σελφ σερβις - Σούπερ μάρκετ: 20-25 εκατ. ευρώ κόστισαν οι κινητοποιήσεις των μεταφορέων

Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Σούπερ μάρκετ: 20-25 εκατ. ευρώ κόστισαν οι κινητοποιήσεις των μεταφορέων

3 Νοεμβρίου 2010 | 11:26 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά,Μεταφορές/Logistics

Σούπερ μάρκετ: 20-25 εκατ. ευρώ κόστισαν οι κινητοποιήσεις των μεταφορέων

Δύσκολες μέρες έζησε η λιανική όσο διάστημα διήρκεσαν οι κινητοποιήσεις των μεταφορέων. Τα στελέχη της συχνά έφθασαν στα όριά τους, βλέποντας την παρατεινόμενη αναστάτωση, την απώλεια πωλήσεων και χρήματος, τα άδεια ράφια και τα φορτηγά ακινητοποιημένα. Όλα αυτά σε μια περίοδο ύφεσης της οικονομίας και πτώσης της ζήτησης, που δοκιμάζει σοβαρά όλο το λιανεμπόριο.

Η  απόφαση των ιδιοκτητών φορτηγών οχημάτων δημόσιας χρήσης να «τραβήξουν χειρόφρενο» τουλάχιστον για ένα 15ήμερο και να «πολεμήσουν» τον υπουργό Μεταφορών με «αντάρτικο» στις εθνικές οδούς, αντιδρώντας στις κυβερνητικές μεθοδεύσεις για την απελευθέρωση της αγοράς του κλάδου τους, προκάλεσε χάος στις μεταφορές, που κόστισε ακριβά στις επιχειρήσεις λιανικής.

Όπως επισημαίνουν στελέχη των σούπερ μάρκετ, κάποιες από τις πωλήσεις χάθηκαν οριστικά, κάποιες άλλες ενδεχομένως μεταφέρθηκαν αργότερα, ενώ υπήρξαν κι αυτές που απώλεσαν μεν τα μεγάλα δίκτυα, αλλά τις κέρδισαν τα μικρότερα καταστήματα στα οποία προσέφυγαν οι καταναλωτές για την πληρέστερη κάλυψη των καθημερινών αναγκών τους.

Με έναν κατά προσέγγιση υπολογισμό, οι χαμένες πωλήσεις για τα σούπερ μάρκετ εκτιμάται ότι ανήλθαν στο 5% του τζίρου, που θα είχαν υπό φυσιολογικές συνθήκες τις μέρες των κινητοποιήσεων ή, αλλιώς, στο 2,5% του μηνιαίου τζίρου τους. Από αυτήν την άποψη, με μια απλή αναγωγή στον ετήσιο τζίρο του κλάδου, που ανέρχεται στα 9 δισ. ευρώ, ευσταθεί ο ισχυρισμός ότι το κόστος αυτών των κινητοποιήσεων για τα σούπερ μάρκετ ανήλθε χοντρικά στα 20-25 εκατ. ευρώ.

Ανέβηκε και το λειτουργικό κόστος
Στο δύσκολο διάστημα των κινητοποιήσεων υπήρξαν καταστήματα που κατάφεραν να ανταποκριθούν χωρίς απώλειες εσόδων, καθώς και άλλα που βρέθηκαν κυριολεκτικά με άδεια ράφια. Τα λιγότερα προβλήματα αντιμετώπισαν όσες αλυσίδες τροφοδοτούν τα δίκτυά τους με ιδιόκτητα φορτηγά, ενώ όσες συνεργάζονται με φορτηγά ΔΧ είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες. Απώλειες τζίρου είχαν και οι προμηθευτές του λιανεμπορίου, που επίσης αντιμετώπισαν προβλήματα στην τροφοδοσία μικρών και μεγάλων πελατών.

Για την επιστροφή της οργανωμένης λιανικής στην κατάσταση ομαλότητας προ των κινητοποιήσεων των μεταφορέων, για να καλυφθούν δηλαδή οι όποιες ελλείψεις υπήρξαν στα ράφια της ή στα κέντρα logistics, απαιτήθηκαν τελικά περίπου 15 ημέρες.

Σε αυτό το διάστημα οι αλυσίδες είχαν να αντιμετωπίσουν το αυξημένο κόστος της τροφοδοσίας των καταστημάτων, για την κάλυψη του χαμένου χρόνου, εκφρασμένο στις προσπάθειες κάλυψης των τρεχουσών αναγκών των δικτύων τους, με την πύκνωση των δρομολογίων εφοδιασμού και των χειρισμών τακτοποίησης των ελλειμματικών ραφιών.

Μιλώντας για το εργασιακό κόστος, τα περισσότερα προβλήματα παρατηρήθηκαν τις ημέρες των κινητοποιήσεων. Επί ένα 15ήμερο οι αλυσίδες προσπαθούσαν να τροφοδοτούν τα καταστήματά τους σε «νεκρούς» για το εμπόριο χρόνους, ώστε να «πιάνουν στον ύπνο» τους απεργούς. Έτσι, πολλές από τις μεταφορές εφοδιασμού των καταστημάτων προγραμματίζονταν μεταμεσονύκτιες ώρες ή τις Κυριακές ή πολύ νωρίς το πρωί. Αυτό, όμως, υποχρέωσε τις αλυσίδες να καταφύγουν στην υπερωριακή απασχόληση ενός τμήματος του προσωπικού τους, πράγμα που επιβάρυνε το εργασιακό τους κόστος.

Όπως αναφέρουν στελέχη του κλάδου, οι κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών φορτηγών ΔΧ διατάραξαν και τις σχέσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ με το πελατειακό τους κοινό. Ειδικότερα, λένε, δεν ήταν λίγοι οι πελάτες που, απογοητευμένοι από τις ελλείψεις των ειδών που αναζητούσαν στα καταστήματα της προτίμησής τους, στράφηκαν εντέλει σε καταστήματα άλλων αλυσίδων. Τέτοιου είδους «έκτακτες επισκέψεις» για ορισμένους είναι η αφορμή της γνωριμίας τους με καταστήματα, που ενδεχομένως τους αποσπούν το ενδιαφέρον πιο μόνιμα ή και την πιστότητα.

σελφ σερβις (T. 399)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION