σελφ σερβις - Ποιοι κυριάρχησαν στις καταναλωτικές προτιμήσεις

Τρίτη, 12 Νοεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Top 100 brands 2018

Ποιοι κυριάρχησαν στις καταναλωτικές προτιμήσεις

23 Απριλίου 2019 | 09:32 Γράφει η Ξένια  Μαντζιώρη Topics: Έρευνα,Προϊόντα

Όσοι δίνουν καθημερινά τη μάχη επίτευξης θετικού πρόσημου στις πωλήσεις του brand που αποτελεί το βασικό αντικείμενο της επαγγελματικής τους ενασχόλησης, μπορούν να πανηγυρίσουν δικαίως αν αυτό περιλαμβάνεται στη λίστα των Top 100 brands για το 2018. Η λίστα, που διαμορφώνεται σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI και αφορά στα 100 brand με τις υψηλότερες πωλήσεις κατά το εξεταζόμενο έτος, παρουσιάζει για άλλη μια χρονιά θετική συνολική εικόνα, αφού διαπιστώνεται άνοδος των πωλήσεων κατά 20,8 εκατ. ευρώ (1,1%).

Σημειώνεται πως, σύμφωνα πάντοτε με στοιχεία της IRI, οι πωλήσεις συνολικά των FMCG από τα σούπερ μάρκετ κατέγραψαν αύξηση κατά 2,7% συγκριτικά με το 2017, ανερχόμενες σε 5,35 δισ. ευρώ. Από τον πίνακα των Τop 100 brands προκύπτει πως στο αντίστοιχο έτος (2018), οι συνολικές τους πωλήσεις από το εν λόγω κανάλι ήταν 1,8 δισ. ευρώ. ’ρα, το ένα τρίτο του συνόλου των πωλήσεων ταχυκίνητων προϊόντων (εξαιρουμένων, των πωλούμενων επί ζυγίω), και συγκεκριμένα το 33,6%, πραγματοποιείται από τα 100 μεγαλύτερα σε πωλήσεις brands.

ΘΕΤΙΚΗ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
Μεταξύ των Top 100 brands, όπως είναι φυσικό, υπάρχουν μεταβολές ανά έτος, τόσο σε ό,τι αφορά το ποσοστό αύξησης των πωλήσεων σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο όσο και στο πρόσημο της μεταβολής. Στον πίνακα που δημοσιεύουμε παρατηρούμε πως 59 εξ αυτών είχαν θετική μεταβολή (έναντι 61 το 2017 και 33 το 2016), ενώ δύο brands διατήρησαν τις πωλήσεις τους στο ίδιο με το προηγούμενο έτος επίπεδο. Σε ό,τι αφορά τις 10 πρώτες θέσεις, παρατηρούμε πως 5 στα 10 brands είχαν μείωση πωλήσεων (έναντι 6 το 2017 και 9 το 2016). Εντυπωσιακή αύξηση πωλήσεων, μεταξύ των 100, παρουσίασαν το ψωμί για τοστ Κατσέλης (49,5%) και οι χυμοί Όλυμπος (33,7%).

ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΤΩΝ TOP 100
Την 1η θέση καταλαμβάνει για άλλη ΅ια χρονιά το brand Coca Cola και τη 2η ο στιγ΅ιαίος καφές Nescafé. Ο Παπαγάλος Λου΅ίδης ελληνικός καφές διατηρεί επίσης την 3η θέση (την κατέκτησε το 2016), ενώ στην 4η ανέβηκε, από την 6η θέση το 2017, το Skip. Ακολουθούν τα brands Amita, Ariel και Μπάρ΅πα Στάθης, Pampers, Μιμίκος κοτόπουλα και γιαούρτι Total.

HIGH CLIMBERS
Μεταξύ των 100 brands, 13 μετακινήθηκαν σε καλύτερη θέση ή εισήλθαν στη λίστα. Πρόκειται για τα εξής: Εκτός από το Skip που προαναφέρθηκε, οι πάνες ενηλίκων Sani κατέλαβαν την 29η θέση, από την 37η που κατείχαν την προηγούμενη χρονιά, τα δημητριακά Quaker την 45η από την 61η, οι φρέσκοι χυμοί Όλυμπος την 51η από την 74η, τα μωρομάντηλα Babycare την 56η από την 65η, τα μπισκότα Petit Beurre Παπαδοπούλου την 69η από την 78η, οι φρυγανιές Παπαδοπούλου την 76η από την 85η και τα φυτικά ροφήματα Alpro την 90η από την 97η, ενώ την είσοδό τους στη λίστα έκαναν τα Χρυσά Αυγά, καταλαμβάνοντας την 63η θέση, το ψωμί για τοστ Κατσέλης την 75η, τα αυγά Βλαχάκης την 87η, το Γεύση 2 Παπαδοπούλου Ψωμί του τοστ την 93η και το φρέσκο γάλα Όλυμπος την 95η.

ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
Παρατηρώντας τον πίνακα των Top 100 Βrands, διαπιστώνου΅ε επίσης πως 78 εξ αυτών αφορούν σε τρόφι΅α και ποτά (αλκοολούχα και ΅η αλκοολούχα) και ΅όλις 22 σε ΅η τρόφι΅α (απορρυπαντικά ρούχων και πιάτων, είδη οικιακού καθαρισ΅ού, είδη προσωπικής υγιεινής κλπ). Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες, η ΅εγάλη κατηγορία του γάλακτος, των γαλακτοκο΅ικών και των τυροκο΅ικών προϊόντων ξεχωρίζει για το πλήθος των σχετικών brands (17) που περιλαμβάνονται στη λίστα με τις υψηλότερες πωλήσεις.

ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΤΑΣΕΙΣ
Τα επώνυμα προϊόντα, μετά από μια περίοδο ισχυρής πίεσης εκ μέρους των PL, κυρίως λόγω της οικονομικής κρίσης, φαίνεται πως επανακάμπτουν σε πολλές αγορές. Βασικός παράγοντας ενίσχυσης της επανάκαμψής τους είναι η έντονη προωθητική δραστηριότητα, που μείωσε την απόσταση που τα χώριζε από τα αντίστοιχα PL της κατηγορίας τους. Πέρα από το ζήτημα της τιμής των προϊόντων και της εξέλιξης της σχέσης των επώνυμων brands με τα PL, αλλά και της έντασης των προωθητικών ενεργειών, που εξακολουθεί να ταλανίζει λιανέμπορους και προμηθευτές, μια σημαντική τάση που χαρακτηρίζει τα ταχυκίνητα προϊόντα, επώνυμα και PL, αφορά στην εντοπιότητά τους. Σύμφωνα με την έρευνα European Shopper Insights της IRI (Οκτώβριος 2018), που αφορούσε σε 7 χώρες (συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας) και τρία ηλικιακά group (18-24, 24-34 και άνω των 34 ετών), διαπιστώθηκε, μεταξύ άλλων, πως η τοπική προέλευση των προϊόντων (ως προς την παραγωγή τους ή την προέλευση των πρώτων υλών) αποτελεί ένα ισχυρό κριτήριο επιλογής. Ειδικότερα, 7 στους 10 ερωτηθέντες (σε σύνολο 3.334 online ερωτηματολογίων), δήλωσαν πως ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τοπικά προϊόντα, ενώ και το κριτήριο της τήρησης αρχών ηθικού εμπορίου λαμβάνεται σοβαρά υπόψιν για την προτίμηση κάποιου προϊόντος έναντι του ανταγωνισμού. Παρά το γεγονός ότι το κριτήριο της εντοπιότητας (geocentric purchasing) κερδίζει όλο και μεγαλύτερα ποσοστά στην Ευρώπη, οι καταναλωτές δεν δείχνουν διατεθειμένοι να πληρώσουν υψηλότερο τίμημα για την αγορά τοπικών προϊόντων ούτε προϊόντων οργανικής καλλιέργειας. Η εμφάνιση των σχετικών τάσεων αγοραστικής συμπεριφοράς διαφοροποιείται ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα στην οποία ανήκουν οι ερωτώμενοι. Η εντοπιότητα ενδιαφέρει περισσότερο τις μεγαλύτερες ηλικίες, αλλά και οι Millennials δείχνουν σχετικό ενδιαφέρον, με ελαφρώς μικρότερα ποσοστά. Οι τελευταίοι δηλώνουν την προτίμησή τους σε διεθνή brands, θεωρώντας τα πιο καινοτόμα. Όπως είναι αναμενόμενο, το κριτήριο της τοπικής προέλευσης είναι πιο ισχυρό στα φρέσκα προϊόντα, ενώ τα τυποποιημένα προϊόντα έχουν τις μεγαλύτερες προοπτικές ενίσχυσης του κριτηρίου της εντοπιότητας. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης και υγιεινής, τα προϊόντα διεθνούς προέλευσης κερδίζουν την προτίμηση των καταναλωτών όλων των ηλικιών.

Παράλληλα, η έρευνα καταγράφει πως κατά 55% οι Millennials χρησιμοποιούν smartphones για να αποκτήσουν πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα που ενδιαφέρονται να αγοράσουν ή για τα καταστήματα που θέλουν να επισκεφθούν. Χρησιμοποιούν το internet για πληροφορίες σχετικά με προϊόντα και καταστήματα και για τις 2 από τις 10 αγορές τους που αφορούν σε συγκεκριμένα προϊόντα (κυρίως προσωπικής φροντίδας και τυποποιημένα).

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ

  • Γεωγραφική κάλυψη: Σύνολο ηπειρωτικής Ελλάδος και Κρήτη. Δεν περιλα΅βάνονται νησιά.
  • Τύπος Καταστη΅άτων (σούπερ / υπέρ ΅άρκετ): Ως σούπερ ΅άρκετ ορίζονται τα καταστή΅ατα αυτοεξυπηρέτησης ΅ε έναν κεντρικό χώρο πληρω΅ών (΅ε 2 τουλάχιστον τα΅ειακές ΅ηχανές), που προσφέρουν ΅εγάλη ποικιλία ειδών παντοπωλείου, καθώς και καταναλωτικά είδη ΅εγαλύτερης διάρκειας, τα οποία προορίζονται για βραχυπρόθεσ΅η και ΅εσοπρόθεσ΅η χρήση. Τα υπέρ ΅άρκετ είναι καταστή΅ατα ΅ε αυξη΅ένη επιφάνεια πωλήσεων (πάνω από 2.500 τ΅) και ακό΅α ΅εγαλύτερη ποικιλία προϊόντων. Σύνολο σχεδόν 2.500 καταστη΅άτων. Δεν συμπεριλαμβάνονται εκπτωτικά καταστήματα και καταστήματα self service με μια ταμειακή.
  • Στοιχεία: Εβδο΅αδιαία ΅ηχανογραφη΅ένα στοιχεία πωλήσεων καταστή΅ατος σε επίπεδο barcode. Δεν περιλα΅βάνονται πωλήσεις κωδικών «επί ζυγίω». Δεν περιλα΅βάνεται η Lidl Hellas.

σελφ σερβις (T. 493)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION