σελφ σερβις - Σούπερ Μάρκετ: «Έπιασε πάτο» το κόστος εργασίας;

Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Σούπερ Μάρκετ: «Έπιασε πάτο» το κόστος εργασίας;

3 Νοεμβρίου 2010 | 10:34 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Σούπερ Μάρκετ: «Έπιασε πάτο» το κόστος εργασίας;

Στα κατώτατα δυνατά όρια φαίνεται ότι έχουν διαμορφώσει τα σούπερ μάρκετ το εργασιακό κόστος. Αρκετά από αυτά περικόπτουν εδώ και αρκετούς μήνες τις θέσεις στα οργανογράμματά τους σε επίπεδα που δεν επιδέχονται περαιτέρω περικοπές. Αν και οι διοικήσεις τους δεν σταματούν να αναζητούν τρόπους επιπλέον μείωσης του κόστους εργασίας, τα αποτελέσματα είναι πενιχρά.

Mεσούσης της κρίσης, οι διοικήσεις των εταιρειών έχουν δεχθεί ως αναπόφευκτο ότι στα επόμενα χρόνια θα υποστούν μείωση της κερδοφορίας τους και κάποιες θα «γράψουν» και ζημιές. Εφόσον ο τζίρος πέφτει και τα λειτουργικά έξοδα αυξάνονται ή έστω παραμένουν σταθερά, το καθαρό αποτέλεσμα, με απλά μαθηματικά, δεν μπορεί παρά να εξελίσσεται μειούμενο.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα σούπερ μάρκετ αποτελούν εταιρείες εντάσεως εργασίας, μικρές παρεμβάσεις στα κόστη λειτουργίας και κυρίως στο εργασιακό κόστος, θα συνεχίσουν να γίνονται.

Εξάλλου, όταν κάθε οργανισμός απασχολεί χιλιάδες εργαζόμενους, οι διευθύνσεις ανθρώπινου δυναμικού ποτέ δεν σταματούν να αναλύουν τους δείκτες, να μελετούν τα προφίλ των θέσεων εργασίας, όπως εξάλλου και τους ανταγωνιστές τους στον συγκεκριμένο τομέα, προκειμένου με λεπτές «χειρουργικές» επεμβάσεις να δημιουργούν μικρές, έστω ανεπαίσθητες, βελτιώσεις στο κόστος.

Κρίση στην κλαδική αγορά εργασίας
Το ότι το εργασιακό κόστος «έπιασε πάτο» επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία της Εθνικής Στατικής Αρχής, τα οποία δείχνουν ότι στην κατηγορία του χονδρικού και του λιανικού εμπορίου (περιλαμβάνεται και η επισκευή μηχανημάτων, οχημάτων και μοτοσικλετών) το πρώτο τρίμηνο του 2010, σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2008 -δηλαδή, σε σχέση με το πρώτο διάστημα της διεθνούς κρίσης- οι απώλειες σε εργασιακές θέσεις ήταν οι μεγαλύτερες όλης της περιόδου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι συνολικά οι θέσεις εργασίας μειώθηκαν στις 785.500 από 834.000 που ήταν στα τέλη του 2008. Χάθηκαν δηλαδή περί τις 50.000 θέσεις.

Στο εξεταζόμενο διάστημα, οι μισθωτοί -με μισθό ή ημερομίσθιο- μειώθηκαν σε 425.800 από 444.100, οι αυτοαπασχολούμενοι χωρίς προσωπικό μειώθηκαν σε 205.300 από 217.900, οι αυτοαπασχολούμενοι με προσωπικό μειώθηκαν σε 90.400 από 104.800 και οι βοηθοί σε οικογενειακές επιχειρήσεις επίσης μειώθηκαν σε 64.000 από 67.100 που ήταν το τελευταίο τρίμηνο του 2008.

Στο δεύτερο τρίμηνο του 2010 παρατηρείται μια σημαντική αύξηση των θέσεων εργασίας. Σε σύνολο έφθασαν τις 801.100. Οι θέσεις των μισθωτών αυξήθηκαν στις 448.900, ενώ οι αυτοαπασχολούμενοι χωρίς προσωπικό μειώθηκαν στις 200.000, οι αυτοαπασχολούμενοι με προσωπικό αυξήθηκαν σε 92.100, ενώ μειωμένες ήταν οι θέσεις εργασίας που αντιστοιχούσαν σε βοηθούς στην οικογενειακή επιχείρηση.

Παράγοντες της αγοράς, αξιολογώντας την κατάσταση, αναφέρουν ότι στο δεύτερο τρίμηνο του έτους οι θέσεις εργασίας αυξήθηκαν, λόγω της αύξησης των ωρομισθίων υπαλλήλων, ενώ οι θέσεις σε οικογενειακές επιχειρήσεις και σε αυτοαπασχολούμενους χωρίς προσωπικό μειώθηκαν, λόγω της αύξησης των «λουκέτων» στις εμπορικές επιχειρήσεις.

Για το τρίτο τρίμηνο του έτους εκτιμούν ότι η Εθνική Στατική Αρχή ενδεχομένως θα ανακοινώσει και νέα αύξηση των θέσεων εργασίας στο εμπόριο, λόγω της διόγκωσης του αριθμού των μερικώς απασχολούμενων, όμως θεωρούν ότι στο τέταρτο τρίμηνο η εικόνα θα αρχίσει και πάλι να αναστρέφεται, καθώς κατά τις εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς η αγορά θα «βουλιάξει», μετά τις περικοπές που αποφάσισε η κυβέρνηση στα δώρα των δημοσίων υπαλλήλων και των συνταξιούχων, αλλά και στα επιδόματα και τους μισθούς στο δημόσιο.

Mεσούσης της κρίσης, οι διοικήσεις των εταιρειών έχουν δεχθεί ως αναπόφευκτο ότι στα επόμενα χρόνια θα υποστούν μείωση της κερδοφορίας τους και κάποιες θα «γράψουν» και ζημιές. Εφόσον ο τζίρος πέφτει και τα λειτουργικά έξοδα αυξάνονται ή έστω παραμένουν σταθερά, το καθαρό αποτέλεσμα, με απλά μαθηματικά, δεν μπορεί παρά να εξελίσσεται μειούμενο.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα σούπερ μάρκετ αποτελούν εταιρείες εντάσεως εργασίας, μικρές παρεμβάσεις στα κόστη λειτουργίας και κυρίως στο εργασιακό κόστος, θα συνεχίσουν να γίνονται.

Εξάλλου, όταν κάθε οργανισμός απασχολεί χιλιάδες εργαζόμενους, οι διευθύνσεις ανθρώπινου δυναμικού ποτέ δεν σταματούν να αναλύουν τους δείκτες, να μελετούν τα προφίλ των θέσεων εργασίας, όπως εξάλλου και τους ανταγωνιστές τους στον συγκεκριμένο τομέα, προκειμένου με λεπτές «χειρουργικές» επεμβάσεις να δημιουργούν μικρές, έστω ανεπαίσθητες, βελτιώσεις στο κόστος.

Κρίση στην κλαδική αγορά εργασίας
Το ότι το εργασιακό κόστος «έπιασε πάτο» επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία της Εθνικής Στατικής Αρχής, τα οποία δείχνουν ότι στην κατηγορία του χονδρικού και του λιανικού εμπορίου (περιλαμβάνεται και η επισκευή μηχανημάτων, οχημάτων και μοτοσικλετών) το πρώτο τρίμηνο του 2010, σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2008 -δηλαδή, σε σχέση με το πρώτο διάστημα της διεθνούς κρίσης- οι απώλειες σε εργασιακές θέσεις ήταν οι μεγαλύτερες όλης της περιόδου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι συνολικά οι θέσεις εργασίας μειώθηκαν στις 785.500 από 834.000 που ήταν στα τέλη του 2008. Χάθηκαν δηλαδή περί τις 50.000 θέσεις.

Στο εξεταζόμενο διάστημα, οι μισθωτοί -με μισθό ή ημερομίσθιο- μειώθηκαν σε 425.800 από 444.100, οι αυτοαπασχολούμενοι χωρίς προσωπικό μειώθηκαν σε 205.300 από 217.900, οι αυτοαπασχολούμενοι με προσωπικό μειώθηκαν σε 90.400 από 104.800 και οι βοηθοί σε οικογενειακές επιχειρήσεις επίσης μειώθηκαν σε 64.000 από 67.100 που ήταν το τελευταίο τρίμηνο του 2008.

Στο δεύτερο τρίμηνο του 2010 παρατηρείται μια σημαντική αύξηση των θέσεων εργασίας. Σε σύνολο έφθασαν τις 801.100. Οι θέσεις των μισθωτών αυξήθηκαν στις 448.900, ενώ οι αυτοαπασχολούμενοι χωρίς προσωπικό μειώθηκαν στις 200.000, οι αυτοαπασχολούμενοι με προσωπικό αυξήθηκαν σε 92.100, ενώ μειωμένες ήταν οι θέσεις εργασίας που αντιστοιχούσαν σε βοηθούς στην οικογενειακή επιχείρηση.

Παράγοντες της αγοράς, αξιολογώντας την κατάσταση, αναφέρουν ότι στο δεύτερο τρίμηνο του έτους οι θέσεις εργασίας αυξήθηκαν, λόγω της αύξησης των ωρομισθίων υπαλλήλων, ενώ οι θέσεις σε οικογενειακές επιχειρήσεις και σε αυτοαπασχολούμενους χωρίς προσωπικό μειώθηκαν, λόγω της αύξησης των «λουκέτων» στις εμπορικές επιχειρήσεις.

Για το τρίτο τρίμηνο του έτους εκτιμούν ότι η Εθνική Στατική Αρχή ενδεχομένως θα ανακοινώσει και νέα αύξηση των θέσεων εργασίας στο εμπόριο, λόγω της διόγκωσης του αριθμού των μερικώς απασχολούμενων, όμως θεωρούν ότι στο τέταρτο τρίμηνο η εικόνα θα αρχίσει και πάλι να αναστρέφεται, καθώς κατά τις εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς η αγορά θα «βουλιάξει», μετά τις περικοπές που αποφάσισε η κυβέρνηση στα δώρα των δημοσίων υπαλλήλων και των συνταξιούχων, αλλά και στα επιδόματα και τους μισθούς στο δημόσιο.


Επιδείνωση το 2011
Η κακή πορεία της αγοράς εργασίας θα συνεχιστεί και το 2011. Πρόκειται για ένα 12μηνο που, σύμφωνα με τα όσα δηλώνουν παράγοντες της αγοράς, αλλά και της κυβέρνησης, θα είναι χειρότερη του 2010, γεγονός το οποίο σε κάθε περίπτωση θα αποτυπωθεί και στα στοιχεία της αγοράς εργασίας.

Εξάλλου, το προσχέδιο του προϋπολογισμού για το 2011 προβλέπει εκτίναξη της ανεργίας στο 15%, με τον έναν στους δύο ανέργους να είναι μακροχρόνια άνεργος. Εξάλλου, η ΓΣΕΕ έχει προβλέψει ότι η ανεργία θα αυξηθεί περαιτέρω και θα διαμορφωθεί στο 20%.

Ό,τι ήταν να γίνει, έγινε
Πέρα όμως από τα μακροοικονομικά δεδομένα της αγοράς εργασίας, ας δούμε τι συμβαίνει σήμερα στο οργανωμένο λιανεμπόριο, πώς τα στελέχη του αντιμετωπίζουν το εργασιακό κόστος και πώς το συνδέουν με την ανταγωνιστικότητα.

Κύκλοι του κλάδου επισημαίνουν καταρχήν ότι η αύξηση της ανεργίας στο εμπόριο δεν οφείλεται στα σούπερ μάρκετ, καθώς επιμένουν ότι οι περικοπές τους στο εργασιακό κόστος έφτασαν στα όρια αντοχής της λειτουργίας των αλυσίδων, χωρίς μάλιστα στα δίκτυά τους να μειωθούν οι θέσεις εργασίας.

Ειδικότερα, όπως αναφέρουν, ενώ οι διοικήσεις των αλυσίδων δεν σταματούν να αναζητούν τρόπους περαιτέρω περικοπής θέσεων στα οργανογράμματά τους, τα αποτελέσματα είναι πλέον πενιχρά. Ό,τι ήταν να γίνει έχει ολοκληρωθεί την τελευταία διετία, που οι επιχειρήσεις παλεύουν να μειώσουν τις θέσεις εργασίας τόσο στα διοικητικά τμήματα, όσο και στα καταστήματα και τα κέντρα διανομής.

Επίσης, ότι στην πλειονότητά τους οι αλυσίδες συνεχίζουν να προσλαμβάνουν νέο προσωπικό, όμως με περισσότερη φειδώ, εφόσον μέρος των αναγκών τους το καλύπτουν και από μετακινήσεις υπαλλήλων.

Σημειώνεται ότι έχει μειωθεί σημαντικά, σε σχέση με προηγούμενα έτη, ο αριθμός των υπαλλήλων καταστημάτων που δήλωναν παραίτηση από τα καθήκοντά τους. Ενώ, για παράδειγμα, σε διάστημα ενός έτους περίπου το 20% με 25% των υπαλλήλων (μονίμων και ωρομισθίων) αποχωρούσαν οικειοθελώς, πλέον το ποσοστό αυτό έχει περιοριστεί στο 10%-12%, προφανώς διότι πλέον η εύρεση εργασίας σε άλλους τομείς της αγοράς έχει καταστεί εξαιρετικά δύσκολη.

Η μείωση του αριθμού των παραιτήσεων έχει ως συνέπεια και τη μείωση του αριθμού των προσλήψεων. Σε κάθε περίπτωση οι οικειοθελείς αποχωρήσεις δίνουν την ευκαιρία στις αλυσίδες να μειώσουν το προσωπικό τους, προσλαμβάνοντας λιγότερους εργαζόμενους.

Το μίγμα μεταξύ ωρομίσθιων και μονίμων εργαζόμενων δεν έχει αλλάξει. Άλλωστε, κάθε αλυσίδα έχει εδώ και χρόνια διαμορφώσει σταθερά, με βάση τη στρατηγική και τις ανάγκες της, τη σχέση που την εξυπηρετεί, μεταξύ των πλήρως και των μερικώς απασχολούμενων, οπότε δεν υπάρχει λόγος, ακόμη και σε περίοδο ύφεσης, να αλλάξει αυτή η αναλογία.

Συνήθως ένα σούπερ μάρκετ απασχολεί προσωπικό από τις 7:00-7:30 το πρωί, μια ώρα δηλαδή πριν ανοίξει τις πόρτες του στο κοινό, ώστε να προετοιμαστεί κατάλληλα, έως τις 9:30 το βράδυ, δηλαδή μισή ώρα αφότου κλείσουν τα ταμεία. Πρόκειται για ένα διάστημα 14 ωρών, όπου κάθε αλυσίδα έχει οργανώσει το προσωπικό του σε οκτάωρες, εξάωρες και τετράωρες βάρδιες.

Ένας από τους λόγους για τους οποίους οι αλυσίδες προτιμούν τις συμβάσεις εξάωρης απασχόλησης είναι διότι η υπερωριακή εργασία για τέτοιους υπαλλήλους δεν προβλέπει τις ίδιες προσαυξήσεις, με εκείνες που προβλέπονται για όσους απασχολούνται σε οκτάωρη βάση. Παλαιότερα, επισημαίνουμε, οι υπερωρίες των απασχολούμενων με συμβάσεις για τετράωρη ή εξάωρη εργασία δεν είχαν προσαυξήσεις, οπότε τα οφέλη για τις επιχειρήσεις ήταν υπολογίσιμα.

Σήμερα οι διαφορές έχουν περιοριστεί, οπότε οι αλυσίδες δεν έχουν ιδιαίτερους λόγους να επιμείνουν στην υπερωριακή απασχόληση των ωρομισθίων, πολύ δε περισσότερο εφόσον γνωρίζουν ότι οι μόνιμοι υπάλληλοί τους επιδεικνύουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη δουλειά τους, ενώ, ταυτόχρονα, είναι περισσότερο έμπειροι, επομένως, αποδοτικοί.

Αν και οι καιροί είναι δύσκολοι, οι αλυσίδες συνεχίζουν τις επικαλύψεις βαρδιών του προσωπικού τους κατά τις ώρες αιχμής της λειτουργίας των καταστημάτων, δηλαδή συνήθως τα μεσημέρια, όπως άλλωστε και τα Σάββατα, οπότε απαιτείται ταχύτερη τροφοδοσία των ραφιών με προϊόντα και μεγαλύτερες ανάγκες για παροχή σέρβις.

Η ανάγκη φιλοτιμία
Η αύξηση της ανεργίας, λόγω της κρίσης, έχει αυξήσει την προσφορά εργασίας στα σούπερ μάρκετ, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στις διοικήσεις τους να επιλέγουν μεταξύ περισσότερων υποψηφίων, βελτιώνοντας το επίπεδο των απασχολούμενων στα δίκτυα πωλήσεων. Πράγματι, οι θέσεις εργασίας στα σούπερ μάρκετ τείνουν να γίνουν πλέον περιζήτητες, ενώ τα... ρουσφέτια για προσλήψεις έχουν αυξηθεί αισθητά, κυρίως κάθε φορά που μια αλυσίδα προετοιμάζει να θέσει σε λειτουργία κάποιο νέο κατάστημά της.

Αλλαγές υπάρχουν, όμως, και στις αντιδράσεις των εργαζομένων, οι οποίοι πλέον φαίνεται να εκτιμούν περισσότερο την εργασία στο σούπερ μάρκετ, μη έχοντας άλλες εναλλακτικές λύσεις απασχόλησης, οπότε ανάλογα βελτιώνεται και η αποδοτικότητά τους.

Σημειώνουμε ότι σήμερα το κόστος εργασίας ενός σούπερ μάρκετ αντιστοιχεί κατά μέσο όρο περίπου στο 15% του ετήσιου τζίρου του. Στα υπέρ μάρκετ το αντίστοιχο ποσοστό μειώνεται περίπου κατά 13%. Επίσης, το κόστος εργασίας καλύπτει το 65%-70% του συνολικού λειτουργικού κόστους μιας αλυσίδας.

Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι παρά τον περιορισμό των προσλήψεων και το «πάγωμα» των μισθών, το εργασιακό τους κόστος ως ποσοστό επί του τζίρου τους δεν σταμάτησε να αυξάνεται, δεδομένης της μείωσης των πωλήσεών τους, αλλά και των δικαιωμάτων από τη μισθολογική «ωρίμανση» αρκετών μελών του προσωπικού τους, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας.

Η απασχόληση στους «μεγάλους» του κλάδου
Carrefour-Μαρινόπουλος: Θα υποχρεωθεί σε προλήψεις, καθώς αφενός έχει εξαντλήσει όλα τα περιθώρια για περικοπές στις θέσεις εργασίας και, αφετέρου, η απορρόφηση των καταστημάτων Dia και η προσαρμογή τους στα πρότυπα των σούπερ μάρκετ θα απαιτήσουν αύξηση των θέσεων εργασίας.

Τα Dia, λειτουργώντας ως discount μονάδες, απασχολούσαν λιγότερο προσωπικό, οπότε οι αλλαγές που θα επέλθουν στην οργάνωσή τους θα ανοίξουν νέες θέσεις εργασίας. Πρόκειται για εξέλιξη η οποία θα επιβαρύνει το κόστος λειτουργίας τους, όμως η μετατροπή τους σε Carrefour Express είναι βέβαιο ότι θα τους προσδώσει και ανάπτυξη.

Α-Β Βασιλόπουλος: Διατηρεί σταθερή τη σχέση μεταξύ του αριθμού των εργαζόμενων που απασχολούνται σε οκτάωρη βάση με τους ωρομίσθιους. Η αλυσίδα συνεχίζει να προσλαμβάνει εργαζόμενους, λειτουργώντας βέβαια με σχετική αυτοσυγκράτηση, ενώ εφόσον καθίσταται δυνατό προβαίνει και σε μετακινήσεις υπαλλήλων προκειμένου να καλύπτει κενές θέσεις στο δίκτυο πωλήσεων.
Σκλαβενίτης: Είναι η εταιρεία που απασχολεί τους περισσότερους εργαζόμενους ανά τετραγωνικό μέτρο, οπότε έχει τα μεγαλύτερα περιθώρια να περιορίσει τις προσλήψεις και να διαχειριστεί τις ανάγκες της με το υπάρχον ανθρώπινο δυναμικό, μετακινώντας υπαλλήλους από παλαιά σε νέα καταστήματα.

Εξάλλου, βάσει των στοιχείων του φετινού «Πανοράματος των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ», το 2009 η Σκλαβενίτης αύξησε κατά μόλις δύο άτομα το προσωπικό της, παρά τα νέα καταστήματα, τα οποία λειτούργησε κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Αφοί Βερόπουλοι: Η αλυσίδα δεν έχει αποφασίσει αλλαγές στην πολιτική προσλήψεων. Κάθε νέο κατάστημα, όπως και στο πρόσφατο παρελθόν έτσι και τώρα καλύπτεται κατά 20% από μετακινήσεις υπαλλήλων και κατά 80% με προσλήψεις. Στο μεταξύ, σύμφωνα με την εταιρεία, πλέον έχουν σχεδόν μηδενιστεί οι οικειοθελείς αποχωρήσεις των εργαζομένων.

Όσες αποχωρήσεις καταγράφονται στο δίκτυο της εταιρείας σχετίζονται με τη συνταξιοδότηση υπαλλήλων και οι κενές θέσεις που δημιουργούνται καλύπτονται από νεο-προσληφθέντες. Το μίγμα ωρομισθίων-μονίμων υπαλλήλων δεν έχει αλλάξει για την αλυσίδα. Σημειώνεται ότι κάθε κατάστημά της απασχολεί κατά μέσο όρο 30 με 35 άτομα προσωπικό.

Μετρό: Η αλυσίδα έχει ήδη «μαζέψει» το εργασιακό της κόστος, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις νέες συνθήκες στην αγορά, όπως αυτές διαμορφώνονται από την κρίση. Στελέχη της επισημαίνουν ότι περαιτέρω περικοπές σε θέματα υπερωριών -όπου κυρίως έγιναν οι παρεμβάσεις- δεν είναι δυνατές, ενώ η αλυσίδα έχει μειώσει και τον αριθμό των προσλήψεων, στο βαθμό βέβαια που αυτό είναι εφικτό. Όσο για τη διοίκηση δεν γίνεται καν λόγος για περιορισμούς στο οργανόγραμμα.

Πέντε: Η εταιρεία δηλώνει ότι, αν και τα αποτελέσματά της πιέζονται λόγω της κρίσης, δεν έχει προχωρήσει μέχρι σήμερα σε απολύσεις προσωπικού και ότι κάθε νέο κατάστημα στελεχώνεται από νέους εργαζόμενους, αλλά και από έμπειρους υπαλλήλους άλλων μονάδων. Όπου, όμως, από τις μετακινήσεις μένουν κενές θέσεις, αυτές καλύπτονται και πάλι από νέο προσωπικό.

σελφ σερβις (T. 399)
« 1 2 3 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION