σελφ σερβις - Εντομοκτόνα-Εντομοαπωθητικά: Σταθερότητα πωλήσεων μετά τη σημαντική ανάπτυξή τους το 2018

Δευτέρα, 27 Μαΐου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Εντομοκτόνα-Εντομοαπωθητικά: Σταθερότητα πωλήσεων μετά τη σημαντική ανάπτυξή τους το 2018

7 Μαΐου 2019 | 09:34 Γράφει ο Κώστας  Στοφόρος Topics: Προϊόντα

Η περσινή χρονιά έφερε γενναία αύξηση πωλήσεων σε όγκο και αξία σχεδόν σε όλες τις υποκατηγορίες της εποχικής αγοράς των εντομοκτόνων και εντομοαπωθητικών προϊόντων, δεδομένων των βάσιμων ανησυχιών της κοινωνίας για τις μεταδιδόμενες ασθένειες, μέσω των εντόμων, και της ανεπάρκειας των δημόσιων ψεκασμών για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Φέτος, πάντως, δεν αναμένεται σημαντική διαφοροποίηση των πωλήσεων της κατηγορίας συγκριτικά με το 2018, καθώς η προωθητική πίεση στο πλαίσιό της είναι ήδη υψηλή, εκπαιδεύοντας τον καταναλωτή να αγοράζει όχι την «καλύτερη» μάρκα, αλλά τη μάρκα που διατίθεται υπό προσφορά την ημέρα που πηγαίνει για ψώνια. Ωστόσο, ο καταναλωτής σήμερα ζητά όλο και πιο ασφαλή και φυσικά προϊόντα για την προστασία του και οι παραγωγοί λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους τις απαιτήσεις του, ανταγωνιζόμενοι στις καινοτομίες.

Παρά τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, που εξακολουθούν να ταλαιπωρούν τη χώρα, η συνολική αγορά των εντομοκτόνων-εντομοαπωθητικών προϊόντων το 2018 εμφάνισε σημαντική ανάπτυξη και σε αξία και σε τεμάχια, προερχόμενη κυρίως από την εκπληκτική για τα δεδομένα της συγκυρίας ανάπτυξη της υποκατηγορίας προϊόντων κατά των ιπτάμενων εντόμων. Γενικά η αξία των πωλήσεων της κατηγορίας των εντομοκτόνων, εντομοαπωθητικών και των σκοροκτόνων παρουσίασε ανάπτυξη πωλήσεων πέρυσι κατά 13% σε αξία και 13,5% σε όγκο πωλήσεων συγκριτικά με το 2017. Το αξιοσημείωτο είναι ότι σχεδόν όλες οι υποκατηγορίες της εξαιρέσει αυτής των σκοροκτόνων παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων σε αξία.

Όπως σημειώνει η κ. Χρύσα Πανταζοπούλου, Brand Manager, Hellas Consumer Division-Household της Sarantis, «η υποκατηγορία των προϊόντων κατά των ιπτάμενων εντόμων εξελίχθηκε εντυπωσιακά ανοδικά, διατηρώντας ένα πολύ σημαντικό μερίδιο στην αγορά», ενώ σημαντική ανάπτυξη είχε και η υποκατηγορία των εντομοαπωθητικών σώματος και σε αξία και σε τεμάχια, αφού εμφάνισε συνολικά αύξηση 27%, σε σχέση με το 2017. Αν και τα στοιχεία πωλήσεων του Ιανουαρίου δεν προσφέρονται για γενικεύσεις συμπερασμάτων, επισημαίνει η κ. Βάσω Μωραϊτέλη, Client Service Executive της IRI, δείχνουν πως οι πωλήσεις των εντομοαπωθητικών φέτος εξελίσσονται θετικά σε αξία, αλλά αρνητικά σε όγκο (1,6% και -1,1% αντίστοιχα).

Τα εντομοκτόνα-εντομοαπωθητικά ιδιωτικής ετικέτας κατέχουν ένα πολύ μικρό μερίδιο της αγοράς. Η τάση των πωλήσεών τους παρέμεινε πτωτική το 2018 και συνεχίστηκε τον Ιανουάριο φέτος. Ειδικότερα σε αξία μειώθηκαν κατά 15,8% και σε όγκο κατά 22,6%.

Όπως σημειώνει η κ. Βαλέρια Καρόλου, Assistant Brand Manager της Εύρηκα Ελλάς, «η επιμήκυνση του καλοκαιριού, που έχει συνέπεια τη μεγαλύτερη διάρκεια εμφάνισης των ιπτάμενων και ερπόντων ενοχλητικών επισκεπτών, αλλά κυρίως η μεγάλη ανησυχία λόγω των μεταδιδόμενων ασθενειών μέσω των εντόμων (κουνούπι «τίγρης»- ιός Ζίκα Δυτικού Νείλου), καθιστά πλέον την αγορά των προϊόντων αντιμετώπισής τους απαραίτητη στα νοικοκυριά».


Εντομοκτόνα - Εντομοαπωθητικά
2017 2018 Ιανουάριος 2018 Ιανουάριος 2019 Διαφορά
Όγκος πωλήσεων (σε χιλ. τεμ)
Συνολικά 7.708,9 8.749,6 57,5 56,9 -1,1%
Ιδιωτική ετικέτα 81,9 81,1 1,4 1,1 -22,6%
Αξία πωλήσεων (σε χιλ. ευρώ)
Συνολικά 24.984,9 28.230,5 200,3 203,4 1,6%
Ιδιωτική ετικέτα 179,2 172,8 2,4 2,1 -15,8%

Δημόσιος κίνδυνος
Ασφαλώς πρέπει να ληφθεί υπόψιν και το ζήτημα των ψεκασμών από τις περιφέρειες και τους δήμους. Σημειώνουμε ότι τον Αύγουστο πέρυσι υπήρξε έντονη διαμάχη μεταξύ των αρμοδίων αρχών, όπως και πολλές καταγγελίες περί ανεπάρκειας των ψεκασμών. Πράγματι σε πολλές περιοχές της χώρας η κατάσταση ήταν αφόρητη, ενώ έντονη ήταν η ανησυχία σχετικά με το επίπεδο αποτελεσματικότητας της δράσης κατά των κινδύνων από την παρουσία του κουνουπιού του Νείλου. Σύμφωνα με επιδημιολογική έκθεση του ΚΕΕΛΠΝΟ, τον Σεπτέμβριο πέρυσι τα κρούσματα λοίμωξης από τον ιό του Δυτικού Νείλου ανήλθαν συνολικά σε 202 και οι θάνατοι σε 22. Ο δε Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για τη συνεχιζόμενη αύξηση των κρουσμάτων και την εξάπλωση των περιστατικών της νόσου σε τουλάχιστον εξήντα δήμους της χώρας, φαινόμενο το οποίο απέδωσε στις «πρόχειρες παρεμβάσεις και τους αποσπασματικούς ψεκασμούς». Ήταν αναμενόμενο μέσα σ’ ένα τέτοιο κλίμα ανησυχιών να εντατικοποιηθεί η χρήση των εντομοκτόνων και εντομοαπωθητικών προϊόντων εκ μέρους των νοικοκυριών.

Φτηνές τιμές και φυσικά προϊόντα σε πρώτη ζήτηση
Η αγοραστική απόφαση του καταναλωτή, όπως δείχνουν οι έρευνες, στηρίζεται αρχικά στο είδος των εντόμων από τα οποία θέλει να προστατευτεί και κατόπιν στον τύπο του προϊόντος (spray, συσκευή, φιδάκι), του οποίου θέλει να κάνει χρήση για να απαλλαγεί από αυτά, λέει ο κ. Πάνος Τασιούλης, Senior Brand Manager της Henkel Hellas, σχολιάζοντας: «Ως εκ τούτου, λόγω και της πολυπλοκότητας της κατηγορίας, είναι ιδιαίτερα σημαντική η αποτύπωση στο ράφι των σχετικών διακρίσεων και διαφοροποιήσεων των προϊόντων, ώστε να διευκολύνεται η ο καταναλωτής στην αναζήτησή του».

Φυσικά η ειδοποιός διαφορά στην αποτελεσματικότητα των προϊόντων έγκειται στο ύψος των επενδύσεων στην έρευνα για την ανάπτυξή τους, με στόχο την προσφορά λύσεων στις μεταβαλλόμενες πλην αυξημένες ανάγκες αντιμετώπισης των «απρόσκλητων» επισκεπτών. Πάντως, δεδομένων των πιέσεων στο διαθέσιμο εισόδημα, οι καταναλωτές κάθε χρόνο επιλέγουν πιο στοχευμένα τα προϊόντα που αγοράζουν, εστιάζοντας το ενδιαφέρον τους στην αναζήτηση χαμηλών τιμών και προσφορών, ενώ εξακολουθούν να περιορίζουν τις αγορές τους στα απολύτως απαραίτητα. Ωστόσο, ως πρωταρχικής σημασίας αιτούμενο η αποτελεσματική δράση κατά των εντόμων με όρους φιλικούς για την υγεία του χρηστών διαμορφώνει από πλεονεκτική θέση τα κριτήρια επιλογής και αγοράς του κάθε προϊόντος. Όλοι συμφωνούν, πάντως, ότι η εποχικότητα και η πολυπλοκότητα της εν λόγω προϊοντικής κατηγορίας επιβάλει όσο το δυνατό περισσότερη σαφήνεια χαρακτηριστικών στα ράφια της, τόσο ως προς την τοποθέτηση των προϊόντων όσο και ως προς την ποικιλία των προσφορών στο ράφι και στα φυλλάδια. Προς αυτή την κατεύθυνση, άλλωστε, αποβλέπουν οι περισσότεροι προμηθευτές και προσπαθούν να συμμορφώνονται κατά το δυνατόν οι περισσότεροι λιανέμποροι.

Παρά τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, που εξακολουθούν να ταλαιπωρούν τη χώρα, η συνολική αγορά των εντομοκτόνων-εντομοαπωθητικών προϊόντων το 2018 εμφάνισε σημαντική ανάπτυξη και σε αξία και σε τεμάχια, προερχόμενη κυρίως από την εκπληκτική για τα δεδομένα της συγκυρίας ανάπτυξη της υποκατηγορίας προϊόντων κατά των ιπτάμενων εντόμων. Γενικά η αξία των πωλήσεων της κατηγορίας των εντομοκτόνων, εντομοαπωθητικών και των σκοροκτόνων παρουσίασε ανάπτυξη πωλήσεων πέρυσι κατά 13% σε αξία και 13,5% σε όγκο πωλήσεων συγκριτικά με το 2017. Το αξιοσημείωτο είναι ότι σχεδόν όλες οι υποκατηγορίες της εξαιρέσει αυτής των σκοροκτόνων παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων σε αξία.

Όπως σημειώνει η κ. Χρύσα Πανταζοπούλου, Brand Manager, Hellas Consumer Division-Household της Sarantis, «η υποκατηγορία των προϊόντων κατά των ιπτάμενων εντόμων εξελίχθηκε εντυπωσιακά ανοδικά, διατηρώντας ένα πολύ σημαντικό μερίδιο στην αγορά», ενώ σημαντική ανάπτυξη είχε και η υποκατηγορία των εντομοαπωθητικών σώματος και σε αξία και σε τεμάχια, αφού εμφάνισε συνολικά αύξηση 27%, σε σχέση με το 2017. Αν και τα στοιχεία πωλήσεων του Ιανουαρίου δεν προσφέρονται για γενικεύσεις συμπερασμάτων, επισημαίνει η κ. Βάσω Μωραϊτέλη, Client Service Executive της IRI, δείχνουν πως οι πωλήσεις των εντομοαπωθητικών φέτος εξελίσσονται θετικά σε αξία, αλλά αρνητικά σε όγκο (1,6% και -1,1% αντίστοιχα).

Τα εντομοκτόνα-εντομοαπωθητικά ιδιωτικής ετικέτας κατέχουν ένα πολύ μικρό μερίδιο της αγοράς. Η τάση των πωλήσεών τους παρέμεινε πτωτική το 2018 και συνεχίστηκε τον Ιανουάριο φέτος. Ειδικότερα σε αξία μειώθηκαν κατά 15,8% και σε όγκο κατά 22,6%.

Όπως σημειώνει η κ. Βαλέρια Καρόλου, Assistant Brand Manager της Εύρηκα Ελλάς, «η επιμήκυνση του καλοκαιριού, που έχει συνέπεια τη μεγαλύτερη διάρκεια εμφάνισης των ιπτάμενων και ερπόντων ενοχλητικών επισκεπτών, αλλά κυρίως η μεγάλη ανησυχία λόγω των μεταδιδόμενων ασθενειών μέσω των εντόμων (κουνούπι «τίγρης»- ιός Ζίκα Δυτικού Νείλου), καθιστά πλέον την αγορά των προϊόντων αντιμετώπισής τους απαραίτητη στα νοικοκυριά».


Εντομοκτόνα - Εντομοαπωθητικά
2017 2018 Ιανουάριος 2018 Ιανουάριος 2019 Διαφορά
Όγκος πωλήσεων (σε χιλ. τεμ)
Συνολικά 7.708,9 8.749,6 57,5 56,9 -1,1%
Ιδιωτική ετικέτα 81,9 81,1 1,4 1,1 -22,6%
Αξία πωλήσεων (σε χιλ. ευρώ)
Συνολικά 24.984,9 28.230,5 200,3 203,4 1,6%
Ιδιωτική ετικέτα 179,2 172,8 2,4 2,1 -15,8%

Δημόσιος κίνδυνος
Ασφαλώς πρέπει να ληφθεί υπόψιν και το ζήτημα των ψεκασμών από τις περιφέρειες και τους δήμους. Σημειώνουμε ότι τον Αύγουστο πέρυσι υπήρξε έντονη διαμάχη μεταξύ των αρμοδίων αρχών, όπως και πολλές καταγγελίες περί ανεπάρκειας των ψεκασμών. Πράγματι σε πολλές περιοχές της χώρας η κατάσταση ήταν αφόρητη, ενώ έντονη ήταν η ανησυχία σχετικά με το επίπεδο αποτελεσματικότητας της δράσης κατά των κινδύνων από την παρουσία του κουνουπιού του Νείλου. Σύμφωνα με επιδημιολογική έκθεση του ΚΕΕΛΠΝΟ, τον Σεπτέμβριο πέρυσι τα κρούσματα λοίμωξης από τον ιό του Δυτικού Νείλου ανήλθαν συνολικά σε 202 και οι θάνατοι σε 22. Ο δε Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για τη συνεχιζόμενη αύξηση των κρουσμάτων και την εξάπλωση των περιστατικών της νόσου σε τουλάχιστον εξήντα δήμους της χώρας, φαινόμενο το οποίο απέδωσε στις «πρόχειρες παρεμβάσεις και τους αποσπασματικούς ψεκασμούς». Ήταν αναμενόμενο μέσα σ’ ένα τέτοιο κλίμα ανησυχιών να εντατικοποιηθεί η χρήση των εντομοκτόνων και εντομοαπωθητικών προϊόντων εκ μέρους των νοικοκυριών.

Φτηνές τιμές και φυσικά προϊόντα σε πρώτη ζήτηση
Η αγοραστική απόφαση του καταναλωτή, όπως δείχνουν οι έρευνες, στηρίζεται αρχικά στο είδος των εντόμων από τα οποία θέλει να προστατευτεί και κατόπιν στον τύπο του προϊόντος (spray, συσκευή, φιδάκι), του οποίου θέλει να κάνει χρήση για να απαλλαγεί από αυτά, λέει ο κ. Πάνος Τασιούλης, Senior Brand Manager της Henkel Hellas, σχολιάζοντας: «Ως εκ τούτου, λόγω και της πολυπλοκότητας της κατηγορίας, είναι ιδιαίτερα σημαντική η αποτύπωση στο ράφι των σχετικών διακρίσεων και διαφοροποιήσεων των προϊόντων, ώστε να διευκολύνεται η ο καταναλωτής στην αναζήτησή του».

Φυσικά η ειδοποιός διαφορά στην αποτελεσματικότητα των προϊόντων έγκειται στο ύψος των επενδύσεων στην έρευνα για την ανάπτυξή τους, με στόχο την προσφορά λύσεων στις μεταβαλλόμενες πλην αυξημένες ανάγκες αντιμετώπισης των «απρόσκλητων» επισκεπτών. Πάντως, δεδομένων των πιέσεων στο διαθέσιμο εισόδημα, οι καταναλωτές κάθε χρόνο επιλέγουν πιο στοχευμένα τα προϊόντα που αγοράζουν, εστιάζοντας το ενδιαφέρον τους στην αναζήτηση χαμηλών τιμών και προσφορών, ενώ εξακολουθούν να περιορίζουν τις αγορές τους στα απολύτως απαραίτητα. Ωστόσο, ως πρωταρχικής σημασίας αιτούμενο η αποτελεσματική δράση κατά των εντόμων με όρους φιλικούς για την υγεία του χρηστών διαμορφώνει από πλεονεκτική θέση τα κριτήρια επιλογής και αγοράς του κάθε προϊόντος. Όλοι συμφωνούν, πάντως, ότι η εποχικότητα και η πολυπλοκότητα της εν λόγω προϊοντικής κατηγορίας επιβάλει όσο το δυνατό περισσότερη σαφήνεια χαρακτηριστικών στα ράφια της, τόσο ως προς την τοποθέτηση των προϊόντων όσο και ως προς την ποικιλία των προσφορών στο ράφι και στα φυλλάδια. Προς αυτή την κατεύθυνση, άλλωστε, αποβλέπουν οι περισσότεροι προμηθευτές και προσπαθούν να συμμορφώνονται κατά το δυνατόν οι περισσότεροι λιανέμποροι.


Ασφαλή προϊόντα με τη βούλα του νόμου, που αλλάζει
Όλα τα εντομοκτόνα και εντομοαπωθητικά προϊόντα είναι ασφαλή, καθώς πριν την αδειοδότησή τους ελέγχονται αυστηρά και με κάθε λεπτομέρεια ως προς τη σύστασή τους, την ασφαλή και αποτελεσματική δράση τους, αλλά και τους ισχυρισμούς που αναγράφονται στις συσκευασίες τους, υποστηρίζει η κ. Καρόλου. Ταυτόχρονα, διαπιστώνει ότι οι καταναλωτές σήμερα στρέφονται όλο και περισσότερο σε προϊόντα με συστατικά φυσικής/φυτικής σύνθεσης, αναζητώντας τις λιγότερο επιβλαβείς για τους ίδιους λύσεις προστασίας, πράγμα που καθοδηγεί ασφαλώς τη βιομηχανική καινοτομία στον κλάδο. Αναφορικά με τη σχετική νομοθεσία η κ. Καρόλου επισημαίνει ότι «βρισκόμαστε σε μεταβατική φάση εφαρμογής των νέων Κανονισμών», διαπιστώνοντας, πάντως, ότι αυτή ακριβώς η μεταβατικότητα «δυσχεραίνει την κυκλοφορία νέων προϊόντων» και εκφράζοντας την πεποίθηση ότι «με τους νέους κανονισμούς BPR αναμένεται να γίνει πιο ευέλικτη όλη η διαδικασία της εισαγωγής νέων προϊόντων στην αγορά».

Όπως σημειώνει από την πλευρά του ο κ. Τασιούλης, «αδιαμφισβήτητα η διαδικασία των εγκρίσεων απαιτεί χρόνο, με επιπτώσεις στο χρόνο λανσαρίσματος των προϊόντων. Όμως, η συγκεκριμένη διαδικασία είναι αναγκαία, προκειμένου να διασφαλίζεται με εγκυρότητα η ασφάλεια των καταναλωτών στα συγκεκριμένα προϊόντα».

Οι προμηθευτές συνιστούν
«Δεδομένου ότι η κατηγορία είναι αρκετά μεγάλη και κυρίως μεγάλης δυναμικής την περίοδο Μαΐου-Σεπτεμβρίου, αποδίδει σημαντικές πωλήσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα», λέει η κ. Πανταζοπούλου, προσθέτοντας ότι «ταυτόχρονα, πρόκειται για μια περίπλοκη κατηγορία, λόγω του μεγέθους των συλλογών προϊόντων, μεταξύ των οποίων επιλέγει ο καταναλωτής. Αντιλαμβανόμενη το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, η Sarantis προσφέρει στον καταναλωτή προϊόντα αξιόπιστα, καινοτόμα και αποτελεσματικά σε προσιτές τιμές». Επίσης, συνιστά η βιομηχανία και το λιανεμπόριο να προετοιμάζονται εγκαίρως και με επάρκεια αποθέματος, δεδομένου ότι οι πωλήσεις επηρεάζονται έντονα από τις κλιματολογικές συνθήκες, ενώ υποδεικνύει την ανάγκη ομαδοποίησης των προϊόντων στα ράφια της κατηγορίας, ώστε ο καταναλωτής να επιλέγει γρήγορα και εύκολα τα προϊόντα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του.

Η τοποθέτηση καινοτόμων προϊόντων φυσικής-φυτικής σύστασης στα ράφια των σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τη σύγχρονη τάση της ζήτησης, εξυπηρετεί όχι μόνο το συμφέρον των βιομηχανικών προμηθευτών τους, αλλά και των λιανέμπορων, διαπιστώνει η κ. Καρόλου, προσθέτοντας ότι, βάσει έρευνας για λογαριασμό του Aroxol, η επιμήκυνση του καλοκαιριού, σε συνδυασμό με τις σοβαρές έως θανατηφόρες, μεταδιδόμενες μέσω των εντόμων, ασθένειες, παρατείνουν της περίοδο της μαζικής χρήσης των εντομοκτόνων και εντομοαπωθητικών προϊόντων. Έτσι, η αναζήτησή τους ξεκινά από τον Απρίλιο και φτάνει έως τα μέσα του Οκτωβρίου. Με αυτή την έννοια, η τοποθέτηση των προϊόντων στα ράφια νωρίς την άνοιξη και η διατήρησή τους ως τα μέσα του φθινοπώρου μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία για την περαιτέρω ανάπτυξη των πωλήσεων της κατηγορίας. Στο ίδιο πλαίσιο, ο σχεδιασμός των ειδικών προωθητικών ενεργειών των προϊόντων ανά λιανεμπορική αλυσίδα δημιουργεί οφέλη, ταυτόχρονα, για προμηθευτές και λιανέμπορους, τραβώντας το ενδιαφέρον των καταναλωτών.

Σταθερότητα πωλήσεων φέτος Φέτος, όπως σημειώνει ο κ. Τασιούλης, δεν αναμένεται σημαντική διαφοροποίηση στις εξελίξεις της κατηγορίας συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, καθώς η προωθητική πίεση είναι ήδη υψηλή, έτσι ώστε οι πωλήσεις υπό καθεστώς προωθήσεων αναμένονται σταθερές. Ωστόσο, όπως επισημαίνει, η αστάθμητη επίδραση των κλιματολογικών συνθηκών, που επηρεάζει σημαντικά τις πωλήσεις της κατηγορίας, δεν επιτρέπει τις μετά βεβαιότητας προβλέψεις, καταλήγοντας ότι σε κάθε περίπτωση σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσει και η ευελιξία των επιχειρήσεων του κλάδου, οι οποίες παρουσίασαν και εξακολουθούν να λανσάρουν νέα προϊόντα, που ανταποκρίνονται στις νέες απαιτήσεις των καταναλωτών.

Οι προωθήσεις και η διαφήμιση φέτος
Τα τελευταία χρόνια δύο είναι οι βασικότερες τάσεις σε ισχύ στην εγχώρια αγορά. Η πρώτη σχετίζεται με την αυξανόμενη διάδοση των social media, πράγμα που στρέφει τόσο τα brands όσο και τις λιανεμπορικές αλυσίδες στην εκτεταμένη τους χρήση, προκειμένου να αναπτύσσονται αποδοτικότερα οι σχέσεις τους με τους καταναλωτές. Η δεύτερη σχετίζεται με την εντατικοποίηση των προωθήσεων, στο πλαίσιο της οποίας, όπως πιστοποιούν οι σχετικές μελέτες, πριν την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ προηγείται σχετική έρευνα του καταναλωτή, έτσι ώστε πλέον συνήθως «δεν επιλέγεται πια η «καλύτερη» μάρκα, αλλά η μάρκα που τη δεδομένη ημέρα είναι υπό προώθηση», σημειώνει ο κ. Π. Τασιούλης (Henkel Hellas). Όπως διαπιστώνει, γενικότερα η εν λόγω κατηγορία κινείται κυρίως με μόνιμα προωθητικά πάνω στις συσκευασίες των προϊόντων, ενώ στο ράφι γίνονται επιπλέον εκπτώσεις, που προβάλλονται από τα φυλλάδια και τα τηλεοπτικά σποτ κάθε αλυσίδας. Σημαντικό ρόλο στην προώθηση της κατηγορίας παίζουν, πάντως, και τα δευτερεύοντα σημεία πώλησης στις αίθουσες των καταστημάτων (stands). Η Sarantis φέτος θα εφαρμόσει πλάνα έντονης επικοινωνίας «360 μοιρών», με έμφαση στα ψηφιακά μέσα –με παρουσία σε sites και social media– και με online διαφημίσεις, καθώς και με διαφημιστική παρουσία στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο, αλλά και μέσω events εντός και εκτός των καταστημάτων λιανικής. Φέτος η εταιρεία ενισχύει τη διάθεση των προϊόντων της με τις προωθητικές συσκευασίες των αντικουνουπικών ταμπλετών Teza και Pyrox, των συσκευών Teza & Pyrox με δώρο, είτε ταμπλέτες είτε υγρά ανταλλακτικά, αλλά και με ποικίλες προωθητικές ενέργειες σε συνεργασία με τις λιανεμπορικές αλυσίδες. Για το Sam Loves Betty ισχύουν οι μόνιμες προωθητικές ενέργειες στα προϊόντα σκοροαπώθησης, ενώ επιπλέον υλικά υποστήριξης, όπως τα δείγματα του Body Repellent Spray, διατίθενται σε ειδική συσκευασία των 7,5ml. Η Εύρηκα προβάλει τα προϊόντα της με τηλεοπτικά σποτ, παράλληλα με digital καμπάνια και in-store με promotions, φυλλάδια, κουπόνια και «ζωντανή» προώθηση. Σημειώνεται ότι, στο πλαίσιο του προγράμματός της ΕΚΕ, η εταιρεία πραγματοποίησε ακόμα μια χρονιά φέτος τη χορηγία των Aroxol Earth Choice στα Παιδικά Χωριά SOS. Με αφορμή το λανσάρισμα της νέας ολοκληρωμένης πράσινης σειράς Spira Green, αλλά και στο πλαίσιο της υποστήριξης της κλασσικής της μπλε εντομοαπωθητικής σειράς κωδικών, η Spira επενδύει φέτος ABTL σε ραδιόφωνο, περιοδικά και digital. Πάντως, βασικό όχημα προώθησής της παραμένει το κατάστημα, με in-store ενέργειες (προωθητικές συσκευασίες «1+1 δώρο» και υψηλές εκπτώσεις) και φυλλάδια.

Τα λανσαρίσματα του 2019

  • Η Εύρηκα λανσάρει το νέο Aroxol σε σπρέι κατά των ακάρεων, σκόρων, ψύλλων και κοριών. Το προϊόν περιέχει φυτική γερανιόλη, η οποία τα αντιμετωπίζει αποτελεσματικά, αλλά με φιλικό τρόπο για την ανθρώπινη υγεία, καθώς εφαρμόζεται σε επιφάνειες που έρχονται σε άμεση επαφή με το ανθρώπινο σώμα (π.χ. στρώματα). Επίσης, στη σειρά Aroxol Natural 4 προστίθεται νέος κωδικός, ο οποίος περιλαμβάνει δυο ανταλλακτικά φιαλίδια σε οικονομική συσκευασία.
  • Η Sarantis ενισχύει την προϊοντική συλλογή Teza με τη νέα σύριγγα σε μορφή Gel κατά των κατσαρίδων. Το προϊόν για πρώτη φορά περνά στην ευρεία κατανάλωση από τις εφαρμογές για επαγγελματική χρήση και την εξειδικευμένη διανομή. Είναι άοσμο και με συμπυκνωμένη δράση (περιλαμβάνει 250 σταγόνες, κάθε μία εκ των οποίων εξολοθρεύει έως και 50 κατσαρίδες). Επίσης, στην προϊοντική συλλογή Sam Loves Betty στην κατηγορία της εντομοαπώθησης λανσάρεται η νέα Εντομοαπωθητική Κάψουλα, ένα χρηστικό προϊόν που λειτουργεί χωρίς την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος.
  • Η Spira λανσάρει τη νέα ολοκληρωμένη πράσινη σειρά Spira Green, που απομακρύνει τα έντομα χάρη στη φυσική δράση επιλεγμένων αιθέριων ελαίων. Η νέα σειρά περιλαμβάνει συσκευή διπλής χρήσης με υγρό ανταλλακτικό, ταμπλέτες, σπείρες κι ένα μοντέρνο εντομοαπωθητικό βραχιόλι σιλικόνης με μεταλλικό κούμπωμα πλήρως αδιάβροχο. Περιέχει δύο ανταλλακτικά διάρκειας 30 ημερών, κατάλληλο για όλη την οικογένεια. Στην γκάμα προστίθεται το Spira Green Spray με γεράνι και βασιλικό και το Spira Green After Bite Roll-on, μια δερματολογικά ελεγμένη λοσιόν με φυσικές καταπραϋντικές ιδιότητες χάρη και μεταλλική μπίλια, που την απλώνει εύκολα στο δέρμα.

σελφ σερβις (T. 493)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION