σελφ σερβις - Κατεψυγμένα προϊόντα: Ανεβάζει θερμοκρασία ο τζίρος της κατάψυξης

Σάββατο, 15 Δεκεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Κατεψυγμένα προϊόντα: Ανεβάζει θερμοκρασία ο τζίρος της κατάψυξης

28 Νοεμβρίου 2018 | 09:33 Γράφει ο Κώστας  Στοφόρος Topics: Προϊόντα

Πέρυσι μεταξύ των βασικών κατηγοριών τροφίμων πραγματική αύξηση της κατανάλωσης διαπιστώθηκε μόνο στα κατεψυγμένα τρόφιμα, δεδομένου ότι προσφέρουν πιο οικονομικές λύσεις στους καταναλωτές από τα φρέσκα προϊόντα, αλλά και πιο πρακτικές στην κουζίνα. Η σχετική τάση, που είναι αισθητή ήδη από το 2015, επιβεβαιώνεται και φέτος, εμπνέοντας αισιοδοξία τις επιχειρήσεις του κλάδου, οι οποίες επενδύουν συστηματικά στην καινοτομία και τις προωθήσεις για τη στήριξη των πωλήσεων και των μεριδίων τους, όπως άλλωστε και στην εξαγωγική δραστηριότητα. Φέτος, πάντως, αναμένεται μια άνοδος στις τιμές των κατεψυγμένων λαχανικών, εξαιτίας προβλημάτων στη φετινή ευρωπαϊκή εσοδεία των κηπευτικών.

Σε ανάλογο αφιέρωμα μας στην αγορά κατεψυγμένων προϊόντων το 2017 παραθέταμε την άποψη της εκπροσώπου της εταιρείας Μπάρμπα Στάθης, η οποία διαπίστωνε ότι η μεγαλύτερη επικοινωνιακή πρόκληση των τελευταίων χρόνων είναι η ανατροπή των παγιωμένων αντιλήψεων του κοινού περί διατροφικής ανωτερότητας των φρέσκων έναντι των κατεψυγμένων λαχανικών. Πράγματι με τη συντονισμένη δράση των επιχειρήσεων του κλάδου, αλλά και του ΣΕΒΤ ανατράπηκε γενικότερα η άποψη περί κατωτερότητας της ποιότητας των κατεψυγμένων τροφίμων. Στην επιτυχία της εν λόγω στρατηγικής εκτός της προαγωγής των τεχνολογιών της κατάψυξης και του μάρκετινγκ των κατεψυγμένων τροφίμων έχει συμβάλει ασφαλώς η χρόνια οικονομική ύφεση, αφού κατά κανόνα τα κατεψυγμένα κοστίζουν λιγότερο από τα νωπά τρόφιμα. «Η συνεχής μείωση των εισοδημάτων και η υπέρογκη φορολογία έχουν μειώσει γενικά την κατανάλωση, ακόμη και στα είδη πρώτης ανάγκης. Σκεφτείτε ότι στην Αγγλία ισχύει μηδενικός ΦΠΑ 0% στα τρόφιμα, ενώ στην Κύπρο είναι μόλις 5%. Συνεπώς η κατανάλωση των χαμηλότερων κοινωνικών στρωμάτων στη χώρα μας επηρεάζεται αρκετά από το ΦΠΑ, που κάνει τα τρόφιμα ακριβά», επισημαίνει ο κ. Γεώργιος Τσώνης, υπεύθυνος Ν.Α. Ευρώπης, Regional Development Manager S.E.Europe της Bonduelle, σημειώνοντας ότι παρ’ όλ’ αυτά οι πωλήσεις της κατηγορίας, βάσει των στοιχείων της IRI και της Nielsen, εξελίσσονται ανοδικά, ενώ προέβλεψε ότι θα εξακολουθήσει να συμβαίνει αυτό συνεπεία της ελκυστικότητας των νέων καινοτόμων προϊόντων.

Πράγματι, το 2017 από τις έντεκα βασικές κατηγορίες προϊόντων-ειδών του σούπερ μάρκετ πραγματική αύξηση της κατανάλωσης διαπιστώθηκε μόνο στα κατεψυγμένα τρόφιμα. Η αύξηση των πωλήσεών τους έφτασε το 7,5% σε όγκο και το 4,1% σε αξία σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016. Σημειώνεται ότι η κατηγορία άρχισε να ξεχωρίζει για τη δυναμική της από την εποχή της επιβολής των capital controls. Κάποιοι πίστευαν ότι η κατηγορία πέρυσι άγγιξε την «οροφή» της ανάπτυξής της. Κι όμως, φέτος ενισχύεται περαιτέρω, επιβεβαιώνοντας όσους αναγνώριζαν στα περσινά στοιχεία πωλήσεων τη δυναμική προοπτική της κατηγορίας, σε σχέση με τις άλλες βασικές των τροφίμων. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του κατεψυγμένου κρέατος, το οποίο το 2017 εμφάνισε άνοδο πωλήσεων της τάξης του 60% σε όγκο και του 68% σε αξία –η αύξηση του τζίρου του έφτασε τα 8,3 εκατ. ευρώ! Μετά από μια τόσο εκρηκτική ανάπτυξη αναμενόταν φέτος μια τάση ισορροπίας. Όμως, η «κούρσα» ανόδου συνεχίστηκε με σημαντικά υψηλούς ρυθμούς. Σύμφωνα ειδικότερα με την κ. Βάσω Μωραϊτέλη, Account Executive Client Service της IRI, το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου φέτος η αγορά των κατεψυγμένων συσκευασμένων κρεάτων αναπτύχθηκε με ρυθμό 24,4% σε όγκο και 15,2% σε αξία πωλήσεων. Άνοδο εμφάνισαν οι πωλήσεις και στα κρέατα ιδιωτικής ετικέτας κατά 24,9% σε όγκο και κατά 19,2% σε αξία. Η αύξηση της κατηγορίας αυτό το διάστημα έφτασε τα 2 εκατ. ευρώ.

Αύξηση πωλήσεων σε όλα τα προϊόντα κατάψυξης
Το 2018 είναι μια καλή χρονιά και για τη «ναυαρχίδα» του κλάδου, τα κατεψυγμένα λαχανικά. Η κατηγορία τους στο οκτάμηνο εμφάνισε άνοδο κατά 3,2% σε αξία και 1,6% σε όγκο. Πτώση, ωστόσο, παρατηρήθηκε στις πωλήσεις των κατεψυγμένων λαχανικών ιδιωτικής ετικέτας κατά 7,2% σε αξία και 6,1% σε όγκο. «Ο καταναλωτής λόγω της μακροχρόνιας κρίσης της ελληνικής οικονομίας και της μείωσης των εισοδημάτων, έχει αλλάξει την καταναλωτική του συμπεριφορά, μετακινούμενος από το έτοιμο φαγητό εκτός οικίας στο σπιτικό φαγητό», επισημαίνει ο κ. Τσώνης. Η εν λόγω τάση, σε συνδυασμό με την εμφάνιση νέων γεύσεων και τρόπων προετοιμασίας των γευμάτων, αλλά και της διεύρυνσης του χορτοφαγικού ρεύματος στη ζήτηση, ωθούν σε ανάπτυξη την κατηγορία των έτοιμων γευμάτων. Ηγετική θέση στον κλάδο των κατεψυγμένων λαχανικών με μερίδιο 50,1% σε όγκο και 62,1% σε αξία κατέχει η Μπάρμπα Στάθης, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας.

Σημαντικό στοιχείο που εξηγεί τη θέση της στην αγορά, είναι η καθετοποίηση της παραγωγής της. Πράγματι η εταιρεία κατά την τελευταία εξαετία έχει τριπλασιάσει τις καλλιεργήσιμες εκτάσεις λαχανικών που την τροφοδοτούν, από τις 11 χιλιάδες στρέμματα το 2011 στις 33 χιλιάδες στρέμματα πέρυσι. Στο οκτάμηνο φέτος οι πωλήσεις της κατηγορίας των κατεψυγμένων ημιέτοιμων και των έτοιμων φαγητών εμφάνισαν ανάπτυξη κατά 1,8% σε αξία και 3,6% σε όγκο, αλλά στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κινήθηκαν πτωτικά κατά 10,6% σε αξία και 6,1% σε όγκο. Και στις άλλες κατηγορίες κατεψυγμένων προϊόντων οι τάσεις ανόδου των πωλήσεων είναι φανερές: Η αγορά του κατεψυγμένου ψαριού παρουσίασε ανοδική τάση κατά 10,1% σε αξία και 7,7% σε όγκο, αλλά οι πωλήσεις των κατεψυγμένων ψαριών ιδιωτικής ετικέτας μειώθηκαν σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι κατά 4,8% σε αξία και 4,4% σε όγκο. Αντίστοιχα εξελίχθηκαν τα πράγματα στην αγορά της κατεψυγμένης πατάτας. Στο μεν επώνυμο προϊόν οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 9,4% σε αξία και 10,5% σε όγκο, στο δε ιδιωτικής ετικέτας οπισθοχώρησαν κατά 2,5% σε αξία και 4,9% σε όγκο. Τέλος, η κατηγορία της κατεψυγμένης ζύμης και της πίτσας εμφάνισε άνοδο πωλήσεων σε αξία κατά 5,5% και σε όγκο κατά 5,4%. Αντίθετα οι ζύμες και οι πίτσες ιδιωτικής ετικέτας έχασαν μερίδιο πωλήσεων σε αξία κατά 10,6% και σε όγκο κατά 10,3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.

Σε ανάλογο αφιέρωμα μας στην αγορά κατεψυγμένων προϊόντων το 2017 παραθέταμε την άποψη της εκπροσώπου της εταιρείας Μπάρμπα Στάθης, η οποία διαπίστωνε ότι η μεγαλύτερη επικοινωνιακή πρόκληση των τελευταίων χρόνων είναι η ανατροπή των παγιωμένων αντιλήψεων του κοινού περί διατροφικής ανωτερότητας των φρέσκων έναντι των κατεψυγμένων λαχανικών. Πράγματι με τη συντονισμένη δράση των επιχειρήσεων του κλάδου, αλλά και του ΣΕΒΤ ανατράπηκε γενικότερα η άποψη περί κατωτερότητας της ποιότητας των κατεψυγμένων τροφίμων. Στην επιτυχία της εν λόγω στρατηγικής εκτός της προαγωγής των τεχνολογιών της κατάψυξης και του μάρκετινγκ των κατεψυγμένων τροφίμων έχει συμβάλει ασφαλώς η χρόνια οικονομική ύφεση, αφού κατά κανόνα τα κατεψυγμένα κοστίζουν λιγότερο από τα νωπά τρόφιμα. «Η συνεχής μείωση των εισοδημάτων και η υπέρογκη φορολογία έχουν μειώσει γενικά την κατανάλωση, ακόμη και στα είδη πρώτης ανάγκης. Σκεφτείτε ότι στην Αγγλία ισχύει μηδενικός ΦΠΑ 0% στα τρόφιμα, ενώ στην Κύπρο είναι μόλις 5%. Συνεπώς η κατανάλωση των χαμηλότερων κοινωνικών στρωμάτων στη χώρα μας επηρεάζεται αρκετά από το ΦΠΑ, που κάνει τα τρόφιμα ακριβά», επισημαίνει ο κ. Γεώργιος Τσώνης, υπεύθυνος Ν.Α. Ευρώπης, Regional Development Manager S.E.Europe της Bonduelle, σημειώνοντας ότι παρ’ όλ’ αυτά οι πωλήσεις της κατηγορίας, βάσει των στοιχείων της IRI και της Nielsen, εξελίσσονται ανοδικά, ενώ προέβλεψε ότι θα εξακολουθήσει να συμβαίνει αυτό συνεπεία της ελκυστικότητας των νέων καινοτόμων προϊόντων.

Πράγματι, το 2017 από τις έντεκα βασικές κατηγορίες προϊόντων-ειδών του σούπερ μάρκετ πραγματική αύξηση της κατανάλωσης διαπιστώθηκε μόνο στα κατεψυγμένα τρόφιμα. Η αύξηση των πωλήσεών τους έφτασε το 7,5% σε όγκο και το 4,1% σε αξία σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016. Σημειώνεται ότι η κατηγορία άρχισε να ξεχωρίζει για τη δυναμική της από την εποχή της επιβολής των capital controls. Κάποιοι πίστευαν ότι η κατηγορία πέρυσι άγγιξε την «οροφή» της ανάπτυξής της. Κι όμως, φέτος ενισχύεται περαιτέρω, επιβεβαιώνοντας όσους αναγνώριζαν στα περσινά στοιχεία πωλήσεων τη δυναμική προοπτική της κατηγορίας, σε σχέση με τις άλλες βασικές των τροφίμων. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του κατεψυγμένου κρέατος, το οποίο το 2017 εμφάνισε άνοδο πωλήσεων της τάξης του 60% σε όγκο και του 68% σε αξία –η αύξηση του τζίρου του έφτασε τα 8,3 εκατ. ευρώ! Μετά από μια τόσο εκρηκτική ανάπτυξη αναμενόταν φέτος μια τάση ισορροπίας. Όμως, η «κούρσα» ανόδου συνεχίστηκε με σημαντικά υψηλούς ρυθμούς. Σύμφωνα ειδικότερα με την κ. Βάσω Μωραϊτέλη, Account Executive Client Service της IRI, το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου φέτος η αγορά των κατεψυγμένων συσκευασμένων κρεάτων αναπτύχθηκε με ρυθμό 24,4% σε όγκο και 15,2% σε αξία πωλήσεων. Άνοδο εμφάνισαν οι πωλήσεις και στα κρέατα ιδιωτικής ετικέτας κατά 24,9% σε όγκο και κατά 19,2% σε αξία. Η αύξηση της κατηγορίας αυτό το διάστημα έφτασε τα 2 εκατ. ευρώ.

Αύξηση πωλήσεων σε όλα τα προϊόντα κατάψυξης
Το 2018 είναι μια καλή χρονιά και για τη «ναυαρχίδα» του κλάδου, τα κατεψυγμένα λαχανικά. Η κατηγορία τους στο οκτάμηνο εμφάνισε άνοδο κατά 3,2% σε αξία και 1,6% σε όγκο. Πτώση, ωστόσο, παρατηρήθηκε στις πωλήσεις των κατεψυγμένων λαχανικών ιδιωτικής ετικέτας κατά 7,2% σε αξία και 6,1% σε όγκο. «Ο καταναλωτής λόγω της μακροχρόνιας κρίσης της ελληνικής οικονομίας και της μείωσης των εισοδημάτων, έχει αλλάξει την καταναλωτική του συμπεριφορά, μετακινούμενος από το έτοιμο φαγητό εκτός οικίας στο σπιτικό φαγητό», επισημαίνει ο κ. Τσώνης. Η εν λόγω τάση, σε συνδυασμό με την εμφάνιση νέων γεύσεων και τρόπων προετοιμασίας των γευμάτων, αλλά και της διεύρυνσης του χορτοφαγικού ρεύματος στη ζήτηση, ωθούν σε ανάπτυξη την κατηγορία των έτοιμων γευμάτων. Ηγετική θέση στον κλάδο των κατεψυγμένων λαχανικών με μερίδιο 50,1% σε όγκο και 62,1% σε αξία κατέχει η Μπάρμπα Στάθης, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας.

Σημαντικό στοιχείο που εξηγεί τη θέση της στην αγορά, είναι η καθετοποίηση της παραγωγής της. Πράγματι η εταιρεία κατά την τελευταία εξαετία έχει τριπλασιάσει τις καλλιεργήσιμες εκτάσεις λαχανικών που την τροφοδοτούν, από τις 11 χιλιάδες στρέμματα το 2011 στις 33 χιλιάδες στρέμματα πέρυσι. Στο οκτάμηνο φέτος οι πωλήσεις της κατηγορίας των κατεψυγμένων ημιέτοιμων και των έτοιμων φαγητών εμφάνισαν ανάπτυξη κατά 1,8% σε αξία και 3,6% σε όγκο, αλλά στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κινήθηκαν πτωτικά κατά 10,6% σε αξία και 6,1% σε όγκο. Και στις άλλες κατηγορίες κατεψυγμένων προϊόντων οι τάσεις ανόδου των πωλήσεων είναι φανερές: Η αγορά του κατεψυγμένου ψαριού παρουσίασε ανοδική τάση κατά 10,1% σε αξία και 7,7% σε όγκο, αλλά οι πωλήσεις των κατεψυγμένων ψαριών ιδιωτικής ετικέτας μειώθηκαν σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι κατά 4,8% σε αξία και 4,4% σε όγκο. Αντίστοιχα εξελίχθηκαν τα πράγματα στην αγορά της κατεψυγμένης πατάτας. Στο μεν επώνυμο προϊόν οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 9,4% σε αξία και 10,5% σε όγκο, στο δε ιδιωτικής ετικέτας οπισθοχώρησαν κατά 2,5% σε αξία και 4,9% σε όγκο. Τέλος, η κατηγορία της κατεψυγμένης ζύμης και της πίτσας εμφάνισε άνοδο πωλήσεων σε αξία κατά 5,5% και σε όγκο κατά 5,4%. Αντίθετα οι ζύμες και οι πίτσες ιδιωτικής ετικέτας έχασαν μερίδιο πωλήσεων σε αξία κατά 10,6% και σε όγκο κατά 10,3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.


Καταναλωτικές τάσεις
«Ποιοτικά προϊόντα, εξοικονόμηση κόστους και χρόνου, γευστικές λύσεις για εξειδικευμένες διατροφικές ανάγκες. Αυτές είναι οι τάσεις των καταναλωτών, όπως εκδηλώνονται στις αγορές του λιανεμπορίου και της μαζικής εστίασης σε ό,τι αφορά τα καταψυγμένα τρόφιμα», λέει ο κ. Παναγιώτης Αδαμαντιάδης, Retail Sales Director της alfa Αθανάσιος Δ. Κουκουτάρης ΑΕΒΕ, σχολιάζοντας επιπρόσθετα ότι οι καταναλωτές αυτών των προϊόντων συνήθως έχουν έναν πιο πολυάσχολο τρόπο ζωής, είναι περισσότερο ευαισθητοποιημένοι και ενήμεροι σε θέματα ποιότητας των πρώτων υλών και κόστους. Στο ίδιο πλαίσιο, τονίζει ότι οι αγορές προϊόντων ειδικής διατροφής κερδίζουν συνεχώς έδαφος στην Ελλάδα και διεθνώς.

Πράγματι, οι νέες τάσεις στη βιομηχανική παραγωγή, η οποία φροντίζει να ανταποκρίνεται στο καταναλωτικό ενδιαφέρον, αναφέρονται κυρίως στα έτοιμα γεύματα και τα γεύματα ειδικής διατροφής. Αφορούν επί το πλείστον προϊόντα για χορτοφαγία, χωρίς γλουτένη, με υπερτροφές όπως η κινόα κ.ά. Κι αυτό διότι οι διατροφικές συνήθειες αλλάζουν συνεχώς, ωθώντας το μέσο καταναλωτή στην αναζήτηση νέων προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας, για τα οποία, ωστόσο, δεν απαιτείται ιδιαίτερος χρόνος απασχόλησης στην κουζίνα.

Μια νέα τάση είναι, επίσης, οι παραδοσιακές συνταγές να εμπλουτίζονται με νέα υλικά, όπως το κόκκινο φασόλι στο ρύζι. Τα τμήματα R&D των εταιρειών έχουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των νέων προϊόντων, παρακολουθώντας στενά τις τάσεις της κατανάλωσης.

«Από την πλευρά μας λανσάραμε με μεγάλη επιτυχία δύο κωδικούς έτοιμων γευμάτων, όπως και τα προϊόντα που μαγειρεύονται στον ατμό, έτσι ώστε σε πολύ λίγο χρόνο η νοικοκυρά προσφέρει ένα θρεπτικό, υγιεινό και νόστιμο γεύμα για όλα τα μέλη της οικογένειας», λέει ο κ. Τσώνης. Εκ μέρους της Ευβοϊκής Ζύμης ΑΒΕΕ ο κ. Σωτήρης Βλάχος, εμπορικός διευθυντής της εταιρείας, επισημαίνει τις συνεχείς προωθητικές ενέργειες των προμηθευτών, όπως και τη διαφοροποίηση των συσκευασιών τους, προκειμένου να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της ανταγωνιστικότητάς τους, συμπληρώνοντας: «Σε ό,τι αφορά την επικοινωνία, θεωρώ ότι οι επιχειρήσεις θα αρχίσουν να επενδύουν στα brand τους, όσες βέβαια καταφέρουν να βγουν από αυτή την δύσκολη κατάσταση που βρισκόμαστε σήμερα. Η εταιρεία μας παρακολουθεί τις εξελίξεις και ανταποκρίνεται άμεσα με τις κατάλληλες ενέργειες. Μέσα στα δύσκολα χρόνια της κρίσης καταφέραμε να αυξήσουμε τον τζίρο μας, έχοντας ελαχιστοποιήσει τις επισφάλειές μας. Και το 2018 θα κλείσει για εμάς με μια αρκετά μεγάλη αύξηση τζίρου, η οποία, ωστόσο, οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση των εξαγωγών μας και λιγότερο στην αύξηση του τζίρου μας από την εγχώρια αγορά». Πάντως, επισημαίνει τη στροφή του Έλληνα καταναλωτή τα τελευταία χρόνια στα εγχωρίως παραγόμενα προϊόντα. Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Βλάχος δεν παραλείπει να τονίσει τη σημασία της συμμετοχής της εταιρείας του στην πρωτοβουλία «Ελλα-δικά μας», σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Πρόκειται για μια πρωτοβουλία ελληνικών επιχειρήσεων, που θέλουν να προβάλουν στο ελληνικό κοινό τη σημασία της συμβολής υγιών ελληνικών επιχειρήσεων στην οικονομία μας, οι οποίες παράγουν στην Ελλάδα, πληρώνουν φόρους και απασχολούν ελληνικό εργατικό δυναμικό. Είναι η πραγματική εικόνα της υγιούς ελληνικής επιχειρηματικότητας, που παράγει και αναπτύσσεται στην Ελλάδα της κρίσης. Θα πρέπει ο Έλληνας καταναλωτής να τα γνωρίζει αυτά και να τα λαμβάνει υπόψιν του, όταν κάνει τις αγοραστικές επιλογές του…».

Το δέον για win/win σχέσεις συνεργασίας
Η λύση για μια αρμονική σχέση μεταξύ λιανεμπορίου και βιομηχανίας εντοπίζεται στην καινοτομία και στη αμοιβαία επωφελή συνεργασία κατά τον κ. Βλάχο, ο οποίος τονίζει ότι πρέπει να προτάσσονται οι «έξυπνες» προωθητικές ενέργειες, που ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες της πελατειακής βάσης κάθε επιχείρησης λιανικής κι έτσι να χτίζεται η win/win σχέση μεταξύ των δύο πλευρών.

«Τα δίκτυα των λιανεμπόρων είναι αυτά που μας φέρνουν σε επαφή με τον τελικό αποδέκτη των προϊόντων μας, τον καταναλωτή, άρα ο λιανέμπορος είναι από τους πλέον σημαντικούς συμμάχους μας στην επίτευξη των πωλήσεων. Εμείς επενδύουμε στην ανάπτυξη και το branding των προϊόντων μας, το λιανεμπόριο στην ενίσχυση της φήμης και στο branding των υπηρεσιών που προσφέρει. Από κοινού και ταυτόχρονα δημιουργούμε αξία για τις επιχειρήσεις μας, με αξιόπιστα προϊόντα και κανάλια διανομής», λέει ο κ. Αδαμαντιάδης.

«Αυτή η σχέση με τον χρόνο γίνεται όλο και πιο σημαντική και για τις δύο πλευρές. Οι νέες εξαγορές που έγιναν, καθώς κι όσες πρόκειται να ακολουθήσουν θα συνεχίσουν να ασκούν πιέσεις και στη βιομηχανία και στην οργανωμένη λιανική», εκτιμά ο κ. Τσώνης. Ο μειωμένος τζίρος, σε συνδυασμό με την έντονη διαφημιστική δραστηριότητα, δημιουργεί αρκετές εντάσεις στη σχέση αυτή, ωστόσο, εξηγεί ο κ. Τσώνης, «ως μέλη και του ECR προσπαθούμε να βελτιώνουμε το κλίμα συνεργασίας με το λιανεμπόριο, έτσι ώστε και οι δύο πλευρές να βγαίνουμε κερδισμένες. Πιστεύω ότι η αύξηση των πωλήσεων μπορεί να επιτευχθεί μέσω νέων καναλιών διανομής, όπως είναι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις, αλλά και μια πιο personal approach των προωθητικών πλάνων με τον εκάστοτε λιανέμπορο. Οι σχέσεις μας πρέπει να είναι ειλικρινείς, με συνεργατικό πνεύμα κι όχι με εκβιασμούς. Η κάθε πλευρά πρέπει να ακούει τι έχει να της πει η άλλη. Μόνο έτσι μπορεί να δοθεί ώθηση στις πωλήσεις μας».


Αισιόδοξες προοπτικές
Ο κ. Βλάχος, επισημαίνοντας ότι ο τζίρος της οργανωμένης λιανικής, που από τον περασμένο Απρίλιο κινείται αυξητικά με ρυθμό 2,3%-2,4% σε σχέση με το 2017 και ότι, στο πλαίσιο αυτό, παρουσιάζει σημάδια σταθεροποίησης των ανοδικών τάσεων, δηλώνει ότι «μια τέτοια επίδοση αφενός επιτρέπει σε όλες τις εταιρείες του κλάδου να αισιοδοξούμε για τη θετική ολοκλήρωση της χρονιάς και αφετέρου δείχνει ότι οι δύσκολες εποχές ανήκουν πια στο παρελθόν. Από σχετικές μελέτες προκύπτει ότι η επιστροφή της αγοράς σε τροχιά ανάπτυξης δεν είναι εικονική, καθώς οφείλεται στην αύξηση του όγκου πωλήσεων κι όχι στον εσωτερικό πληθωρισμό του κλάδου».

Οι προοπτικές, λοιπόν, διαγράφονται ακόμη πιο ευοίωνες για τον κλάδο των κατεψυγμένων τροφίμων, όχι μόνο γιατί διαπιστώνεται η σημαντική τάση ανόδου των πωλήσεών του, αλλά και γιατί οι επιχειρήσεις του αναπτύσσουν έντονη κινητικότητα σε ό,τι αφορά την έρευνα για την παραγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων και την εξωστρεφή εξαγωγική δράση. Ωστόσο επισημαίνεται, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα λαχανικά, ότι τα επίπεδα τιμών στην κατηγορία θα ανέβουν το επόμενο διάστημα, λόγω της μειωμένης γεωργικής παραγωγής σε πολλές χώρες της κεντρικής Ευρώπης. Για την ώρα είναι δύσκολο να σταθμιστούν οι επιπτώσεις στην κατανάλωση.

«Είμαστε εδώ γιατί η αγορά έχει ανάγκη από μια εταιρεία με την τεχνογνωσία και την εμπειρία της Bonduelle, που είναι ηγέτης στα τρόφιμα φυτικής προέλευσης», λέει ο κ. Τσώνης, αποκαλύπτοντάς μας ότι η επιχείρησή του είναι σε «αναζήτηση στρατηγικής συνεργασίας με ηγετική εταιρεία του κλάδου». Σίγουρα, όπως τονίζει, οι προοπτικές της κατηγορίας των κατεψυγμένων λαχανικών είναι εξαιρετικές για εκείνες τις εταιρείες, που θέλουν και μπορούν να προσφέρουν προϊόντα καινοτόμα υψηλής διατροφικής αξίας, τα οποία ανταποκρίνονται στις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών.

«Σε μια ήδη σταθεροποιημένη κατάσταση της αγοράς, όπως σήμερα, είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον, παραμένοντας προσηλωμένοι στους στόχους και το όραμα της εταιρείας μας», λέει ο κ. Βλάχος, τονίζοντας ότι η Ευβοϊκή Ζύμη προσαρμόζει τον σχεδιασμό της, έτσι ώστε να υφίσταται τη μικρότερη κατά το δυνατόν επίδραση από εξωγενείς οικονομικούς παράγοντες. «Από τις διεθνείς εκθέσεις, στις οποίες συμμετέχουμε, αλλά και από τις επαφές με συνεργάτες μας στη διεθνή αγορά συμπεραίνουμε ότι υπάρχει καλή προοπτική για τα προϊόντα μας κι αυτό μας δίνει αισιοδοξία να προχωρήσουμε», προσθέτει. Σημειώνουμε ότι η Ευβοϊκή Ζύμη είχε πολύ επιτυχημένη παρουσία στην κορυφαία έκθεση τροφίμων και ποτών της Ευρώπης, τη Sial Paris 2018, που πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο.

Η ελπίδα των εξαγωγών
Στον τομέα των εξαγωγών σημαντικά αποτελέσματα επιτυγχάνει η Μπάρμπα Στάθης, με άνοδο 14% σε σχέση με το 2016. Μεγαλύτερος πελάτης της είναι ο Καναδάς, στον οποίο οι εξαγωγές της αυξήθηκαν κατά 60%, ενώ και νέες αγορές ανοίγονται για την εταιρεία, όπως της Μάλτας, του Κατάρ κ.α., ώστε η αισιοδοξία των στελεχών της είναι εύλογη.

Από την πλευρά του ο κ. Αδαμαντιάδης σημειώνει την ιδιαίτερη ικανοποίηση που δημιουργεί η μεγάλη επιτυχία όλων των λανσαρισμάτων του brand alfa τα τελευταία χρόνια. Ως χαρακτηριστικά παραδείγματα αναφέρει το φύλλο Τόσο Απλά και τις μεγάλες πίτες, τις φτιαγμένες με παραδοσιακές συνταγές, όπως η Κασσιάτα Ζαγορίου και Τσαλακωτή Πηλίου. Στο πλαίσιο αυτό, το μερίδιο αγοράς της alfa, την πενταετία 2014-2018 σχεδόν διπλασιάστηκε, πλησιάζοντας το 20% επί του συνόλου της αγοράς της κατηγορίας της, βάσει των στοιχείων που έθεσε υπόψιν μας η εταιρεία. Όπως, εξάλλου, υπογραμμίζουν τα στελέχη της, η alfa δραστηριοποιείται στη βιομηχανία παραγωγής καταψυγμένων προϊόντων ζύμης πάνω από μισό αιώνα, κατέχοντας ηγετική θέση στην εγχώρια αγορά τροφίμων και διαθέτοντας περισσότερους από 400 κωδικούς προϊόντων στην οργανωμένη λιανική και τη μαζική εστίαση. Η εταιρεία εξάγει τα προϊόντα της σε περισσότερες από 35 χώρες σε όλο τον κόσμο και αναπτύσσεται με ίδια κεφάλαια, εμφανίζοντας σταθερή ανάπτυξη άνω του 7% ετησίως.

Νέα λανσαρίσματα
Από την Alfa: Το «Τόσο Απλά» για επαγγελματίες της πίτας, αλμυρής ή γλυκιάς, έτοιμο για χρήση κατευθείαν από την κατάψυξη. Η βάση της πίτας (26Χ29,5 εκ.) αποτελείται από στρώσεις χωριάτικων φύλλων, που είναι ήδη αλειμμένες αποκλειστικά με φυτικά έλαια. Επίσης, οι πίτσες με ζύμη ψημένη σε ξυλόφουρνο, που χρειάζονται μόλις 6 λεπτά ψήσιμο –κυκλοφορούν σε συσκευασίες των δύο τεμαχίων σε γεύσεις Margherita και Special, με επώνυμα αλλαντικά. Από τη Bonduelle: Επιτυχία σημειώνουν τόσο τα έτοιμα γεύματα, που δίνουν την δυνατότητα στον καταναλωτή να έχει ένα πλήρες, υγιεινό και θρεπτικό γεύμα μέσα σε μόλις 10 λεπτά, όσο και τα προϊόντα ατμού της Bonduelle, που ετοιμάζονται μόλις σε 3 λεπτά, έχοντας διατηρήσει όλα τα θρεπτικά τους συστατικά. Από τη Μπάρμπα Στάθης: Η εταιρεία λάνσαρε τον Ιανουάριο τη Μπατζίνα, πίτα χωρίς φύλλο, που παρουσιάστηκε με ένα πρωτότυπο τηλεοπτικό σποτ, αλλά και καμπάνια στα social media, σε περιοδικά, sites & foodblogs, με ένα χιουμοριστικό ραδιοφωνικό σποτ και με ένα online game. Η Μπατζίνα της Χρυσής Ζύμης για την Καμπάνια Λανσαρίσματος απέσπασε το Χρυσό βραβείο στα σελφ σέρβις Excellence Awards 2018. Επίσης, το ρύζι με λαχανικά Μπάρμπα Στάθης παρουσιάστηκε σε νέες συσκευασίες, ενώ η σειρά εμπλουτίστηκε και με δυο νέα προϊόντα: Το Ρύζι Καστανό με Ρεβίθια και το Ρύζι Κίτρινο με Πιπεριές και Κουρκουμά. Σημειώνεται ότι σε νέα συσκευασία κυκλοφορούν το Ρύζι με Καλαμπόκι, το Ρύζι με Μανιτάρια και το Κίτρινο ρύζι Mexicana.

σελφ σερβις (T. 488)
« 1 2 3 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION