σελφ σερβις - Γιώργος Μακρυγιαννάκης, PT BEVERAGE: Θέλουμε να είμαστε οι καλύτεροι

Τρίτη, 29 Σεπτεμβρίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Γιώργος Μακρυγιαννάκης, PT BEVERAGE: Θέλουμε να είμαστε οι καλύτεροι

16 Ιουνίου 2020 | 09:51 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Συνέντευξεις-Πρόσωπα

Γιώργος Μακρυγιαννάκης

«Το σημαντικό περισσότερο από ποτέ είναι να αφουγκραζόμαστε τον καταναλωτή, διεθνώς και τοπικά, ώστε να προβλέπουμε κατά το δυνατόν ταχύτερα τις νέες του συνήθειες, που δεν μοιάζουν με αυτές του χθες», τονίζει εν καιρώ πανδημίας και αποσταθεροποίησης της παγκόσμιας οικονομίας ο κ. Γιώργος Μακρυγιαννάκης, γενικός διευθυντής της PT Beverage, η οποία προ εξαμήνου ανέλαβε και τη διανομή του καφέ Lavazza στην εγχώρια αγορά.

Aναπόφευκτα η συγκυρία της εφαρμογής των μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας, στο πλαίσιο της οποίας έγινε η συνέντευξη, έθεσε στο συνομιλητή μας τα ερωτήματα της προσαρμογής στα νέα δεδομένα και των πρωτοφανών αλλαγών στην on trade αγορά. Όπως μας είπε, «η νέα πραγματικότητα για όλη η ανθρωπότητα δεν μοιάζει με τίποτα απ’ όσα ως τώρα έχουμε γνωρίσει. Για την ώρα χρειάζεται πνεύμα συνεργασίας και αυτοπειθαρχία, ώστε να βγούμε κατά το δυνατόν αλώβητοι από αυτή την κρίση. Επαγγελματικά, όπως όλες οι εταιρείες, προσπαθούμε να σχεδιάσουμε το πλάνο της «επόμενης μέρας». Η κρίση ανέδειξε νικητή το κανάλι του off trade, που το δουλεύει και η οργανωμένη και η ανεξάρτητη λιανική. Προσαρμοστήκαμε πολύ γρήγορα, συντονισμένα και «πολύ προσεκτικά»... Ο εγκλεισμός στο σπίτι αναδιαμόρφωσε την κατανάλωση και των beverages και του καφέ, ο οποίος γνωρίζει ιδιαίτερη άνθιση, ακολουθούμενος από το εμφιαλωμένο νερό και επιλεγμένα spirits, όπως το ουίσκι. Όμως η διασκέδαση κι η κατανάλωση εκτός σπιτιού δέχτηκαν το μεγαλύτερο πλήγμα, ίσως με την εξαίρεση των σημείων εξυπηρέτησης take-away και delivery.

Η «επόμενη ημέρα» θα βρει το on trade σε κατάσταση αβεβαιότητας, λίγο πριν το άνοιγμα της καλοκαιρινής σεζόν. Ως την άρση των περιορισμών η κατανάλωση θα μοιράζεται σε περισσότερα και μικρότερα σημεία κατανάλωσης και σε προορισμούς που είναι εύκολη η πρόσβαση με ΙΧ παρά με τα ΜΜΜ, ενόσω κέντρο της κοινωνικότητάς μας και της όποιας διασκέδασης παραμένει το σπίτι. Αυτό συνεπάγεται μια σημαντική στροφή της κατανάλωσης όλων των ποτών, και δη των πιο premium και sophisticated drinks, κατ’ οίκον. Στο πλαίσιο αυτό, λόγω και του (premium) portfolio της Beverage World, θα ανταποκριθούμε με την εμπορική ομάδα μας στα νέα δεδομένα, συναντώντας τον καταναλωτή ακριβώς εκεί που βρίσκεται.

Φυσικά, λόγω της κρίσης, τα διαθέσιμα μέσα είναι λιγότερα σε σχέση με κάθε άλλη χρονιά. Με τη βέλτιστη αξιοποίησή τους θα επιχειρήσουμε να πετύχουμε το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα».

Εστίαση στις νέες τάσεις

    σελφ σέρβις: Με την επάνοδο στην κανονικότητα, συνυπολογίζοντας τις συνέπειες της απρόσμενης αυτής κρίσης, ποιος είναι ο στρατηγικός σχεδιασμός σας για την επόμενη τριετία;

Γιώργος Μακρυγιαννάκης: Για την ώρα το μόνο δεδομένο είναι ότι δεν υπάρχει τίποτα δεδομένο ει μη μόνο προσπάθειες προσέγγισης της πρωτόγνωρης πραγματικότητας, σενάρια και υποθέσεις. Φυσικά, έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά για πιθανές ευκαιρίες και ενδιαφέροντα ρίσκα. Το σημαντικό για εμάς περισσότερο από ποτέ είναι να αφουγκραζόμαστε τον καταναλωτή, διεθνώς και τοπικά, ώστε να προβλέπουμε κατά το δυνατόν ταχύτερα τις νέες του συνήθειες, που δεν μοιάζουν με αυτές του χθες.

Ασφαλώς θα εξακολουθήσουμε να υποστηρίζουμε το δίκτυό μας, επενδύοντας στις μάρκες μας με κέντρο τον καταναλωτή, και θα συνεχίσουμε να του προσφέρουμε αξία και το αντιλαμβανόμενο value for money στις νέες συνθήκες, μ’ ένα ποιοτικό portfolio από beverages, που απαντά σε όσο το δυνατόν περισσότερες περιστάσεις κατανάλωσης.

Θα «επανασυστήσουμε» το brand Lavazza στο ελληνικό κοινό

    σ. σ.: Σχετικά πρόσφατα εισήλθατε στην αγορά του καφέ. Ποια είναι τα πλάνα και οι στόχοι σας;

Γ. Μ.: Η Lavazza δεν είναι απλά ένας ιταλικός καφές, είναι από τους παλιότερους, μεγαλύτερους και πρωτοπόρους οίκους καφέ στον κόσμο. Είναι συνώνυμο του καφέ espresso και ο πρώτος σε προτίμηση στην Ιταλία, όπου γεννήθηκε ο espresso, είναι μία μεγάλη οικογενειακή επιχείρηση, με παράδοση από το 1895, με πάθος για τον καφέ και την τέχνη του.

Η κουλτούρα του προϊόντος, η ποιότητα, η βιωσιμότητα και η καινοτομία είναι οι αξίες, μέσω των οποίων εκφράζεται η Lavazza και τις μοιράζεται με καθέναν από τους καταναλωτές των 30 δισεκατομμυρίων φλιτζανιών εσπρέσο, που σερβίρει κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο. Είχα την τιμή να επισκεφτώ στο Τορίνο τις εγκαταστάσεις της εταιρείας και να εκπλαγώ από το βάθος και το εύρος της τέχνης, αλλά και της τεχνολογίας πίσω από αυτό τον καφέ, με το βαρυσήμαντο όνομα Lavazza. Οπότε ως διανομέας της μάρκας στην εγχώρια αγορά θεωρώ ευθύνη μας να κάνουμε το προϊόν γνωστό στον Έλληνα, να «επανασυστήσουμε» δυναμικά το brand του, βάζοντάς το στο μυαλό και την καρδιά του barista και του καταναλωτή. Θα το κάνουμε με κάθε διαθέσιμο επικοινωνιακό μέσο, δίνοντας οπωσδήποτε έμφαση στην εκπαίδευση του δικτύου, μέσα από την ίδρυση Training Center Lavazza Greece, που θα ανήκει στο παγκόσμιο δίκτυο πιστοποιημένων Training Center της Lavazza –θα το εγκαινιάσουμε πολύ σύντομα.

Aναπόφευκτα η συγκυρία της εφαρμογής των μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας, στο πλαίσιο της οποίας έγινε η συνέντευξη, έθεσε στο συνομιλητή μας τα ερωτήματα της προσαρμογής στα νέα δεδομένα και των πρωτοφανών αλλαγών στην on trade αγορά. Όπως μας είπε, «η νέα πραγματικότητα για όλη η ανθρωπότητα δεν μοιάζει με τίποτα απ’ όσα ως τώρα έχουμε γνωρίσει. Για την ώρα χρειάζεται πνεύμα συνεργασίας και αυτοπειθαρχία, ώστε να βγούμε κατά το δυνατόν αλώβητοι από αυτή την κρίση. Επαγγελματικά, όπως όλες οι εταιρείες, προσπαθούμε να σχεδιάσουμε το πλάνο της «επόμενης μέρας». Η κρίση ανέδειξε νικητή το κανάλι του off trade, που το δουλεύει και η οργανωμένη και η ανεξάρτητη λιανική. Προσαρμοστήκαμε πολύ γρήγορα, συντονισμένα και «πολύ προσεκτικά»... Ο εγκλεισμός στο σπίτι αναδιαμόρφωσε την κατανάλωση και των beverages και του καφέ, ο οποίος γνωρίζει ιδιαίτερη άνθιση, ακολουθούμενος από το εμφιαλωμένο νερό και επιλεγμένα spirits, όπως το ουίσκι. Όμως η διασκέδαση κι η κατανάλωση εκτός σπιτιού δέχτηκαν το μεγαλύτερο πλήγμα, ίσως με την εξαίρεση των σημείων εξυπηρέτησης take-away και delivery.

Η «επόμενη ημέρα» θα βρει το on trade σε κατάσταση αβεβαιότητας, λίγο πριν το άνοιγμα της καλοκαιρινής σεζόν. Ως την άρση των περιορισμών η κατανάλωση θα μοιράζεται σε περισσότερα και μικρότερα σημεία κατανάλωσης και σε προορισμούς που είναι εύκολη η πρόσβαση με ΙΧ παρά με τα ΜΜΜ, ενόσω κέντρο της κοινωνικότητάς μας και της όποιας διασκέδασης παραμένει το σπίτι. Αυτό συνεπάγεται μια σημαντική στροφή της κατανάλωσης όλων των ποτών, και δη των πιο premium και sophisticated drinks, κατ’ οίκον. Στο πλαίσιο αυτό, λόγω και του (premium) portfolio της Beverage World, θα ανταποκριθούμε με την εμπορική ομάδα μας στα νέα δεδομένα, συναντώντας τον καταναλωτή ακριβώς εκεί που βρίσκεται.

Φυσικά, λόγω της κρίσης, τα διαθέσιμα μέσα είναι λιγότερα σε σχέση με κάθε άλλη χρονιά. Με τη βέλτιστη αξιοποίησή τους θα επιχειρήσουμε να πετύχουμε το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα».

Εστίαση στις νέες τάσεις

    σελφ σέρβις: Με την επάνοδο στην κανονικότητα, συνυπολογίζοντας τις συνέπειες της απρόσμενης αυτής κρίσης, ποιος είναι ο στρατηγικός σχεδιασμός σας για την επόμενη τριετία;

Γιώργος Μακρυγιαννάκης: Για την ώρα το μόνο δεδομένο είναι ότι δεν υπάρχει τίποτα δεδομένο ει μη μόνο προσπάθειες προσέγγισης της πρωτόγνωρης πραγματικότητας, σενάρια και υποθέσεις. Φυσικά, έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά για πιθανές ευκαιρίες και ενδιαφέροντα ρίσκα. Το σημαντικό για εμάς περισσότερο από ποτέ είναι να αφουγκραζόμαστε τον καταναλωτή, διεθνώς και τοπικά, ώστε να προβλέπουμε κατά το δυνατόν ταχύτερα τις νέες του συνήθειες, που δεν μοιάζουν με αυτές του χθες.

Ασφαλώς θα εξακολουθήσουμε να υποστηρίζουμε το δίκτυό μας, επενδύοντας στις μάρκες μας με κέντρο τον καταναλωτή, και θα συνεχίσουμε να του προσφέρουμε αξία και το αντιλαμβανόμενο value for money στις νέες συνθήκες, μ’ ένα ποιοτικό portfolio από beverages, που απαντά σε όσο το δυνατόν περισσότερες περιστάσεις κατανάλωσης.

Θα «επανασυστήσουμε» το brand Lavazza στο ελληνικό κοινό

    σ. σ.: Σχετικά πρόσφατα εισήλθατε στην αγορά του καφέ. Ποια είναι τα πλάνα και οι στόχοι σας;

Γ. Μ.: Η Lavazza δεν είναι απλά ένας ιταλικός καφές, είναι από τους παλιότερους, μεγαλύτερους και πρωτοπόρους οίκους καφέ στον κόσμο. Είναι συνώνυμο του καφέ espresso και ο πρώτος σε προτίμηση στην Ιταλία, όπου γεννήθηκε ο espresso, είναι μία μεγάλη οικογενειακή επιχείρηση, με παράδοση από το 1895, με πάθος για τον καφέ και την τέχνη του.

Η κουλτούρα του προϊόντος, η ποιότητα, η βιωσιμότητα και η καινοτομία είναι οι αξίες, μέσω των οποίων εκφράζεται η Lavazza και τις μοιράζεται με καθέναν από τους καταναλωτές των 30 δισεκατομμυρίων φλιτζανιών εσπρέσο, που σερβίρει κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο. Είχα την τιμή να επισκεφτώ στο Τορίνο τις εγκαταστάσεις της εταιρείας και να εκπλαγώ από το βάθος και το εύρος της τέχνης, αλλά και της τεχνολογίας πίσω από αυτό τον καφέ, με το βαρυσήμαντο όνομα Lavazza. Οπότε ως διανομέας της μάρκας στην εγχώρια αγορά θεωρώ ευθύνη μας να κάνουμε το προϊόν γνωστό στον Έλληνα, να «επανασυστήσουμε» δυναμικά το brand του, βάζοντάς το στο μυαλό και την καρδιά του barista και του καταναλωτή. Θα το κάνουμε με κάθε διαθέσιμο επικοινωνιακό μέσο, δίνοντας οπωσδήποτε έμφαση στην εκπαίδευση του δικτύου, μέσα από την ίδρυση Training Center Lavazza Greece, που θα ανήκει στο παγκόσμιο δίκτυο πιστοποιημένων Training Center της Lavazza –θα το εγκαινιάσουμε πολύ σύντομα.


Ο καταναλωτής αλλάζει

    σ. σ.: Ποιες νέες τάσεις στην κατανάλωση ξεχωρίζετε;

Γ. Μ.: Η κρίση σίγουρα επιτάχυνε τις αγορές μέσω των digital καναλιών και σύντομα θα δούμε σχετικά πολύ δημιουργικούς κι εναλλακτικούς τρόπους προσέγγισης του καταναλωτή. Πέραν αυτού νομίζω ότι η δεύτερη κρίση, που χτυπάει μόλις σε μια δεκαετία από την προηγούμενη τον Έλληνα καταναλωτή, αυξάνει ακόμα περισσότερο την εκτίμησή του για τα brands τοπικού χαρακτήρα, ενώ δίνει έμφαση στην προσδοκώμενη αξία, σε σχέση με την τιμή. Άρα η «προσιτότητα» παραμένει μέρος της εξίσωσης των επιλογών του. Ταυτόχρονα, εδώ και καιρό ο κόσμος στρέφεται όλο και πιο πολύ σε προϊόντα που προάγουν το moderation, δηλαδή την τάση του να απολαμβάνει κάποιος less, better (and earlier) σε ό,τι αφορά το αλκοόλ, δεδομένων των τάσεων διεθνώς των wellbeing, betterment και premiumization. Την περίοδο του εγκλεισμού στα σπίτια μας η τάση αυτή δεν μειώθηκε –μάλιστα συνδυάστηκε με τις μοιραίες υπερβολές κατανάλωσης φαγητού ή και της προετοιμασίας του. Επίσης, ανέκαμψε η εμπιστοσύνη στα established brand names, προφανώς λόγω της διασφάλισης που παρέχουν στον καταναλωτή.

    σ. σ.: Πώς αξιολογείτε τις σχέσεις της εταιρείας σας με την οργανωμένη λιανική και πώς με τα μικρή λιανική;

Γ. Μ.: Με το οργανωμένο λιανεμπόριο είχαμε κι έχουμε εξαιρετικές εμπορικές σχέσεις. Στις νέες συνθήκες ενισχύεται η σημαντικότητα αυτού του καναλιού. Με την ανάληψη της διανομής της Lavazza τον Νοέμβριο πέρυσι, αυτές οι σχέσεις ενδυναμώθηκαν περαιτέρω, στο πλαίσιο του στόχου διεύρυνσης του κύκλου εργασιών μας, βάσει κοινά συμφωνημένων όρων αύξησης των κερδών και για τις δύο πλευρές. Η μικρή λιανική και τώρα και στο εγγύς μέλλον, δεδομένων και των έκτακτων καταστάσεων που ζούμε όλοι, δεν χάνει την αξία της στη ζωή του εμπορίου. Σκοπός μας είναι η ανάπτυξη πάντα καλών εμπορικών σχέσεων, με γνώμονα την ικανοποίηση των καταναλωτών, και η αξιοποίηση κάθε ευκαιρίας ώστε τα πιο εμπορικά σήματά μας –Lavazza,Cuervo, Evian κ.ά.– να είναι και εκεί διαθέσιμα.

Μας διαφοροποιεί η υπεροχή μας

    σ. σ.: Τι στοιχεία διαφοροποιούν τα προϊόντα που διακινείτε έναντι των ανταγωνιστών σας;

Γ. Μ.: Η δύναμη του portfolio μας! H πλούσια συλλογή και οι επιλογές σε beverages, είτε alcoholic είτε non-alcoholic. Παρακολουθούμε τις τάσεις του moderation με brands όπως τα Evian και Lavazza, τις τάσεις του long-drinking με εμβληματικά brands και καμπάνιες όπως η Jose Cuervo, και του premiumization με brands όπως τα Bushmills και Beluga. Επίσης διαθέτουμε και μία συλλογή περισσότερων από τριάντα boutique ετικετών, για πιο «ψαγμένες» επιλογές καταναλωτών και λιανεμπόρων, τόσο στα αλκοολούχα ποτά όσο και στα μη αλκοολούχα, όπου εκτός του καφέ διαθέτουμε τσάι και σοκολάτα ρόφημα.

Άλλο σημαντικό στοιχείο της διαφοροποίησής μας στον ανταγωνισμό είναι το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας μας, που πάντα το εξελίσσουμε και το ενισχύουμε. Η ευελιξία, η εμπιστοσύνη, το πάθος για εξέλιξη, η έμφαση στην ποιότητα και την αξιοπιστία μάς προσδίδουν μοναδικό στίγμα στην αγορά των ποτών. Η φιλοδοξία μας είναι να είμαστε οι καλύτεροι, οι πιο ολοκληρωμένοι και προσηλωμένοι συνεργάτες.

σελφ σερβις (T. 504)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION