: Οι νέες τεχνολογίες αλλάζουν τους καταναλωτές και το λιανεμπόριο

4 Ιανουαρίου 2012 | 09:47 Γράφει η Ξένια  Μαντζιώρη Topics: Έρευνα

Planet Retail: Οι νέες τεχνολογίες αλλάζουν τους καταναλωτές και το λιανεμπόριο

Τι συμβαίνει με τις επιχειρήσεις του κλάδου των FMCG σε διεθνές επίπεδο; Ποια είναι η σχέση τους με την τεχνολογία; Ποιες είναι οι λύσεις που επιλέγουν για να κάνουν πιο ελκυστική την επιχείρησή τους σε όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες; Αυτά ήταν κάποια από τα βασικά ερωτήματα στα οποία έδωσε απαντήσεις ο Joachim Pinhammer, senior retail analyst της εταιρείας Planet Retail, στο πλαίσιο της φιλοξενίας του στο Retail Technology Conference 2011, το συνέδριο που συνδιοργάνωσαν τα περιοδικά σελφ σέρβις και netweek στις αρχές Νοεμβρίου.

Η ομιλία του Joachim Pinhammer ήταν από εκείνες που συζητήθηκαν περισσότερο, και για την πληθώρα των στοιχείων που περιείχε αλλά και για τα συμπεράσματα που ο ίδιος παρουσίασε, στηριζόμενος στο τι δείχνουν οι έρευνες.

Όπως προκύπτει, λοιπόν, από τη μελέτη των στοιχείων της Planet Retail, οι επιχειρήσεις λιανεμπορίου διεθνώς επενδύουν όλο και περισσότερο στις νέες τεχνολογίες που είναι ικανές να οδηγήσουν σε βελτίωση της απόδοσής τους, υλοποιούν λύσεις self service για τους πελάτες τους και αυτοματοποίησης των κέντρων διανομής τους και, τέλος, ενοποιούν τις διαδικασίες online και offline μάρκετινγκ.

Για να μπορέσουν, όμως, οι επιχειρηματίες να εκμεταλλευτούν τις καινοτόμες τεχνολογίες, θα πρέπει να διασφαλίσουν ακριβή στοιχεία για την αγορά και για τα προϊόντα, στοιχεία scanning από το 100% των ταμείων τους, ξεκάθαρες διαδικασίες σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας και αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα στην αποθήκευση και διαχείριση των στοιχείων που ενδιαφέρουν την επιχείρηση και είναι απαραίτητα για τη λειτουργία και τη βελτίωσή της σε κάθε επίπεδο.

Ο Joachim Pinhammer μίλησε για πέντε βασικούς τομείς της τεχνολογίας, που παίζουν σημαντικό ρόλο στο παρόν και αναμένεται να καθορίσουν τις εξελίξεις και στο μέλλον. Πρόκειται για τα ταμειακά συστήματα, τις εφαρμογές για smartphones και τη multichannel διακίνηση προϊόντων και υπηρεσιών, τις προτάσεις για βελτιστοποίηση της διαχείρισης των τιμών, της γκάμας προϊόντων, των ραφιών και των χώρων πώλησης, τη νέα γενιά RFID και την αυτοματοποίηση της αποθήκης.

Τα ταμεία του μέλλοντος
Σήμερα, ο ετήσιος ρυθμός αύξησης της χρήσης self-checkout ταμείων σε παγκόσμιο επίπεδο ανέρχεται στο 21% περίπου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Planet Retail, υπάρχουν εγκατεστημένα 124.003 συστήματα. Η πρόβλεψη για το 2015 μιλά για 322.373 self check-outs. Ο κ. Pinhammer ήταν ιδιαίτερα κατατοπιστικός όχι μόνο για τα «υπέρ» της συγκεκριμένης λύσης αλλά και τους προβληματισμούς σχετικά με θέματα που προκύπτουν από την εφαρμογή της. Για παράδειγμα, με το self check-out ο χρόνος αναμονής στα ταμεία μειώνεται σημαντικά, χωρίς έξτρα κόστος για την επιχείρηση (το 60%-70% του εργατικού κόστους σε μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ αφορά σε κόστος εργασίας στα παραδοσιακά ταμεία).

Την ίδια στιγμή, όμως, αυξάνεται η ανάγκη παρακολούθησης των διαδικασιών από το προσωπικό του καταστήματος για να αποφευχθούν φαινόμενα κλοπής. Επίσης, μπορεί η μείωση της απασχόλησης προσωπικού στα ταμεία να δρα... ευεργετικά στον ισολογισμό της επιχείρησης, όμως ο ίδιος λόγος που κάνει χαρούμενους τους λιανέμπορους οδηγεί συχνά τους πελάτες του καταστήματος να αντιμετωπίζουν με αρνητική διάθεση το self check-out θεωρώντας πως οδηγεί υπαλλήλους στην ανεργία.

Ακόμη, το self check-out αναγκάζει τον πελάτη να κάνει ουσιαστικά σημαντικό μέρος της δουλειάς του ταμία, ενώ υπάρχουν και στιγμές που η διαδικασία γίνεται ενοχλητική, όταν, για παράδειγμα, χρειάζεται να σκαναριστεί ξανά και ξανά ένα προϊόν και απαιτείται η παρέμβαση υπαλλήλου.

Αρκετά από τα παραπάνω ζητήματα αναμένεται να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά από τις νέες τεχνολογικές λύσεις. Για παράδειγμα, η περίπτωση του αυτόματου σκαναρίσματος των προϊόντων όπου ο πελάτης τοποθετεί απλώς τα προϊόντα σε έναν κυλιόμενο διάδρομο. Ο κ. Pinhammer παρουσίασε την πιλοτική εφαρμογή από κατάστημα της Rewe στη Γερμανία και ανέφερε πως η Dia προγραμματίζει αντίστοιχη υλοποίηση σε κατάστημά της στην Ισπανία, ενώ η Ahold στη Σουηδία έχει ήδη τοποθετήσει το πρώτο πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα στην Ευρώπη. Στις ΗΠΑ, η Kroger ήταν η πρώτη αλυσίδα παγκοσμίως που τοποθέτησε, το 2010, πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα σκαναρίσματος των προϊόντων σε κατάστημά της.

Τα σύγχρονα συστήματα θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν πλήρως το self scanning, υποστήριξε ο ομιλητής, παρουσιάζοντας συγκεκριμένη λύση, στην οποία το μηχάνημα αναγνωρίζει το προϊόν ακόμη και όταν δεν είναι συσκευασμένο και δεν διαθέτει barcode, όπως για παράδειγμα τα χύμα μήλα.

Ένα διαφορετικό σενάριο αφορά στα ταμεία που μπορούν να μετατρέπονται από παραδοσιακά σε ταμεία self service (η αλυσίδα Casino πρόκειται να εγκαινιάσει ένα πρωτοποριακό υπέρ μάρκετ στο Παρίσι, στο οποίο όλα τα ταμεία θα μπορούν να λειτουργήσουν και ως self service). Ένα τρίτο σενάριο μελετάται ήδη από τις αλυσίδες Auchan και Metro. Αφορά σε πιλοτικά συστήματα όπου η πληρωμή διαχωρίζεται από το σκανάρισμα των προϊόντων. Ένα τέταρτο σενάριο αφορά στη χρήση εφαρμογών για smartphones.

Για παράδειγμα, υπάρχει συγκεκριμένο gadget, το οποίο εφαρμόζει στο iPhone και επιτρέπει το σκανάρισμα των προϊόντων και την αυτόματη πληρωμή του λογαριασμού μέσω κάρτας. Το πέμπτο σενάριο αφορά στο σκανάρισμα και την πληρωμή των αγορών με τη χρήση του smartphone. Η συγκεκριμένη εφαρμογή λειτουργεί ήδη στο κατάστημα της αλυσίδας Metro, Real Future Store στο Tonisvorst.

Η ομιλία του Joachim Pinhammer ήταν από εκείνες που συζητήθηκαν περισσότερο, και για την πληθώρα των στοιχείων που περιείχε αλλά και για τα συμπεράσματα που ο ίδιος παρουσίασε, στηριζόμενος στο τι δείχνουν οι έρευνες.

Όπως προκύπτει, λοιπόν, από τη μελέτη των στοιχείων της Planet Retail, οι επιχειρήσεις λιανεμπορίου διεθνώς επενδύουν όλο και περισσότερο στις νέες τεχνολογίες που είναι ικανές να οδηγήσουν σε βελτίωση της απόδοσής τους, υλοποιούν λύσεις self service για τους πελάτες τους και αυτοματοποίησης των κέντρων διανομής τους και, τέλος, ενοποιούν τις διαδικασίες online και offline μάρκετινγκ.

Για να μπορέσουν, όμως, οι επιχειρηματίες να εκμεταλλευτούν τις καινοτόμες τεχνολογίες, θα πρέπει να διασφαλίσουν ακριβή στοιχεία για την αγορά και για τα προϊόντα, στοιχεία scanning από το 100% των ταμείων τους, ξεκάθαρες διαδικασίες σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας και αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα στην αποθήκευση και διαχείριση των στοιχείων που ενδιαφέρουν την επιχείρηση και είναι απαραίτητα για τη λειτουργία και τη βελτίωσή της σε κάθε επίπεδο.

Ο Joachim Pinhammer μίλησε για πέντε βασικούς τομείς της τεχνολογίας, που παίζουν σημαντικό ρόλο στο παρόν και αναμένεται να καθορίσουν τις εξελίξεις και στο μέλλον. Πρόκειται για τα ταμειακά συστήματα, τις εφαρμογές για smartphones και τη multichannel διακίνηση προϊόντων και υπηρεσιών, τις προτάσεις για βελτιστοποίηση της διαχείρισης των τιμών, της γκάμας προϊόντων, των ραφιών και των χώρων πώλησης, τη νέα γενιά RFID και την αυτοματοποίηση της αποθήκης.

Τα ταμεία του μέλλοντος
Σήμερα, ο ετήσιος ρυθμός αύξησης της χρήσης self-checkout ταμείων σε παγκόσμιο επίπεδο ανέρχεται στο 21% περίπου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Planet Retail, υπάρχουν εγκατεστημένα 124.003 συστήματα. Η πρόβλεψη για το 2015 μιλά για 322.373 self check-outs. Ο κ. Pinhammer ήταν ιδιαίτερα κατατοπιστικός όχι μόνο για τα «υπέρ» της συγκεκριμένης λύσης αλλά και τους προβληματισμούς σχετικά με θέματα που προκύπτουν από την εφαρμογή της. Για παράδειγμα, με το self check-out ο χρόνος αναμονής στα ταμεία μειώνεται σημαντικά, χωρίς έξτρα κόστος για την επιχείρηση (το 60%-70% του εργατικού κόστους σε μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ αφορά σε κόστος εργασίας στα παραδοσιακά ταμεία).

Την ίδια στιγμή, όμως, αυξάνεται η ανάγκη παρακολούθησης των διαδικασιών από το προσωπικό του καταστήματος για να αποφευχθούν φαινόμενα κλοπής. Επίσης, μπορεί η μείωση της απασχόλησης προσωπικού στα ταμεία να δρα... ευεργετικά στον ισολογισμό της επιχείρησης, όμως ο ίδιος λόγος που κάνει χαρούμενους τους λιανέμπορους οδηγεί συχνά τους πελάτες του καταστήματος να αντιμετωπίζουν με αρνητική διάθεση το self check-out θεωρώντας πως οδηγεί υπαλλήλους στην ανεργία.

Ακόμη, το self check-out αναγκάζει τον πελάτη να κάνει ουσιαστικά σημαντικό μέρος της δουλειάς του ταμία, ενώ υπάρχουν και στιγμές που η διαδικασία γίνεται ενοχλητική, όταν, για παράδειγμα, χρειάζεται να σκαναριστεί ξανά και ξανά ένα προϊόν και απαιτείται η παρέμβαση υπαλλήλου.

Αρκετά από τα παραπάνω ζητήματα αναμένεται να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά από τις νέες τεχνολογικές λύσεις. Για παράδειγμα, η περίπτωση του αυτόματου σκαναρίσματος των προϊόντων όπου ο πελάτης τοποθετεί απλώς τα προϊόντα σε έναν κυλιόμενο διάδρομο. Ο κ. Pinhammer παρουσίασε την πιλοτική εφαρμογή από κατάστημα της Rewe στη Γερμανία και ανέφερε πως η Dia προγραμματίζει αντίστοιχη υλοποίηση σε κατάστημά της στην Ισπανία, ενώ η Ahold στη Σουηδία έχει ήδη τοποθετήσει το πρώτο πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα στην Ευρώπη. Στις ΗΠΑ, η Kroger ήταν η πρώτη αλυσίδα παγκοσμίως που τοποθέτησε, το 2010, πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα σκαναρίσματος των προϊόντων σε κατάστημά της.

Τα σύγχρονα συστήματα θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν πλήρως το self scanning, υποστήριξε ο ομιλητής, παρουσιάζοντας συγκεκριμένη λύση, στην οποία το μηχάνημα αναγνωρίζει το προϊόν ακόμη και όταν δεν είναι συσκευασμένο και δεν διαθέτει barcode, όπως για παράδειγμα τα χύμα μήλα.

Ένα διαφορετικό σενάριο αφορά στα ταμεία που μπορούν να μετατρέπονται από παραδοσιακά σε ταμεία self service (η αλυσίδα Casino πρόκειται να εγκαινιάσει ένα πρωτοποριακό υπέρ μάρκετ στο Παρίσι, στο οποίο όλα τα ταμεία θα μπορούν να λειτουργήσουν και ως self service). Ένα τρίτο σενάριο μελετάται ήδη από τις αλυσίδες Auchan και Metro. Αφορά σε πιλοτικά συστήματα όπου η πληρωμή διαχωρίζεται από το σκανάρισμα των προϊόντων. Ένα τέταρτο σενάριο αφορά στη χρήση εφαρμογών για smartphones.

Για παράδειγμα, υπάρχει συγκεκριμένο gadget, το οποίο εφαρμόζει στο iPhone και επιτρέπει το σκανάρισμα των προϊόντων και την αυτόματη πληρωμή του λογαριασμού μέσω κάρτας. Το πέμπτο σενάριο αφορά στο σκανάρισμα και την πληρωμή των αγορών με τη χρήση του smartphone. Η συγκεκριμένη εφαρμογή λειτουργεί ήδη στο κατάστημα της αλυσίδας Metro, Real Future Store στο Tonisvorst.


Τεχνολογία στην υπηρεσία του πελάτη
Οι λιανέμποροι, παρατήρησε ο κ. Pinhammer, αναζητούν τρόπους να προσφέρουν καινοτόμες υπηρεσίες στους πελάτες τους, χωρίς επιπλέον κόστος. Σε αυτό το αίτημα απαντά η τεχνολογία, δίνοντας στη λιανεμπορική αλυσίδα και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ως παράδειγμα, αναφέρθηκε η περίπτωση του καταστήματος της Douglas, στη Γερμανία, όπου έχει τοποθετηθεί πιλοτικά μια εφαρμογή βάσει της οποίας οι πελάτες βλέπουν πληροφορίες για το προϊόν που τους ενδιαφέρει, απλώς αγγίζοντας μια συγκεκριμένη οθόνη, γεγονός που τους εντυπωσιάζει και τους δίνει επιπλέον κίνητρο να αγοράσουν το προϊόν.

Οι λιανέμποροι πρέπει να έχουν ως βασικό τους μέλημα να κάνουν αισθητή την παρουσία τους κάθε στιγμή που ο καταναλωτής είναι σε... αγοραστική διάθεση, είπε ο κ. Pinhammer. Για παράδειγμα, οι εφαρμογές για smartphones, παρέχουν τη δυνατότητα επικοινωνίας με τον καταναλωτή όταν αυτός προετοιμάζεται να βγει για αγορές, όταν κάνει απλώς browsing, όταν αναζητά ευκαιρίες, όταν ψάχνει την τοποθεσία ενός καταστήματος, όταν αγοράζει online, όταν θέλει περισσότερες πληροφορίες για ένα προϊόν, όταν συγκρίνει τιμές, όταν μοιράζεται πληροφορίες μέσω των social networks κλπ.

Γι’ αυτόν τον λόγο, οι λιανέμποροι πρέπει να αναζητούν επαφή με τους καταναλωτές παντού: στο σπίτι, εκτός σπιτιού και στο κατάστημα.

Οι νέες δυνατότητες αλλάζουν εντελώς το λιανεμπόριο
Οι δυνατότητες που έχουν πλέον οι καταναλωτές να συγκρίνουν τιμές, να βρίσκουν λεπτομέρειες για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, να ενημερώνονται για κριτικές προϊόντων και δοκιμές, να αγοράζουν από ανταγωνιστές και να μοιράζονται τις εμπειρίες τους διαδικτυακά, δημιουργούν ένα νέο πλαίσιο λειτουργίας των λιανεμπορικών αλυσίδων.

Με αυτήν τη σκέψη ο κ. Pinhaimmer πρότεινε στους σύνεδρους να σκεφτούν ότι έχουν ανάγκη μιας νέας στρατηγικής, η οποία θα προλαβαίνει τις εξελίξεις. Για να βοηθήσει το κοινό να σχηματίσει μια πιο σαφή εικόνα, ο ομιλητής παρουσίασε συγκεκριμένες λύσεις που έχουν υλοποιήσει γνωστές λιανεμπορικές αλυσίδες και προσέφεραν υπηρεσίες μέσω κινητού όπως: η δημιουργία λίστας αγορών, συνταγές με προϊόντα του καταστήματος, δυνατότητα σκαναρίσματος προϊόντων, προσωποποιημένες προσφορές στο κινητό με την είσοδο του πελάτη στο κατάστημα, διαδραστικό κατάλογο προϊόντων (IKEA), με τον οποίο ο πελάτης μπορεί να δει το προϊόν που τον ενδιαφέρει στον χώρο του -εικονικά- κλπ.

Ο κ. Pinhammer αναφέρθηκε εκτενώς και στην περίπτωση της πρωτοποριακής εφαρμογής της Tesco στη Ν. Κορέα, όπου ο πελάτης μπορεί να παραγγείλει προϊόντα του σούπερ μάρκετ σκανάροντάς τα από το εικονικό ράφι της αφίσας που είναι τοποθετημένη σε κεντρικούς σταθμούς του μετρό.

Πώς αυξάνεται η κερδοφορία χωρίς επιπλέον κόστος;
Σε αυτήν την καίρια ερώτηση ο κ. Pinhammer απάντησε μιλώντας για τις δυνατότητες που παρέχει η τεχνολογία και οι λύσεις σε επίπεδο software. Αναφέρθηκε αναλυτικά στην περίπτωση των ελλείψεων στο ράφι. Τα OOS, είπε χαρακτηριστικά ο ομιλητής, είναι το success story της τελευταίας δεκαετίας. Οι λιανέμποροι δηλώνουν πως με τη χρήση της τεχνολογίας οι ελλείψεις στο ράφι μειώθηκαν από 3,5% στο 1% με 10%-15% μικρότερη γκάμα προϊόντων και με 40% λιγότερες εργατοώρες στην παραγγελιοληψία.

Στο παρελθόν, οι εφαρμοζόμενες λύσεις δεν μπορούσαν να δώσουν ικανοποιητική λύση στα προϊόντα ψυγείου. Σήμερα, οι σύγχρονες τεχνολογίες δίνουν λύσεις και σε αυτό το δύσκολο πρόβλημα, υποστήριξε ο ομιλητής. Για παράδειγμα, η Coop Ελβετίας αυτοματοποίησε τις παραγγελίες της στα γαλακτοκομικά προϊόντα, το κρέας, τα συσκευασμένα, τα φρούτα και λαχανικά και τα προϊόντα αρτοποιίας, από τον Απρίλιο του 2011. Κατάφερε να μειώσει την γκάμα των προϊόντων της κατά 8% στα φρέσκα προϊόντα, αυξάνοντας παράλληλα τη διαθεσιμότητά τους στο ράφι.

Την ίδια στιγμή, η αυτοματοποίηση της διαδικασίας αναπλήρωσης του ραφιού τη βοήθησε να οργανώσει καλύτερα τις παραδόσεις των προϊόντων, να βελτιώσει τον προγραμματισμό του προσωπικού και τα δρομολόγια του στόλου της.

Άλλο παράδειγμα βελτίωσης της απόδοσης των διαδικασιών με μικρό κόστος είναι η χρήση προγραμμάτων δυναμικής τιμολόγησης. Οι τιμές προσαρμόζονται ανάλογα με το διαθέσιμο στοκ και τις προβλεπόμενες πωλήσεις. Η Albert Heijn κατάφερε να ρυθμίσει τις πωλήσεις των φρούτων και λαχανικών με τέτοιο τρόπο ώστε να έχει τις λιγότερες δυνατές απώλειες. Μια από τις ενέργειες του συγκεκριμένου προγράμματος έδινε τη δυνατότητα στους πελάτες που χρησιμοποιούσαν self scanning εξοπλισμό να πληροφορούνται την πορεία των τιμών και τις cross-selling προσφορές.

Οι λιανέμποροι, είπε ο κ. Pinjammer, χρησιμοποιούν σήμερα λύσεις και διαφορετικές εφαρμογές που δεν ανήκουν σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα λειτουργίας. Αυτός είναι και ο επόμενος στόχος. Η ενοποίηση, δηλαδή, των τεχνολογιών που αφορούν στην γκάμα των προϊόντων, την τιμολόγησή τους, τη διαχείριση του χώρου και την αναπλήρωση του ραφιού.

RFID και Warehouse Management
Σύμφωνα με τον Joachim Pinhammer, η τακτική που ακολούθησαν αρχικά μεγάλες αλυσίδες όπως η Wal-Mart και η Metro σε σχέση με τη χρήση των RFID αποδείχθηκε πως ήταν αποσπασματική και λανθασμένη. Το μεγαλύτερο εμπόδιο στη χρήση τους ήταν και εξακολουθεί να είναι το υψηλό τους κόστος, το οποίο από τις συγκεκριμένες αλυσίδες μεταφέρθηκε εκβιαστικά στους προμηθευτές. Το λιανεμπόριο σήμερα εξετάζει και εφαρμόζει διαφορετικές λύσεις, ανάλογα με την ανάγκη και τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Για παράδειγμα, υπάρχουν πλέον οι επαναχρησιμοποιούμενες ετικέτες RFID, οι ετικέτες RFID που παίζουν και τον ρόλο της κλασικής ετικέτας με τις πληροφορίες για το προϊόν αλλά και η χρήση των RFID μόνο για την παρακολούθηση των επαναχρησιμοποιούμενων μέσων μεταφοράς (κλωβοί, παλέτες κλπ).

Η μεγάλη επανάσταση, σύμφωνα με τον ομιλητή, συμβαίνει στο... παρασκήνιο, δηλαδή στην αποθήκη. Η χρησιμοποίηση τεχνολογιών στον τομέα του warehouse management προσφέρει πολλαπλά οφέλη: μείωση του εργατικού κόστους, ευκολία προσαρμογής σε νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, μείωση του κόστους μεταφοράς και αποθήκευσης των προϊόντων (ο όγκος των μεταφερόμενων παλετών είναι κατά 8%-10% μικρότερος απ' ό,τι στη χειροκίνητη διαδικασία picking), κλπ. Αυτός είναι και ο λόγος που οι περισσότεροι μεγάλοι λιανέμποροι έχουν ήδη αυτοματοποιήσει τις διαδικασίες αποθήκης εδώ και αρκετά χρόνια.

Η επόμενη μέρα ανήκει στη ρομποτική. Συγκεκριμένη εταιρεία παροχής ρομποτικών λύσεων έχει θέσει ως στόχο να διαχειρίζεται πάνω από το 96% των προϊόντων σούπερ μάρκετ με τη χρήση ρομπότ, ποσοστό πολύ μεγαλύτερο απ' ό,τι έχει επιτευχθεί από κάθε άλλη λύση αυτοματισμού.

Το πρώτο πλήρως αυτοματοποιημένο DC της Lidl
Η Lild αναμένεται πως θα είναι η πρώτη εκπτωτική λιανεμπορική αλυσίδα παγκοσμίως, που θα αυτοματοποιήσει πλήρως το κέντρο διανομής της, στο Kirchheim Teck της Γερμανίας. Οι διαδικασίες προβλέπεται να ολοκληρωθούν το καλοκαίρι του 2012. Η αυτοματοποίηση θα αφορά σε 1.000 SKU’s. Τα μεταφερόμενα κιβώτια θα ανέρχονται σε 60.000 από 30.000 που είναι σήμερα. Εάν η πρώτη αυτή εφαρμογή επιτύχει, η αλυσίδα θα προχωρήσει στην εφαρμογή και σε άλλα κέντρα διανομής της.

Joachim Pinhammer, Senior Retail Analyst, Planet Retail
O Joachim Pinhammer αποτελεί μέλος της ομάδας της Planet Retail (www.planetretail.net) από το 2010 και είναι ο ειδικός στον τομέα του retail technology και της εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς και στα ζητήματα συνεργασίας μεταξύ λιανέμπορων και προμηθευτών (ECR).

σελφ σερβις (T. 412)
« 1 2 3 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION