σελφ σερβις - Σοκολάτα: Ακόμη πιο γλυκιά φέτος…

Πέμπτη, 12 Δεκεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Σοκολάτα: Ακόμη πιο γλυκιά φέτος…

12 Νοεμβρίου 2019 | 09:36 Γράφει ο Κώστας  Στοφόρος Topics: Προϊόντα

Σημαντικά αυξάνονται φέτος οι πωλήσεις της σοκολάτας σχεδόν σε όλες τις υποκατηγορίες της και, όπως αναμένεται, η εν λόγω τάση θα έχει συνέχεια. Στο μεταξύ, η ζήτηση οδηγείται όλο και πιο έντονα από το μεγάλο διεθνές ρεύμα υπέρ των φυσικών, υγιεινών προϊόντων, με οικολογικές προδιαγραφές παραγωγής και η σοκολατοβιομηχανία δεν σταματά να ανταποκρίνεται, με νέα λανσαρίσματα και υποσχέσεις συνδυασμού απόλαυσης και υγιεινής διατροφής.

Tο 2019 αποδεικνύεται εξαιρετική χρονιά για την αγορά σοκολάτας. Στο βασικό είδος της κατηγορίας, τις ταμπλέτες σοκολάτας, σημειώνεται σημαντική άνοδος πωλήσεων, πράγμα που λίγο πολύ συμβαίνει στο σύνολο σχεδόν των υποκατηγοριών της.

«Η οικονομική κρίση σαφώς επηρέασε αρνητικά την κατηγορία της σοκολάτας, αφού οι καταναλωτές ακόμα και σε αυτή τη μικρή απόλαυση έθεταν περιορισμούς», λέει η κ. Αθηνά Ποπώφ, Marketing Manager Chocolate, Greece & Cyprus της Mondeléz International, προσθέτοντας ότι «ευτυχώς από το 2018 παρουσιάζεται σημαντική ανάκαμψη. Μάλιστα ειδικότερες υποκατηγορίες, όπως οι μπάρες, εμφανίζουν διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης».

Όπως επισημαίνει η κ. Βάσω Μωραϊτέλη, Client Service Executive της IRI, τα τελευταία στοιχεία για το διάστημα από τις αρχές του έτους ως τις 28 Ιουλίου δείχνουν ότι η υποκατηγορία της σοκολάτας σε πλάκα εξελίχθηκε ανοδικά και σε αξία κατά 4,5% και σε όγκο κατά 5,3%. Άνοδο σημειώνουν και οι πωλήσεις της στους κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας κατά 17,4% σε αξία και κατά 19,3% σε όγκο.

Μια από τις πιο δυναμικές κατηγορίες τροφίμων
Όπως εξηγεί η κ. Ποπώφ, «κάθε χρόνο νέα προϊόντα κυκλοφορούν στην αγορά, νέες προωθητικές ενέργειες εφαρμόζονται, αλλά εκδηλώνονται και καταναλωτικές τάσεις, που δίνουν το έναυσμα στις εταιρείες να προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους. Φέτος, λόγω της πληθώρας των προσφορών αλλά και των προϊόντων, αναμένεται αύξηση της κατανάλωσης. Σε αυτό θα συμβάλει και η μείωση του ΦΠΑ, που θα κάνει το προϊόν ακόμα πιο προσιτό». «Η εγχώρια αγορά της σοκολάτας αναπτύσσεται κάθε χρόνο, όπως και στην Ευρώπη», διαπιστώνει η κ. Μαρία Μιχαλοπούλου, Marketing Manager της Παγωτά Δωδώνη ΑΒΕΕ, επισημαίνοντας ότι «το βασικό ζήτημα είναι ότι η σοκολάτα γίνεται πιο premium κάθε χρόνο, πράγμα που αυξάνει τα μερίδια και την αξία της κατηγορίας γενικά. Οι εταιρείες του κλάδου σήμερα προσπαθούν να προσελκύουν πελάτες, που ενδιαφέρονται για τη σύσταση του προϊόντος, την τιμή, την προέλευση της πρώτης ύλης, αλλά και τη συσκευασία». Σημειώνει επίσης ότι βασικό χαρακτηριστικό της σχετικής αγοράς είναι ο μεγάλος κατακερματισμός της, λόγω της παρουσίας πολλών εταιρειών σε αυτήν, ξένων και ελληνικών, αλλά και πλήθους των private labels, που επιδρούν πτωτικά στις τιμές. Μάλιστα, οι private labels σοκολάτες κάθε τύπου, διατιθέμενες από σούπερ μάρκετ, αλυσίδες καφέ, κάβες και εταιρείες εστίασης πλήττουν και την ποιότητα του προϊόντος, αφού συχνά πρόκειται για σοκολάτες παρασκευασμένες από πολύ φθηνές και δεύτερης ποιότητας πρώτες ύλες. Κάτι τέτοιο, όπως επισημαίνεται, ούτε την ανάπτυξη της κατηγορίας βοηθά ούτε την εκπαίδευση του καταναλωτή στην ποιότητα, ωθώντας τη ζήτηση σε value for money επιλογές, πράγμα που διεθνώς γίνεται προσπάθεια να αποφεύγεται.

Οι εξελίξεις ανά υποκατηγορία
Σύμφωνα με την κ. Μωραϊτέλη, στο επτάμηνο του έτους τα σοκολατάκια ως υποκατηγορία εμφάνισαν σημαντική άνοδο πωλήσεων 11,5% σε αξία, αλλά σε όγκο μειώθηκαν κατά 7,7%. Σημαντικότατη άνοδο εμφάνισαν στους κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας, 21,3% σε αξία και 28,6% σε όγκο, αλλά κατέχουν μικρό μερίδιο αγοράς. Σημαντικότατα αυξήθηκαν οι πωλήσεις και στα γκοφρετοειδή, 23,1% σε αξία και 17,8% σε όγκο. Ακόμη εντυπωσιακότερα αυξήθηκε η ζήτηση της εποχικής σοκολάτας κατά 39,4% σε αξία και 29,1% σε όγκο, ενώ ενδιαφέρουσα είναι η είσοδος των private labels στην αγορά της υποκατηγορίας, με ανάπτυξη πωλήσεων 85,1% σε αξία και 79,8% σε όγκο συγκριτικά με το αντίστοιχο επτάμηνο του 2018. Αντίθετα η υποκατηγορία των επώνυμων σοκολατένιων αυγών μειώθηκε σε αξία κατά 1,1% και περισσότερο σε όγκο πωλήσεων κατά 8,6%, ενώ πολύ περισσότερο μειώθηκαν οι πωλήσεις των ιδιωτικής ετικέτας σοκολατένιων αυγών, κατά 25,6% σε αξία και 27,6% σε όγκο.

Οι σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις
Τα τελευταία χρόνια η κυρίαρχη καταναλωτική τάση συνδέεται με την προτίμηση προϊόντων, που σχετίζονται με την υγεία και ευεξία. Οι καταναλωτές δίνουν μεγαλύτερη σημασία στη σωστή και ισορροπημένη διατροφή, άρα σε ποιοτικά προϊόντα που ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους. Όπως εξηγεί η κ. Ποπώφ, «για παράδειγμα, προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα σε κακάο παρουσιάζουν σημαντική ανάπτυξη, λόγω των θετικών επιδράσεων του κακάο στον οργανισμό. Επιπλέον σοκολάτες με λιγότερη ζάχαρή ή άλλες γλυκαντικές ουσίες, αλλά και βιολογικές σοκολάτες έχουν ακόμα πιο αισθητή παρουσία». Η κ. Μιχαλοπούλου επισημαίνει ότι η υποκατηγορία της σοκολάτας χωρίς γλουτένη φαίνεται ότι θα κυριαρχήσει τα επόμενα χρόνια. Η αγορά της παγκοσμίως υπολογίζεται ότι θα αυξάνεται κατά 13% κάθε χρόνο ως το 2023. «Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η «πίτα» τέτοιων προϊοντικών προτάσεων μεγαλώνει κι ότι οι παραγωγοί και στην Ελλάδα πρέπει να ανταποκρινόμαστε στη ζήτησή τους και να εντάσσουμε τα σχετικά προϊόντα στις συλλογές μας». Όχι τυχαία η προτίμηση της μαύρης σοκολάτας στην Ευρώπη αυξάνεται, καθώς η κατανάλωσή της, σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες, που ασφαλώς επιδρούν στην κοινή γνώμη, βοηθά στη βελτίωση της καρδιαγγειακής υγείας, της ροής του αίματος και των γνωστικών λειτουργιών. Παράλληλα, αυξάνεται και η παραγωγή organic σοκολάτας, καθώς μεγεθύνεται η ευαισθησία του κοινού, τόσο για τις ακόμα πιο υγιεινές προτάσεις διατροφής όσο και για τα ζητήματα της προστασίας του περιβάλλοντος.

Tο 2019 αποδεικνύεται εξαιρετική χρονιά για την αγορά σοκολάτας. Στο βασικό είδος της κατηγορίας, τις ταμπλέτες σοκολάτας, σημειώνεται σημαντική άνοδος πωλήσεων, πράγμα που λίγο πολύ συμβαίνει στο σύνολο σχεδόν των υποκατηγοριών της.

«Η οικονομική κρίση σαφώς επηρέασε αρνητικά την κατηγορία της σοκολάτας, αφού οι καταναλωτές ακόμα και σε αυτή τη μικρή απόλαυση έθεταν περιορισμούς», λέει η κ. Αθηνά Ποπώφ, Marketing Manager Chocolate, Greece & Cyprus της Mondeléz International, προσθέτοντας ότι «ευτυχώς από το 2018 παρουσιάζεται σημαντική ανάκαμψη. Μάλιστα ειδικότερες υποκατηγορίες, όπως οι μπάρες, εμφανίζουν διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης».

Όπως επισημαίνει η κ. Βάσω Μωραϊτέλη, Client Service Executive της IRI, τα τελευταία στοιχεία για το διάστημα από τις αρχές του έτους ως τις 28 Ιουλίου δείχνουν ότι η υποκατηγορία της σοκολάτας σε πλάκα εξελίχθηκε ανοδικά και σε αξία κατά 4,5% και σε όγκο κατά 5,3%. Άνοδο σημειώνουν και οι πωλήσεις της στους κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας κατά 17,4% σε αξία και κατά 19,3% σε όγκο.

Μια από τις πιο δυναμικές κατηγορίες τροφίμων
Όπως εξηγεί η κ. Ποπώφ, «κάθε χρόνο νέα προϊόντα κυκλοφορούν στην αγορά, νέες προωθητικές ενέργειες εφαρμόζονται, αλλά εκδηλώνονται και καταναλωτικές τάσεις, που δίνουν το έναυσμα στις εταιρείες να προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους. Φέτος, λόγω της πληθώρας των προσφορών αλλά και των προϊόντων, αναμένεται αύξηση της κατανάλωσης. Σε αυτό θα συμβάλει και η μείωση του ΦΠΑ, που θα κάνει το προϊόν ακόμα πιο προσιτό». «Η εγχώρια αγορά της σοκολάτας αναπτύσσεται κάθε χρόνο, όπως και στην Ευρώπη», διαπιστώνει η κ. Μαρία Μιχαλοπούλου, Marketing Manager της Παγωτά Δωδώνη ΑΒΕΕ, επισημαίνοντας ότι «το βασικό ζήτημα είναι ότι η σοκολάτα γίνεται πιο premium κάθε χρόνο, πράγμα που αυξάνει τα μερίδια και την αξία της κατηγορίας γενικά. Οι εταιρείες του κλάδου σήμερα προσπαθούν να προσελκύουν πελάτες, που ενδιαφέρονται για τη σύσταση του προϊόντος, την τιμή, την προέλευση της πρώτης ύλης, αλλά και τη συσκευασία». Σημειώνει επίσης ότι βασικό χαρακτηριστικό της σχετικής αγοράς είναι ο μεγάλος κατακερματισμός της, λόγω της παρουσίας πολλών εταιρειών σε αυτήν, ξένων και ελληνικών, αλλά και πλήθους των private labels, που επιδρούν πτωτικά στις τιμές. Μάλιστα, οι private labels σοκολάτες κάθε τύπου, διατιθέμενες από σούπερ μάρκετ, αλυσίδες καφέ, κάβες και εταιρείες εστίασης πλήττουν και την ποιότητα του προϊόντος, αφού συχνά πρόκειται για σοκολάτες παρασκευασμένες από πολύ φθηνές και δεύτερης ποιότητας πρώτες ύλες. Κάτι τέτοιο, όπως επισημαίνεται, ούτε την ανάπτυξη της κατηγορίας βοηθά ούτε την εκπαίδευση του καταναλωτή στην ποιότητα, ωθώντας τη ζήτηση σε value for money επιλογές, πράγμα που διεθνώς γίνεται προσπάθεια να αποφεύγεται.

Οι εξελίξεις ανά υποκατηγορία
Σύμφωνα με την κ. Μωραϊτέλη, στο επτάμηνο του έτους τα σοκολατάκια ως υποκατηγορία εμφάνισαν σημαντική άνοδο πωλήσεων 11,5% σε αξία, αλλά σε όγκο μειώθηκαν κατά 7,7%. Σημαντικότατη άνοδο εμφάνισαν στους κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας, 21,3% σε αξία και 28,6% σε όγκο, αλλά κατέχουν μικρό μερίδιο αγοράς. Σημαντικότατα αυξήθηκαν οι πωλήσεις και στα γκοφρετοειδή, 23,1% σε αξία και 17,8% σε όγκο. Ακόμη εντυπωσιακότερα αυξήθηκε η ζήτηση της εποχικής σοκολάτας κατά 39,4% σε αξία και 29,1% σε όγκο, ενώ ενδιαφέρουσα είναι η είσοδος των private labels στην αγορά της υποκατηγορίας, με ανάπτυξη πωλήσεων 85,1% σε αξία και 79,8% σε όγκο συγκριτικά με το αντίστοιχο επτάμηνο του 2018. Αντίθετα η υποκατηγορία των επώνυμων σοκολατένιων αυγών μειώθηκε σε αξία κατά 1,1% και περισσότερο σε όγκο πωλήσεων κατά 8,6%, ενώ πολύ περισσότερο μειώθηκαν οι πωλήσεις των ιδιωτικής ετικέτας σοκολατένιων αυγών, κατά 25,6% σε αξία και 27,6% σε όγκο.

Οι σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις
Τα τελευταία χρόνια η κυρίαρχη καταναλωτική τάση συνδέεται με την προτίμηση προϊόντων, που σχετίζονται με την υγεία και ευεξία. Οι καταναλωτές δίνουν μεγαλύτερη σημασία στη σωστή και ισορροπημένη διατροφή, άρα σε ποιοτικά προϊόντα που ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους. Όπως εξηγεί η κ. Ποπώφ, «για παράδειγμα, προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα σε κακάο παρουσιάζουν σημαντική ανάπτυξη, λόγω των θετικών επιδράσεων του κακάο στον οργανισμό. Επιπλέον σοκολάτες με λιγότερη ζάχαρή ή άλλες γλυκαντικές ουσίες, αλλά και βιολογικές σοκολάτες έχουν ακόμα πιο αισθητή παρουσία». Η κ. Μιχαλοπούλου επισημαίνει ότι η υποκατηγορία της σοκολάτας χωρίς γλουτένη φαίνεται ότι θα κυριαρχήσει τα επόμενα χρόνια. Η αγορά της παγκοσμίως υπολογίζεται ότι θα αυξάνεται κατά 13% κάθε χρόνο ως το 2023. «Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η «πίτα» τέτοιων προϊοντικών προτάσεων μεγαλώνει κι ότι οι παραγωγοί και στην Ελλάδα πρέπει να ανταποκρινόμαστε στη ζήτησή τους και να εντάσσουμε τα σχετικά προϊόντα στις συλλογές μας». Όχι τυχαία η προτίμηση της μαύρης σοκολάτας στην Ευρώπη αυξάνεται, καθώς η κατανάλωσή της, σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες, που ασφαλώς επιδρούν στην κοινή γνώμη, βοηθά στη βελτίωση της καρδιαγγειακής υγείας, της ροής του αίματος και των γνωστικών λειτουργιών. Παράλληλα, αυξάνεται και η παραγωγή organic σοκολάτας, καθώς μεγεθύνεται η ευαισθησία του κοινού, τόσο για τις ακόμα πιο υγιεινές προτάσεις διατροφής όσο και για τα ζητήματα της προστασίας του περιβάλλοντος.


Εν προκειμένω ας ληφθεί υπόψιν ότι τα παιδιά και οι έφηβοι, κατεξοχήν καταναλωτές προϊόντων σοκολάτας, διαδηλώνουν σήμερα σε όλο τον πλανήτη κατά της οικολογικής κρίσης, αναζητώντας διέξοδο, μεταξύ άλλων, και στην οικολογική παραγωγή των προϊόντων. Στο πλαίσιο αυτό, η κ. Μιχαλοπούλου αναμένει περισσότερες νέες γευστικές προτάσεις οργανικής και μαύρης σοκολάτας και στην Ελλάδα, όπως και εκλεπτυσμένες ή ασιατικές γεύσεις, οι οποίες, όπως σημειώνει, «είναι το σημαντικό trend του 2020, μαζί με την αφρικανική κουζίνα». Σχολιάζει, μάλιστα, ότι και εισαγωγή της ruby chocolate ως τέταρτο είδος σοκολάτας, με σκοπό την περαιτέρω διεύρυνση της αγοράς της κατηγορίας, στην ίδια λογική εντάσσεται, διαπιστώνοντας, πάντως, ότι «στην Ελλάδα είναι ακόμα πολύ ακριβή η πρώτη ύλη της, για να δούμε συγκεκριμένες εμπορικές προτάσεις, με ελάχιστες εξαιρέσεις». Επισημάνουμε, τέλος, το σημαντικό ρόλο στις πωλήσεις του προϊόντος της συσκευασίας του ως παράγοντα διασφάλισης γεύσης, ποιότητας, χρώματος και υφής του και, ταυτόχρονα, ως παράγοντα design και αποτελεσματικής επικοινωνίας των μαρκών της σοκολάτας.

Η καινοτομία επιβραβεύεται
Ανταποκρινόμενες στις νέες καταναλωτικές τάσεις οι εγχώριες επιχειρήσεις του κλάδου, διακρίνονται σημειώνουμε διεθνώς. Πέντε βραβεία Ανώτερης Γεύσης απέσπασαν φέτος οι σοκολάτες Sweet & Balance της Γιώτης, στο πλαίσιο των Superior Taste Awards 2019, τα οποία έχουν θεσμοθετηθεί από το παγκοσμίως αναγνωρισμένο Διεθνές Ινστιτούτο Internationa lTaste Institute. Τα βραβεία αποδόθηκαν στη σοκολάτα bitter με γέμιση πορτοκάλι, τη σοκολάτα γάλακτος με αμύγδαλα και τις σοκολάτες γάλακτος με γέμιση cappuccino, φράουλα και πραλίνα. Οι σοκολάτες Sweet & Balance αντί ζάχαρης περιέχουν στέβια, ενώ έχουν περιορισμένα θερμίδες και λιπαρά. Με ενδιαφέρον αναμένεται η ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού στο λανσάρισμα της «Πραλίνας Χωριό» από τη Μινέρβα, που εγκαινίασε κατ’ αυτόν τον τρόπο την είσοδό της στην αγορά της σοκολάτας, υποδηλώνοντας, ταυτόχρονα, το αυξανόμενο ενδιαφέρον της βιομηχανίας τροφίμων για την αναπτυσσόμενη αγορά της σοκολάτας. Εκτός από τις μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου, ελληνικές ή πολυεθνικές, την παρουσία τους στην αγορά κάνουν αισθητή και μικρά δυναμικά επιχειρηματικά σχήματα, όπως η Kakau Worship, που ίδρυσαν το 2018 οι κ. Άρης Φλόκας και Αναστάσιος Θεοδοσιάδης, προχωρώντας στην παραγωγή σοκολάτας από βιολογικούς σπόρους βάσει των κανόνων του δίκαιου εμπορίου. Η σειρά προϊόντων της εταιρείας διατίθεται σε επιλεγμένα καταστήματα λιανικής, αλλά ήδη εξάγεται σε Γερμανία, Αγγλία και Ισπανία και δη με τα διαπιστευτήρια της διάκρισής της στα International Chocolate Awards 2018.

Αισιοδοξία για την εξέλιξη των πωλήσεων
Ευοίωνες διαγράφονται οι προοπτικές των πωλήσεων σοκολάτας την επόμενη χρονιά. Σύμφωνα με την κ. Ποπώφ, η αξιοσημείωτα δυναμική τάση ανάπτυξης των πωλήσεων κατά το πρώτο εξάμηνο φέτος αναμένεται ότι θα συνεχιστεί ως το τέλος της χρονιάς, «αφού τόσο η πληθώρα των προσφορών όσο και τα νέα προϊόντα, που ανταποκρίνονται στις νέες καταναλωτικές τάσεις, βελτιώνουν την προοπτική του κλάδου». «Οι καταναλωτές χρειάζονται εκπαίδευση ως προς το πώς να επιλέγουν σοκολάτα και συνεπώς στα καταστήματα λιανικής ανατίθεται σημαντικός ρόλος σε αυτή την κατεύθυνση», σημειώνει η κ. Μιχαλοπούλου, προσθέτοντας: «Η σοκολάτα δεν είναι πια ένα απλό προϊόν, καθώς οι εξελίξεις της συμπαρασύρουν άλλες προϊοντικές κατηγορίες, όπως των ποτών, του καφέ και των ξηρών καρπών. Άρα το λιανεμπόριο πρέπει και να μάθει να πουλάει σωστά τη σοκολάτα, όπως και να κάνει το απαραίτητο cross selling. Η εταιρείες παραγωγής διατίθενται να προσφέρουν όλα απαραίτητα εφόδια στη λιανική, ώστε να μεγιστοποιηθούν οι πωλήσεις». Στο ίδιο πλαίσιο, η κ. Ποπώφ επισημαίνει την ανάγκη κοινού σχεδιασμού προωθητικών ενεργειών μεταξύ λιανεμπορίου και βιομηχανίας, ταιριαστού στο προφίλ των καταναλωτών, συνεργασιών με κοινωνικούς στόχους και υλοποίησης ειδικά σχεδιασμένων πλάνων ανάπτυξης των πωλήσεων.

Προωθήσεις
Η Μινέρβα, στο πλαίσιο του λανσαρίσματος της Πραλίνας Χωριό, όπως μας είπε η κ. Κατερίνα Μπρίγκου, Group Product Manager της εταιρείας, πέραν των διαφημίσεων και των προωθητικών ενεργειών παρουσιάζει ένα ολοκληρωμένο πλάνο επικοινωνίας, που περιλαμβάνει τηλεοπτική υποστήριξη με καμπάνια τριών θεμάτων, digital και in store γευστικές δοκιμές και προσφορές.

Η κ. Μ. Μιχαλοπούλου (Παγωτά Δωδώνη) σημειώνει ότι φέτος η προώθηση της συλλογής με πλάκες σοκολάτας της εταιρείας έγινε σε επιλεγμένα καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος, με γευστική δοκιμή στις ειδικές γωνιές «Περί Απόλαυσης». «Σκοπός μας φέτος είναι οι καταναλωτές να γνωρίσουν τις σοκολάτες Δωδώνη, να δοκιμάσουν τις γεύσεις και να εμπιστευτούν το brand», λέει.

Η κ. Αθ. Ποπώφ (Mondelēz International) σημειώνει ότι οι προωθητικές ενέργειες της εταιρείας σχεδιάζονται βάσει των αναγκών των καταναλωτών και των λιανεμπόρων. «Στο πλαίσιο αυτό, ποικίλουν από τις απλές εκπτωτικές προτάσεις μέχρι τις multi-buy promos, κάνοντας την κατηγορία ακόμα πιο ελκυστική. Η στρατηγική μας θα συνεχίσει στην ίδια λογική», εξηγεί.

Η Γιώτης πέραν των καθιερωμένων προωθητικών ενεργειών υλοποιεί το πρόγραμμα ΕΚΕ κατά της υπογεννητικότητας «Μια Ελπίδα Γεννιέται!». Ειδικότερα, έχει «υιοθετήσει» 86 χωριά απομακρυσμένων περιοχών της χώρας, ενθαρρύνοντας τις κατοίκους τους να γίνονται μητέρες. Η εταιρεία αναλαμβάνει την κάλυψη όλων των εξόδων παρακολούθησης της εγκυμοσύνης τους, τοκετού, μεταφοράς και φιλοξενίας τους.

σελφ σερβις (T. 498)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION