σελφ σερβις - Περιμένοντας το θαύμα των Χριστουγέννων

Τρίτη, 10 Δεκεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Περιμένοντας το θαύμα των Χριστουγέννων

14 Δεκεμβρίου 2011 | 14:01 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Περιμένοντας το θαύμα των Χριστουγέννων

Λιγότερες προσελεύσεις, μικρότερο και οικονομικό καλάθι αγορών και περιορισμένα κέρδη, αναμένουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ από τη φετινή περίοδο της χριστουγεννιάτικης αγοράς. Ανεργία, έκτακτα χαράτσια, απώλεια του 14ου μισθού και κακή ψυχολογική διάθεση, θα επηρεάσουν τον τζίρο των τελευταίων ημερών του χρόνου, ο οποίος ιστορικά αντιστοιχούσε περίπου στο 13% κατά μέσο όρο του ετήσιου τζίρου των επιχειρήσεων του κλάδου.

Η προσδοκία τζίρου από τις πάλαι ποτέ αυθόρμητες αγορές των Χριστουγέννων θεωρείται βέβαιο ότι δεν δικαιωθούν, ενώ οι περικοπές και στους βασικούς κωδικούς της γιορτινής αγοράς εκτιμώνται προκαταβολικά «γενναίες».

Το πιο φιλόδοξο στοίχημα των αλυσίδων φέτος είναι να φτάσουν τις πωλήσεις της περυσινής χρονιάς. Αν αυτό συμβεί, λένε παράγοντες της αγοράς, θα πρόκειται για απροσδόκητη επιτυχία, αναγνωρίζοντας ότι ο πρωτοχρονιάτικος μποναμάς στα ταμεία τους φέτος θα είναι φτωχός. Ωστόσο, δεν λείπουν οι κάπως αισιόδοξες εκτιμήσεις, εκφρασμένες, πάντως, μειοψηφικά στο σύνολο των συνομιλητών μας.

Σύμφωνα με αυτές, είναι πιθανό φέτος οι καταναλωτές να «ξανοιχτούν» περισσότερο στις αγορές τους, ακριβώς για να τονωθούν ψυχολογικά, προσφέροντας μικρά δώρα απόλαυσης στους εαυτούς τους και στους ανθρώπους τους, τις τελευταίες ημέρες του χρόνου.

Οι αισιόδοξοι της αγοράς προβλέπουν, επίσης, ότι οι πωλήσεις του κλάδου θα τονωθούν και από το γεγονός ότι τα περισσότερα νοικοκυριά φέτος θα γιορτάσουν κατ’ οίκον, οπότε θα καταναλώσουν περισσότερα σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, πράγμα που σημαίνει ότι τα καλάθια τους θα είναι κάμποσο φορτωμένα... «Αν τον Δεκέμβρη οι δείκτες κινηθούν ανοδικά, θα μιλούμε για πραγματικό χριστουγεννιάτικο θαύμα!», αναφέρουν παράγοντες του κλάδου.

Όμως, για να... υποκινήσουν το «θαύμα» οι αλυσίδες, πρέπει να λύσουν πολλούς γρίφους. Πρέπει πρώτα απ’ όλα να σταθμίσουν τις πραγματικές ανάγκες των πελατών τους, σε σχέση με το μέγεθος του διαθέσιμου εισοδήματός τους, πράγμα εξαιρετικά δύσκολο. Κι αυτό γιατί τα στατιστικά στοιχεία από την αγοραστική κίνηση προηγούμενων αντίστοιχων περιόδων αναλογούν σε εισοδηματικά δεδομένα ήδη αναθεωρημένα βίαια εντός λίγων μηνών. Άρα, εμπειρίες καταναλωτικών αντιδράσεων σε τέτοιας έντασης ανατροπές, που θα μπορούσαν να μελετηθούν, δεν υπάρχουν...

Μια τελευταία ευκαιρία...
Πάντως, βέβαιο είναι ότι οι «μάχες» των αλυσίδων σε επίπεδο προσφορών θα είναι φέτος... ομηρικές. Εξάλλου, οι αρνητικοί ρυθμοί ανάπτυξης που καταγράφονται στη λιανική και που, όπως εκτιμάται, είναι της τάξης του 3% με 5% σε δωδεκάμηνη βάση, αλλά και τα προβλήματα ρευστότητας -έντονα στην περίπτωση ορισμένων- δεν αφήνουν κανένα περιθώριο εφησυχασμού. Ήδη από τα τέλη Νοεμβρίου άρχισαν να εντείνονται οι προσφορές, οπότε στο μεσοδιάστημα οι λιανέμποροι επιδίδονται σε ένα κυνήγι μεταξύ τους απόσπασης καλύτερων παροχών από τους προμηθευτές τους, άρα χαμηλότερων τιμών στο ράφι.

Από την πλευρά των προμηθευτών, τα πράγματα περιγράφονται ζοφερά. Η έλλειψη ρευστότητας τους υποχρεώνει να γίνονται πιο ανεκτικοί στις απαιτήσεις των μεγάλων πελατών τους. Στη ζυγαριά φέτος των προσδοκιών τους από τις γιορτές θα βάλλουν από τη μια πλευρά τις τιμές και τα περιθώριά τους να συμπιεστούν, και από την άλλη τους χρόνους πληρωμών, οι οποίοι ήδη, όπως λένε ορισμένοι, έχουν πιεστεί αισθητά.Το κλείσιμο της χρονιάς αναμένεται να αναδείξει όχι τόσο τους νικητές, που θα ‘ναι λιγότεροι από πέρυσι, όσο κυρίως τους χαμένους, που εκτιμάται πως θα ξεπεράσουν κάθε προηγούμενο και στο στρατόπεδο των παραγωγών και των λιανέμπορων.

«Ίσως, λοιπόν, ήρθε η ώρα και για τους δύο κλάδους να κινηθούν στην ίδια πλευρά του… ποταμού, δημιουργώντας κοινό μέτωπο κατά της κρίσης» δηλώνει στο σελφ σέρβις γνωστός παράγοντας της βιομηχανίας. Όπως λέει, «ο Δεκέμβριος προσφέρει μια ευκαιρία, μια τελευταία ευκαιρία επιβίωσης για τον καθένα. Δεν πρέπει να χαθεί...».

σελφ σερβις (T. 412)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION