σελφ σερβις - Γάλα: Υπό πίεση η αγορά

Τρίτη, 7 Απριλίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Γάλα: Υπό πίεση η αγορά

18 Φεβρουαρίου 2020 | 09:51 Γράφει ο Κώστας  Στοφόρος Topics: Προϊόντα

Ενόσω η ευρεία αγορά των γαλακτοκομικών προϊόντων ανακάμπτει την τελευταία διετία, απομακρυνόμενη σιγά-σιγά από το τέλμα της οικονομικής κρίσης, η αγορά του γάλακτος εξακολουθεί να υποφέρει, εμφανίζοντας συνεχή πτώση πωλήσεων. Κι όμως, τα γάλατα προστιθέμενης αξίας και ειδικών προϊοντικών χαρακτηριστικών, όπως το βιολογικό, το κατσικίσιο και το εναλλακτικό «φυτικό γάλα» ή το γάλα χωρίς λακτόζη, εμφανίζουν αξιοσημείωτη αύξηση πωλήσεων. Η οικονομική κρίση και οι σύγχρονες διατροφικές τάσεις αλλάζουν άρδην τις καταναλωτικές προτιμήσεις. Αυτό που παραμένει ίδιο, είναι η σταθερή προτίμηση για το ντόπιο προϊόν, το αγνό, το κατά το δυνατόν πιο φυσικό…

Mετά από μια περίοδο αρνητικών επιδράσεων της οικονομικής κρίσης στον κλάδο των γαλακτοκομικών προϊόντων, από το 2018 αυτός βρίσκεται σε τροχιά ανάκαμψης παρά τις επιπτώσεις της δημογραφικού προβλήματος στην αγορά του γάλακτος. Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας της Infobank Hellastat, από το 2018 ο κλάδος άρχισε να παρουσιάζει σταθερότητα, εμφανίζοντας μικρή άνοδο. Κατά τη Nielsen, το 2018 ο συνολικός τζίρος του μέσω των σούπερ μάρκετ, περιλαμβανομένων των πωλήσεων της Lidl, ανήλθε σε 1,648 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας οριακή αύξηση ως προς το 2017, ενώ ανοδικά εξελίχθηκαν οι πωλήσεις του το πρώτο πεντάμηνο του 2019, αγγίζοντας περίπου τα 627 εκατ. ευρώ. Όπως σημειώνεται, βέβαια, οι πωλήσεις του κλάδου είναι πολλαπλάσιες, αφού κατά ένα μεγάλο μέρος ο τζίρος του προέρχεται από αρτοποιεία, μίνι μάρκετ, καταστήματα εστίασης κ.ά. Εξάλλου, πολλές βιομηχανίες τροφίμων ενδιαφέρονται να μπουν στην αγορά των γαλακτοκομικών, ενόσω οι υφιστάμενες γαλακτοβιομηχανίες επεκτείνονται, καινοτομούν και εντείνουν την εξωστρέφειά τους.

Θα ήταν παράλειψη να μη σημειώσουμε την πραγματοποίηση στα τέλη του Νοεμβρίου το Dairy Conference, το πρώτο συνέδριο στη χώρα για το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, που διοργανώθηκε από την Boussias Communications, με την αιγίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Γαλακτοκομικών Προϊόντων (ΣΕΒΓΑΠ).

Η κρίση και οι νέες διατροφικές τάσεις οδηγούν την αγορά
Σε αντίθεση με την αισιόδοξη γενική εικόνα της αγοράς των γαλακτοκομικών προϊόντων, οι πωλήσεις του γάλακτος βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση. Για ακόμη μια χρονιά τα αποτελέσματα ήταν αρνητικά. Όπως μας ενημέρωσε η κ. Βάσω Μωραϊτέλη, Client Service Executive της IRI, τα στοιχεία πωλήσεων του 2019 έως και τον Οκτώβριο δείχνουν πτώση των πωλήσεων σε όγκο 5,5% και σε αξία 2,9%. Η πτώση στο γάλα εβαπορέ ήταν της τάξης του 9,2% σε όγκο και 7,2% σε αξία πωλήσεων –άλλοτε δημοφιλής αυτή κατηγορία στη χώρα μας, υφίσταται πλέον συνεχή μείωση μεριδίου χρόνο με τον χρόνο. Μείωση πωλήσεων εμφανίζει και το γάλα ιδιωτικής ετικέτας κατά 3,4% σε όγκο και 2,9% σε αξία. «Η αγορά του γάλακτος τα τελευταία χρόνια υφίσταται σημαντικές πιέσεις, που οφείλονται στην αλλαγή των διατροφικών συνηθειών, αλλά και στην οικονομική κρίση, που ωθεί μεγάλη μερίδα καταναλωτών σε επαναπροσδιορισμό των αναγκών τους», λέει η κ. Έλια Μπαϊμά, Marketing Director της ΔΕΛΤΑ.

Όπως εξηγεί, πολλοί καταναλωτές, λόγω της κρίσης, στράφηκαν στα προϊόντα είτε ιδιωτικής ετικέτας είτε πωλούμενα υπό καθεστώς προσφοράς, ώστε περιορίστηκε σημαντικά ο βαθμός της πιστότητάς τους στις μάρκες. Ταυτόχρονα, πιέστηκαν σημαντικά οι τιμές λιανικής, αλλά και η συχνότητα κατανάλωσης προϊόντων γάλακτος από μεγάλη μερίδα καταναλωτών. Από την άλλη πλευρά, όπως επισημαίνει, «παρατηρούμε μια αξιοσημείωτη άνοδο πωλήσεων προϊόντων προστιθέμενης αξίας, όπως τα βιολογικά γάλατα, τα κατσικίσια, τα εμπλουτισμένα, αλλά και άλλων κατηγοριών με ειδικά προϊοντικά χαρακτηριστικά, όπως η μειωμένη λακτόζη κ.ά.». Στο πλαίσιο αυτό, συμπεραίνει ότι τόσο η γενική διατροφική τάση υπέρ των φυσικών προϊόντων από αγνές πρώτες ύλες, που συμβάλλουν σε ένα πιο «υγιεινό» τρόπο διατροφής, όσο και η εντοπιότητα της πρώτης ύλης συνιστούν τις βασικότερες τάσεις της αγοράς των γαλακτοκομικών προϊόντων στο σύνολό της. Γενικά στην αγορά του γάλακτος οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη πτώση είναι αυτές του συμπυκνωμένου γάλακτος (-7,5% έναντι του 2018) και του UHT (μακράς διάρκειας), ενώ τα γάλατα ψυγείου κέρδισαν σταθερά συν τω χρόνω την καταναλωτική προτίμηση ως προϊόντα υψηλότερης διατροφικής αξίας. Εντελώς διαφορετική είναι η εικόνα που παρουσιάζει η αγορά του σοκολατούχου γάλακτος. Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI για το 2019 έως και το Νοέμβριο, οι πωλήσεις της κατηγορίας τους εξελίχθηκαν ανοδικά κατά 3,4% σε όγκο και ακόμη περισσότερο κατά 7% σε αξία ως προς την αντίστοιχη περίοδο του 2018, ενώ οριακή πτώση εμφάνισαν τα σχετικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας –κατά 0,4% σε όγκο πωλήσεων και 0,7% σε αξία.

Αρνητική εξέλιξη στην αγορά του γάλακτος είναι η κρίση στον συνεταιρισμό «ΘΕΣγάλα», ο οποίος, ενώ είχε κατακτήσει ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς με τους αυτόματους πωλητές του, σήμερα βρίσκεται υπό καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές του και εφαρμόζεται σχέδιο για την εξυγίανσή του.

Οι προτιμήσεις των καταναλωτών διαφοροποιούνται
«Εκτός της εντοπιότητας και της απόλυτης διαφάνειας στην προέλευση της πρώτης ύλης, που είναι καθοριστικές τάσεις στη διαμόρφωση της αγοράς, μια τρίτη βασική τάση αναφέρεται στη βιωσιμότητα του προϊόντος και την παραγωγική διαδικασία, επικεντρωμένη σε μεγάλο βαθμό στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα», λέει η κ. Μπαϊμά, προσθέτοντας ότι, στο πλαίσιο αυτό, η ΔΕΛΤΑ την τελευταία δεκαετία μείωσε τη χρήση του πλαστικού των συσκευασιών της κατά 43% και ανανέωσε τη συσκευασία του φρέσκου γάλακτος ΔΕΛΤΑ με μία νέα συσκευασία πιστοποιημένη κατά FSC, που παράγεται από δέντρα, καλλιεργούμενα για το σκοπό αυτό, και είναι ανακυκλώσιμη. Η εν λόγω συσκευασία, Eco-Fresh Pack, προσφέρεται για πλήρη δίπλωση μετά τη χρήση, ώστε συνεισφέρει σημαντικά στη μείωση του όγκου των απορριμμάτων και του κόστους μεταφοράς τους.

Mετά από μια περίοδο αρνητικών επιδράσεων της οικονομικής κρίσης στον κλάδο των γαλακτοκομικών προϊόντων, από το 2018 αυτός βρίσκεται σε τροχιά ανάκαμψης παρά τις επιπτώσεις της δημογραφικού προβλήματος στην αγορά του γάλακτος. Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας της Infobank Hellastat, από το 2018 ο κλάδος άρχισε να παρουσιάζει σταθερότητα, εμφανίζοντας μικρή άνοδο. Κατά τη Nielsen, το 2018 ο συνολικός τζίρος του μέσω των σούπερ μάρκετ, περιλαμβανομένων των πωλήσεων της Lidl, ανήλθε σε 1,648 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας οριακή αύξηση ως προς το 2017, ενώ ανοδικά εξελίχθηκαν οι πωλήσεις του το πρώτο πεντάμηνο του 2019, αγγίζοντας περίπου τα 627 εκατ. ευρώ. Όπως σημειώνεται, βέβαια, οι πωλήσεις του κλάδου είναι πολλαπλάσιες, αφού κατά ένα μεγάλο μέρος ο τζίρος του προέρχεται από αρτοποιεία, μίνι μάρκετ, καταστήματα εστίασης κ.ά. Εξάλλου, πολλές βιομηχανίες τροφίμων ενδιαφέρονται να μπουν στην αγορά των γαλακτοκομικών, ενόσω οι υφιστάμενες γαλακτοβιομηχανίες επεκτείνονται, καινοτομούν και εντείνουν την εξωστρέφειά τους.

Θα ήταν παράλειψη να μη σημειώσουμε την πραγματοποίηση στα τέλη του Νοεμβρίου το Dairy Conference, το πρώτο συνέδριο στη χώρα για το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, που διοργανώθηκε από την Boussias Communications, με την αιγίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Γαλακτοκομικών Προϊόντων (ΣΕΒΓΑΠ).

Η κρίση και οι νέες διατροφικές τάσεις οδηγούν την αγορά
Σε αντίθεση με την αισιόδοξη γενική εικόνα της αγοράς των γαλακτοκομικών προϊόντων, οι πωλήσεις του γάλακτος βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση. Για ακόμη μια χρονιά τα αποτελέσματα ήταν αρνητικά. Όπως μας ενημέρωσε η κ. Βάσω Μωραϊτέλη, Client Service Executive της IRI, τα στοιχεία πωλήσεων του 2019 έως και τον Οκτώβριο δείχνουν πτώση των πωλήσεων σε όγκο 5,5% και σε αξία 2,9%. Η πτώση στο γάλα εβαπορέ ήταν της τάξης του 9,2% σε όγκο και 7,2% σε αξία πωλήσεων –άλλοτε δημοφιλής αυτή κατηγορία στη χώρα μας, υφίσταται πλέον συνεχή μείωση μεριδίου χρόνο με τον χρόνο. Μείωση πωλήσεων εμφανίζει και το γάλα ιδιωτικής ετικέτας κατά 3,4% σε όγκο και 2,9% σε αξία. «Η αγορά του γάλακτος τα τελευταία χρόνια υφίσταται σημαντικές πιέσεις, που οφείλονται στην αλλαγή των διατροφικών συνηθειών, αλλά και στην οικονομική κρίση, που ωθεί μεγάλη μερίδα καταναλωτών σε επαναπροσδιορισμό των αναγκών τους», λέει η κ. Έλια Μπαϊμά, Marketing Director της ΔΕΛΤΑ.

Όπως εξηγεί, πολλοί καταναλωτές, λόγω της κρίσης, στράφηκαν στα προϊόντα είτε ιδιωτικής ετικέτας είτε πωλούμενα υπό καθεστώς προσφοράς, ώστε περιορίστηκε σημαντικά ο βαθμός της πιστότητάς τους στις μάρκες. Ταυτόχρονα, πιέστηκαν σημαντικά οι τιμές λιανικής, αλλά και η συχνότητα κατανάλωσης προϊόντων γάλακτος από μεγάλη μερίδα καταναλωτών. Από την άλλη πλευρά, όπως επισημαίνει, «παρατηρούμε μια αξιοσημείωτη άνοδο πωλήσεων προϊόντων προστιθέμενης αξίας, όπως τα βιολογικά γάλατα, τα κατσικίσια, τα εμπλουτισμένα, αλλά και άλλων κατηγοριών με ειδικά προϊοντικά χαρακτηριστικά, όπως η μειωμένη λακτόζη κ.ά.». Στο πλαίσιο αυτό, συμπεραίνει ότι τόσο η γενική διατροφική τάση υπέρ των φυσικών προϊόντων από αγνές πρώτες ύλες, που συμβάλλουν σε ένα πιο «υγιεινό» τρόπο διατροφής, όσο και η εντοπιότητα της πρώτης ύλης συνιστούν τις βασικότερες τάσεις της αγοράς των γαλακτοκομικών προϊόντων στο σύνολό της. Γενικά στην αγορά του γάλακτος οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη πτώση είναι αυτές του συμπυκνωμένου γάλακτος (-7,5% έναντι του 2018) και του UHT (μακράς διάρκειας), ενώ τα γάλατα ψυγείου κέρδισαν σταθερά συν τω χρόνω την καταναλωτική προτίμηση ως προϊόντα υψηλότερης διατροφικής αξίας. Εντελώς διαφορετική είναι η εικόνα που παρουσιάζει η αγορά του σοκολατούχου γάλακτος. Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI για το 2019 έως και το Νοέμβριο, οι πωλήσεις της κατηγορίας τους εξελίχθηκαν ανοδικά κατά 3,4% σε όγκο και ακόμη περισσότερο κατά 7% σε αξία ως προς την αντίστοιχη περίοδο του 2018, ενώ οριακή πτώση εμφάνισαν τα σχετικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας –κατά 0,4% σε όγκο πωλήσεων και 0,7% σε αξία.

Αρνητική εξέλιξη στην αγορά του γάλακτος είναι η κρίση στον συνεταιρισμό «ΘΕΣγάλα», ο οποίος, ενώ είχε κατακτήσει ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς με τους αυτόματους πωλητές του, σήμερα βρίσκεται υπό καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές του και εφαρμόζεται σχέδιο για την εξυγίανσή του.

Οι προτιμήσεις των καταναλωτών διαφοροποιούνται
«Εκτός της εντοπιότητας και της απόλυτης διαφάνειας στην προέλευση της πρώτης ύλης, που είναι καθοριστικές τάσεις στη διαμόρφωση της αγοράς, μια τρίτη βασική τάση αναφέρεται στη βιωσιμότητα του προϊόντος και την παραγωγική διαδικασία, επικεντρωμένη σε μεγάλο βαθμό στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα», λέει η κ. Μπαϊμά, προσθέτοντας ότι, στο πλαίσιο αυτό, η ΔΕΛΤΑ την τελευταία δεκαετία μείωσε τη χρήση του πλαστικού των συσκευασιών της κατά 43% και ανανέωσε τη συσκευασία του φρέσκου γάλακτος ΔΕΛΤΑ με μία νέα συσκευασία πιστοποιημένη κατά FSC, που παράγεται από δέντρα, καλλιεργούμενα για το σκοπό αυτό, και είναι ανακυκλώσιμη. Η εν λόγω συσκευασία, Eco-Fresh Pack, προσφέρεται για πλήρη δίπλωση μετά τη χρήση, ώστε συνεισφέρει σημαντικά στη μείωση του όγκου των απορριμμάτων και του κόστους μεταφοράς τους.


Σύμφωνα με την κ. Βίκυ Παπουτσάκη, Marketing Manager της Δωδώνη, οι καταναλωτές, αναζητώντας ποιοτικές λύσεις, είναι πιο δεκτικοί στη δοκιμή και επιλογή νέων προϊόντων που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις τους. «Αυτό δίνει την ευκαιρία στις εταιρείες να δημιουργούν νέα προϊόντα, σύμφωνα με τις σύγχρονες διατροφικές τάσεις, επενδύοντας στην ποιότητα, σε αγνές πρώτες ύλες και σε μία ειλικρινέστερη επικοινωνία και προσέγγιση». Προσθέτει ότι η νέα καταναλωτική τάση εστιάζεται στην προτίμηση προϊόντων υψηλής θρεπτικής αξίας, κατά το δυνατόν λιγότερο επεξεργασμένα και εξαίρετης ποιότητας, με ελάχιστα σάκχαρα και για κατανάλωση κάθε στιγμή της ημέρας. Η κ. Μαρία Λαγού, Senior brand manager γαλακτοκομικών της Κρι Κρι, διαπιστώνει από την πλευρά της ότι η νέα τάση που κερδίζει έδαφος παγκοσμίως σχετίζεται με τη στροφή των καταναλωτών σε ένα πιο υγιεινό πρότυπο διατροφής. Στο πλαίσιο αυτό, είναι χαρακτηριστικό ότι οι πωλήσεις βιολογικού γάλακτος το δεκάμηνο του 2019 ενισχύθηκαν κατά 7%, πράγμα που αντιστοιχεί σε 4,01 εκατ. ευρώ.

Η ΜΕΒΓΑΛ, ανταποκρινόμενη στην τάση για προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας, έχει λανσάρει τη σειρά High Protein σε γεύσεις βανίλια, φράουλα και κακάο, με 25 γρ. πρωτεϊνης. Πρόκειται για ένα γάλα σε συσκευασία των 242 γρ. σε συσκευασία με σύγχρονο ντιζάιν. Σημειώνουμε ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις του κλάδου (ΔΕΛΤΑ, Όλυμπος, ΜΕΒΓΑΛ, ΝΟΥΝΟΥ, Ροδόπη κ.ά) έχουν κυκλοφορήσει γάλατα χωρίς λακτόζη, με ιδιαίτερη επιτυχία. Έδαφος κερδίζει σιγά-σιγά και το κατσικίσιο γάλα. Πλέον και μεγάλες βιομηχανίες πέραν αρκετών περιφερειακών έχουν μπει στην εν λόγω αγορά, οι πωλήσεις της οποίας το 2019 ως και τον Οκτώβριο αυξήθηκαν κατά 8% ή 0,7 εκατ. ευρώ συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2018.

«Φυτικά γαλακτοκομικά»
Φυσικά, η γαλακτοβιομηχανία λαβαίνει υπόψη της και τη σύγχρονη χορτοφαγική τάση, που αποκτά υπολογίσιμο έρεισμα και στη χώρα μας. Είναι χαρακτηριστικό ότι σχετική έρευνα του ΙΕΛΚΑ (με τίτλο «Τα γαλακτοκομικά στον διατροφικό χάρτη 2020-3030» –την παρουσίασε στο Dairy Conference ο κ. Λευτέρης Κιοσές, γενικός διευθυντής του ΙΕΛΚΑ) έδειξε ότι ναι μεν «χορτοφάγοι» δηλώνουν μόλις 6% των καταναλωτών, αλλά η ιδέα της υγιεινής διατροφής που σχετίζεται με τη χορτοφαγία κερδίζει συνεχώς έδαφος: Ήδη το 25% των μη χορτοφάγων καταναλωτών δηλώνουν ότι οι φυτικές εναλλακτικές λύσεις, όπως το γάλα αμυγδάλου αντί του ζωικού, είναι πιο υγιεινές, ενώ κατά το 22% οι μη χορτοφάγοι δηλώνουν ότι ήδη καταναλώνουν υποκατάστατα γαλακτοκομικών προϊόντων φυτικής προέλευσης. Σχετική η Όλυμπος κυκλοφορεί το προϊόν «Καρπός Αμύγδαλο», το οποίο παράγεται αποκλειστικά από ελληνικά αμύγδαλα, δεν περιέχει σόγια, δεν έχει λακτόζη και γλουτένη και προτείνεται ως «κατάλληλο για χορτοφάγους και για όσους δεν καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα». Το ΒΙΤΑΜ επίσης έχει κυκλοφορήσει ρόφημα αμυγδάλου.

Η ΔΕΛΤΑ έχει λανσάρει με επιτυχία μια σειρά 100% φυτικών ροφημάτων: Ρόφημα Αμυγδάλου από 100% ελληνικά αμύγδαλα, Ρόφημα Αμυγδάλου από 100% ελληνικά αμύγδαλα χωρίς προσθήκη ζάχαρης, Ρόφημα Καρύδας από φυσικό καρπό καρύδας και Ρόφημα Ελληνικό Ταχίνι από σουσάμι. Τα φυτικά ροφήματα ΔΕΛΤΑ έχουν λίγα λιπαρά και θερμίδες, δεν περιέχουν χρωστικές και συντηρητικά, έχουν αντιοξειδωτική δράση και είναι εμπλουτισμένα με ασβέστιο και βιταμίνες. Είναι κατάλληλα για χορτοφάγους, για όσους έχουν δυσανεξία στη λακτόζη και είναι ιδανικά για κατανάλωση στις περιόδους της νηστείας. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο Dairy Conference, οι πωλήσεις των «φυτικών γαλακτοκομικών» μέσω των σούπερ μάρκετ στο δεκάμηνο Ιανουάριος-Οκτώβριος 2019 ανήλθαν στα 23,77 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας ανάπτυξη 33,2% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πωλήσεις του δεκαμήνου του 2019 υπερβαίνουν κατά 1,59 εκατ. ευρώ τις πωλήσεις προηγούμενου δωδεκαμήνου (2018: 22,18 εκατ. ευρώ). Το μείζον μερίδιο των «φυτικών γαλακτοκομικών» καταλαμβάνουν τα ροφήματα. Οι πωλήσεις τους στο δεκάμηνο του 2019 ανήλθαν στα 18,84 εκατ. ευρώ έναντι 17,47 εκατ. ευρώ το 2018, ενώ εν συνόλω οι πωλήσεις της κατηγορίας το εν λόγω δεκάμηνο υπερέβησαν εκείνες του αντίστοιχου δεκαμήνου του 2018 κατά 4,75 εκατ. ευρώ (ανάπτυξη 34%).

Αισιοδοξία για το 2020
«Το γάλα είναι για τον Έλληνα καταναλωτή αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής του, μία πράξη φροντίδας για τον εαυτό του, απόδειξη αγάπης και φροντίδας προς τους αγαπημένους του», λέει η κ. Μπαϊμά, προσθέτοντας: «Είναι απόλυτα συνυφασμένο με την ανάπτυξη και τη ζωή, γεγονός που αποδεικνύεται από το υψηλό ποσοστό διείσδυσης του γάλακτος στον πληθυσμό. Η ισχυρή σχέση του καταναλωτή με το γάλα, σε συνδυασμό με τα δείγματα θετικής πορείας της οικονομίας και βελτίωσης της ψυχολογίας του καταναλωτή, διαμορφώνουν θετικές προοπτικές για τον κλάδο τα επόμενα χρόνια. Είναι ευθύνη όλων των εκπροσώπων του κλάδου να στηρίξουμε την αγορά με περισσότερες καινοτομίες και νέες προτάσεις προς όφελος των καταναλωτών». Μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου συμμετέχουν σε διεθνείς εκθέσεις με επιτυχημένη παρουσία, προωθώντας τα ελληνικά γαλακτοκομικά προϊόντα στο εξωτερικό. Η ΔΕΛΤΑ συμμετείχε για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά στην ANUGA 2019 (τον Οκτώβριο στην Κολωνία), όπου παρουσίασε την ολοκληρωμένη σειρά προϊόντων DεLTα. Το περίπτερό της δέχτηκε επισκέπτες 54 χωρών από τις πέντε ηπείρους. Η εταιρεία προσβλέπει στην περαιτέρω διεύρυνση των εξαγωγικών της δραστηριοτήτων. «Στην Κρι Κρι κλείσαμε αισιόδοξα το 2019, καθώς οι πωλήσεις των προϊόντων μας εμφάνισαν αύξηση, όπως και τα μερίδια αγοράς των γιαουρτιών Κρι Κρι.», μας είπε η κ. Λαγού.

Εταιρική υπευθυνότητα και προωθήσεις

  • «Η ΔΕΛΤΑ, παραμένοντας ο μεγαλύτερος αγοραστής γάλακτος από Έλληνες κτηνοτρόφους και απορροφώντας το 1/4 της εγχώριας παραγωγής αγελαδινού γάλακτος, έχει ως βασική προτεραιότητά της τη στήριξη της πρωτογενούς ελληνικής παραγωγής. Ταυτόχρονα αναγνωρίζει ότι η διασφάλιση της φροντίδας των γαλακτοπαραγωγών ζώων αποτελεί πολύ σημαντικό παράγοντα για τη διατροφική αξία και την ποιότητα του γάλακτος», σημειώνει η κ. Μπαϊμά, εξηγώντας ότι η εταιρεία από το 2012 υλοποιεί το σχέδιο δράσης Γαία για τη στήριξη της πρωτογενούς παραγωγής, με δράσεις έρευνας, εκπαίδευσης των παραγωγών και τεχνικής υποστήριξής τους στις φάρμες. Την τελευταία τριετία έχει προσφέρει 64 υποτροφίες για βιωματικά σεμινάρια σε νέους κτηνοτρόφους και σε παιδιά κτηνοτρόφων συνεργατών της, με στόχο την ενίσχυση της βιωσιμότητας των επιχειρήσεών τους.
  • «Στόχος μας είναι η διάθεση προϊόντων Δωδώνη ξεχωριστής ποιότητας και γεύσης, που έχουν κερδίσει την αγάπη και την προτίμηση των καταναλωτών», λέει η κ. Παπουτσάκη, συμπληρώνοντας ότι στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία υλοποιεί ετησίως πολύ στοχευμένες και επιλεγμένες προωθητικές ενέργειες.
  • Η Κρι Κρι, σημειώνει η κ. Λαγού, πραγματοποιεί προωθητικές ενέργειες κυρίως στα σούπερ μάρκετ, με διανομή ενημερωτικών φυλλαδίων και κουπονιών για τα προϊόντα της, με εκπτώσεις, cross category ενέργειες και γευστικές δοκιμές στα καταστήματα. Από τις πλέον ενδιαφέρουσες πρωτοβουλίες της Κρι-Κρι, στο πλαίσιο του προγράμματός της ΕΚΕ, είναι η δράση «Γαλακτικό Χωριό», που αποσκοπεί στην αύξηση του τουριστικού ενδιαφέροντος για την κοιλάδα του Στρυμόνα και της λίμνης Κερκίνης. Στην περιοχή, άλλωστε, παράγεται άνω του 50% της συνολικής εγχώριας παραγωγής γάλατος. Η εταιρεία, σε συνεργασία με τον Ενδιάμεσο Φορέα Διαχείρισης της Λίμνης, έχει δημιουργήσει ένα πενταετές πρόγραμμα στήριξης της περιοχής, στο πλαίσιο του οποίου κατασκευάζονται περιφράξεις για την υποστήριξη των αποικιών των πουλιών στο παραποτάμιο δάσος της Λίμνης Κερκίνης, ενώ με τη συμβολή των εργαζομένων της Κρι-Κρι πραγματοποιούνται δενδροφυτεύσεις στην περιοχή, οι οποίες συμβάλλουν στη διατήρηση της βιοποικιλότητάς της.

σελφ σερβις (T. 501)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION