σελφ σερβις - Προϊόντα Οικιακού Καθαρισμού: Ανάκαμψη χωρίς μέλλον

Σάββατο, 15 Δεκεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Προϊόντα Οικιακού Καθαρισμού: Ανάκαμψη χωρίς μέλλον

13 Νοεμβρίου 2018 | 09:30 Γράφει ο Κώστας  Στοφόρος Topics: Προϊόντα

Σε ποσοστό άνω του 50% οι καταναλωτές περιμένουν τη διενέργεια προωθήσεων, για να αγοράσουν το καθαριστικό προϊόν που τους ενδιαφέρει από άποψη αναγκών χρήσης, δίνοντας πλέον μικρή σημασία στη μάρκα. Όχι πως η καινοτομία δεν τους έλκει ή τους αφήνουν αδιάφορους οι digital προκλήσεις, που τους απευθύνουν οι εταιρείες για να τους δελεάσουν, αλλά εφόσον η λιτότητα κάνει κουμάντο στα πορτοφόλια, η μαγεία του μάρκετινγκ ασθενεί. Ασθενή είναι και τα σήματα της ανάκαμψης των πωλήσεων της κατηγορίας φέτος, κυρίως επειδή αποτυπώνουν σε συγκρίσιμη βάση μάλλον την αναβίωση του δικτύου της πάλαι ποτέ Μαρινόπουλος υπό την ΕΥΣ παρά την αναθέρμανση της ζήτησης...

Tα τελευταία χρόνια λόγω της οικονομικής ύφεσης, που πιέζει ολοένα και περισσότερο το διαθέσιμο καταναλωτικό εισόδημα, σημειώθηκαν πολλές αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά εις βάρος κυρίως των κατηγοριών προϊόντων «χαμηλού ενδιαφέροντος» και συχνής επανάληψης, όπως των οικιακών καθαριστικών. Ωστόσο, όπως συμβαίνει και στην περίπτωση των απορρυπαντικών, έτσι και στα καθαριστικά για το σπίτι, το 2018 φαίνεται πως είναι πιθανώς έτος ανάκαμψης, αφού διαπιστώνεται λίγο-πολύ άνοδος πωλήσεων σε όλες σχεδόν τις υποκατηγορίες τους.

Οι κ. Γιάννης Χαλκιάς και Τάσος Λοπατατζίδης, Βrand Managers της Εύρηκα Ελλάς, αναφέρουν χαρακτηριστικά την άνοδο σε αξία των πωλήσεων κατά 6%, που παρουσίασε το οκτάμηνο από την έναρξη του 2018 η υποκατηγορία των χλωροκαθαριστικών. Πράγματι, οι πωλήσεις τους έφτασαν τα 14,7 εκατομμύρια ευρώ, αυξημένες κατά ένα εκατομμύριο ευρώ σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017.

«Φέτος η αγορά εξελίσσεται θετικά τόσο σε όγκο όσο και σε αξία», συμφωνεί η κ. Δανάη Κατσαρά, Μarketing Manager της FHP Ελλάς (Vileda και Wettex), σημειώνοντας, ωστόσο, ότι πρέπει να ληφθεί υπόψιν ότι «ειδικά το πρώτο τετράμηνο της χρονιάς, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2017, έχουμε νέα καταστήματα στην αγορά, οπότε ήταν αναμενόμενο να έχουμε ένα μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης, ο οποίος δεν προβλέπεται ότι θα συνεχιστεί. Η αγορά, πάντως, στις δικές μας κατηγορίες προϊόντων, των Household products, δεν έχει φτάσει στα επίπεδα που ήταν το 2016».

Ένα θέμα που απασχολεί όλες τις επιχειρήσεις του κλάδου, είναι οι έντονες προωθήσεις στο σύνολο της κατηγορίας. Οι κ.κ. Πάνος Τασιούλης και η Σοφία Λέντζιου, Senior Brand Manager ο πρώτος και Junior Brand Manager (Laundry & Home Care) η δεύτερη της Henkel Hellas, σημειώνουν ότι «πρόκειται για μια κατηγορία, που πλέον χαρακτηρίζεται ως επί τω πλείστον από τα προωθητικά πακέτα και τις μεγάλες εκπτώσεις τιμών. Σπάνια κανείς θα δει στο ράφι προϊόν χωρίς προώθηση, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να αγοράζουν κυρίως με βάση το σχετικό κριτήριο. Αυτό με τη σειρά του επιφέρει σημαντικά προβλήματα στην συνολική αξία της κατηγορίας, αλλά και στο επίπεδο των μαρκών, καθώς το χτίσιμο του brand loyal των καταναλωτών καθίσταται πλέον εξαιρετικά δύσκολο». Όπως επισημαίνουν, σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50% οι καταναλωτές περιμένουν τη διενέργεια προσφοράς, για να αγοράσουν το προϊόν που τους ενδιαφέρει. Το ποσοστό αυτό, μάλιστα, έχει ανοδική τάση τα τελευταία χρόνια. Πολλές φορές φαίνεται ότι προηγείται έρευνα των προσφορών πριν την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ, ενώ σε μεγάλο βαθμό επιλέγεται η κατηγορία από την οποία θα αγοραστούν προϊόντα κι όχι συγκεκριμένες μάρκες, βάσει των προσφορών που βρίσκονται σε εξέλιξη. Με άλλα λόγια, οι καταναλωτές πλέον δεν αγοράζουν την καλύτερη, αποτελεσματικότερη και με το καλύτερο packaging μάρκα, αλλά τη μάρκα που προσφέρεται με εκπτωτική τιμή.

Η εικόνα των πωλήσεων ανά υποκατηγορία
Αναλυτικότερα, τα στοιχεία των πωλήσεων της κατηγορίας το οκτάμηνο από την έναρξη του χρόνου, όπως μας τα παρέθεσε η κ. Βάσω Μωραϊτέλη, Client Service Executive της IRI, έχουν ως εξής: Η υποκατηγορία της χλωρίνης εξελίχθηκε ανοδικά σε αξία κατά 6%, ενώ σε όγκο παρέμεινε σταθερή. Οι χλωρίνες ιδιωτικής ετικέτας αύξησαν το μερίδιό τους σε αξία κατά 2%, αλλά μειώθηκαν σε όγκο κατά 3%. Η υποκατηγορία των καθαριστικών για τα τζάμια κινήθηκε ανοδικά και σε αξία και σε όγκο, αντίστοιχα κατά 10% και 5%, πράγμα που συνέβη και στα προϊόντα ιδιωτικού σήματος με αυξήσεις αντίστοιχα 3% και 4%. Η υποκατηγορία των καθαριστικών τουαλέτας κινήθηκε επίσης ανοδικά κατά 3% σε όγκο και 6% σε αξία, ενώ αντίθετα τα προϊόντα ιδιωτικού σήματος είχαν πτώση 6% σε αξία και 3% σε όγκο. Στα επώνυμα καθαριστικά του παρκέ διαπιστώθηκε πτώση πωλήσεων σε αξία και όγκο κατά 39%, αλλά και στα ιδιωτικά σήματά τους οι πωλήσεις έπεσαν κατά 15% σε αξία και 22% σε όγκο. Αντίθετα στα επώνυμα καθαριστικά πατώματος οι πωλήσεις ανέβηκαν κατά 9% σε αξία και 13% σε όγκο, ενώ μειώθηκαν οι πωλήσεις των ιδιωτικών σημάτων κατά 13% σε αξία και 12% σε όγκο.

Ανοδική ήταν η τάση στα επώνυμα καθαριστικά κουζίνας και μπάνιου κατά 10% σε αξία και 11% σε όγκο και καθοδική στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κατά 9% και 5% αντίστοιχα.

Η υποκατηγορία της σφουγγαρίστρας κινήθηκε ανοδικά σε αξία κατά 3% και πτωτικά σε όγκο κατά 2%, ενώ οριακή άνοδο σε αξία και όγκο είχαν κι οι σφουγγαρίστρες ιδιωτικού σήματος. Στις επώνυμες σκούπες οι πωλήσεις εξελίχθηκαν σταθερά σε αξία και όγκο, αλλά οι σκούπες ιδιωτικού σήματος «σαρώθηκαν» κατά 30% σε αξία και 49% σε όγκο. Τα σκουπόξυλα εμφάνισαν οριακή άνοδο σε αξία και άνοδο 9% σε όγκο, ενώ τα ιδιωτικής φίρμας σκουπόξυλα επίσης «σαρώθηκαν», με πτώση 67% σε αξία και 61% σε όγκο. Τέλος, οι πωλήσεις στους κουβάδες ήταν ανοδικές κατά 9% σε αξία και 7% σε όγκο, αλλά οι κουβάδες ιδιωτικού σήματος έχασαν πάνω από το μισό του μεριδίου τους (53% σε αξία, 57% σε όγκο).

Tα τελευταία χρόνια λόγω της οικονομικής ύφεσης, που πιέζει ολοένα και περισσότερο το διαθέσιμο καταναλωτικό εισόδημα, σημειώθηκαν πολλές αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά εις βάρος κυρίως των κατηγοριών προϊόντων «χαμηλού ενδιαφέροντος» και συχνής επανάληψης, όπως των οικιακών καθαριστικών. Ωστόσο, όπως συμβαίνει και στην περίπτωση των απορρυπαντικών, έτσι και στα καθαριστικά για το σπίτι, το 2018 φαίνεται πως είναι πιθανώς έτος ανάκαμψης, αφού διαπιστώνεται λίγο-πολύ άνοδος πωλήσεων σε όλες σχεδόν τις υποκατηγορίες τους.

Οι κ. Γιάννης Χαλκιάς και Τάσος Λοπατατζίδης, Βrand Managers της Εύρηκα Ελλάς, αναφέρουν χαρακτηριστικά την άνοδο σε αξία των πωλήσεων κατά 6%, που παρουσίασε το οκτάμηνο από την έναρξη του 2018 η υποκατηγορία των χλωροκαθαριστικών. Πράγματι, οι πωλήσεις τους έφτασαν τα 14,7 εκατομμύρια ευρώ, αυξημένες κατά ένα εκατομμύριο ευρώ σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017.

«Φέτος η αγορά εξελίσσεται θετικά τόσο σε όγκο όσο και σε αξία», συμφωνεί η κ. Δανάη Κατσαρά, Μarketing Manager της FHP Ελλάς (Vileda και Wettex), σημειώνοντας, ωστόσο, ότι πρέπει να ληφθεί υπόψιν ότι «ειδικά το πρώτο τετράμηνο της χρονιάς, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2017, έχουμε νέα καταστήματα στην αγορά, οπότε ήταν αναμενόμενο να έχουμε ένα μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης, ο οποίος δεν προβλέπεται ότι θα συνεχιστεί. Η αγορά, πάντως, στις δικές μας κατηγορίες προϊόντων, των Household products, δεν έχει φτάσει στα επίπεδα που ήταν το 2016».

Ένα θέμα που απασχολεί όλες τις επιχειρήσεις του κλάδου, είναι οι έντονες προωθήσεις στο σύνολο της κατηγορίας. Οι κ.κ. Πάνος Τασιούλης και η Σοφία Λέντζιου, Senior Brand Manager ο πρώτος και Junior Brand Manager (Laundry & Home Care) η δεύτερη της Henkel Hellas, σημειώνουν ότι «πρόκειται για μια κατηγορία, που πλέον χαρακτηρίζεται ως επί τω πλείστον από τα προωθητικά πακέτα και τις μεγάλες εκπτώσεις τιμών. Σπάνια κανείς θα δει στο ράφι προϊόν χωρίς προώθηση, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να αγοράζουν κυρίως με βάση το σχετικό κριτήριο. Αυτό με τη σειρά του επιφέρει σημαντικά προβλήματα στην συνολική αξία της κατηγορίας, αλλά και στο επίπεδο των μαρκών, καθώς το χτίσιμο του brand loyal των καταναλωτών καθίσταται πλέον εξαιρετικά δύσκολο». Όπως επισημαίνουν, σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50% οι καταναλωτές περιμένουν τη διενέργεια προσφοράς, για να αγοράσουν το προϊόν που τους ενδιαφέρει. Το ποσοστό αυτό, μάλιστα, έχει ανοδική τάση τα τελευταία χρόνια. Πολλές φορές φαίνεται ότι προηγείται έρευνα των προσφορών πριν την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ, ενώ σε μεγάλο βαθμό επιλέγεται η κατηγορία από την οποία θα αγοραστούν προϊόντα κι όχι συγκεκριμένες μάρκες, βάσει των προσφορών που βρίσκονται σε εξέλιξη. Με άλλα λόγια, οι καταναλωτές πλέον δεν αγοράζουν την καλύτερη, αποτελεσματικότερη και με το καλύτερο packaging μάρκα, αλλά τη μάρκα που προσφέρεται με εκπτωτική τιμή.

Η εικόνα των πωλήσεων ανά υποκατηγορία
Αναλυτικότερα, τα στοιχεία των πωλήσεων της κατηγορίας το οκτάμηνο από την έναρξη του χρόνου, όπως μας τα παρέθεσε η κ. Βάσω Μωραϊτέλη, Client Service Executive της IRI, έχουν ως εξής: Η υποκατηγορία της χλωρίνης εξελίχθηκε ανοδικά σε αξία κατά 6%, ενώ σε όγκο παρέμεινε σταθερή. Οι χλωρίνες ιδιωτικής ετικέτας αύξησαν το μερίδιό τους σε αξία κατά 2%, αλλά μειώθηκαν σε όγκο κατά 3%. Η υποκατηγορία των καθαριστικών για τα τζάμια κινήθηκε ανοδικά και σε αξία και σε όγκο, αντίστοιχα κατά 10% και 5%, πράγμα που συνέβη και στα προϊόντα ιδιωτικού σήματος με αυξήσεις αντίστοιχα 3% και 4%. Η υποκατηγορία των καθαριστικών τουαλέτας κινήθηκε επίσης ανοδικά κατά 3% σε όγκο και 6% σε αξία, ενώ αντίθετα τα προϊόντα ιδιωτικού σήματος είχαν πτώση 6% σε αξία και 3% σε όγκο. Στα επώνυμα καθαριστικά του παρκέ διαπιστώθηκε πτώση πωλήσεων σε αξία και όγκο κατά 39%, αλλά και στα ιδιωτικά σήματά τους οι πωλήσεις έπεσαν κατά 15% σε αξία και 22% σε όγκο. Αντίθετα στα επώνυμα καθαριστικά πατώματος οι πωλήσεις ανέβηκαν κατά 9% σε αξία και 13% σε όγκο, ενώ μειώθηκαν οι πωλήσεις των ιδιωτικών σημάτων κατά 13% σε αξία και 12% σε όγκο.

Ανοδική ήταν η τάση στα επώνυμα καθαριστικά κουζίνας και μπάνιου κατά 10% σε αξία και 11% σε όγκο και καθοδική στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κατά 9% και 5% αντίστοιχα.

Η υποκατηγορία της σφουγγαρίστρας κινήθηκε ανοδικά σε αξία κατά 3% και πτωτικά σε όγκο κατά 2%, ενώ οριακή άνοδο σε αξία και όγκο είχαν κι οι σφουγγαρίστρες ιδιωτικού σήματος. Στις επώνυμες σκούπες οι πωλήσεις εξελίχθηκαν σταθερά σε αξία και όγκο, αλλά οι σκούπες ιδιωτικού σήματος «σαρώθηκαν» κατά 30% σε αξία και 49% σε όγκο. Τα σκουπόξυλα εμφάνισαν οριακή άνοδο σε αξία και άνοδο 9% σε όγκο, ενώ τα ιδιωτικής φίρμας σκουπόξυλα επίσης «σαρώθηκαν», με πτώση 67% σε αξία και 61% σε όγκο. Τέλος, οι πωλήσεις στους κουβάδες ήταν ανοδικές κατά 9% σε αξία και 7% σε όγκο, αλλά οι κουβάδες ιδιωτικού σήματος έχασαν πάνω από το μισό του μεριδίου τους (53% σε αξία, 57% σε όγκο).


Σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις
Ο καταναλωτής, τονίζει η κ. Κατσαρά, έχει σταματήσει να αποθεματοποιεί. Όπως παρατηρεί, «ειδικά στα δικά μας προϊόντα έχει αυξήσει τη διάρκεια χρήσης τους, ενώ σε πολλές περιπτώσεις τα ανακυκλώνει μέσα στο σπίτι, αλλάζοντας τη χρήση τους έως την απόρριψή τους (π.χ. το άχρηστο πια σφουγγαράκι για τα πιάτα γίνεται χρήσιμο στο μπαλκόνι κοκ)».

Επίσης, οι υπεύθυνοι της Henkel επισημαίνουν ότι, ταυτόχρονα με την τάση προς έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, οι καταναλωτές στρέφονται στην αναζήτηση προϊόντων φιλικότερων στο περιβάλλον. Εξάλλου, σημειώνουν, οι καταναλωτές αναζητούν πλέον την ταχύτητα, την αποτελεσματικότητα και την εμπειρία αγορών κατά την επίσκεψή τους στο σούπερ μάρκετ. Στο πλαίσιο αυτό, οι αλυσίδες στρέφονται γενικότερα στην αναβάθμιση των καταστημάτων τους, είτε χωρική-αισθητική για να ζωντανέψουν το ταξίδι αγορών του πελάτη τους είτε από άποψη τεχνολογίας. Ως παράδειγμα αναφέρουν το γρήγορο self- checkout cashier στα ΑΒ Βασιλόπουλος, που τελευταία έχει εφαρμοστεί σε πολλά καταστήματα της αλυσίδας. Τέλος, διαπιστώνουν ότι στα προϊόντα καθαρισμού κυριαρχεί η τάση να λαμβάνεται υπόψιν το ενδιαφέρον των καταναλωτών για το άρωμα, καθώς οι αγορές τους πλέον δεν γίνονται κυρίως με βάση το οπτικό στοιχείο και την αποτελεσματικότητα της χρήσης, όπως συνηθιζόταν παλιότερα, αλλά με την ικανοποίηση της όσφρησής τους. Τώρα πλέον οι αγορές υποκινούνται περισσότερο από το άρωμα, αφού οι καταναλωτές επιλέγουν όμορφες και sophisticated μυρωδιές, που τους κάνουν να νιώθουν ότι βελτιώνουν το indoor living τους.

Το digital περιβάλλον στην υπηρεσία των προωθήσεων
Οι υπεύθυνοι της Henkel, επισημαίνοντας τη διείσδυση των ψηφιακών τεχνολογιών της επικοινωνίας και την εκρηκτική ανάπτυξη των social media, τονίζουν τη σημασία της ανάπτυξης σχέσεων των λιανεμπορικών αλυσίδων με τους πελάτες τους σε αυτό το πεδίο (μέσω Facebook, Instagram κ.λπ.) και της σχετικής προόδου της εμπλοκής τους σε διαγωνισμούς και ενημερωτικά posts, στο πλαίσιο της προσέλκυσης εν δυνάμει καταναλωτών μεταξύ των θετικά ανταποκρινόμενων. «Επειδή η ανάγκη του καταναλωτή για ευκολία και χρηστικότητα δεν αλλάζει, οι νέες προϊοντικές προτάσεις που τον βοηθούν πραγματικά στην καθημερινότητά του βρίσκουν ανταπόκριση», διαπιστώνει η κ. Κατσαρά, προσθέτοντας ότι οι επιτυχέστερες προωθητικές ενέργειες των τελευταίων χρόνων είναι ασφαλώς οι εκπτωτικές, είτε αναφερόμαστε στην άμεση μείωση τιμής είτε στις προσφορές του τύπου «2+1 δώρο» ή «1+1 δώρο».

Μεταφέροντας την εμπειρία της Εύρηκα από τις προωθητικές ενέργειες πέραν των συνηθισμένων (φυλλάδια, instore ενέργειες κ.λπ.), οι δύο συνομιλητές μας-στελέχη της εταιρείας επισήμαναν τη χρήση ηλεκτρονικών κουπονιών, τη διενέργεια ηλεκτρονικών διαγωνισμών, την αξιοποίηση του ζωντανού promotion και τις χορηγικές δραστηριότης της εταιρείας, στο πλαίσιο του προγράμματός της ΕΚΕ, συμφωνώντας, πάντως, ότι οι παραδοσιακά επιτυχέστερες ενέργειες προώθησης είναι οι εκπτωτικές. Όπως εξηγούν, «το feedback που λάβαμε από τις ενέργειες που πραγματοποιήσαμε, είναι ότι έχουν καλύτερο αποτέλεσμα, όταν συνδυάζουν τη μείωση της τιμής με μια γενικότερη προώθηση από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Απτό παράδειγμα ήταν η digital ενέργεια «Dirty Dancing», που εφαρμόσαμε το προηγούμενο διάστημα για το Brand Topine. Περιλάμβανε το engagement του καταναλωτή που συμμετείχε στο συγκεκριμένο διαγωνισμό, δίνοντάς του την ευκαιρία να τυπώσει το ηλεκτρονικό κουπόνι. Μπορούσε να βρει τα προϊόντα μας σε ειδικές προσφορές (Topine Multichlor+Δώρο ενεργό χλώριο Topine 750ml) και παράλληλα να εκμεταλλευτεί το κουπόνι για μείωση τιμής, ενώ συμμετείχε σε διαγωνισμό όπου μπορούσε να κερδίσει προϊόντα Εύρηκα άνω των 70 ευρώ».

Νέα λανσαρίσματα
Η Henkel πρόσφατα λάνσαρε υπό από την ομπρέλα του Bref WC brand στην καινοτόμο σειρά Bref Scent Switch δύο κωδικούς, με αρωματικούς συνδυασμούς Marine aromatic-Citrus και Sweet Peach-Red Apple, για καθαρισμό της τουαλέτας με άρωμα που διαρκεί και πιο έντονη αίσθηση φρεσκάδας.

Η Εύρηκα Ελλάς παρουσίασε τον Σεπτέμβριο στην κατηγορία των καθαριστικών μεγάλων επιφανειών με χλώριο το νέο Topine MultiChlor, ένα πολυκαθαριστικό με ενεργό χλώριο σε αρώματα Lemon/Lime και Άρωμα Λουλουδιών, για την κουζίνα, το μπάνιο και το πάτωμα.

Η Vileda έχει λανσάρει το σύστημα σφουγγαρίσματος EasyWring & Clean Turbo, που περιλαμβάνει σφουγγαρίστρα από 100% μικροΐνες κι έναν κουβά με πεντάλ ποδιού για το στύψιμο, χερούλι κατά μήκος του κουβά για καλύτερη ισορροπία, εγκοπή τοποθέτησης του κονταριού, δείκτη μέγιστης χωρητικότητας νερού, τριγωνική βάση, τηλεσκοπικό κοντάρι προσαρμοζόμενου μήκους και αποσπώμενη σφουγγαρίστρα, που μπορεί πλυθεί στο πλυντήριο.

σελφ σερβις (T. 487)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION