σελφ σερβις - Στροφή προς τα cash & carry

Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Στροφή προς τα cash & carry

26 Οκτωβρίου 2011 | 13:10 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά,Τάσεις

Στροφή προς τα cash & carry

Την αλλαγή συνηθειών των καταναλωτών αρχίζουν να αντιγράφουν οι πελάτες των καταστημάτων cash & carry, οι οποίοι λόγω της κρίσης προσαρμόζουν τις συνήθειές τους στα νέα δεδομένα των συναλλαγών. Το «καλάθι» τους γίνεται μέρα με την ημέρα και μικρότερο, οι επισκέψεις τους στα καταστήματα είναι πλέον σχεδόν καθημερινές, ενώ για πίστωση –τεφτέρι ή επιταγή– ούτε λόγος. Οι συναλλαγές γίνονται σε μετρητά.

Οι μικροί επαγγελματίες μαθαίνουν μέρα με την ημέρα να πληρώνουν τοις μετρητοίς. Και επειδή το ρευστό που μένει στην τσέπη τους είναι σαφώς λιγότερο απ’ όσο την εποχή που οι τράπεζες το... αβγάταιναν αυτόματα με την έκδοση μπλοκ επιταγών, οι επισκέψεις τους στις μονάδες cash & carry γίνονται πιο πυκνά και το καλάθι που κρατούν είναι πιο μικρό.

Οι μικροί λιανέμποροι κι επαγγελματίες της εστίασης μαθαίνουν πλέον καλά τι σημαίνει cash & carry, δηλαδή να κάθονται περισσότερες ώρες στο τιμόνι, πηγαίνοντας οι ίδιοι πιο συχνά στα c&c για τα ψώνια τους, να σέρνουν τα καρότσια με τα προϊόντα των αγορών τους όπως οι τελικοί καταναλωτές, να μελετούν τα φυλλάδια με τις προσφορές και να κόβουν τιμολόγια στην ουρά.

Όλα αυτά για την τιμή, για το χαμηλότερο κόστος. Γιατί οι οργανωμένες μονάδες της χονδρικής μπορεί να μην δέχονται το βερεσέ, να μην εισπράττουν με επιταγές, να μην παραδίδουν τις παραγγελίες, αλλά στις τιμές και τις προσφορές τους είναι ασυναγώνιστες, σε σχέση με το παραδοσιακό χονδρεμπόριο.

Το ελεύθερο τοπικό χονδρεμπόριο, μαστιζόμενο από την κρίση και την έλλειψη ρευστότητας, μέρα με την ημέρα καταμετρά περισσότερα λουκέτα στις δραστηριότητές του. Σύμφωνα με έρευνες, περίπου ο ένας στους δύο πελάτες κάθε χονδρεμπορικής δραστηριότητας που κλείνει, επιλέγει να μοιράζει τις αγορές του περισσότερο υπέρ των cash & carry.

Τα οργανωμένα δίκτυα καταβάλλουν προσπάθειες να κεντρίζουν ακόμη περισσότερο το ενδιαφέρον των πελατών τους, προσελκύοντας νέους. Τα φυλλάδιά τους έχουν πυκνώσει από άποψη περιοδικότητας, ενώ ταυτόχρονα το τιράζ τους έχει αυξηθεί. Παράλληλα, έχουν αυξηθεί οι επισκέψεις των πωλητών τους στην αγορά των μικρών επαγγελματιών, θεωρώντας ότι η κρίση προσφέρει ευκαιρίες για την αύξηση των πωλήσεών του. Μάλιστα, όταν οι πελάτες του είναι σχετικά μεγάλοι και φερέγγυοι δέχεται επιταγές τους ολίγων ημερών, αναλαμβάνοντας να παραδίδει το ίδιο τις μαζικές παραγγελίες στην επιχείρηση του πελάτη. Όλα αυτά κατ’ εξαίρεση, βέβαια, εφόσον η εξαίρεση επιβεβαιώνει τον κανόνα...

Απορρόφηση της ΕΝΑ από την ΑΒ
Σειρά επενδύσεων για την ΕΝΑ Cash & Carry σχεδιάζει από το 2012 η ΑΒ Βασιλόπουλος. Προηγουμένως αποφάσισε την απορρόφησή της, διαδικασία η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθεί στις αρχές Νοεμβρίου, οπότε θα συνέλθουν οι γενικές συνελεύσεις των μετόχων των δύο εταιρειών, προκειμένου να δώσουν τις προβλεπόμενες από τον νόμο εγκρίσεις επί του σχετικού σχεδίου συγχώνευσης.

Η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος έκρινε σκόπιμη την απορρόφηση της ΕΝΑ Cash & Carry, προκειμένου να εκμεταλλευθεί τις επιβεβλημένες, λόγω συγκυρίας, οικονομίες κλίμακος, αλλά και για φορολογικούς λόγους.

Με την κίνηση αυτή μπαίνει τέλος στα σενάρια ενδεχόμενης πώλησης της ΕΝΑ από τη μητρική της, δεδομένου ότι για την τελευταία το χονδρεμπόριο δεν αποτελεί στρατηγικό τομέα ανάπτυξης.

Ωστόσο, έχοντας καταστήσει το δίκτυο της ΕΝΑ κερδοφόρο από το 2004, η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος σχεδιάζει δυναμικές επενδύσεις στη διεύρυνσή του, καταρχήν με τρία νέα σημεία πώλησης το 2012 -ένα στην Αθήνα και δύο στη νησιωτική Ελλάδα (το ένα εκ των οποίων σε ιδιόκτητο ακίνητο). Η συνολική επένδυση υπολογίζεται γύρω στα 10 εκατ. ευρώ. Με την προσθήκη των τριών μονάδων το δίκτυο της ΕΝΑ θα αριθμεί 13 καταστήματα.

σελφ σερβις (T. 410)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION