σελφ σερβις - Εντομοκτόνα-Εντομοαπωθητικά: Ανησυχία, χωρίς πεσιμισμό

Πέμπτη, 15 Νοεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Εντομοκτόνα-Εντομοαπωθητικά: Ανησυχία, χωρίς πεσιμισμό

26 Απριλίου 2017 | 09:41 Γράφει ο Κώστας  Στοφόρος Topics: Προϊόντα

Λένε πως η «καλή μέρα από το πρωί φαίνεται», όμως οι κανόνες έχουν πάντα τις εξαιρέσεις τους. Έτσι μια χρονιά που φαινόταν πως ξεκινούσε με τις πλέον ευοίωνες προοπτικές για την κατηγορία των εντομοκτόνων και εντομοαπωθητικών προϊόντων, το 2016, αποδείχθηκε αρκετά δύσκολη γι’ αυτήν. Παρά το θετικό ξεκίνημα του έτους για τις πωλήσεις των προϊόντων της, η μείωση των πωλήσεών τους σε όγκο καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς έφθασε το 9,9% σε σχέση με το 2015, ενώ ανάλογη ήταν η μείωσή τους σε αξία (-9,7%). Οι απώλειες της κατηγορίας άγγιξαν τα 2,8 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, η κατηγορία σε καμία περίπτωση δεν έχει εισέλθει σε πτωτική φάση του κύκλου ζωής της.

Η περίοδος της καλοκαιρίας πέρυσι ξεκίνησε αρκετά νωρίτερα σε σχέση με το 2015, γεγονός που φάνηκε πως θα οδηγούσε σε μεγάλη επιμήκυνση της σεζόν και συνεπώς σε αύξηση της κατανάλωσης των προϊόντων της κατηγορίας. Όμως, ο ζεστός Μάρτιος και Απρίλιος, αλλά και ο Ιούνιος, οπότε σημειώθηκαν υψηλές θερμοκρασίες, ακολουθήθηκαν από ένα μάλλον δροσερό καλοκαίρι με πολλούς ανέμους, εξηγεί ο κ. Ευάγγελος Δανομάρας, Client Service Supervisor της IRI. Είναι γνωστό ότι οι καιρικές συνθήκες συνδέονται άμεσα με τον βαθμό ανάπτυξης και όχλησης των εντόμων, άρα με την κατανάλωση εντομοκτόνων και εντομοαπωθητικών. Έτσι, η κατηγορία παρουσίασε πτωτική τάση και μάλιστα παρά την εμφάνιση του ιού Zika, που τον διαδίδουν στον άνθρωπο τα έντομα, παράγοντα «εξαιτίας του οποίου προσπάθησαν να επωφεληθούν οι περισσότερες μάρκες», επισημαίνει η κ. Μαργαρίτα Δούκλια, Brand Manager της Κώστας Παπαέλληνας (Spira), προσθέτοντας ότι στα αρνητικά αποτελέσματα, επίσης «συνέβαλλαν τόσο η παρατεταμένη οικονομική κρίση όσο και οι σημαντικές αλλαγές, κυρίως στο δίκτυο της οργανωμένης λιανικής».

«Η πτώση προήλθε από όλες τις επιμέρους υποκατηγορίες», διαπιστώνει ο κ. Γιώργος Κατσικαρώνης, Brand Manager της Εύρηκα Ελλάς (Aroxol), προσθέτοντας ότι σε όλες καταγράφηκε η πτώση της συνολικής αγοράς των FMCG. Στο ίδιο πλαίσιο, βάσει των στοιχείων της η κ. Μαρία Νικοπούλου, Senior Brand Manager Seasonals Hellas Consumer Division της Sarantis, εξηγεί ότι:

  • Η αγορά των προϊόντων για την αντιμετώπιση των ιπτάμενων εντόμων ακόμα μια χρονιά πέρυσι κινήθηκε πτωτικά σε αξία και σε τεμάχια. Σε αυτή τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας διατηρούν ένα πολύ χαμηλό μερίδιο, ενώ τα no name brand εμφανίζουν σημαντική πτώση. Όλα τα format προϊόντων κινήθηκαν με διψήφιο ποσοστό πτώσης πλην των liquid, όπου η πτώση ήταν περίπου 3% σε αξία και τεμάχια.
  • Η αγορά των προϊόντων αντιμετώπισης των ερπόντων εντόμων εξελίχθηκε ανοδικά σε τεμάχια, αλλά πτωτικά σε αξία. Τα format των προϊόντων σε σπρέι και αφρό κινήθηκαν ανοδικά σε τεμάχια. Τα PL της εν λόγω αγοράς διατηρούν ένα χαμηλό μερίδιο, ενώ τα no name χάνουν μερίδια. Οι χρήστες των προϊόντων εκδηλώνουν αυξημένη πιστότητα στις μάρκες. Το brand Teza διατηρεί ηγετική θέση στην αγορά της υποκατηγορίας, με αυξητικά μερίδια σε αξία και τεμάχια.
  • Η αγορά των σκοροκτόνων κινήθηκε πτωτικά σε αξία και τεμάχια, ενώ τα σχετικά PL και no name brand προϊόντα εξελίσσονται πτωτικά σε αξία και τεμάχια.

Καταναλωτικές τάσεις
«H οικονομική κρίση επηρεάζει τις επιλογές των καταναλωτών, στρέφοντάς τους στην αναζήτηση προσφορών κατά τη διάρκεια της σεζόν. Έτσι, επιλέγουν τη μάρκα που εμπιστεύονται για την προστασία τους από τα έντομα, σε προσιτή τιμή αγοράς. Γι’ αυτό στα εντομοκτόνα η θέση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας δεν είναι τόσο ισχυρή όσο σε άλλες κατηγορίες», λέει η κ. Σταυρούλα Ρούσσου εκ μέρους της Metro, επισήμανση με την οποία συμφωνεί και η κ. Βιργινία Πεταλά, Customer Marketing της SC Johnson Hellas. «Το 2016 τα μερίδια των PL και no branded προϊόντων ήταν πράγματι πτωτικά. Φαίνεται ότι οι καταναλωτές που τα έχουν δοκιμάσει, δεν έμειναν πλήρως ικανοποιημένοι. Στο μεταξύ, ενισχύθηκαν τα πλάνα προσφορών των branded προϊόντων, οπότε μειώθηκε η τιμολογική τους απόσταση από τα πρώτα, πράγμα που τα έκανε πιο προσιτά», προσθέτει η κ. Νικοπούλου.

Βάσει ερευνών για λογαριασμό του Aroxol, πριν η τιμή ασκήσει τη σημαντική επίδρασή της στην καταναλωτική επιλογή, εξηγεί ο κ. Κατσικαρώνης, εκδηλώνει το ενδιαφέρον του για την αξιοπιστία των προϊόντων όλων των υποκατηγοριών και για την αυξημένη τους αποτελεσματικότητα, τόσο στα κατσαριδοκτόνα όσο και στα και στα εντομοαπωθητικά, αλλά με όρους ασφάλειας για τον άνθρωπο. Προσθέτει δε ότι, στο πλαίσιο αυτό, οι εταιρείες φροντίζουν μέσω των ποικίλων προωθητικών τους ενεργειών να μειώνουν αισθητά τις τιμές ραφιού στα περισσότερα προϊόντα, αλλά και οι καταναλωτές παρά την πίεση που υφίστανται λόγω της κρίσης δίνουν την ευκαιρία σε νέα προϊόντα να αναδεικνύονται, εφόσον πρόκειται για καινοτόμα και ποιοτικά που προσφέρουν value for money. Μάλιστα, φαίνεται ότι στρέφονται κυρίως στη χρήση υγρών εντομοαπωθητικών και ταμπλετών, «με την αγορά κατά μέσο όρο μιας-δύο συσκευών ετησίως και την τροφοδότησή τους με τα σχετικά ανταλλακτικά στη διάρκεια της θερινής περιόδου», σημειώνει η κ. Δούκλια, συμπληρώνοντας ότι η μειωμένη αγοραστική δυνατότητά τους ωθεί στην επιλογή επώνυμων μεν, αλλά οικονομικά προσιτών λύσεων, κυρίως όταν εξελίσσονται προγράμματα προωθήσεων.

Η περίοδος της καλοκαιρίας πέρυσι ξεκίνησε αρκετά νωρίτερα σε σχέση με το 2015, γεγονός που φάνηκε πως θα οδηγούσε σε μεγάλη επιμήκυνση της σεζόν και συνεπώς σε αύξηση της κατανάλωσης των προϊόντων της κατηγορίας. Όμως, ο ζεστός Μάρτιος και Απρίλιος, αλλά και ο Ιούνιος, οπότε σημειώθηκαν υψηλές θερμοκρασίες, ακολουθήθηκαν από ένα μάλλον δροσερό καλοκαίρι με πολλούς ανέμους, εξηγεί ο κ. Ευάγγελος Δανομάρας, Client Service Supervisor της IRI. Είναι γνωστό ότι οι καιρικές συνθήκες συνδέονται άμεσα με τον βαθμό ανάπτυξης και όχλησης των εντόμων, άρα με την κατανάλωση εντομοκτόνων και εντομοαπωθητικών. Έτσι, η κατηγορία παρουσίασε πτωτική τάση και μάλιστα παρά την εμφάνιση του ιού Zika, που τον διαδίδουν στον άνθρωπο τα έντομα, παράγοντα «εξαιτίας του οποίου προσπάθησαν να επωφεληθούν οι περισσότερες μάρκες», επισημαίνει η κ. Μαργαρίτα Δούκλια, Brand Manager της Κώστας Παπαέλληνας (Spira), προσθέτοντας ότι στα αρνητικά αποτελέσματα, επίσης «συνέβαλλαν τόσο η παρατεταμένη οικονομική κρίση όσο και οι σημαντικές αλλαγές, κυρίως στο δίκτυο της οργανωμένης λιανικής».

«Η πτώση προήλθε από όλες τις επιμέρους υποκατηγορίες», διαπιστώνει ο κ. Γιώργος Κατσικαρώνης, Brand Manager της Εύρηκα Ελλάς (Aroxol), προσθέτοντας ότι σε όλες καταγράφηκε η πτώση της συνολικής αγοράς των FMCG. Στο ίδιο πλαίσιο, βάσει των στοιχείων της η κ. Μαρία Νικοπούλου, Senior Brand Manager Seasonals Hellas Consumer Division της Sarantis, εξηγεί ότι:

  • Η αγορά των προϊόντων για την αντιμετώπιση των ιπτάμενων εντόμων ακόμα μια χρονιά πέρυσι κινήθηκε πτωτικά σε αξία και σε τεμάχια. Σε αυτή τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας διατηρούν ένα πολύ χαμηλό μερίδιο, ενώ τα no name brand εμφανίζουν σημαντική πτώση. Όλα τα format προϊόντων κινήθηκαν με διψήφιο ποσοστό πτώσης πλην των liquid, όπου η πτώση ήταν περίπου 3% σε αξία και τεμάχια.
  • Η αγορά των προϊόντων αντιμετώπισης των ερπόντων εντόμων εξελίχθηκε ανοδικά σε τεμάχια, αλλά πτωτικά σε αξία. Τα format των προϊόντων σε σπρέι και αφρό κινήθηκαν ανοδικά σε τεμάχια. Τα PL της εν λόγω αγοράς διατηρούν ένα χαμηλό μερίδιο, ενώ τα no name χάνουν μερίδια. Οι χρήστες των προϊόντων εκδηλώνουν αυξημένη πιστότητα στις μάρκες. Το brand Teza διατηρεί ηγετική θέση στην αγορά της υποκατηγορίας, με αυξητικά μερίδια σε αξία και τεμάχια.
  • Η αγορά των σκοροκτόνων κινήθηκε πτωτικά σε αξία και τεμάχια, ενώ τα σχετικά PL και no name brand προϊόντα εξελίσσονται πτωτικά σε αξία και τεμάχια.

Καταναλωτικές τάσεις
«H οικονομική κρίση επηρεάζει τις επιλογές των καταναλωτών, στρέφοντάς τους στην αναζήτηση προσφορών κατά τη διάρκεια της σεζόν. Έτσι, επιλέγουν τη μάρκα που εμπιστεύονται για την προστασία τους από τα έντομα, σε προσιτή τιμή αγοράς. Γι’ αυτό στα εντομοκτόνα η θέση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας δεν είναι τόσο ισχυρή όσο σε άλλες κατηγορίες», λέει η κ. Σταυρούλα Ρούσσου εκ μέρους της Metro, επισήμανση με την οποία συμφωνεί και η κ. Βιργινία Πεταλά, Customer Marketing της SC Johnson Hellas. «Το 2016 τα μερίδια των PL και no branded προϊόντων ήταν πράγματι πτωτικά. Φαίνεται ότι οι καταναλωτές που τα έχουν δοκιμάσει, δεν έμειναν πλήρως ικανοποιημένοι. Στο μεταξύ, ενισχύθηκαν τα πλάνα προσφορών των branded προϊόντων, οπότε μειώθηκε η τιμολογική τους απόσταση από τα πρώτα, πράγμα που τα έκανε πιο προσιτά», προσθέτει η κ. Νικοπούλου.

Βάσει ερευνών για λογαριασμό του Aroxol, πριν η τιμή ασκήσει τη σημαντική επίδρασή της στην καταναλωτική επιλογή, εξηγεί ο κ. Κατσικαρώνης, εκδηλώνει το ενδιαφέρον του για την αξιοπιστία των προϊόντων όλων των υποκατηγοριών και για την αυξημένη τους αποτελεσματικότητα, τόσο στα κατσαριδοκτόνα όσο και στα και στα εντομοαπωθητικά, αλλά με όρους ασφάλειας για τον άνθρωπο. Προσθέτει δε ότι, στο πλαίσιο αυτό, οι εταιρείες φροντίζουν μέσω των ποικίλων προωθητικών τους ενεργειών να μειώνουν αισθητά τις τιμές ραφιού στα περισσότερα προϊόντα, αλλά και οι καταναλωτές παρά την πίεση που υφίστανται λόγω της κρίσης δίνουν την ευκαιρία σε νέα προϊόντα να αναδεικνύονται, εφόσον πρόκειται για καινοτόμα και ποιοτικά που προσφέρουν value for money. Μάλιστα, φαίνεται ότι στρέφονται κυρίως στη χρήση υγρών εντομοαπωθητικών και ταμπλετών, «με την αγορά κατά μέσο όρο μιας-δύο συσκευών ετησίως και την τροφοδότησή τους με τα σχετικά ανταλλακτικά στη διάρκεια της θερινής περιόδου», σημειώνει η κ. Δούκλια, συμπληρώνοντας ότι η μειωμένη αγοραστική δυνατότητά τους ωθεί στην επιλογή επώνυμων μεν, αλλά οικονομικά προσιτών λύσεων, κυρίως όταν εξελίσσονται προγράμματα προωθήσεων.


Καινοτομία και νομοθεσία
Πάντως, «το λανσάρισμα νέων προϊόντων στην κατηγορία παίρνει περισσότερο χρόνο σε σχέση με άλλες κατηγορίες, στις οποίες δεν απαιτείται η ειδική αδειοδότηση, αν και αυτό δεν εμποδίζει τις εταιρείες να λανσάρουν νέα προϊόντα, όπως η SC Johnson, η οποία τόσο πέρυσι όσο και φέτος εμπλουτίζει το κωδικολόγιό της με το λανσάρισμα νέων προϊόντων», λέει η κ. Πεταλά.

Για να πάρει έγκριση κυκλοφορίας ένα εντομοκτόνο ή εντομοαπωθητικό προϊόν, πρέπει η παραγωγός εταιρεία ή ο αντιπρόσωπός του να καταθέσει πλήρη φάκελο στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΥΑΑΤ) προς έλεγχο, έγκριση ή απόρριψη. Ο χρόνος ολοκλήρωσης της σχετικής διαδικασίας κυμαίνεται μεταξύ έξι και δώδεκα μηνών. «Το νομοθετικό πλαίσιο είναι αυστηρό και συνεχώς μεταβάλλεται, σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές ντιρεκτίβες. Αυτό από την μία πλευρά προστατεύει τους καταναλωτές από προϊόντα που δεν είναι ασφαλή και αποτελεσματικά, αλλά από την άλλη η κυκλοφορία των νέων προϊόντων, ιδιαίτερα των καινοτόμων, είναι χρονοβόρα», σχολιάζει η κ. Νικοπούλου, ενώ ο κ. Κατσικαρώνης επισημαίνει: «Είμαστε σε μία μεταβατική περίοδο εφαρμογής νέων Κανονισμών κι αυτό δεν λειτουργεί θετικά για τα νέα προϊόντα. Παρά τους περιορισμούς, όμως, τα νέα προϊόντα τονώνουν το ενδιαφέρον στη κατηγορία, παίζοντας σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξή της. Η δημιουργία προϊόντων προστιθέμενης αξίας είναι το κλειδί για την διατήρηση αλλά για την ανάπτυξη των μαρκών».

Με σκοπό το αμοιβαίο όφελος
Δεδομένου ότι οι πωλήσεις της κατηγορίας σχετίζονται άμεσα με τις καιρικές συνθήκες, τόσο η βιομηχανία όσο και το λιανεμπόριο οφείλουν να είναι σε ετοιμότητα, ώστε το απόθεμά τους να είναι πάντα επαρκές. Η κ. Δούκλια τονίζει τη σημασία της παρουσίασης εναλλακτικών προτάσεων στους καταναλωτές (ποικιλία σε brands και γκάμα προϊόντων ανά brand), σε συνάρτηση με τις ειδικές επιπλέον θεματικές προβολές στα καταστήματα και τις προωθητικές ενέργειες συγκεκριμένων χρονικών περιόδων.

Η κ. Νικοπούλου σχολιάζει ότι «το ράφι της κατηγορίας χαρακτηρίζεται από τους καταναλωτές «χαοτικό», καθώς τους δυσκολεύει να βρίσκουν άμεσα το προϊόν που αναζητούν, σπαταλώντας έτσι τον χρόνο τους. Ένα ράφι στημένο βάσει ορθολογικού πλανογράμματος, όμως, κάνει πιο εύκολη την επιλογή και αγορά ενός προϊόντος», λέει, επισημαίνοντας και την ανάγκη για σωστό συντονισμό των ενεργειών που εξελίσσονται στα καταστήματα προς όφελος των πωλήσεων.

Ο κ. Κατσικαρώνης τονίζει ότι οι βιομηχανίες επιβάλλεται να κινούνται δημιουργικά για την αύξηση της αποτελεσματικότητας στην αλυσίδα τροφοδοσίας του λιανεμπορίου και ότι οι μάρκες που προτείνουν νέα τεχνολογικά προηγμένα προϊόντα μπορεί να συμβάλλουν ουσιαστικά στη μεγιστοποίηση των πωλήσεων, με αμοιβαία ωφέλεια για το λιανεμπόριο και τη βιομηχανίας. «Είναι σημαντικό οι προμηθευτές σε συνεργασία με τους λιανέμπορους να διαμορφώνουν την κατηγορία με το σωστό προϊόν, στη σωστή τιμή και στο σωστό χρόνο», λέει η κ. Σταυρούλα Ρούσσου, στέλεχος της Metro.

Η αγορά αισιοδοξεί
Συνολικά η κατηγορία των εντομοκτόνων-εντομοαπωθητικών «σε καμία περίπτωση δεν έχει εισέλθει σε πτωτική φάση του κύκλου ζωής της», ξεκαθαρίζει ο κ. Κατσικαρώνης, προλαμβάνοντας πιθανές συγχύσεις αναφορικά με την πτώση πωλήσεων της κατηγορίας το 2016. Τονίζει, μάλιστα, πως παρά την κάμψη όλων των υποκατηγοριών το Aroxol ενίσχυσε τα μερίδιά του και στα εντομοκτόνα και στα εντομοαπωθητικά και στα σκοροκτόνα.

Θετικά αποτιμά το 2016 και η κ. Δούκλια, σημειώνοντας ότι παρά την κάμψη της κατηγορίας «για τα εντομοαπωθητικά Spira η χρονιά έκλεισε θετικά και εντός των στόχων, χάρη κυρίως στη σωστή και έγκαιρη, εκτεταμένη διανομή σε κάθε σημαντικό σημείο πώλησης πανελλαδικά, συμπεριλαμβανομένων των νησιών και άλλων τουριστικών προορισμών».

«Τα τελευταία χρόνια ο καιρός στη χώρα μας γίνεται πιο υγρός και ήπιος, οπότε η χρήση των προϊόντων της κατηγορίας έχει επιμηκυνθεί πέραν των τυπικών εποχικών ορίων», σημειώνει ο κ. Κατσικαρώνης, προσθέτοντας ότι η αυξανόμενη ανησυχία των ανθρώπων για τις ασθένειες που οφείλονται στα έντομα φέρνει τη κατηγορία στο κέντρο του ενδιαφέροντος των καταναλωτών για μακρά χρονική περίοδο, πράγμα που λογικά ωθεί στην αύξηση των πωλήσεών της άμεσα.


Εντομοκτόνα: Όγκος πωλήσεων (σε χιλιάδες τεμάχια)
2015 2016 Ιαν. 2015-29/1/2016 Ιαν. 2016 –29/1/2017 Διαφορά
Εντομοκτόνα συνολικά 8.657 7.823,7 8.660,3 7.805,9 -9,9%
Ιδιωτική ετικέτα 95,7 92,4 95,9 92,1 -3,9%
Πηγή IRI
Εντομοκτόνα: Αξία πωλήσεων (σε χιλιάδες ευρώ)
2015 2016 Ιαν. 2015-29/1/2016 Ιαν. 2016 –29/1/2017 Διαφορά
Εντομοκτόνα συνολικά 28.895,9 26.169,6 28.902,5 26.107,2 -9,7%
Ιδιωτική ετικέτα 200,7 200,7 201,1 199,8 -0,6%
Πηγή IRI


Σημαντική ώθηση στα προιόντα Vapona από τη Henkel
Φέτος ξεκίνησε η διανομή και πώληση από την Henkel Ηellas των προϊόντων Vapona, μετά την εξαγορά της προ διετίας από τη Σαράντης. Όπως τονίζεται εκ μέρους της εταιρείας, «σκοπός μας είναι να διαχειριστούμε και να προάγουμε τη μάρκα ως masterbrand στον τομέα της», ενώ εξηγείται ότι η προώθησή της θα ξεκινήσει φέτος με ενέργειες στο ψηφιακό περιβάλλον, με print καταχωρήσεις και outdoor, καθώς και με προώθηση μέσω δειγματοδιανομών, ώστε να επεκταθεί το leadership στην αντιμετώπιση του σκόρου, αλλά και να ενημερωθεί το κοινό σχετικά με τις βλαβερές επιδράσεις της ναφθαλίνης. Σχετικά τονίζεται, επίσης, ότι «εισερχόμαστε και στην κατηγορία των εντομοκτόνων-εντομοαπωθητικών με καλύτερη διανομή, ισχυρή παρουσία στα καταστήματα και πολλά επιπλέον σημεία τοποθέτησης στα διαφορετικά κανάλια διανομής.

Βελτιστοποιούμε και το κωδικολόγιο, βελτιώνοντας τις διανομές στους δυνατούς κωδικούς και φέρνοντας καινοτομίες στην αντιμετώπιση του σκόρου, με το Mini Moth Sticker (σκοροκτόνο αυτοκόλλητο) και το Food Moth Trap (δραστικό και για τον θηλυκό σκόρο), όπως αντίστοιχα και στην κατηγορία των εντομοκτόνων-εντομοαπωθητικών, με τα Multiinsects spray (για ιπτάμενα και έρποντα έντομα) και το βραχιολάκι για όλες τις ώρες της ημέρας».

Οδηγίες για την αντιμετώπιση της ανθεκτικότητας των εντόμων
Εκ μέρους του Εργαστηρίου Βιολογικού Ελέγχου Γεωργικών Φαρμάκων ο κ. Αθανάσιος Γιατρόπουλος, γεωπόνος-εντομολόγος του Εργαστηρίου Βιολογικού Ελέγχου Γεωργικών Φαρμάκων/ Τμήμα Ελέγχου Γεωργικών Φαρμάκων και Φυτοφαρμακευτικής/ Μπενάκειο Φυτοπαθολογικό Ινστιτούτο, επισημαίνει:

  • Η εντατική και μη ορθολογική χρήση σε ευρεία κλίμακα ορισμένων βιοκτόνων εντομοκτόνων δραστικών ουσιών οδηγεί στην ανάπτυξη ανθεκτικότητας ορισμένων ειδών εντόμων υγειονομικής σημασίας, όπως κατσαρίδων, κουνουπιών και μυγών.
  • Η εμφάνιση της ανθεκτικότητας σχετίζεται με την υπερχρήση δραστικών ουσιών, που έχουν τον ίδιο βιοχημικό τρόπο δράσης στα έντομα.
  • Το πρόβλημα της ανθεκτικότητας δημιουργείται κυρίως από τα εντομοκτόνα κι όχι τα εντομοαπωθητικά προϊόντα. Οφείλεται αφενός στη βιοκτόνο κι όχι στην απωθητική δράση τους και αφετέρου στο ότι οι εφαρμογές των εντομοκτόνων γίνονται σε μεγαλύτερη κλίμακα, ώστε εκτίθεται σε αυτά μεγαλύτερος αριθμός εντόμων απ’ ό,τι στα εντομοαπωθητικά.
  • Η αναποτελεσματικότητα της εφαρμογής ενός βιοκτόνου προϊόντος δεν οφείλεται απαραίτητα στην ανάπτυξη ανθεκτικότητας των εντόμων, αλλά πολλές φορές στη λανθασμένη εφαρμογή του βιοκτόνου (λάθος έντομο-στόχος ή τρόπος ή δόση εφαρμογής). Συνιστάται η χρήση μόνο εγκεκριμένων βιοκτόνων σκευασμάτων και η πιστή τήρηση των οδηγιών εφαρμογής τους.
  • Προτείνεται η εναλλαγή χρήσης εντομοκτόνων δραστικών ουσιών, διαφορετικού τρόπου δράσης, σε συνδυασμό με τη χρήση μη-χημικών μεθόδων αντιμετώπισης των εντόμων, όπως η τοποθέτηση σητών σε πόρτες και παράθυρα κι ο περιορισμός των εστιών ανάπτυξής τους.

Προωθήσεις-νέα προϊόντα
Η κατηγορία κινείται κυρίως με μόνιμα προωθητικά πάνω στις συσκευασίες των προϊόντων, ενώ στο ράφι γίνονται επιπλέον εκπτώσεις, που προβάλλονται από τα φυλλαδίων και τα τηλεοπτικά σποτ κάθε αλυσίδας. «Σημαντικό ρόλο στην προώθηση της κατηγορίας παίζουν τα δεύτερα σημεία πώλησης, μέσω τοποθέτησης stand», σημειώνει η κ. Μ. Νικοπούλου (Sarantis).

Η παρουσία προωθητικών κωδικών (π.χ. banded packs «1+1» ή price off), τόσο στο ράφι όσο και σε δευτερεύοντα σημεία εντός των μεγάλων καταστημάτων (π.χ. σε σημεία προβολών ή μέσω επιδαπέδιων stands), «συνεισφέρει σημαντικά στις πωλήσεις. Παράλληλα, οι in store προωθητικές και εκπτωτικές ενέργειες μέσω των φυλλαδίων των αλυσίδων ωθούν τον καταναλωτή στην επιθυμητή αγορά, υποστηρίζει η κ. Μ. Δούκλια (Κ. Παπαέλληνας).

Διαφοροποιημένη είναι η άποψη της κ. Β. Πεταλά (SC Johnson), σύμφωνα με την οποία, λόγω εποχικότητας οι προωθητικές ενέργειες τύπου «1+1 δώρο» δεν είναι ιδανικές για την ανάπτυξη της κατηγορίας, καθώς «μειώνουν την τάση επαναγοράς και εκ νέου επίσκεψης του καταναλωτή για προϊόντα της κατηγορίας στην περιορισμένη διάρκεια της σεζόν. Επίσης, πολλοί διστάζουν ν’ αγοράζουν εντομοκτόνα για την αντιμετώπιση των εντόμων, είτε γιατί τα θεωρούν επικίνδυνα είτε γιατί δεν αντιλαμβάνονται τη χρήση τους. Μια δυνατή ενέργεια καταναλωτή εντός του καταστήματος, σε συνδυασμό με τη σωστή επικοινωνία των χαρακτηριστικών των προϊόντων, μπορεί να ωθήσει στην ανάπτυξη της κατηγορίας».

«Οι προωθήσεις είναι σημαντικές, γιατί δίνουν την ευκαιρία στα προϊόντα να μπαίνουν σε περισσότερα νοικοκυριά», λέει ο κ. Γ. Κατσικαρώνης (Εύρηκα).

Νέα προϊόντα και λανσαρίσματα

  • Η ΕΥΡΗΚΑ λανσάρει φέτος το κατσαριδοκτόνο Aroxol FastAct, που «εξολοθρεύει άμεσα τις κατσαρίδες, χάρις στην εξελιγμένη oil based σύνθεσή του». Επίσης λανσάρει νέες οικονομικές συσκευασίες πλακιδίων κατά των κουνουπιών «Aroxol mat», με 90 ταμπλέτες ΜΑΤ (45+45 δώρο), αλλά και μικρές συσκευασίες με χαμηλό out of pocket, όπως το μονό εντομοαπωθητικό υγρό. Πρόσφατες καινοτομίες του brand: Τα σκοροκτόνα Aroxol Full Season με διάρκεια δράσης έξι μηνών και εξασφάλιση 50% οικονομίας. Το Aroxol Dual Action διπλής χρήσης, για την καταπολέμηση βαδιστικών και ιπτάμενων εντόμων, το Αroxol spray και το Aroxol αφρός κατά των μυρμηγκιώ, το Aroxol Earth Choice με φυσικό εκχύλισμα πυρεθρινών σε ολοκληρωμένη γκάμα (εντομοκτόνο spray, κατσαριδοκτόνο spray, ταμπλέτες, υγρό, σπείρες εξωτερικού χώρου) και το Αroxol Natural Gel, το πρώτο gel για την προστασία των ρούχων, χάρη στα αιθέρια έλαια λεβάντας.
  • Φέτος η Sarantis λανσάρει νέα προϊόντα κατά των ερπόντων και των ιπτάμενων εντόμων και ειδικότερα:
    1. Τις παγίδες για κατσαρίδες Teza, με φρέσκο δόλωμα σε μορφή gel, που εξολοθρεύει όλα τα είδη κατσαρίδων, ακόμα και τις νύμφες τους (σε συσκευασία τεσσάρων δολωματικών σταθμών).
    2. Teza παγίδες για μυρμήγκια, με φρέσκο δόλωμα σε μορφή gel, για την εξολόθρευση ακόμα και των αποικιών τους. Αποτελεσματικό και για όλα τα είδη μυρμηγκιών (σε συσκευασία δύο δολωματικών σταθμών).
    3. Teza Spray κατά των μυρμηγκιών για ολοκληρωμένη προστασία και άμεση δράση. Στη σειρά Teza προβάλλεται το θέμα της ασφάλειας: «Όταν είναι Teza νιώθεις ασφαλής». Στο νέο site killing-insects.com υπάρχουν πληροφορίες για τη δράση, τη σύνθεση και τον τρόπο χρήσης των νέων προϊόντων.
    4. Pyrox Spiral με φυσικές πυρεθρίνες (ολοκλήρωση της γκάμας Pyrox στην υποκατηγορία φιδάκι). Ενδιαφέρουσα είναι η διαφημιστική προώθησή τους. «Ζήσε Ανέμελα» με Pyrox είναι ο τίτλος της σχετικής καμπάνιας. Στο πλαίσιο μιας σειράς ενεργειών και outdoor δραστηριοτήτων, τα Pyrox θα είναι διαθέσιμα (σε ειδικά branded stands) σε θερινά σινεμά, εξωτερικούς χώρους ψυχαγωγίας κλπ.
    5. Τα προϊόντα Sam loves Betty παρουσιάζονται και μέσα από το καινούργιο site www.samlovesbetty.com και τη Facebook σελίδα τους: Εντομοαπωθητικό Υγρό με έλαιο Γερανιόλης και φυτική Κιτράλη, Εντομοαπωθητικό Γαλάκτωμα με φυτική Κιτριοδιόλη, Εντομοαπωθητικό Κερί με έλαιο Γερανιόλης και φυτική Κιτράλη, Γαλάκτωμα που καταπραΰνει τους ερεθισμούς με φυτικά εκχυλίσματα και Σκοροαπωθητικές Ταμπέλες με έλαιο Γερανιόλης και φυτική Κιτράλη.
  • Το 2016 η SC Johnson, λάνσαρε την αυτόματη συσκευή Raid Liquid, με ρύθμιση του χρόνου λειτουργίας της συσκευής (8 ή 12 ώρες), αλλά και της έντασης (Χαμηλή, Μέτρια, Υψηλή), ανάλογα με την όχληση των κουνουπιών. Επίσης, λάνσαρε προϊόντα με άρωμα: τo κατσαριδοκτόνο αεροζόλ Raid Eucalyptus 400ml, με αιθέρια έλαια και άρωμα ευκαλύπτου, και τις ταμπλέτες Raid Mat με άρωμα λουλουδιών, που προστατεύουν από κουνούπια έως και δέκα ώρες. Φέτος η σειρά προϊόντων με άρωμα επεκτείνεται με τρία νέα προϊόντα, που περιέχουν έλαια με άρωμα ευκάλυπτου –το αντικουνουπικό Raid Υγρό, τα αντικουνουπικά Raid Πλακίδια και το αεροζόλ για ιπτάμενα έντομα Raid Flying Eucalyptus.

σελφ σερβις (T. 471)
« 1 2 3 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION