σελφ σερβις - ΑΒ Βασιλόπουλος: Επενδύσεις κόντρα στην κρίση

Σάββατο, 24 Οκτωβρίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

ΑΒ Βασιλόπουλος: Επενδύσεις κόντρα στην κρίση

1 Δεκεμβρίου 2010 | 13:30 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

ΑΒ Βασιλόπουλος: Επενδύσεις κόντρα στην κρίση

Ένα λίαν τολμηρό επενδυτικό πλάνο, που προβλέπει επιθετικές κινήσεις για την εξασφάλιση νέων σημείων πώλησης, επενδύσεις υψηλού κόστους με σκοπό την οργανική επέκταση και την αναβάθμιση των υποδομών, αλλά και την καθιέρωση νέων concepts, θα υλοποιήσει στην επόμενη επταετία η ΑΒ Βασιλόπουλος. Στο διάστημα αυτό η εταιρεία σχεδιάζει να επενδύσει περί τα 700 εκατ. ευρώ(!), αφού ετησίως τα προς επένδυση κεφάλαια που διαθέτει, πλησιάζουν τα 100 εκατ. ευρώ.

Στο διάστημα της επταετίας, η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος προβλέπει ότι το δίκτυό της θα φθάσει τα 400 καταστήματα, από 221 που είναι σήμερα, με πλήρη ανάπτυξη σε όλη την επικράτεια, στο πλαίσιο της οποίας στόχος είναι και η εδραίωση των Red Markets.

Επίσης, προβλέπει ότι το μερίδιο του ομίλου θα αυξηθεί από το επίπεδο του 18,5% φέτος στο 25%. Στο βαθμό, μάλιστα, που οι συνθήκες το επιτρέψουν, η εταιρεία προτίθεται να προχωρήσει σε συνέργειες με «παίκτες» του ανταγωνισμού της. Με βάση αυτό το πλάνο, εξάλλου, η εταιρεία φέρεται να έχει υποβάλει προσφορά στην Aldi για την εξαγορά μέρους του δικτύου της, έχοντας προσδιορίσει μάλιστα συγκεκριμένη προθεσμία για την κατάληξη του deal, εάν και εφόσον οι Γερμανοί αποδεχθούν το ύψος της προσφοράς.

Επίσης, η εταιρεία μελετά τον κλαδικό ανταγωνισμό, κυρίως σε τοπικό επίπεδο, αποβλέποντας στην εξαγορά τοπικών δικτύων, σε περιοχές όπου το δικό της δίκτυο δεν είναι ιδιαιτέρως ισχυρό.

Ταυτόχρονα, και για λογαριασμό της Delhaize, η ηγετική ομάδα της ΑΒ Βασιλόπουλος θα συνεχίζει να διερευνά τις αγορές των Βαλκανίων, ενδεχομένως «λοξοκοιτώντας» και προς ανατολάς. Κατά τα άλλα, δεν σκοπεύει να εγκαταλείψει την επιθετική πολιτική τιμών, έχοντας εξασφαλίσει τα περιθώρια που της το επιτρέπουν, μετά τη μείωση των διοικητικών της εξόδων στο 19%-20%, έναντι 23% που ήταν πριν μερικά χρόνια. Η εταιρεία, επίσης, θα εξακολουθήσει να δίνει έμφαση στους πειραματισμούς με την «πράσινη» ενέργεια, στο πλαίσιο των δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που αναλαμβάνει.

Σε αυτό, άλλωστε, εντάσσεται η εγκαινίαση πρόσφατα του πρώτου «greenstore» ΑΒ στη Σταμάτα Αττικής.  Το greenstore ΑΒ της Σταμάτας Πρόκειται για ένα πρότυπο κατάστημα, το οποίο διαθέτει ανεμογεννήτρια, σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ηλιακούς συλλέκτες, φωτοσωλήνες, φυσικό δροσισμό, ψυγεία χαμηλής κατανάλωσης, φωτοβολταϊκούς υαλοπίνακες, γεωθερμικό σύστημα, πρέσα υλικών συσκευασίας, καρότσια και καλάθια από ανακυκλωμένα μπουκάλια, όπως και ένα ολοκληρωμένο κέντρο ανακύκλωσης, συνοδευόμενο από ένα σύστημα ανακύκλωσης μαγειρικού λαδιού.

Η επένδυση στο εν λόγω κατάστημα έφτασε στα 2,5 εκατ. ευρώ, δηλαδή ήταν περίπου κατά 30% υψηλότερη, σε σύγκριση με ένα κλασικό σούπερ μάρκετ. Πάντως, το επιπλέον επενδυτικό κόστος, για τη χρήση εναλλακτικών πηγών ενέργειας, θα αποσβεστούν, όπως ανακοινώθηκε, εντός 6-8 χρόνων. Το δεύτερο greenstore πρόκειται να λειτουργήσει στη Θεσσαλονίκη.

Όπως τόνισε ο κ. Κωνσταντίνος Μαχαίρας διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, «η αλυσίδα επιτυγχάνοντας σε συνθήκες κρίσης της οικονομίας θετικές επιδόσεις, έχει τη δυνατότητα να δοκιμάζει συνεχώς νέα projects...».

Αύξηση τζίρου 6,6% στο εννεάμηνο
Παρά τις οικονομικές αντιξοότητες της περιόδου, η ΑΒ Βασιλόπουλος εμφανίσθηκε σχεδόν αλώβητη και στο εννεάμηνο του 2010. Ειδικότερα, ο τζίρος της αυξήθηκε κατά 6,6% στα 1,132 δισ. ευρώ έναντι 1,063 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα το 2009, ενώ τα λειτουργικά κέρδη της μειώθηκαν μόλις κατά 12% σε 28 εκατ. ευρώ, έναντι 32 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Μειωμένο στο 2,5% καταγράφηκε το περιθώριο λειτουργικού κέρδους της, έναντι 3% στην αντίστοιχη περίοδο το 2009. Στο τρίτο τρίμηνο, οι πωλήσεις της αλυσίδας ήταν ενισχυμένες κατά 5%, στα 367 εκατ. ευρώ, έναντι 350 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο το 2009. Ωστόσο, σημαντική μείωση της τάξης του 31,8% εμφάνισαν τα λειτουργικά κέρδη, που διαμορφώθηκαν στο τρίτο τρίμηνο στα 9 εκατ. ευρώ, έναντι 13 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο.

σελφ σερβις (T. 400)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION