σελφ σερβις - Ζυμαρικά: Σταθερή διατροφική αξία

Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Ζυμαρικά: Σταθερή διατροφική αξία

29 Σεπτεμβρίου 2020 | 11:16 Γράφει ο Κώστας  Στοφόρος Topics: Προϊόντα,Τάσεις

Τη μεγάλη άνοδο των πωλήσεων ζυμαρικών στα σούπερ μάρκετ την περίοδο του lockdown, οπότε τα νοικοκυριά δημιούργησαν μεγάλο απόθεμα προϊόντων της κατηγορίας, το οποίο ακόμα καταναλώνουν, τη διαδέχτηκε το άγχος των επιχειρήσεων του κλάδου για τις απώλειές τους από την κατάρρευση της τουριστικής αγοράς και της μαζικής εστίασης. Ωστόσο, τα ζυμαρικά παραμένουν μια σταθερή διατροφική αξία για το ελληνικό κοινό, την οποία προάγουν τα πολλά καινοτόμα ειδικά προϊόντα που προτείνει η βιομηχανία, παρακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι περίπου το ένα τέταρτο των πωλήσεων της κατηγορίας σήμερα αφορά την αγορά των «ειδικών» ζυμαρικών. Σε ένα τέταρτο του συνόλου των πωλήσεών της αναλογεί και το μερίδιο των ιδιωτικής ετικέτας ζυμαρικών. Τα κλασσικά επώνυμα ζυμαρικά μοιραία βαρύνονται με την υψηλότερη πίεση στις τιμές, που την επιδεινώνει ο προωθητικός πυρετός…

Oι πωλήσεις των ζυμαρικών ωφελήθηκαν από την πανδημία, καθώς οι καταναλωτές, γνωρίζοντας ότι πρόκειται για προϊόντα με μεγάλο κύκλο ζωής, γευστικά και με ευκολία στο μαγείρεμα, τα προτίμησαν την περίοδο της καραντίνας», λέει η κ. Νεκταρία Μανωλά, Marketing & Communications Director του ομίλου Δάκου (Βιομηχανία Ζυμαρικών Ήλιος). Πράγματι, σύμφωνα με την κ. Βάσω Μωραϊτέλη, Client Service Executive της IRI, βάσει των στοιχείων πωλήσεων του πρώτου εξαμήνου του έτους, τα ζυμαρικά εμφάνισαν σημαντική ανάπτυξη τζίρου στην οργανωμένη λιανική της τάξης του12,9% σε όγκο και 19,2% σε αξία. Σημαντικότατη ήταν επίσης η άνοδος των πωλήσεων ζυμαρικών ιδιωτικής ετικέτας, αφού έφτασε σε όγκο το 22,1% και σε αξία το 15,6%. Σημειώνεται ότι το μερίδιο των ζυμαρικών ιδιωτικής ετικέτας στην κατηγορία κατέχει πλέον το 25% των πωλήσεών της.

Εξάλλου, όπως σημειώνει η κ. Μανωλά, η αγορά των ζυμαρικών είναι ελαφρώς ανοδική τα τελευταία χρόνια, επειδή τα προϊόντα της είναι αγαπητά στους καταναλωτές, προσφέρονται σε μεγάλη ποικιλία σχημάτων και γεύσεων για όλες τις διατροφικές ανάγκες ανθρώπων κάθε ηλικίες και αποτελούν βασικό είδος της μεσογειακής διατροφής, νόστιμο, υγιεινό και με πολλούς εναλλακτικούς τρόπους μαγειρέματος. «Κάθε χρόνο αναπτύσσονται νέες κατηγορίες ζυμαρικών, με έμφαση στα ζυμαρικά ολικής άλεσης, λαχανικών, τα παιδικά ζυμαρικά, τα χωρίς γλουτένη, από όσπρια και δημητριακά κ.ά., τόσο από τους μεγάλους «παίκτες» της αγοράς όσο και από μικρές τοπικές βιοτεχνίες. Η Βιομηχανία Ζυμαρικών Ήλιος αναπτύσσεται σταθερά τα τελευταία χρόνια κυρίως μέσω της παρουσίασης νέων, καινοτόμων προϊόντων και κατηγοριών. Όμως, οι τιμές και τα περιθώρια κέρδους πιέζονται συνεχώς προς τα κάτω στις κλασσικές σειρές, αφού ο έντονος ανταγωνισμός οδηγεί σε παρατεταμένες προσφορές προς τον καταναλωτή και σε υψηλές παροχές προς το εμπόριο», επισημαίνει.

«Η αγορά των ζυμαρικών έχει αλλάξει σημαντικά τα τελευταία χρόνια», συμφωνεί ο κ. Δημήτρης Ζακαλκάς, Marketing & Communication Strategist της Eurimac (ΜΑΚΒΕΛ), σημειώνοντας ότι «τα κλασικά ζυμαρικά από 100% σιμιγδάλι παραμένουν ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης της αγοράς. Ωστόσο, οι νέες τάσεις της ζήτησης αποτυπώνονται στην παραγωγή ειδικών ζυμαρικών, όπως τα ολικής άλεσης, τα τορτελίνι, τα ζυμαρικά από δημητριακά, τα χωρίς γλουτένη και τα βιολογικά. Η αξία της κατηγορίας των ειδικών ζυμαρικών αντιστοιχεί σήμερα περίπου στο 25% της συνολικής αξίας της κατηγορίας. Δηλαδή, ο ένας στους τέσσερις καταναλωτές δεν ξοδεύει πια χρήματα για την αγορά κλασικών ζυμαρικών από 100% σιμιγδάλι σκληρού σίτου. Αυτή η σημαντική αλλαγή έχει διαφοροποιήσει τις τιμές των κλασικών ζυμαρικών προς τα κάτω, λόγω του μεγαλύτερου ανταγωνισμού, ωθώντας σε ανάλογες προσαρμογές την παραγωγή».

Όπως τονίζει η κ. Μανωλά, αν και κατά την διάρκεια της καραντίνας το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ μεγάλωσε με τριψήφιο ποσοστό ανάπτυξης, το κύριο κανάλι διανομής των ζυμαρικών παραμένει το φυσικό σούπερ μάρκετ και το μίνι μάρκετ, ακόμα «και το μικρότερο παντοπωλείο της επαρχίας, όπου τα Ζυμαρικά Ήλιος έχουν πολύ καλή παρουσία», όπως τονίζει.

«Τα ζυμαρικά ΜΑΚΒΕΛ διανέμονται πανελλαδικά από δύο δίκτυα. Από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ κατόπιν κεντρικών συμφωνιών με τους μεγάλους λιανέμπορους και μέσω 23 τοπικών αντιπροσώπων, οι οποίοι εφοδιάζουν τα μεσαία και μικρά καταστήματα λιανικής», σημειώνει ο κ. Ζακαλκάς, αναδεικνύοντας κι αυτός τη σημασία που έχει η μικρή λιανική για τα προϊόντα της κατηγορίας.

Οι σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις
Ο καταναλωτής αναζητά ποιότητα, ποικιλία, εγγύηση γευστικού αποτελέσματος και ευκολία. Έτσι, η ευρεία διανομή, η σωστή τοποθέτηση στο ράφι, η λογική της κατηγοριοποίησης των ζυμαρικών και η άμεση διαφοροποίησή τους είναι απολύτως αναγκαία. Όσο αναπτύσσεται η εμπορική κίνηση και στα ηλεκτρονικά καταστήματα, τα εν λόγω χαρακτηριστικά πρέπει να είναι ευδιάκριτα και στο ψηφιακό περιβάλλον, εκτιμούν οι συνομιλητές μας.

Από άποψη διατροφικών τάσεων «γνωρίζουμε την ανάγκη του καταναλωτή για πιο υγιεινές επιλογές, όπως οι προτάσεις που προφέρουν τα προϊόντα ολικής άλεσης ή λαχανικών, που συνδυάζουν γεύση και βιταμίνες, με πλούσια σε ενέργεια πιάτα για μικρούς και μεγάλους», εξηγεί η κ. Μανωλά.

Εξάλλου, όπως σημειώνει η κ. Βάντα Αγνιάδη, Marketing Manager της Barilla Hellas (brands Misko και Barilla), «αυτό που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια ως διατροφική τάση είναι η στροφή στα πιο υγιεινά better for you προϊόντα, με περισσότερες φυτικές ίνες, plant based πρωτεΐνη. Πρόκειται γενικότερα για την τάση προς το well being, στο απλό και αυθεντικό φαγητό. Στην αγορά των ζυμαρικών η εν λόγω τάση ανακλάται στη συνεχή αύξηση του segment των ζυμαρικών ολικής άλεσης, μιας υποκατηγορίας στην οποία δραστηριοποιούνται δυναμικά όλοι οι προμηθευτές και κερδίζει συνεχώς χώρο στο ράφι. Η Misko το 2017 ανανέωσε την πλήρη σειρά ζυμαρικών ολικής άλεσης, ανταποκρινόμενη στις ανάγκες των καταναλωτών, με την προσφορά γευστικών επιλογών ζυμαρικών για τη διατροφή τους. Επιπλέον, μια από τις σημαντικότερες καινοτομίες στην αγορά της κατηγορίας είναι τα ζυμαρικά από 100% αλεύρι οσπρίων, που λάνσαρε η Barilla στα τέλη του 2018. Πρόκειται για ζυμαρικά χωρίς γλουτένη, με υψηλή διατροφική αξία, πλούσια σε πρωτείνες και φυτικές ίνες, τα οποία ήδη «βρήκαν» το κοινό τους και στην ελληνική αγορά (νέες μητέρες, νέοι με active lifestyle, foodies)».

Oι πωλήσεις των ζυμαρικών ωφελήθηκαν από την πανδημία, καθώς οι καταναλωτές, γνωρίζοντας ότι πρόκειται για προϊόντα με μεγάλο κύκλο ζωής, γευστικά και με ευκολία στο μαγείρεμα, τα προτίμησαν την περίοδο της καραντίνας», λέει η κ. Νεκταρία Μανωλά, Marketing & Communications Director του ομίλου Δάκου (Βιομηχανία Ζυμαρικών Ήλιος). Πράγματι, σύμφωνα με την κ. Βάσω Μωραϊτέλη, Client Service Executive της IRI, βάσει των στοιχείων πωλήσεων του πρώτου εξαμήνου του έτους, τα ζυμαρικά εμφάνισαν σημαντική ανάπτυξη τζίρου στην οργανωμένη λιανική της τάξης του12,9% σε όγκο και 19,2% σε αξία. Σημαντικότατη ήταν επίσης η άνοδος των πωλήσεων ζυμαρικών ιδιωτικής ετικέτας, αφού έφτασε σε όγκο το 22,1% και σε αξία το 15,6%. Σημειώνεται ότι το μερίδιο των ζυμαρικών ιδιωτικής ετικέτας στην κατηγορία κατέχει πλέον το 25% των πωλήσεών της.

Εξάλλου, όπως σημειώνει η κ. Μανωλά, η αγορά των ζυμαρικών είναι ελαφρώς ανοδική τα τελευταία χρόνια, επειδή τα προϊόντα της είναι αγαπητά στους καταναλωτές, προσφέρονται σε μεγάλη ποικιλία σχημάτων και γεύσεων για όλες τις διατροφικές ανάγκες ανθρώπων κάθε ηλικίες και αποτελούν βασικό είδος της μεσογειακής διατροφής, νόστιμο, υγιεινό και με πολλούς εναλλακτικούς τρόπους μαγειρέματος. «Κάθε χρόνο αναπτύσσονται νέες κατηγορίες ζυμαρικών, με έμφαση στα ζυμαρικά ολικής άλεσης, λαχανικών, τα παιδικά ζυμαρικά, τα χωρίς γλουτένη, από όσπρια και δημητριακά κ.ά., τόσο από τους μεγάλους «παίκτες» της αγοράς όσο και από μικρές τοπικές βιοτεχνίες. Η Βιομηχανία Ζυμαρικών Ήλιος αναπτύσσεται σταθερά τα τελευταία χρόνια κυρίως μέσω της παρουσίασης νέων, καινοτόμων προϊόντων και κατηγοριών. Όμως, οι τιμές και τα περιθώρια κέρδους πιέζονται συνεχώς προς τα κάτω στις κλασσικές σειρές, αφού ο έντονος ανταγωνισμός οδηγεί σε παρατεταμένες προσφορές προς τον καταναλωτή και σε υψηλές παροχές προς το εμπόριο», επισημαίνει.

«Η αγορά των ζυμαρικών έχει αλλάξει σημαντικά τα τελευταία χρόνια», συμφωνεί ο κ. Δημήτρης Ζακαλκάς, Marketing & Communication Strategist της Eurimac (ΜΑΚΒΕΛ), σημειώνοντας ότι «τα κλασικά ζυμαρικά από 100% σιμιγδάλι παραμένουν ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης της αγοράς. Ωστόσο, οι νέες τάσεις της ζήτησης αποτυπώνονται στην παραγωγή ειδικών ζυμαρικών, όπως τα ολικής άλεσης, τα τορτελίνι, τα ζυμαρικά από δημητριακά, τα χωρίς γλουτένη και τα βιολογικά. Η αξία της κατηγορίας των ειδικών ζυμαρικών αντιστοιχεί σήμερα περίπου στο 25% της συνολικής αξίας της κατηγορίας. Δηλαδή, ο ένας στους τέσσερις καταναλωτές δεν ξοδεύει πια χρήματα για την αγορά κλασικών ζυμαρικών από 100% σιμιγδάλι σκληρού σίτου. Αυτή η σημαντική αλλαγή έχει διαφοροποιήσει τις τιμές των κλασικών ζυμαρικών προς τα κάτω, λόγω του μεγαλύτερου ανταγωνισμού, ωθώντας σε ανάλογες προσαρμογές την παραγωγή».

Όπως τονίζει η κ. Μανωλά, αν και κατά την διάρκεια της καραντίνας το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ μεγάλωσε με τριψήφιο ποσοστό ανάπτυξης, το κύριο κανάλι διανομής των ζυμαρικών παραμένει το φυσικό σούπερ μάρκετ και το μίνι μάρκετ, ακόμα «και το μικρότερο παντοπωλείο της επαρχίας, όπου τα Ζυμαρικά Ήλιος έχουν πολύ καλή παρουσία», όπως τονίζει.

«Τα ζυμαρικά ΜΑΚΒΕΛ διανέμονται πανελλαδικά από δύο δίκτυα. Από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ κατόπιν κεντρικών συμφωνιών με τους μεγάλους λιανέμπορους και μέσω 23 τοπικών αντιπροσώπων, οι οποίοι εφοδιάζουν τα μεσαία και μικρά καταστήματα λιανικής», σημειώνει ο κ. Ζακαλκάς, αναδεικνύοντας κι αυτός τη σημασία που έχει η μικρή λιανική για τα προϊόντα της κατηγορίας.

Οι σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις
Ο καταναλωτής αναζητά ποιότητα, ποικιλία, εγγύηση γευστικού αποτελέσματος και ευκολία. Έτσι, η ευρεία διανομή, η σωστή τοποθέτηση στο ράφι, η λογική της κατηγοριοποίησης των ζυμαρικών και η άμεση διαφοροποίησή τους είναι απολύτως αναγκαία. Όσο αναπτύσσεται η εμπορική κίνηση και στα ηλεκτρονικά καταστήματα, τα εν λόγω χαρακτηριστικά πρέπει να είναι ευδιάκριτα και στο ψηφιακό περιβάλλον, εκτιμούν οι συνομιλητές μας.

Από άποψη διατροφικών τάσεων «γνωρίζουμε την ανάγκη του καταναλωτή για πιο υγιεινές επιλογές, όπως οι προτάσεις που προφέρουν τα προϊόντα ολικής άλεσης ή λαχανικών, που συνδυάζουν γεύση και βιταμίνες, με πλούσια σε ενέργεια πιάτα για μικρούς και μεγάλους», εξηγεί η κ. Μανωλά.

Εξάλλου, όπως σημειώνει η κ. Βάντα Αγνιάδη, Marketing Manager της Barilla Hellas (brands Misko και Barilla), «αυτό που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια ως διατροφική τάση είναι η στροφή στα πιο υγιεινά better for you προϊόντα, με περισσότερες φυτικές ίνες, plant based πρωτεΐνη. Πρόκειται γενικότερα για την τάση προς το well being, στο απλό και αυθεντικό φαγητό. Στην αγορά των ζυμαρικών η εν λόγω τάση ανακλάται στη συνεχή αύξηση του segment των ζυμαρικών ολικής άλεσης, μιας υποκατηγορίας στην οποία δραστηριοποιούνται δυναμικά όλοι οι προμηθευτές και κερδίζει συνεχώς χώρο στο ράφι. Η Misko το 2017 ανανέωσε την πλήρη σειρά ζυμαρικών ολικής άλεσης, ανταποκρινόμενη στις ανάγκες των καταναλωτών, με την προσφορά γευστικών επιλογών ζυμαρικών για τη διατροφή τους. Επιπλέον, μια από τις σημαντικότερες καινοτομίες στην αγορά της κατηγορίας είναι τα ζυμαρικά από 100% αλεύρι οσπρίων, που λάνσαρε η Barilla στα τέλη του 2018. Πρόκειται για ζυμαρικά χωρίς γλουτένη, με υψηλή διατροφική αξία, πλούσια σε πρωτείνες και φυτικές ίνες, τα οποία ήδη «βρήκαν» το κοινό τους και στην ελληνική αγορά (νέες μητέρες, νέοι με active lifestyle, foodies)».


Η τάση που διεθνώς αποτελεί σημαντική πηγή ανάπτυξης, λέει η κ. Μανωλά, είναι αυτή των βιολογικών ζυμαρικών. «Θεωρούμε ότι αυτά τα επόμενα χρόνια, θα έχουν πιστό κοινό και στην χώρα μας», σημειώνει, προσθέτοντας ότι μια άλλη τάση με έντονη ανάπτυξη είναι αυτή των λειτουργικών τροφίμων, στην κατεύθυνση της οποίας αναπτύσσονται και τα ζυμαρικά. Όπως σχολιάζει, «τα τελευταία χρόνια παρουσιάσαμε νέες προϊοντικές προτάσεις με δημητριακά, λαχανικά, και με δίκοκκο σιτάρι, βιολογικής γεωργίας, πράγμα που έκαναν κι άλλες εταιρείες του κλάδου.

Επίσης, η κατηγορία γενικότερα των προϊόντων χωρίς γλουτένη και ειδικά των σχετικών ζυμαρικών παρουσιάζει ιδιαίτερη κινητικότητα, αφού οι καταναλωτές που αποφασίζουν για λόγους υγείας να περιορίσουν την γλουτένη από την διατροφή τους είναι πολλοί».

Συζητώντας για τα καινοτόμα ζυμαρικά, η κ. Μανωλά ξεχώρισε αυτά των λαχανικών και ολικής άλεσης, τα οποία, αν και διατίθενται εδώ και δεκαετίες στην εγχώρια αγορά (η Ήλιος ήταν η πρώτη που παρουσίασε ζυμαρικά ολικής άλεσης το 1981 στην Ελλάδα), τα τελευταία χρόνια αποκτούν νέους πιστούς καταναλωτές, ωθώντας στη διατήρηση της κατά κεφαλή κατανάλωσής τους στα 11,1 ετησίως. Παράλληλα, υπενθύμισε ότι τα ζυμαρικά λαχανικών της Ήλιος έχουν κατ’ επανάληψη βραβευτεί με χρυσά αστέρια Ανώτερης Γεύσης από το Διεθνές Ινστιτούτο Γεύσης Τροφίμων. Επίσης, ξεχώρισε τα ζυμαρικά γρήγορου βρασμού -τομέας στον οποίο η Ήλιος διαθέτει spaghetti και πέννες, που χρειάζονται χρόνο ετοιμασίας λιγότερο από 2 και 4 λεπτά της ώρας αντίστοιχα-, καθώς και τα παιδικά ζυμαρικά, μια ομάδα προϊόντων που αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς.

Από την πλευρά του ο κ. Ζακαλκάς επισημαίνει ότι ο καταναλωτής ενδιαφέρεται και για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες παράγονται τα προϊόντα, δηλαδή αν η διαδικασία παραγωγής είναι φιλική προς το περιβάλλον και αν η γενικότερη πολιτική της παραγωγικής μονάδας ανταποκρίνεται στο αιτούμενο της βιώσιμης ανάπτυξης. Όπως τονίζει, «η νέα γενιά ζυμαρικών της Eurimac ανταποκρίνεται σε όλες τις σύγχρονες τάσεις και απαιτήσεις των καταναλωτών, κυρίως μέσω του σήματος ΜΑΚΒΕΛ, την επικοινωνία του οποίου η εταιρεία μας αναπτύσσει και θα αναπτύξει ακόμα πιο έντονα στο μέλλον.

Έχουμε την καινοτομία στο εταιρικό μας DNA, πράγμα διακριτό όχι μόνο στην παραγωγή γευστικών και υγιεινών ζυμαρικών, όπως τα ζυμαρικά με πέντε δημητριακά και τα ολικής άλεσης με βρώμη, αλλά και στις ύλες που χρησιμοποιούμε, καθώς παράγονται υπό συνθήκες φιλικές για το περιβάλλον και μάλιστα με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Διαθέτοντας πιστοποιητικά ενεργειακού ελέγχου και προτύπων, όπως τα ISΟ 14001, ISO 14064 και ISO 50001, η Eurimac αποδεικνύει έμπρακτα τη σταθερή προσήλωσή της στην προστασία του περιβάλλοντος. Είναι δε 100% «πράσινη» εταιρεία -η μόνη μέχρι σήμερα στον κλάδο μας».

Πάντως, ο κλάδος αντέχει…
Στη διάρκεια του lockdown ο κλάδος των ζυμαρικών εμφάνισε έντονη κινητικότητα. «Η κατανάλωση των προϊόντων της κατηγορίας μετατοπίσθηκε από τη μαζική εστίαση στα σπίτια, ενώ η μακρά λήξη τους ώθησε το μεγαλύτερο μέρος του κοινού σε αποθεματοποίηση μεγάλων ποσοτήτων ζυμαρικών, που ακόμα τώρα, έξι μήνες μετά, αναλώνονται», σχολιάζει ο κ. Ζακαλκάς. Επίσης, τονίζει ότι ο κλάδος επηρεάστηκε αρνητικά στη διάρκεια του καλοκαιριού εξαιτίας της κατάρρευσης της τουριστικής αγοράς, πράγμα που αποτυπώθηκε στις καταναλώσεις των ξενοδοχείων, των εστιατορίων και των περιφερειακών καταστημάτων λιανικής. «Πάντως, ο κλάδος αντέχει και θα αντέχει όσο παρακολουθεί τις σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις, επενδύοντας σταθερά σε νέες τεχνολογίες», εκτιμά.

Από την πλευρά της η κ. Μανωλά εκτιμά ότι πέραν της συγκυρίας της πανδημίας «η καλύτερη και πιο οργανωμένη τοποθέτηση των προϊόντων της κατηγορίας στο ράφι, η ομοιογένεια στην κατηγοριοποίηση, η πιστοποίηση των βιολογικών και χωρίς γλουτένη προϊόντων, όπως και οι θεματικές ή και οι συνδυαστικές προωθητικές ενέργειες θα μεγιστοποιούν τις πωλήσεις. Εξάλλου, «περιθώρια ανάπτυξης και δημιουργίας νέων προϊόντων στον κλάδο μας υπάρχουν», σημειώνει. «Η Eurimac, μετά την ολοκλήρωση των επενδύσεών της στο σιμιγδαλόμυλο, ήδη πραγματοποιεί τρία νέα επενδυτικά προγράμματα με αντικείμενο την πλήρη ανανέωση του παραγωγικού εξοπλισμού της –συγκεκριμένα, επενδύουμε σε νέα γραμμή παραγωγής τελευταίας τεχνολογίας, σε νέες σύγχρονες συσκευαστικές μηχανές και νέους αποθηκευτικούς χώρους, σε πρώτες ύλες, υλικά συσκευασίας και έτοιμα προϊόντα», τονίζει, εκφράζοντας την αισιοδοξία του για το μέλλον, ο κ. Ζακαλκάς.

Απo τις «σταθερές τιμές» έως τον προωθητικό πυρετό
«Σεβόμενοι την αξία των προϊόντων μας αλλά και τη γνώση των σύγχρονων καταναλωτών, αποφασίσαμε ήδη από το λανσάρισμα των ζυμαρικών ΜΑΚΒΕΛ να υιοθετήσουμε τη λογική των σταθερών τιμών, εφαρμόζοντας μία μέση τιμή, που δεν χρειάζεται υποστηρικτικές και έντονες προωθητικές κινήσεις», τονίζει ο κ. Δ. Ζακαλκάς (ΜΑΚΒΕΛ), εξηγώντας: «Επιθυμούμε να γνωρίζει ο πελάτης την αξία των προϊόντων κι όχι την πλασματική αρχική τιμή, η οποία στην ουσία δεν υφίσταται λόγω του έντονου ανταγωνισμού στις τιμές. Μολαταύτα υποστηρίζουμε τα προϊόντα μας, αν και με περιορισμένες προωθητικές ενέργειες».

«Τα τελευταία χρόνια οι προωθητικές ενέργειες με δωρεάν προϊόν ή μεγάλες εκπτώσεις είναι αυτές που ζητά το εμπόριο και κατ’ επέκταση προτείνονται στον καταναλωτή», λέει η κ. Ν. Μανωλά (Ήλιος), σχολιάζοντας: «Η τακτική αυτή όχι μόνο στα ζυμαρικά, αλλά και σε πολλές άλλες κατηγορίες προϊόντων, εκπαιδεύει τον καταναλωτή σε brand switching και στο κυνήγι των προσφορών, κάτι που μακροπρόθεσμα βλάπτει την αξία των μαρκών. Η έμφαση πρέπει να δίνεται στην ποιότητα, στο γευστικό αποτέλεσμα και κατόπιν στην τιμή, εφόσον αναφερόμαστε σε μια κατηγορία προϊόντων με ήδη πιεσμένες τελικές τιμές».

Σημειώνουμε ότι το brand Ήλιος δίνει έμφαση στην κοινωνική προσφορά, συμβάλλοντας σε δράσεις με κοινωνικό αντίκτυπο και σε διοργανώσεις που προάγουν το αθλητικό ιδεώδες. Ενδεικτικά αναφέρουμε την Ειρηνοδρομία 2019, την διοργάνωση της Πρότυπης Ακαδημίας Στίβου ATFA, που πραγματοποιήθηκε στο Ολυμπιακό Στάδιο, το τρίτο τουρνουά Masters που διεξήχθη στο πλαίσιο του πανελλήνιου πρωταθλήματος beach volley, τη συμμετοχή στο 3ο Authentic Big Blue, μια διοργάνωση με αθλητικές, πολιτισμικές και γαστρονομικές προεκτάσεις, το 3ο Παιδικό Φεστιβάλ Υγείας, Διατροφής και Αθλητισμού στη Θεσσαλονίκη (ΔΕΘ) κ.ά. Η ΜΑΚΒΕΛ με δύο επιτυχημένα τηλεοπτικά σποτ έδωσε έμφαση, από τη μια πλευρά, στην παράδοση και την ιστορία της εταιρείας, με το σλόγκαν «ΜΑΚΒΕΛ ξανά», και από την άλλη, στο νέο προϊόν της πέντε δημητριακών, που άρχισε να προβάλλεται τον Φεβρουάριο του 2019.

Νέα λανσαρίσματα

  • Σημαντική καινοτομία της Βιομηχανίας Ζυμαρικών Ήλιος είναι τα artesian pasta straws, τα βιοδιασπώμενα καλαμάκια από σιμιγδαλένιο ζυμαρικό, που κυκλοφορούν σε τρία χρώματα (φυσικό, κόκκινο και πορτοκαλί) και προορίζονται για εναλλακτική χρήση προς αποφυγή του πλαστικού ή του χαρτιού για την πόση κρύων ροφημάτων. Είναι απολύτως φιλικά στο περιβάλλον, καθώς κομποστοποιούνται μετά τη χρήση τους σε αντίθεση με τα κοινά καλαμάκια. Κυκλοφορούν σε πρακτική συσκευασία. Το σήμα τους, μία λευκή φάλαινα φυσητήρας, παραπέμπει στις καθαρές θάλασσες και την περιβαλλοντική ευαισθησία της Ήλιος. Επίσης, η εταιρεία δημιούργησε μια νέα σειρά ζυμαρικών για τα παιδιά, «Τα θεματικά μας», με σχέδια εμπνευσμένα από την ελληνική μυθολογία. Η σειρά -από 100% σιμιγδάλι σκληρού σίτου- ξεκίνησε με τους δώδεκα Άθλους του Ηρακλή, αποσκοπώντας να σαγηνεύσει τους μικρούς καταναλωτές. Το brand πρόκειται να την εμπλουτίσει με περισσότερους μυθικούς ήρωες της αρχαίας Ελλάδας.
  • Η ΜΑΚΒΕΛ επανασχεδίασε τις συσκευασίες των προϊόντων της, με σκοπό την επιπλέον πληροφόρηση του κοινού για τα χαρακτηριστικά τους. Στο πλαίσιο αυτό, ειδικές σημάνσεις ενημερώνουν ότι τα ζυμαρικά ΜΑΚΒΕΛ ζυμώνονται με νερό πηγών του όρους Μπέλες και ότι η παρασκευή τους γίνεται με τη χρήση 100% «πράσινης» ενέργειας. Στο πίσω μέρος των συσκευασιών υπάρχει QRcode, το οποίο οδηγεί τον ενδιαφερόμενο σε ενημερωτικό link σχετικά με την ενεργή βιωσιμότητα και τη φιλοπεριβαλλοντική πολιτική της εταιρείας.
  • Η Barilla καινοτομεί με τα ζυμαρικά από αλεύρι οσπρίων. Δύο δημοφιλή προϊόντα της είναι οι πέννες από κόκκινες φακές και τα casarecce από ρεβίθια. Η εταιρεία δίνει έμφαση και στην προώθηση των ζυμαρικών Misko ολικής άλεσης.

σελφ σερβις (T. 507)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION