σελφ σερβις - Η «συνταγή» της ΕΥΣ για το franchise

Πέμπτη, 17 Ιανουαρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Η «συνταγή» της ΕΥΣ για το franchise

3 Ιανουαρίου 2019 | 09:57 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Franchising

Τη δική της διαφορετική «συνταγή» για την ανάπτυξη του δικτύου franchise προτίθεται να εφαρμόσει η ΕΥΣ, μόλις ολοκληρώσει τις προσαρμογές των καταστημάτων που προέρχονται από τη Μαρινόπουλος, στα πρότυπα λειτουργίας της, δηλαδή περίπου από τα μέσα του 2019. Σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση της ΕΥΣ αποφάσισε να επεκταθεί μέσω του franchise με «μαγιά» κάποια από τα καταστήματα του συστήματος δικαιόχρησης, που «κληρονόμησε» από τη Μαρινόπουλος.

Όπως είναι γνωστό, σε πολλές περιπτώσεις καταστημάτων του συστήματος δεν προέβη σε ανανέωση των σχετικών συμβάσεων. Όσα, όμως, είχαν προνομιακές θέσεις στο εμπόριο και κυρίως όσα εδρεύουν στη νησιωτική Ελλάδα, αποφάσισε να τα διατηρήσει στο δυναμικό της.

Ο κύριος προβληματισμός της εταιρείας αναφορικά με τα εν λόγω καταστήματα είναι το πώς θα αναδιοργανωθούν, ακολουθώντας πιστά το μοντέλο ανάπτυξης των σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης. Αν και έγιναν αρκετές προσαρμογές σε αυτά, η ΕΥΣ θεωρεί πως υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης, σε ζητήματα σχετικά με την εικόνα των καταστημάτων, τις συναλλακτικές σχέσεις και την εξυπηρέτηση του πελάτη. Οι όποιες αποκλείσεις σε αυτά τα πεδία πρέπει να περιοριστούν προς όφελος της επιθυμητής ταυτότητας και ομοιογένειας με τον τρόπο λειτουργίας του εταιρικού δικτύου πωλήσεων.

Προκειμένου να αμβλύνονται οι τυχόν ανακολουθίες, η ΕΥΣ φαίνεται ότι προτίθεται να ενθαρρύνει κάποια από τα παλαιότερα και δοκιμασμένα στελέχη της να αυτονομούνται επαγγελματικά, αναλαμβάνοντας πλέον ως franchisee της την επιχειρηματική ευθύνη της λειτουργίας καταστημάτων του δικτύου συνεργατών. Με άλλα λόγια, επενδύει στην εμπιστοσύνη, στην πλούσια πείρα και στο βίωμα των ανθρώπων της από την κοινή τους επιχειρηματική κουλτούρα. Πηγές, με τις οποίες συνομίλησε το σελφ σέρβις, αναφέρουν ότι η σύναψη των σχετικών συμφωνιών θα λειτουργήσει για κάθε συνεργάτη της ως επιβράβευση της πολυετούς συνεισφοράς του στην επιτυχία των στόχων της αλυσίδας και προπάντων σαν ευκαιρία εξέλιξής του στην οργανωμένη λιανική από σαφώς καλύτερη θέση.

Υπέρ μάρκετ, πολιτική πιστότητας και «αντι-μάρκετινγκ»
Ένα στοίχημα για την ΕΥΣ είναι και το πώς το δίκτυο των υπέρ μάρκετ –άλλοτε Carrefour– που εντάχθηκαν στο δυναμικό της, θα φτάσουν γρηγορότερα στη φάση της μέγιστης δυνατής απόδοσής τους από άποψη κερδοφορίας. Παράγοντες προσκείμενοι στην εταιρεία λένε ότι ο σχετικός στόχος, δεδομένης και της κατάστασης του καταναλωτικού εισοδήματος, απαιτεί χρόνο βάθους περίπου τετραετίας, οπότε τα υπέρ μάρκετ θα φτάσουν τους τζίρους των «καλών εποχών» της Μαρινόπουλος. Υπενθυμίζουν, πάντως, ότι η ΕΥΣ γνωρίζει τα του χειρισμού των μεγάλων εμπορικών μονάδων, έχοντας την εμπειρία των μητρικών υπέρ μάρκετ, που δεν σταμάτησαν να υπερ-αποδίδουν.

Στο μεταξύ, η εταιρεία φαίνεται πως δεν αποκλείει την προοπτική της δημιουργίας κάρτας πιστότητας, γνωρίζοντας ότι έχει πολλά να κερδίσει, εφόσον αξιοποιήσει στρατηγικά τα στοιχεία τους αναφορικά με την αγοραστική συμπεριφορά των πελατών της, ενώ θεωρεί εκ των ων ουκ άνευ τις επενδύσεις στις ηλεκτρονικές πωλήσεις, χωρίς, ωστόσο, να είναι γνωστό το σχετικό της πλάνο ανάπτυξης.

Σε ό,τι αφορά την πάγια θέση της ΕΥΣ να απέχει από τη διανομή φυλλαδίων προσφορών, όπως και από την έντυπη και ηλεκτρονική διαφήμιση, φαίνεται πια πως στηρίζεται σε μια κατασταλαγμένη αντίληψη «αντι-μάρκετινγκ» και επένδυσης στη φήμη «από στόμα σε στόμα», επιβεβαιωμένης αποτελεσματικότητας για την ίδια εμπειρικά επί δεκαετίες. Άλλωστε, η επένδυση στην εκπαίδευση του καταναλωτή στο να επισκέπτεται τα καταστήματά της, θεωρώντας αυτονόητο τον πλούτο των προσφορών της, είναι αποδοτικότερη από την υποχρέωση να πληρώνει κανείς όλο και περισσότερα στη διαφήμιση των προσφορών, σχολίασε η πηγή μας, απηχώντας την αντίληψη της διοίκησης της ΕΥΣ.

σελφ σερβις (T. 489)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION