σελφ σερβις - Πράσσειν... έλλογα

Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Πράσσειν... έλλογα

3 Νοεμβρίου 2010 | 11:22 Γράφει η Ξένια  Μαντζιώρη Topics: Editorial

Πράσσειν... έλλογα

Είναι πλήρως κατανοητή η επιφύλαξη με την οποία αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι οτιδήποτε έχει να κάνει με το –κατά τα άλλα αγαπητό- πράσινο χρώμα. Το πράσινο συμβολίζει, εκτός των άλλων, την οικολογία, την αγάπη για τη φύση, τη νέα ζωή, την αειφορία.

Και με όλες αυτές τις λέξεις έχουν παίξει ασύστολα οι ηγεσίες χωρών, διεθνών οργανισμών, μη κερδοσκοπικών οργανώσεων κά. Ειδικότερα, η βιώσιμη ανάπτυξη, ή αλλιώς αειφορία, έχει συνδεθεί με την τρομοκρατία των ΜΜΕ, με γνωστούς γκουρού της οικολογίας που μας δείχνουν το μαύρο αύριο που μας περιμένει στη γωνία.

Από την άλλη, υπάρχουν επιστήμονες που ανατρέπουν πολλές από τις θεωρίες καταστροφής. Τη σύγχυση εντείνει η λιγοστή εμπιστοσύνη που έχουν πλέον οι πολίτες στα ΜΜΕ, στους επιστήμονες, στους ειδικούς, στις επιχειρήσεις σχετικά με τη σκοπιμότητα των τοποθετήσεών τους. Ένα, όμως, είναι βέβαιο και το αισθανόμαστε μέρα με τη μέρα όλο και περισσότερο: η ζωή μας αλλάζει, η έννοια της ποιότητας ζωής αλλάζει, η σιγουριά πως και την επόμενη χρονιά θα βρούμε καθαρές θάλασσες και πράσινο στα βουνά μας χάνεται, η υγεία μας αντιμετωπίζει χιλιάδες κινδύνους που συνδέονται με τη διαβίωσή μας, σε πόλεις και χωριά.

Ο άνθρωπος είναι μέρος της φύσης και οι αλλαγές που επιφέρει μέρος μιας φυσικής εξελικτικής διαδικασίας. Πριν εκατοντάδες χρόνια δεν είχαμε αυτοκίνητα, μεταλλαγμένα τρόφιμα, ψεκασμούς στις καλλιέργειες, νέφος. Είχαμε όμως ανθρώπους που λιμοκτονούσαν, που ζούσαν, ανεξαρτήτως κοινωνικής τάξης, κάτω από άθλιες συνθήκες υγιεινής, με ασθένειες εξίσου θανατηφόρες με τις σημερινές, σπίτια που δεν προστάτευαν από κρύο και ζέστη, παιδιά που μεγάλωναν χωρίς ούτε καν να φαντάζονται πως θα μπορούσαν να δουν τον ωκεανό ή μια άλλη πόλη από τη δική τους. Αυτό που πληρώνουμε σήμερα είναι το τίμημα μιας ανάπτυξης που ακολουθήσαμε όλοι. Η ευθύνη, και σε αυτήν την περίπτωση, όμως, δεν είναι ισομοιρασμένη.

Στη σύγχρονη εποχή, γίνεται ακόμη πιο ξεκάθαρο πως η ευθύνη βαρύνει περισσότερο εκείνους που παίρνουν την απόφαση για μια άναρχη δόμηση, για επιχειρήσεις που στο όνομα του κέρδους παράγουν επικίνδυνα προϊόντα, που καταστρέφουν ποτάμια, θάλασσες και δάση για να αποκομίσουν τεράστια κέρδη. Πολλές από αυτές τις εταιρείες έχουν συμβούλους που εργάζονται ή έχουν εργαστεί σε κυβερνητικά πόστα. Ακόμη χειρότερα, οι περισσότερες από αυτές -αν όχι όλες- έχουν να επιδείξουν πολυσέλιδες εκθέσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.

Πολλές φορές ζητώντας τα πάντα, χάνουμε τα πάντα. Έχουμε προσαρμοστεί, ευτυχώς, στο να μπορούμε να συμβιβαστούμε, προσωρινά έστω, με την επίδειξη καλής πρόθεσης και με μικρές πρωτοβουλίες, που έχουν όμως το στοιχείο της ειλικρίνειας και της προσήλωσης σε έναν στόχο. Με αυτό το σκεπτικό συναντήθηκαν στο συνέδριο Sustainable Retail ’10 -που διοργανώσαμε στις αρχές Οκτωβρίου- τα στελέχη λιανεμπορικών επιχειρήσεων σούπερ μάρκετ και προμηθευτών τους, για να συζητήσουν το θέμα της αειφόρου ανάπτυξης. Ένα από τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τη συζήτηση είναι η πρόθεση των σούπερ μάρκετ να υλοποιήσουν ενέργειες αειφορίας, ακόμη και σε εποχή κρίσης, αναγνωρίζοντας πως αυτός είναι ένας μονόδρομος που μπορεί να οδηγήσει και σε οικονομικό όφελος.

Από την άλλη, οι προμηθευτικές επιχειρήσεις, στην πλειονότητά τους θυγατρικές πολυεθνικών, με πιο μακρά εμπειρία στο θέμα της αειφόρου ανάπτυξης, δεν παρέλειψαν να τονίσουν πως λείπει μια πλατφόρμα κοινού σχεδιασμού στρατηγικών βιώσιμης ανάπτυξης, που θα εξασφάλιζε και μια πιο ολιστική και αποτελεσματική δράση.

Είναι δύσκολο να πεισθεί κανείς για την ένταση της προσήλωσης σε τέτοιους στόχους. Έχουμε πικρή εμπειρία των οπισθοχωρήσεων που γίνονται σε στρατηγικές μακροπρόθεσμης απόδοσης όταν κινδυνεύει η βραχυπρόθεσμη. Διαλέγουμε, όμως, να είμαστε αισιόδοξοι, καμιά φορά και... αφελείς, και να προσπαθούμε, όπως είναι και ο ρόλος μας, να υποστηρίζουμε κάθε επιχειρηματική κίνηση στο πνεύμα της βελτίωσης της ποιότητας ζωής μας.

Και για να μην ξεχνιόμαστε: η αειφορία είναι κάτι παραπάνω από οικονομικά πλάνα και υπολογισμούς. Είναι μια άλλη φιλοσοφία, με επίκεντρο όχι τον άνθρωπο αλλά την ουσία της ύπαρξής του, οτιδήποτε του δίνει ηρεμία και στιγμές ευτυχίας, χωρίς να θέτει σε κίνδυνο το σύνολο του πλανήτη.

σελφ σερβις (T. 399)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION