σελφ σερβις - Δύσκολη η Ανάσταση για τα σούπερ μάρκετ

Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Δύσκολη η Ανάσταση για τα σούπερ μάρκετ

25 Μαΐου 2011 | 10:41 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Δύσκολη η Ανάσταση για τα σούπερ μάρκετ

Τα ταμεία των σούπερ μάρκετ δεν έκλεισαν φέτος λαμπριάτικα, όσο τουλάχιστον τα προηγούμενα χρόνια, αφού οι καταναλωτές ήταν κάτι περισσότερο από συγκρατημένοι στις αγορές τους και οι συνολικές πωλήσεις του κλάδου εξελίχθηκαν πτωτικά. Η άσχημη ψυχολογική διάθεση στην αγορά, λόγω των σεναρίων αναδιάρθρωσης του χρέους κι η υψηλή ανεργία εν αναμονή νέων περικοπών σε μισθούς και συντάξεις επηρέασαν αρνητικά τον πασχαλινό τζίρο.

Την Τρίτη του Πάσχα η πλειονότητα των επιχειρήσεων αντιλήφθηκε την πτώση της φετινής λαμπριάτικης αγοράς, σε σχέση με την περυσινή. Οι μεγαλύτερες απώλειες καταγράφηκαν στα τυποποιημένα τρόφιμα. Για αυθόρμητες αγορές ούτε λόγος. Η παρατεταμένη ύφεση έκοψε κάθε αυθόρμητη διάθεση για ψώνια εκτός λίστας.

Μια από τις κατηγορίες που επλήγη φέτος περισσότερο ήταν τα αναψυκτικά, τα οποία βρίσκονται σε καθοδική πορεία πωλήσεων εδώ και μήνες, ενώ σημαντική ήταν η πτώση του τζίρου στα εποχιακά προϊόντα (γλυκίσματα, σοκολάτες, σνακ κά). Θετική ήταν, ωστόσο, η εικόνα των δύο βασικότερων τμημάτων πωλήσεων του σούπερ μάρκετ αυτήν την περίοδο, του κρεοπωλείου και του οπωροπωλείου. Οι πωλήσεις τους ήταν από σταθερές έως ελαφρώς ανοδικές, πράγμα που πιστοποιεί ακόμα μια χρονιά φέτος την τάση αργής, αλλά σταθερής μεταφοράς πωλήσεων από τα συνοικιακά κρεοπωλεία και τα μανάβικα στα σούπερ μάρκετ.

Όπως επισημαίνουν στελέχη του κλάδου, μέχρι τη Μεγάλη Τετάρτη η αγορά εμφάνιζε θετικά μηνύματα. Όμως, τις επόμενες και πλέον κρίσιμες ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας, οι πωλήσεις «έκαναν μεγάλη κοιλιά», έτσι ώστε η συνολική πτώση τζίρου σε κάποιες αλυσίδες πλησίασε το 10%!

Λίγα ήταν τα σούπερ μάρκετ που κατάφερναν να «τρέξουν» ως το Πάσχα με μικρή έστω άνοδο τζίρου, γιατί γενικά το κλίμα στις αίθουσες πωλήσεων δεν θύμιζε ημέρες εορτών.

Φέτος δύο από τα μεγαλύτερη δίκτυα πωλήσεων του κλάδου φέρονται να έπεσαν έξω στις προβλέψεις τους όσον αφορά τη ζήτηση των αμνοεριφίων, με αποτέλεσμα να τους μείνουν απούλητες μεγάλες ποσότητες. Για τη μια εκ των δύο περιπτώσεων γίνεται λόγος για «δέκα χιλιάδες κεφάλια, αδιάθετα στα ψυγεία». Σημειώνουμε, πάντως, ότι πρόκειται για τις δύο αλυσίδες που κατά παράδοση κάθε Πάσχα ξεκινούν πρώτες τον «πόλεμο των τιμών» στα αμνοερίφια...

Πάντως, η αγορά των cash & carry εμφάνισε διαφορετική εικόνα. Ο τζίρος της κινήθηκε ανοδικά καθ΄ όλη τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας, προφανώς λόγω της μεγάλης εξόδου των κατοίκων των μεγάλων αστικών κέντρων, που πλημμύρισαν εξοχικά και ξενοδοχεία, όπως και τα κέντρα μαζικής εστίασης. Μάλιστα, όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, η ανοδική των πωλήσεων στα C&C συνεχίσθηκε και μετά την Κυριακή του Πάσχα ως την Κυριακή του Θωμά.

ΙΕΛΚΑ: Μειωμένες φέτος οι πασχαλινές τιμές
Τιμοληπτική έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών σε καταστήματα σούπερ μάρκετ, που διενεργήθηκε στις 18 και 19 Απριλίου και αφορούσε σε αντιπροσωπευτικά πασχαλινά προϊόντα για τους έλληνες καταναλωτές, έδειξε ότι το μέσο πασχαλινό καλάθι φέτος κόστισε περίπου 59,10 ευρώ, ενώ αν ο καταναλωτής επέλεγε «έξυπνα», το ελάχιστο πασχαλινό καλάθι μπορούσε να φτάσει ακόμα και στα 52,23 ευρώ.

Οι τιμές, κυμαινόμενες για το ελληνικό αρνί από 7,49 ως 8,49 ευρώ το κιλό και για το ελληνικό κατσίκι από 8,49 ως 9,24 ευρώ αξιολογήθηκαν από τους ερευνητές ως «ιδιαίτερα ανταγωνιστικές». Σε ανακοίνωση του ΙΕΛΚΑ επισημαίνεται ως ιδιαίτερα σημαντικό ότι φέτος το καλάθι κατά μέσο όρο ήταν φθηνότερο κατά 3%-3,5%, σε σχέση με το 2010 κι ότι χωρίς τις αυξήσεις του ΦΠΑ, το καλάθι θα ήταν φθηνότερο κατά 6%-7%.

σελφ σερβις (T. 406)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION