σελφ σερβις - Κατεψυγμένα προϊόντα: Φαίνεται πως έσπασε ο πάγος...

Τρίτη, 4 Αυγούστου 2020

Είσοδος Χρήστη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Κατεψυγμένα προϊόντα: Φαίνεται πως έσπασε ο πάγος...

23 Δεκεμβρίου 2019 | 14:37 Γράφει ο Κώστας  Στοφόρος Topics: Προϊόντα

Επιβεβαιώνεται φέτος η αυξητική τάση των πωλήσεων στα κατεψυγμένα προϊόντα, περιλαμβανομένων των PL, υπερβαίνοντας, μάλιστα, τις προσδοκίες σε ορισμένες περιπτώσεις επιμέρους κατηγοριών της αγοράς τους. Ειδικά αυτή των έτοιμων γευμάτων ανανεώνει το καταναλωτικό ενδιαφέρον για την ευρεία κατηγορία, πράγμα στο οποίο ανταποκρίνονται, τόσο η βιομηχανία του κλάδου με καινοτόμες προτάσεις συνταγών, εξακολουθώντας να υποφέρει, πάντως, από τον προωθητικό πυρετό, όσο και οι λιανεμπορικές αλυσίδες, που αναπτύσσουν περαιτέρω τα σχετικά τμήματα πωλήσεων.

H αισιοδοξία των επιχειρηματικών στελεχών, που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή και εμπορία κατεψυγμένων προϊόντων, φαίνεται πως δικαιώνεται φέτος, εφόσον οι πωλήσεις όλων των επιμέρους κατηγοριών τους εξελίσσονται θετικά, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνούν τις προσδοκίες.

Όπως σημειώνει ο κ. Παναγιώτης Αδαμαντιάδης, Commercial Director της Alfa Αθανάσιος Δ. Κουκουτάρης ΑΕΒΕ, «η ως τώρα ανάκαμψη φέτος στο σύνολο της αγοράς του οργανωμένου εμπορίου τροφίμων είναι μικρότερη του 3,3% σε όγκο συγκριτικά με την περσινή χρονιά. Αν υπολογίσουμε, πρώτον, ότι οι εταιρείες ερευνών αγοράς προσμέτρησαν τα στοιχεία της τελευταίας μέρας του 2018 στο 2019, δεύτερον, ότι καταγράφεται ένας επιπλέον τζίρος των μεγάλων πελατών έναντι της μικρής λιανικής, πράγμα που δεν είχε διαπιστωθεί έως τώρα, και τρίτον, ότι έχει μείνει στάσιμος ο μεγάλος ρυθμός ανάπτυξης βασικών πελατών, συμπεραίνουμε ότι η ανάπτυξη γενικά της αγοράς θα είναι οριακά ανοδική ως το τέλος του χρόνου. Όμως, υπάρχουν κατηγορίες με αξιοσημείωτη ανάπτυξη, όπως των κατεψυγμένων προϊόντων και ειδικά της κατεψυγμένης ζύμης –τα στοιχεία δείχνουν ανάπτυξη 6,8% σε όγκο για όλη την κατηγορία».

Ερμηνεύοντας τη σημαντική άνοδο της αγοράς τους, την αποδίδει στους εξής λόγους –όχι απαραίτητα κατά σειρά σπουδαιότητας, όπως λέει: Στη μείωση του ΦΠΑ στο 13%, γεγονός που επιτρέπει στις εταιρείες να προσφέρουν τα προϊόντα τους σε ανταγωνιστικές τιμές, στην ενθαρρυντική βελτίωση των χρηματοοικονομικών μεγεθών της χώρας και τη διαμόρφωση θετικού κλίματος για τη διενέργεια επενδύσεων από σημαντικούς παράγοντες του κλάδου και την αλλαγή των διατροφικών συνηθειών των καταναλωτών, ενώ σημειώνει: «Η alfa ως ιστορική ελληνική εταιρεία δεν έπαψε ποτέ να επενδύει σε όλα τα επίπεδα και χαιρόμαστε που ο ορίζοντας διευρύνεται, για να χωρέσει περισσότερες ανάλογες πρωτοβουλίες, μέσω συγχωνεύσεων και εξαγορών, που είτε έγιναν είτε πρόκειται να γίνουν».

Σε ό,τι αφορά ειδικότερα την αλλαγή των διατροφικών συνηθειών των Ελλήνων, επισημαίνουμε τη συστηματική δουλειά που έχει γίνει για την ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με την ποιότητα των κατεψυγμένων προϊόντων, όχι μόνο εκ μέρους μεμονωμένων επιχειρήσεων, αλλά συντονισμένα από τον ΣΕΒΤ. Σε σχετική δήλωσή του στο σελφ σέρβις ο πρόεδρος του συνδέσμου, κ. Ευάγγελος Καλούσης, τονίζει: «Η ελληνική βιομηχανία τροφίμων έχει ως βασική της προτεραιότητα να παράγει και να προσφέρει στους καταναλωτές προϊόντα ποιοτικά, ασφαλή, στην καλύτερη δυνατή τιμή, με προστιθέμενη αξία και χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις τους. Ο γνώμονάς μας είναι η αειφόρος ανάπτυξη του κλάδου, μέσα σε ένα υγειές επιχειρηματικό περιβάλλον, παράλληλα με την ανάδειξη της σημασίας της ισορροπημένης και υγιεινής διατροφής των καταναλωτών».

Τα έτοιμα γεύματα
Η κ. Κατερίνα Παπαγεωργίου, αγοράστρια κατεψυγμένων προϊόντων της Metro, που λόγω αρμοδιότητας παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη σχετική αγορά, θεωρεί ως μια από τις σημαντικότερες αλλαγές σε αυτήν τη δυναμική είσοδο των έτοιμων γευμάτων.

Ειδικότερα, δεδομένου ότι οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο προς τα ημιέτοιμα γεύματα, τις εναλλακτικές γεύσεις και τις νέες συνταγές, όλες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ προχώρησαν στην αύξηση των μέτρων του εξοπλισμού κατάψυξης για την τοποθέτησή τους. Αναφερόμενη στην εμπειρία της Metro, σημειώνει σχετικά ότι «ανακαινίζοντας το δίκτυο της Βερόπουλος, προσθέσαμε έως και 70% περισσότερα μέτρα κατάψυξης, υποδεχόμενοι ακριβώς αυτήν την τάση της κατανάλωσης» και προσθέτει πως, «ενώ πριν μερικά χρόνια η κινητικότητα της κατηγορίας αφορούσε πρωτογενή προϊόντα, σήμερα τον χώρο των ψυγείων καταλαμβάνουν τα έτοιμα γεύματα (ready to cook), που απλώνονται διαρκώς σε πολλές κατηγορίες προϊόντων (συνταγές κρέατος, πουλερικών, λαχανικών, πίτες ακόμη και γλυκών).

Η ζήτησή τους αυξάνει συνεχώς, κυρίως εξαιτίας της έλλειψης χρόνου που πιέζει τους καταναλωτές στην καθημερινότητά τους. Οι τιμές των πρωτογενών προϊόντων διαμορφώνονται από την παραγωγή ανάλογα με τις διαθέσιμες ποσότητες, ωστόσο οι συνταγές και τα ημιέτοιμα γεύματα είναι αυτά που αυξάνουν την αξία της κατηγορίας, αφού σε αυτά ενσωματώνεται η υπεραξία της μεταποίησης». Πράγματι φέτος η κατηγορία των κατεψυγμένων ημιέτοιμων και έτοιμων φαγητών εμφάνισε σημαντική άνοδο πωλήσεων στο οκτάμηνο κατά 16,3% σε αξία και 16,8% σε όγκο. Η βιομηχανία των προϊόντων κατάψυξης ανταποκρίνεται στη σχετική τάση της αγοράς, λανσάροντας νέα καινοτόμα προϊόντα. Η Μπάρπα Στάθης, για παράδειγμα, λάνσαρε τη σειρά λαχανικών με ζυμαρικά, που ετοιμάζονται για σερβίρισμα σε 15 λεπτά.

Οι πωλήσεις ανά επιμέρους κατηγορία
Σύμφωνα με την κ. Βάσω Μωραϊτέλη, Account Executive, Client Service της IRI, το πρώτο οκτάμηνο του 2019 οι πωλήσεις των κατεψυγμένων συσκευασμένων κρεάτων αυξήθηκαν κατά 21,5% σε αξία και 15,7% σε όγκο, ενώ αντίστοιχα των κατεψυγμένων ψαριών αυξήθηκαν κατά 3,1% σε αξία, αλλά με οριακή πτώση 0,6% του όγκου πωλήσεων. Η κατηγορία των κατεψυγμένων λαχανικών εμφάνισε άνοδο 7,9% σε αξία και 6,8% σε όγκο, ενώ αξιοσημείωτα αυξητικές ήταν οι πωλήσεις της κατεψυγμένης πατάτας, που εξελίχθηκαν με ρυθμό 25,5% σε αξία και 19,4% σε όγκο. Επίσης στην κατηγορία της κατεψυγμένης ζύμης και της πίτσας διαπιστώθηκε άνοδος πωλήσεων 4,3% σε αξία και 4,4% σε όγκο. Επισημαίνουμε ότι ανοδικά εξελίχθηκαν οι πωλήσεις και σε όλα τα κατεψυγμένα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

H αισιοδοξία των επιχειρηματικών στελεχών, που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή και εμπορία κατεψυγμένων προϊόντων, φαίνεται πως δικαιώνεται φέτος, εφόσον οι πωλήσεις όλων των επιμέρους κατηγοριών τους εξελίσσονται θετικά, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνούν τις προσδοκίες.

Όπως σημειώνει ο κ. Παναγιώτης Αδαμαντιάδης, Commercial Director της Alfa Αθανάσιος Δ. Κουκουτάρης ΑΕΒΕ, «η ως τώρα ανάκαμψη φέτος στο σύνολο της αγοράς του οργανωμένου εμπορίου τροφίμων είναι μικρότερη του 3,3% σε όγκο συγκριτικά με την περσινή χρονιά. Αν υπολογίσουμε, πρώτον, ότι οι εταιρείες ερευνών αγοράς προσμέτρησαν τα στοιχεία της τελευταίας μέρας του 2018 στο 2019, δεύτερον, ότι καταγράφεται ένας επιπλέον τζίρος των μεγάλων πελατών έναντι της μικρής λιανικής, πράγμα που δεν είχε διαπιστωθεί έως τώρα, και τρίτον, ότι έχει μείνει στάσιμος ο μεγάλος ρυθμός ανάπτυξης βασικών πελατών, συμπεραίνουμε ότι η ανάπτυξη γενικά της αγοράς θα είναι οριακά ανοδική ως το τέλος του χρόνου. Όμως, υπάρχουν κατηγορίες με αξιοσημείωτη ανάπτυξη, όπως των κατεψυγμένων προϊόντων και ειδικά της κατεψυγμένης ζύμης –τα στοιχεία δείχνουν ανάπτυξη 6,8% σε όγκο για όλη την κατηγορία».

Ερμηνεύοντας τη σημαντική άνοδο της αγοράς τους, την αποδίδει στους εξής λόγους –όχι απαραίτητα κατά σειρά σπουδαιότητας, όπως λέει: Στη μείωση του ΦΠΑ στο 13%, γεγονός που επιτρέπει στις εταιρείες να προσφέρουν τα προϊόντα τους σε ανταγωνιστικές τιμές, στην ενθαρρυντική βελτίωση των χρηματοοικονομικών μεγεθών της χώρας και τη διαμόρφωση θετικού κλίματος για τη διενέργεια επενδύσεων από σημαντικούς παράγοντες του κλάδου και την αλλαγή των διατροφικών συνηθειών των καταναλωτών, ενώ σημειώνει: «Η alfa ως ιστορική ελληνική εταιρεία δεν έπαψε ποτέ να επενδύει σε όλα τα επίπεδα και χαιρόμαστε που ο ορίζοντας διευρύνεται, για να χωρέσει περισσότερες ανάλογες πρωτοβουλίες, μέσω συγχωνεύσεων και εξαγορών, που είτε έγιναν είτε πρόκειται να γίνουν».

Σε ό,τι αφορά ειδικότερα την αλλαγή των διατροφικών συνηθειών των Ελλήνων, επισημαίνουμε τη συστηματική δουλειά που έχει γίνει για την ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με την ποιότητα των κατεψυγμένων προϊόντων, όχι μόνο εκ μέρους μεμονωμένων επιχειρήσεων, αλλά συντονισμένα από τον ΣΕΒΤ. Σε σχετική δήλωσή του στο σελφ σέρβις ο πρόεδρος του συνδέσμου, κ. Ευάγγελος Καλούσης, τονίζει: «Η ελληνική βιομηχανία τροφίμων έχει ως βασική της προτεραιότητα να παράγει και να προσφέρει στους καταναλωτές προϊόντα ποιοτικά, ασφαλή, στην καλύτερη δυνατή τιμή, με προστιθέμενη αξία και χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις τους. Ο γνώμονάς μας είναι η αειφόρος ανάπτυξη του κλάδου, μέσα σε ένα υγειές επιχειρηματικό περιβάλλον, παράλληλα με την ανάδειξη της σημασίας της ισορροπημένης και υγιεινής διατροφής των καταναλωτών».

Τα έτοιμα γεύματα
Η κ. Κατερίνα Παπαγεωργίου, αγοράστρια κατεψυγμένων προϊόντων της Metro, που λόγω αρμοδιότητας παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη σχετική αγορά, θεωρεί ως μια από τις σημαντικότερες αλλαγές σε αυτήν τη δυναμική είσοδο των έτοιμων γευμάτων.

Ειδικότερα, δεδομένου ότι οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο προς τα ημιέτοιμα γεύματα, τις εναλλακτικές γεύσεις και τις νέες συνταγές, όλες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ προχώρησαν στην αύξηση των μέτρων του εξοπλισμού κατάψυξης για την τοποθέτησή τους. Αναφερόμενη στην εμπειρία της Metro, σημειώνει σχετικά ότι «ανακαινίζοντας το δίκτυο της Βερόπουλος, προσθέσαμε έως και 70% περισσότερα μέτρα κατάψυξης, υποδεχόμενοι ακριβώς αυτήν την τάση της κατανάλωσης» και προσθέτει πως, «ενώ πριν μερικά χρόνια η κινητικότητα της κατηγορίας αφορούσε πρωτογενή προϊόντα, σήμερα τον χώρο των ψυγείων καταλαμβάνουν τα έτοιμα γεύματα (ready to cook), που απλώνονται διαρκώς σε πολλές κατηγορίες προϊόντων (συνταγές κρέατος, πουλερικών, λαχανικών, πίτες ακόμη και γλυκών).

Η ζήτησή τους αυξάνει συνεχώς, κυρίως εξαιτίας της έλλειψης χρόνου που πιέζει τους καταναλωτές στην καθημερινότητά τους. Οι τιμές των πρωτογενών προϊόντων διαμορφώνονται από την παραγωγή ανάλογα με τις διαθέσιμες ποσότητες, ωστόσο οι συνταγές και τα ημιέτοιμα γεύματα είναι αυτά που αυξάνουν την αξία της κατηγορίας, αφού σε αυτά ενσωματώνεται η υπεραξία της μεταποίησης». Πράγματι φέτος η κατηγορία των κατεψυγμένων ημιέτοιμων και έτοιμων φαγητών εμφάνισε σημαντική άνοδο πωλήσεων στο οκτάμηνο κατά 16,3% σε αξία και 16,8% σε όγκο. Η βιομηχανία των προϊόντων κατάψυξης ανταποκρίνεται στη σχετική τάση της αγοράς, λανσάροντας νέα καινοτόμα προϊόντα. Η Μπάρπα Στάθης, για παράδειγμα, λάνσαρε τη σειρά λαχανικών με ζυμαρικά, που ετοιμάζονται για σερβίρισμα σε 15 λεπτά.

Οι πωλήσεις ανά επιμέρους κατηγορία
Σύμφωνα με την κ. Βάσω Μωραϊτέλη, Account Executive, Client Service της IRI, το πρώτο οκτάμηνο του 2019 οι πωλήσεις των κατεψυγμένων συσκευασμένων κρεάτων αυξήθηκαν κατά 21,5% σε αξία και 15,7% σε όγκο, ενώ αντίστοιχα των κατεψυγμένων ψαριών αυξήθηκαν κατά 3,1% σε αξία, αλλά με οριακή πτώση 0,6% του όγκου πωλήσεων. Η κατηγορία των κατεψυγμένων λαχανικών εμφάνισε άνοδο 7,9% σε αξία και 6,8% σε όγκο, ενώ αξιοσημείωτα αυξητικές ήταν οι πωλήσεις της κατεψυγμένης πατάτας, που εξελίχθηκαν με ρυθμό 25,5% σε αξία και 19,4% σε όγκο. Επίσης στην κατηγορία της κατεψυγμένης ζύμης και της πίτσας διαπιστώθηκε άνοδος πωλήσεων 4,3% σε αξία και 4,4% σε όγκο. Επισημαίνουμε ότι ανοδικά εξελίχθηκαν οι πωλήσεις και σε όλα τα κατεψυγμένα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.


Οι νέες διατροφικές τάσεις
Οι διατροφικές μας συνήθειες αλλάζουν επί το υγιεινότερον. Ιδίως μεταξύ των νέων, όπου «πιάνουν» περισσότερο τα νέα διατροφικά «ρεύματα» σαν αυτό της χορτοφαγίας, ήπιας έως vegan. Όπως σημειώνει ο κ. Γιώργος Τσώνης, Country Manager της Globaltailer Cyprus Ltd/ Vegafit, «οι νέες τάσεις αφορούν κυρίως τα έτοιμα γεύματα και τα γεύματα ειδικής διατροφής. Αναφέρονται κυρίως σε προϊόντα χορτοφαγίας, χωρίς γλουτένη, με υπερτροφές, όπως η κινόα κ.ά. Στο πλαίσιο αυτό, οι καταναλωτές αναζητούν πλέον νέα προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας, αλλά που δεν απαιτούν πολύ χρόνο μαγειρέματος. Ακόμα μια νέα τάση είναι η αναζήτηση παραδοσιακών συνταγών εμπλουτισμένων με νέα υλικά, όπως το κόκκινο φασόλι στο ρύζι. Τα τμήματα R&D των εταιρειών παίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των νέων προϊόντων, που ανταποκρίνονται στις εν λόγω τάσεις».

Στο ίδιο πλαίσιο, σημειώνουμε τη σημαντική ανάπτυξη, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, της ζήτησης βιολογικών τροφίμων. Εκ μέρους της Alfa ο κ. Αδαμαντιάδης λέει πως «ανταποκριθήκαμε στις νέες τάσεις και συνήθειες με προϊόντα που σέβονται τις συγκεκριμένες επιλογές, διατηρώντας πάντα πολύ ψηλά τον πήχη της ποιότητας, της γεύσης και της διατροφικής αξίας. Κατά τον ίδιο τρόπο σεβόμαστε τις διατροφικές συνήθειες και τη διαφορετική διατροφική κουλτούρα των ανθρώπων στις χώρες που εξάγουμε τα προϊόντα μας, σχεδιάζοντας συνταγές που τους ικανοποιούν ολόπλευρα. Πέρασαν αρκετά χρόνια από τότε που καταρρίφθηκε ο μύθος των «κακών» κατεψυγμένων, τάχα ανθυγιεινών και με πολλά συντηρητικά, τροφίμων. Σήμερα οι καταναλωτές αναγνωρίζουν ότι αποδεδειγμένα η σωστή κατάψυξη των προϊόντων συμβάλλει στη διατήρηση, τόσο της θρεπτικής τους αξίας όσο και της φρεσκάδας. Στην Αlfa ακολουθούμε τις πλέον σύγχρονες μεθόδους προετοιμασίας και κατάψυξης, ώστε πολύ συχνά ακούμε από τους καταναλωτές ότι τα προϊόντα μας είναι «πιο φρέσκα από τα φρέσκα»!...». Εν προκειμένω η σημασία της ορθά οργανωμένης και σύγχρονης αλυσίδας ψύξης είναι εκ των ων ουκ άνευ. Στο ίδιο πλαίσιο, εκ μέρους της Metro αναφέρεται ότι η εταιρεία έχει θέσει «ιδιαίτερα υψηλές προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας, τις οποίες αποδεικνύεται ότι εισπράττει τελικά ο πελάτης».

Αισιόδοξες προοπτικές
Η αγορά των κατεψυγμένων προϊόντων δικαιολογεί τις προσδοκίες για την ανάπτυξη των πωλήσεων, πράγμα στο οποίο συμβάλουν τα προϊόντα των νέων κατηγοριών της, καθώς είναι αποδεκτά από το κοινό, διαπιστώνεται εκ μέρους της Metro. «Οι νέες εξαγορές, καθώς κι αυτές που επίκεινται στην οργανωμένη λιανική, θα συνεχίσουν να ασκούν πίεση και στο λιανεμπόριο και στη βιομηχανία», εκτιμά ο κ. Τσώνης, προσθέτοντας: «Ο μειωμένος τζίρος σε συνδυασμό με την έντονη διαφήμιση δημιουργεί αρκετές εντάσεις στις σχέσεις μας. Προσπαθούμε να δημιουργούμε κλίμα συνεργασίας με τους λιανέμπορους, έτσι ώστε να είμαστε αμφότεροι κερδισμένοι. Πιστεύω ότι η αύξηση των πωλήσεων μπορεί να επιτευχθεί μέσω των νέων καναλιών διανομής, όπως των ηλεκτρονικών πωλήσεων, αλλά και μέσω των πιο personal approach προωθητικών πλάνων».

Από την πλευρά του ο κ. Αδαμαντιάδης σημειώνει πως τα τελευταία χρόνια έχει διαμορφωθεί μια νέα πραγματικότητα, τα χαρακτηριστικά της οποίας είναι η καινοτομία, η αναβαθμισμένη ποιότητα, η βελτίωση των διανομών και οι εντατικές προωθητικές ενέργειες. «Όλα αυτά επηρεάζουν θετικά την κατηγορία και ειδικά την Alfa, που βελτίωσε σημαντικά την θέση της και τα μερίδιά της, ώστε κατέχει την πρώτη θέση από άποψη όγκου πωλήσεων στην κατηγορία της». «Είμαστε εδώ γιατί η αγορά έχει ανάγκη από μια εταιρεία με την τεχνογνωσία και την εμπειρία της Globaltailer, που είναι μια από τις λίγες εταιρείες εισαγωγής προϊόντων φυτικής προέλευσης», λέει ο κ. Τσώνης, ενημερώνοντάς μας ότι η εταιρεία είναι σε αναζήτηση στρατηγικής συνεργασίας με ηγετική εταιρεία του κλάδου. Επίσης, εκφράζει την πεποίθησή του ότι τα κατεψυγμένα φυτικής προέλευσης γεύματα και προϊόντα θα συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία, όπως και τα βιολογικά προϊόντα, τονίζοντας ότι οι προοπτικές των κατεψυγμένων λαχανικών «είναι εξαιρετικές για τις εταιρείες που θέλουν και μπορούν να προσφέρουν προϊόντα καινοτόμα, υψηλής διατροφικής αξίας, που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών». «Οι προοπτικές είναι ευοίωνες, δεδομένου του σύγχρονου τρόπου ζωής. Εχθρός σε αυτό είναι μόνο η έλλειψη προτάσεων ανανέωσης, που νομίζουμε, πάντως, πως δεν ισχύει σε αυτήν την κατηγορία», διαπιστώνει η κ. Παπαγεωργίου, συμπληρώνοντας: «Η βιομηχανία σε συνεργασία με τις λιανεμπορικές αλυσίδες πρέπει να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στα στοχευμένα προϊόντα τοπικού χαρακτήρα και περιορισμένης γεωγραφικής διανομής (π.χ. πίτες από την Άρτα, συνταγή λαχανικών από τη Μακεδονία κ.ο.κ.). Επίσης, πρέπει να γίνει κατανοητό από τη βιομηχανία ότι η ψυκτική αλυσίδα έχει μεγάλο ενεργειακό κόστος, αλλά και σημαντικούς χωροταξικούς περιορισμούς. Συνεπώς, χρειάζεται ιδιαίτερη μελέτη η πρόταση του κωδικολογίου».

Πάντως, αναφορικά με τις προοπτικές της αγοράς πρέπει να ληφθεί υπόψιν ότι το επόμενο διάστημα αναμένεται άνοδος των τιμών στην κατηγορία των κατεψυγμένων λαχανικών, λόγω της μειωμένης αγροτικής παραγωγής φέτος σε πολλές χώρες της κεντρικής Ευρώπης.

Προωθήσεις και νέα λανσαρίσματα
Το βασικό μειονέκτημα των προϊόντων κατάψυξης, σε ό,τι αφορά τις προωθήσεις, είναι ο περιορισμένος προβολικός χώρος, διαπιστώνει η κ. Κ. Παπαγεωργίου (Metro). «Δεν υπάρχει η δυνατότητα να στήσεις προβολή για τα προϊόντα κατάψυξης και ψυγείου. Αποτελεσματικές προωθητικές ενέργειες, ωστόσο, θεωρούνται εκείνες που δίνουν τη δυνατότητα επιλογής στον καταναλωτή. Αφορούν, δηλαδή, προσφορές σε ομάδες προϊόντων κι όχι σε μεμονωμένους κωδικούς», εξηγεί.

Ο κ. Π. Αδαμαντιάδης (Alfa) σημειώνει ότι «το μόνο βέβαιο είναι ότι την τελευταία δεκαετία «εκπαιδεύσαμε» όλοι μας τον καταναλωτή σε προωθητικές ενέργειες πολύ μεγάλης έντασης, που δεν ήταν ιδιαίτερα ωφέλιμες», συμπληρώνοντας, πάντως, ότι η Alfa δεν περιορίστηκε σ’ αυτές, καθώς «εφαρμόσαμε διάφορες δυναμικές καμπάνιες στα καταστήματα, όπως με γευστικές δοκιμές, διαγωνισμούς, ενημερωτικές δράσεις κ.ά., προκειμένου τα προϊόντα μας να γίνονται ελκυστικά ανεξαρτήτως των εκπτωτικών ενεργειών».

H Μπάρμπα Στάθης φέτος, με την ευκαιρία της συμπλήρωσης πενήντα χρόνων ηγετικής παρουσίας στην κατηγορία των κατεψυγμένων λαχανικών, προχώρησε σε μεγάλη διαφημιστική καμπάνια. Στο ίδιο πλαίσιο, λάνσαρε μια νέα σειρά πέντε συνδυασμών κατεψυγμένων λαχανικών με ζυμαρικά: Βίδες με μανιτάρια, Κριθαράκι με λαχανικά, Κριθαράκι με μανιτάρια, Πένες με λαχανικά και Πένες με σπανάκι.

H Bonduelle ξεκίνησε μια νέα καμπάνια, επαναλανσάροντας τις κονσέρβες λαχανικών. Με σλόγκαν «Σου βάζει ιδέες» και στο πλαίσιο της προώθησης, έστησε ειδικά stand στα καταστήματα, απ’ όπου οι καταναλωτές μπορούσαν να προμηθευτούν ένα δωρεάν βιβλίο με συνταγές. Εξάλλου, λάνσαρε το «κίνημα των Λαχανίstas», απευθυνόμενη σε διαφορετικές μεγάλες ομάδες καταναλωτών, στους οποίους πρότεινε το γρήγορο μαγείρεμα κατεψυγμένων λαχανικών, που διατηρούν τη γεύση και τις βιταμίνες τους.

Η Globaltailer Cyprus Ltd/ Vegafit εισήγαγε στην ελληνική αγορά φυτικής προέλευσης μπιφτέκια, που ετοιμάζονται μόλις σε 4΄, διατηρώντας όλα τα θρεπτικά συστατικά τους. Παρασκευάζονται χωρίς φοινικέλαιο και έχουν υψηλά ποσοστά πρωτεΐνης.

σελφ σερβις (T. 499)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION