σελφ σερβις - Σαρακοστιανά Προϊόντα: Νηστεία προσδοκιών…

Πέμπτη, 20 Ιουνίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Σαρακοστιανά Προϊόντα: Νηστεία προσδοκιών…

14 Μαρτίου 2017 | 09:34 Γράφει ο Κώστας  Στοφόρος Topics: Προϊόντα

Μπορεί στην πλειονότητά τους οι Έλληνες να νηστεύουν πλέον για την τιμή.… της Καθαράς Δευτέρας, μπορεί οι προμηθευτές των σχετικών προϊόντων να προσπαθούν εδώ και χρόνια μέσω της επικοινωνίας να καθιερώσουν την κατανάλωσή τους στη διάρκεια όλου του έτους, ενίοτε με επιτυχία, αλλά μετά από επτά χρόνια… μνημονιακής νηστείας, τόσο οι προμηθευτές όσο και το λιανεμπόριο… νηστεύουν από προσδοκίες: Η αγορά το 2017 θα κινηθεί στα ίδια και ελαφρώς σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με την περασμένη χρονιά, λένε…

Οι διευθυντές των σούπερ μάρκετ στις γειτονιές το λένε: ναι μεν ο αριθμός των πελατών που μπαίνει στα καταστήματα δεν άλλαξε, αλλά το καλάθι τους έχει «μικρύνει», ενώ διαφοροποιήθηκε τόσο το είδος των προϊόντων όσο και η κατανομή τους μέσα σε αυτό. Φυσικά, από τον κανόνα δεν εξαιρούνται τα νηστίσιμα προϊόντα…

Όπως σημειώνει η κ. Σοφία Παΐζη, διευθύντρια Μάρκετινγκ της Agrino, οι καταναλωτές σήμερα είναι πιο προσεκτικοί σε ό,τι αφορά τις ποσότητες φαγητού που μαγειρεύουν. Πια δεν το πετούν όσο συνηθιζόταν κάποτε. Πλέον «στα όσπρια βάζουν το μισό πακέτο στην κατσαρόλα…», λέει χαρακτηριστικά. Μάλιστα, η περαιτέρω συμπίεση των εισοδημάτων το 2016 τους έκανε πιο διστακτικούς, αλλάζοντας ακόμα περισσότερο την αγοραστική συμπεριφορά τους, λέει η κ. Χριστίνα Τσαλοπούλου, product development & brand manager της VITA-Μ. Δ. Τσαλόπουλος ΑΕ, επισημαίνοντας ότι οι πωλήσεις σε όγκο της κατηγορίας των κονσερβαρισμένων ψαρικών κινήθηκαν ελαφρώς χαμηλότερα του 2015, πράγμα που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στους ποσοτικούς περιορισμούς στη διάθεση καλαμαριών.

Στις επιπτώσεις που έχει στη ζήτηση η μείωση των εισοδημάτων αναφέρεται και ο κ. Τρύφων Φωτιάδης, γενικός διευθυντής της Άροσις ΑΕ, σημειώνοντας ότι «τα όσπρια, παρότι είναι κατά τεκμήριο φθηνή και υγιεινή τροφή, είχαν σταθεροποιητική ή ελάχιστα αρνητική τάση το 2016, γεγονός που δείχνει το μέγεθος της κρίσης στην Ελλάδα». «Οι έρευνες καταναλωτικής εμπιστοσύνης και συμπεριφοράς των Ελλήνων καταναλωτών δείχνουν ότι όλο και περισσότεροι προσπαθούν να περικόπτουν δαπάνες των νοικοκυριών τους σε σταθερή πλέον βάση, αγοράζοντας μόνο τα απολύτως απαραίτητα», σχολιάζει η κ. Τσαλοπούλου.

Εξάλλου, η κ. Παΐζη επισημαίνει ότι όσο ο κόσμος απομακρύνεται από την παράδοση και τη θρησκεία, τόσο μειώνεται η ένταση και η διάρκεια της νηστείας, ενώ «όσο βαθαίνει η κρίση, τόσο περισσότερο στρέφεται από τα ακριβά σαρακοστιανά, όπως τα θαλασσινά, σε φθηνότερα, όπως τα όσπρια». Από την πλευρά της η κ. Μαριέττα Καλογήρου, group product manager της Κονσερβοποιίας Βορείου Αιγαίου (ΚΟΝΒΑ), παρατηρεί οι καταναλωτές νηστίσιμων είτε την Καθαρή Δευτέρα είτε όλη τη Σαρακοστή αφενός είναι ιδιαίτερα επιλεκτικοί πλέον ως προς τα είδη, τις ποσότητες και τη σχέση τιμής/απόδοσης των προϊόντων που ψωνίζουν και αφετέρου αναζητούν τις προσφορές.

Φυσικά, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ευρεία κατηγορία των νηστίσιμων προϊόντων, αξιοποιούν τις σύγχρονες απόψεις των διατροφολόγων, προκειμένου να πείθουν το κοινό να τα βάζει στο τραπέζι του όλο τον χρόνο και με μεγαλύτερη συχνότητα.

Όσπρια: Οι αριθμοί δεν λένε όλη την αλήθεια
Τα στοιχεία ερευνών δείχνουν πως η αγορά των οσπρίων το 2016 κινήθηκε πτωτικά. Κατά τη Nielsen η πτώση έφθασε το 13% σε όγκο και το 10% σε αξία πωλήσεων. Ωστόσο, η κ. Παϊζη παρατηρεί ότι η εν λόγω πτώση είναι τρόπον τινά πλασματική, καθώς την περίοδο επιβολής των Capital Control (Ιούλιος 2015), οπότε κυριάρχησαν φοβικά σύνδρομα στη ζήτηση, οι πωλήσεις των οσπρίων εκτινάχθηκαν κατά 500% συγκριτικά με το 2014. Συνεπώς, η σύγκριση των πωλήσεων 2016/2015 παραπλανεί. Στην πραγματικότητα, λέει η κ. Παΐζη, «η αγορά των οσπρίων εμφανίζει σταθερότητα από άποψη διείσδυσης στο κοινό και συχνότητας κατανάλωσης τα τελευταία χρόνια».

Η μέση ετήσια κατανάλωση οσπρίων στην Ελλάδα σήμερα ανέρχεται στους 90-100.000 τόνους. Μάλιστα την περίοδο της Σαρακοστής πραγματοποιείται το 20%-25% των ετήσιων πωλήσεών τους. Οι επιχειρήσεις του κλάδου, όπως είναι φυσικό, προσπαθούν να δώσουν και πάλι στα προϊόντα τους πρωτεύουσα θέση όχι μόνο το χειμώνα και τη Σαρακοστή, αλλά όλο το χρόνο.

Τη βασική τάση των καταναλωτών, λέει ο κ. Φωτιάδης, την προσδιορίζει «η προσμονή κι η στόχευσή τους στις προσφορές, όπου κι αν γίνονται. Παρά τα οικονομικά τους προβλήματα οι καταναλωτές, όμως, είναι πιο ενήμεροι και απαιτητικοί σε ό,τι αφορά την ποιότητα των προϊόντων και την αναζητούν επίμονα». Στο πλαίσιο αυτό, είναι, άλλωστε, εμφανής η τάση προς τα όσπρια ΠΟΠ, στα οποία αναγράφεται ο τόπος παραγωγής, ενίοτε δε και ο παραγωγός τους. Οι μεγάλες αλυσίδες πέραν των χαμηλής τιμής οσπρίων ιδιωτικής ετικέτας που διαθέτουν, προσφέρουν πλέον και όσπρια ΠΟΠ. Μάλιστα, γνωστή μεγάλη αλυσίδα που πρόσφερε όσπρια ΠΟΠ με έκπτωση 30% βρέθηκε τάχιστα με άδεια ράφια!

Στα όσπρια η καινοτομία παίζει μικρό ρόλο. Ο κύριος «παίκτης» της κατηγορίας, η Αφοί Καραγεωργίου 3Άλφα, με μερίδιο στην αγορά της κατηγορίας που υπερβαίνει το 60%, αν και προτείνει νέα προϊόντα, όπως οι μαύρες φακές beluga και οι κόκκινες φακές, βασίζει όπως πάντα τις πωλήσεις του σε κλασικά προϊόντα. Ούτε είναι τυχαία η επιλογή της 3Άλφα να διατηρεί, με μικρές διαφοροποιήσεις στο πέρασμα του χρόνου, τα σχέδια των συσκευασιών των οσπρίων της, σε σχέση με τα αρχικά το 1968.

Ο κ. Φωτιάδης, ωστόσο, θεωρεί ότι η καινοτομία είναι εργαλείο αύξησης των πωλήσεων και ότι απευθύνεται σε μια αυξανόμενη ομάδα καταναλωτών, που ζητά ευκολία, ασφάλεια, νοστιμιά και υγιεινή από τα προϊόντα για να τα επιλέξει.

Οι διευθυντές των σούπερ μάρκετ στις γειτονιές το λένε: ναι μεν ο αριθμός των πελατών που μπαίνει στα καταστήματα δεν άλλαξε, αλλά το καλάθι τους έχει «μικρύνει», ενώ διαφοροποιήθηκε τόσο το είδος των προϊόντων όσο και η κατανομή τους μέσα σε αυτό. Φυσικά, από τον κανόνα δεν εξαιρούνται τα νηστίσιμα προϊόντα…

Όπως σημειώνει η κ. Σοφία Παΐζη, διευθύντρια Μάρκετινγκ της Agrino, οι καταναλωτές σήμερα είναι πιο προσεκτικοί σε ό,τι αφορά τις ποσότητες φαγητού που μαγειρεύουν. Πια δεν το πετούν όσο συνηθιζόταν κάποτε. Πλέον «στα όσπρια βάζουν το μισό πακέτο στην κατσαρόλα…», λέει χαρακτηριστικά. Μάλιστα, η περαιτέρω συμπίεση των εισοδημάτων το 2016 τους έκανε πιο διστακτικούς, αλλάζοντας ακόμα περισσότερο την αγοραστική συμπεριφορά τους, λέει η κ. Χριστίνα Τσαλοπούλου, product development & brand manager της VITA-Μ. Δ. Τσαλόπουλος ΑΕ, επισημαίνοντας ότι οι πωλήσεις σε όγκο της κατηγορίας των κονσερβαρισμένων ψαρικών κινήθηκαν ελαφρώς χαμηλότερα του 2015, πράγμα που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στους ποσοτικούς περιορισμούς στη διάθεση καλαμαριών.

Στις επιπτώσεις που έχει στη ζήτηση η μείωση των εισοδημάτων αναφέρεται και ο κ. Τρύφων Φωτιάδης, γενικός διευθυντής της Άροσις ΑΕ, σημειώνοντας ότι «τα όσπρια, παρότι είναι κατά τεκμήριο φθηνή και υγιεινή τροφή, είχαν σταθεροποιητική ή ελάχιστα αρνητική τάση το 2016, γεγονός που δείχνει το μέγεθος της κρίσης στην Ελλάδα». «Οι έρευνες καταναλωτικής εμπιστοσύνης και συμπεριφοράς των Ελλήνων καταναλωτών δείχνουν ότι όλο και περισσότεροι προσπαθούν να περικόπτουν δαπάνες των νοικοκυριών τους σε σταθερή πλέον βάση, αγοράζοντας μόνο τα απολύτως απαραίτητα», σχολιάζει η κ. Τσαλοπούλου.

Εξάλλου, η κ. Παΐζη επισημαίνει ότι όσο ο κόσμος απομακρύνεται από την παράδοση και τη θρησκεία, τόσο μειώνεται η ένταση και η διάρκεια της νηστείας, ενώ «όσο βαθαίνει η κρίση, τόσο περισσότερο στρέφεται από τα ακριβά σαρακοστιανά, όπως τα θαλασσινά, σε φθηνότερα, όπως τα όσπρια». Από την πλευρά της η κ. Μαριέττα Καλογήρου, group product manager της Κονσερβοποιίας Βορείου Αιγαίου (ΚΟΝΒΑ), παρατηρεί οι καταναλωτές νηστίσιμων είτε την Καθαρή Δευτέρα είτε όλη τη Σαρακοστή αφενός είναι ιδιαίτερα επιλεκτικοί πλέον ως προς τα είδη, τις ποσότητες και τη σχέση τιμής/απόδοσης των προϊόντων που ψωνίζουν και αφετέρου αναζητούν τις προσφορές.

Φυσικά, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ευρεία κατηγορία των νηστίσιμων προϊόντων, αξιοποιούν τις σύγχρονες απόψεις των διατροφολόγων, προκειμένου να πείθουν το κοινό να τα βάζει στο τραπέζι του όλο τον χρόνο και με μεγαλύτερη συχνότητα.

Όσπρια: Οι αριθμοί δεν λένε όλη την αλήθεια
Τα στοιχεία ερευνών δείχνουν πως η αγορά των οσπρίων το 2016 κινήθηκε πτωτικά. Κατά τη Nielsen η πτώση έφθασε το 13% σε όγκο και το 10% σε αξία πωλήσεων. Ωστόσο, η κ. Παϊζη παρατηρεί ότι η εν λόγω πτώση είναι τρόπον τινά πλασματική, καθώς την περίοδο επιβολής των Capital Control (Ιούλιος 2015), οπότε κυριάρχησαν φοβικά σύνδρομα στη ζήτηση, οι πωλήσεις των οσπρίων εκτινάχθηκαν κατά 500% συγκριτικά με το 2014. Συνεπώς, η σύγκριση των πωλήσεων 2016/2015 παραπλανεί. Στην πραγματικότητα, λέει η κ. Παΐζη, «η αγορά των οσπρίων εμφανίζει σταθερότητα από άποψη διείσδυσης στο κοινό και συχνότητας κατανάλωσης τα τελευταία χρόνια».

Η μέση ετήσια κατανάλωση οσπρίων στην Ελλάδα σήμερα ανέρχεται στους 90-100.000 τόνους. Μάλιστα την περίοδο της Σαρακοστής πραγματοποιείται το 20%-25% των ετήσιων πωλήσεών τους. Οι επιχειρήσεις του κλάδου, όπως είναι φυσικό, προσπαθούν να δώσουν και πάλι στα προϊόντα τους πρωτεύουσα θέση όχι μόνο το χειμώνα και τη Σαρακοστή, αλλά όλο το χρόνο.

Τη βασική τάση των καταναλωτών, λέει ο κ. Φωτιάδης, την προσδιορίζει «η προσμονή κι η στόχευσή τους στις προσφορές, όπου κι αν γίνονται. Παρά τα οικονομικά τους προβλήματα οι καταναλωτές, όμως, είναι πιο ενήμεροι και απαιτητικοί σε ό,τι αφορά την ποιότητα των προϊόντων και την αναζητούν επίμονα». Στο πλαίσιο αυτό, είναι, άλλωστε, εμφανής η τάση προς τα όσπρια ΠΟΠ, στα οποία αναγράφεται ο τόπος παραγωγής, ενίοτε δε και ο παραγωγός τους. Οι μεγάλες αλυσίδες πέραν των χαμηλής τιμής οσπρίων ιδιωτικής ετικέτας που διαθέτουν, προσφέρουν πλέον και όσπρια ΠΟΠ. Μάλιστα, γνωστή μεγάλη αλυσίδα που πρόσφερε όσπρια ΠΟΠ με έκπτωση 30% βρέθηκε τάχιστα με άδεια ράφια!

Στα όσπρια η καινοτομία παίζει μικρό ρόλο. Ο κύριος «παίκτης» της κατηγορίας, η Αφοί Καραγεωργίου 3Άλφα, με μερίδιο στην αγορά της κατηγορίας που υπερβαίνει το 60%, αν και προτείνει νέα προϊόντα, όπως οι μαύρες φακές beluga και οι κόκκινες φακές, βασίζει όπως πάντα τις πωλήσεις του σε κλασικά προϊόντα. Ούτε είναι τυχαία η επιλογή της 3Άλφα να διατηρεί, με μικρές διαφοροποιήσεις στο πέρασμα του χρόνου, τα σχέδια των συσκευασιών των οσπρίων της, σε σχέση με τα αρχικά το 1968.

Ο κ. Φωτιάδης, ωστόσο, θεωρεί ότι η καινοτομία είναι εργαλείο αύξησης των πωλήσεων και ότι απευθύνεται σε μια αυξανόμενη ομάδα καταναλωτών, που ζητά ευκολία, ασφάλεια, νοστιμιά και υγιεινή από τα προϊόντα για να τα επιλέξει.


Θαλασσινά: Το El Nino έφτασε στα ράφια!
Η αγορά των νηστίσιμων θαλασσινών περιλαμβάνει τα κονσερβοποιημένα μαλάκια και κεφαλόποδα, δηλαδή καλαμάρια, χταπόδια, μοσχοχτάποδα και σουπιές. «Βάσει στοιχείων, ο όγκος των προϊόντων χταποδιού και μοσχοχτάποδου συντηρήθηκε πέρυσι στα ίδια σχεδόν επίπεδα με το 2015. Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία του καλαμαριού ήταν αισθητά πτωτικός –σχεδόν 20%», σημειώνει η κ. Καλογήρου. Όπως εξηγεί, αυτό οφείλεται στην εμφανή έλλειψη πρώτης ύλης (καλαμάρι Καλιφόρνιας –loligo opalescens), που χρησιμοποιείται στην κονσερβοποίηση του σχετικού είδους, δηλαδή του ολόκληρου ακαθάριστου καλαμαριού σε δοχείο των 370γρ., προϊόντος που έχει τη μεγαλύτερη ζήτηση στην κατηγορία.

Πρόκειται για ιδιαίτερα εποχικό προϊόν, αλλά με χαρακτηριστικό την επώνυμη ζήτηση. Η κρίση στην αλίευσή του οφείλεται στο ωκεάνιο ρεύμα El Nino, που διήρκεσε ως τα τέλη του 2016, αυξάνοντας δυσανάλογα το κόστος της πρώτης ύλης, πράγμα που ανακλάται στις τιμές ραφιού φέτος.

«Αν και οι ποσότητες του συγκεκριμένου προϊόντος φαίνεται ότι θα είναι και φέτος περιορισμένες, αισιοδοξούμε ότι με σωστό προγραμματισμό και σε στενή συνεργασία με το λιανεμπόριο θα είμαστε σε θέση να προμηθεύσουμε την αγορά με το προϊόν μας, Altura καλαμάρι σε φυσικό ζωμό», τονίζει η κ. Τσαλοπούλου.

Η ΚΟΝΒΑ ως γνωστόν παράγει τα προϊόντα της σειράς Flokos, μάρκας που κυριαρχεί στην κατηγορία, όπως και κονσερβαρισμένα ψάρια ιδιωτικής ετικέτας. Πλέον προτείνει μια πιο οικονομική εναλλακτική λύση στον καταναλωτή, με το νέο είδος Καλαμάρι Flokos, τεμαχισμένο και καθαρισμένο σε άλμη, σε συσκευασία των 350γρ. Η εμπλουτισμένη γκάμα προϊόντων καλαμαριού περιλαμβάνει πλέον έξι κωδικούς.

Τα χταπόδια και τα μοσχοχτάποδα καταναλώνονται και εκτός περιόδου της νηστείας, καθώς πρόκειται για μεζέ ή συνοδευτικό πολλών κυρίως πιάτων. Στο κοινό τέτοιων προτιμήσεων απευθύνει η Vita Τσαλόπουλος τα θαλασσινά της Safcol, καλαμαράκια και χταποδάκια σε πικάντικη σάλτσα.

Η καινοτομία στην εν λόγω κατηγορία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο, είτε αναφερόμαστε στην προϊοντική-τεχνολογική της διάσταση είτε στην επικοινωνιακή της διάσταση. Σε ό,τι αφορά την τελευταία αξιοσημείωτη είναι η πρωτοβουλία της Καλλιμάνης ΑΕ να παρουσιάσει στο ευρύ καταναλωτικό κοινό «τα πάντα γύρω από το ψάρι» και τα θαλασσινά, μέσω της ιστοσελίδας www.lovefish.gr. Η εταιρεία επεξεργάζεται, συσκευάζει και καταψύχει στη μονάδα της στο Αίγιο περισσότερα από 100 διαφορετικά είδη ψαριών και θαλασσινών 14.000 τόνων ετησίως.

Χαλβάς και ταχίνι: Αντίρροπες τάσεις
Η επιδίωξη της κατανάλωσης σε όλη τη διάρκεια του χρόνου κάποιων παραδοσιακά σαρακοστιανών προϊόντων στην περίπτωση του ταχινιού βρήκε τον στόχο της. «Τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες καταναλωτές βρίσκονται σε αναζήτηση υγιεινότερων επιλογών για γλυκό. Ο χαλβάς και το ταχίνι είναι υγιεινά και θρεπτικά γλυκά. Το ταχίνι, μάλιστα, θωρείται από πολλούς διατροφολόγους ιδανικό για το πρωινό γεύμα. Έτσι, η κατανάλωσή του δεν περιορίζεται πια στην περίοδο της Σαρακοστής», εξηγεί η κ. Τσαλοπούλου. Σημειώνεται ότι η VITA Τσαλόπουλος συνεργάζεται με το εργοστάσιο Μάτης, στην παραγωγή και διάθεση Χαλβά και Ταχίνι Τρικάλων Μάτης.


Ταχίνι
2013 2014 2015 2016 Διαφορά
Όγκος πωλήσεων (σε χιλ. κιλά) 848,9 964,4 1.150,6 1.098 -4,6%
Αξία πωλήσεων (σε χιλ. ευρώ) 7.365,7 8.926,9 11.403,3 11.708,6 2,7%
Πηγή IRI

Χαλβάς
2014 2015 2016 Διαφορά
Όγκος πωλήσεων (σε χιλ. κιλά)
Ιδιωτική ετικέτα 536,9 428,6 304,9 -28,9%
Χαλβάς σύνολο 1.242,6 1.112,1 831,6 -25,2%
Αξία πωλήσεων (σε χιλ. ευρώ)
Ιδιωτική ετικέτα 3.305,8 2.906,2 2.206,6 -24,1%
Χαλβάς σύνολο 10.123 9.390,3 8.185,1 -12,8%
Πηγή IRI

Αν και το 2016 οι πωλήσεις ταχινιού εμφάνισαν μείωση πωλήσεων σε όγκο κατά 4,6%, η ζήτησή του, συγκρινόμενη με τα δεδομένα της διετίας 2013/14, εξακολουθεί να κινείται σε υψηλό επίπεδο. Επιπλέον το προϊόν πέρυσι εμφάνισε άνοδο των πωλήσεών του σε αξία κατά 2,7%, ενώ ο τζίρος του το 2016 ήταν κατά 4,5 εκατ. ευρώ υψηλότερος του 2013. Αντίθετα στην αγορά του χαλβά τα πράγματα είναι μάλλον αποθαρρυντικά. Αν και για ένα μεγάλο διάστημα το προϊόν έδειξε να εντάσσεται σιγά-σιγά στο καθημερινό τραπέζι, παύοντας να θεωρείται αποκλειστικά σαρακοστιανό, η αγορά του υποχωρεί και μάλιστα ταχύρυθμα. Το 2016 οι πωλήσεις του σε όγκο υποχώρησαν κατά 25,2% σε σχέση με το ήδη πτωτικό 2015 και σε αξία κατά 12,8%. Μεγαλύτερη ακόμη ήταν η υποχώρηση πωλήσεων στο χαλβά ιδιωτικής ετικέτας: 28,9% σε όγκο και 24,1% σε αξία. Ο θάνατος του Αλέξανδρου Χαΐτογλου τον περασμένο Ιούνιο, εκ των βασικών συντελεστών της ομώνυμης μεγάλης βορειοελλαδικής επιχείρησης, σημάδεψε τις εξελίξεις στην αγορά της κατηγορίας, δεδομένου ότι η εταιρεία, με σημαντική παρουσία σε αυτήν, έχει πληγεί από την κρίση. Την περίοδο 2005-2015 το συνολικό της αποτέλεσμα προ φόρων ήταν ζημιές 23 εκατ. ευρώ, ίσες προς το -2,9% των πωλήσεων. Όπως αναφέρεται στην Έκθεση Διαχείρισης του ΔΣ της, οι πωλήσεις της το 2015 ανήλθαν στα 79,4 εκατ. ευρώ έναντι 83,8 εκατ. των αντίστοιχων του 2014, παρουσιάζοντας μείωση περίπου κατά 5,2%, ενώ οι ζημιές της μετά φόρων ανήλθαν σε -4,9 εκατ. ευρώ, έναντι -2,5 εκατ. της προηγούμενης χρήσης και οι συνολικές υποχρεώσεις της σε 164,6 εκατ. ευρώ. Η κάμψη των πωλήσεών της συνεχίστηκε το πρώτο εξάμηνο του 2016, ωστόσο η διοίκησή της ανέμενε ανάκαμψη το δεύτερο εξάμηνο, καθώς υπέγραψε νέες συμφωνίες με μεγάλες αλυσίδες, κυρίως πώλησης συσκευασμένων προϊόντων, τόσο από τη συλλογή των υφισταμένων προϊόντων της εταιρείας όσο και προϊόντων με brand name πελατών της.

Έτοιμα γεύματα: Συνεχής η συρρίκνωση
Συνεχής συρρίκνωση της αγοράς των έτοιμων γευμάτων διαπιστώνεται από το 2013 μέχρι σήμερα. Το 2016 η συρρίκνωση ήταν της τάξης του 14,7% σε όγκο και 9,8% σε αξία πωλήσεων σε σχέση με το 2015. Πολλαπλάσια ήταν στα έτοιμα γεύματα ιδιωτικής ετικέτας: 29% σε όγκο και 23,8% σε αξία –το μερίδιο των PL περιορίζεται σημαντικά χρόνο με το χρόνο στην κατηγορία. Τα έτοιμα γεύματα ως κατηγορία είναι καθαρή περίπτωση «θύματος» της οικονομικής κρίσης και των τάσεων ανάπτυξης της οικιακής μαγειρικής, παρά το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις έχουν παρουσιάσει καινοτόμα και ελκυστικά προϊόντα, όπως η σειρά πέντε έτοιμων γευμάτων «Γεύση & Υγεία», που ανέπτυξε σε συνεργασία με γιατρούς-διατροφολόγους του νοσοκομείου Υγεία η Μπάρμπα Στάθης, οι «Γεύσεις της Μαμάς» της Άροσις κ.ά.


Έτοιμα γεύματα: Όγκος πωλήσεων (σε χιλ. κιλά)
2013 2014 2015 2016 Διαφορά
Όγκος πωλήσεων (σε χιλ. κιλά)
Έτοιμα γεύματα σύνολο 1.045,3 980,5 914,7 780,7 -14,7%
Ιδιωτική ετικέτα 496,4 474,5 418,5 297 -29,0%
Αξία πωλήσεων (σε χιλ. ευρώ)
Έτοιμα γεύματα σύνολο 5.357,7 5.371,4 5.324,1 4.805 -9,8%
Ιδιωτική ετικέτα 2.216,6 2.260,1 2.159,8 1.645,4 -23,8%
Πηγή IRI

Προσδοκίες: Ίδια γεύση
«Προβλέπουμε ότι οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να είναι «μετρημένοι» στις αγορές τους, καθώς δεν αναμένονται εξελίξεις που θα οδηγούσαν σε αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματός τους. Κατά συνέπεια, πιστεύουμε ότι η κατηγορία των νηστίσιμων προϊόντων, αλλά και γενικότερα η αγορά το 2017 θα κινηθεί στα ίδια και ελαφρώς σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με την περασμένη χρονιά», λέει η κ. Τσαλοπούλου, εκφράζοντας την πεποίθηση όλων των συνομιλητών μας.


ΝΗΣΤΕΙΑ & ΥΓΕΙΑ
Μια πρόταση υγείας από εσάς για τους πελάτες σας
Της διαιτολόγου-διατροφολόγου Σταματίνας Αντωνίου

Στη διάρκεια της νηστείας η μη κατανάλωση κρέατος, ψαριού, βουτύρου, γαλακτοκομικών, αβγών, γλυκών, αλλαντικών, μειώνει σημαντικά τη διαιτητική χοληστερόλη. Η διατροφή με φρούτα, λαχανικά, όσπρια, λαδερά, εμπλουτισμένη με λιναρόσπορο, κουκουνάρι, ξηρούς καρπούς και έλαια (π.χ. καρυδέλαιο, σογιέλαιο), καθώς και με ορισμένα θαλασσινά, όπως γαρίδες, αστακό και στρείδια, πλούσια σε Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα (αυτά έχουν αντιφλεγμονώδη και αντικαρκινική δράση ιδίως κατά του καρκίνου του παχέος εντέρου, του μαστού και του προστάτη, ενώ βελτιώνουν την πρόληψη των καρδιαγγειακών παθήσεων), έχει αποτέλεσμα την αυξημένη ενεργητικότητα, την πνευματική διαύγεια, τη λάμψη του δέρματος και τη γενικότερη ανανέωση του οργανισμού.

Ωστόσο, η συμμετοχή στις νηστείες έχει επιπτώσεις σε παιδιά που βρίσκονται στην ανάπτυξη, σε άτομα με διατροφικές ελλείψεις (π.χ. σιδήρου, Βιτ. Β12, ασβεστίου) που απαιτείται να ακολουθούν ειδικά διαμορφωμένο πρόγραμμα διατροφής, σε εγκυμονούσες, λόγω αυξημένων αναγκών των εμβρύων για πρωτεΐνες, ασβέστιο και σίδηρο, σε ηλικιωμένους και σε άτομα με προβλήματα υγείας.

Διαιτητικές συμβουλές

  • Δεν ταυτίζουμε τα φαγητά διαίτης με τα νηστίσιμα, καθώς ορισμένα από αυτά (π.χ. χαλβάς, ξηροί καρποί, ελιές) έχουν πολλές θερμίδες.
  • Αποφεύγουμε το «τσιμπολόγημα», προτιμώντας τις καθορισμένες ώρες γευματισμού.
  • Ο αποκλεισμός του κρέατος από τη διατροφή, επιβάλει αντισταθμιστικά την αύξηση της κατανάλωσης οπωροκηπευτικών και προϊόντων ολικής άλεσης.
  • Στα ωμά ή βραστά λαχανικά πολλών ειδών (μεσημεριανού ή/και βραδινού γεύματος) –π.χ. λάχανο (κόκκινο και άσπρο), καρότο, μαρούλι, άνηθο, μαϊντανό, κρεμμύδι φρέσκο ή ξερό, ραπανάκια κ.ά.– η πόση φυσικού χυμού πορτοκαλιού πριν το βασικό γεύμα αυξάνει σημαντικά την απορρόφηση του σιδήρου από τις τροφές, καθώς η βιταμίνη C που περιέχει βοηθά σημαντικά τη σχετική διαδικασία. Σε άτομα με ιστορικό σιδηροπενικής αναιμίας, ίσως, απαιτείται η χορήγηση συμπληρώματος σιδήρου ή/και φολικού οξέος.
  • Οι πρωτεΐνες συμβάλλουν στο αίσθημα του κορεσμού. Η μειωμένη πρόσληψή τους πιθανώς δεν επιτρέπει να χορταίνουμε, με αποτέλεσμα την υπερκατανάλωση… νηστίσιμων. Η αύξηση της ποσότητας των λαχανικών στα γεύματά μας και η πόση μεγαλύτερης ποσότητας νερού είναι μια καλή λύση.
  • Προτιμούμε την κατανάλωση ανάλατων ξηρών καρπών, καθώς το αλάτι απορυθμίζει την αρτηριακή πίεση των υπερτασικών ατόμων, ενώ συνήθως προκαλεί έντονο φούσκωμα.

Τοπικότητα, επικοινωνία και μαγείρεμα
Η προβολή των νηστίσιμων προϊόντων πέραν των εκπτώσεων επί της τιμής και τις προσφορές στηρίζεται στη διαφήμιση της προέλευσής τους και στην εκπαίδευση των καταναλωτών στο μαγείρεμά τους.

Η προέλευση των προϊόντων
Η προτίμηση των καταναλωτών για προϊόντα στα οποία αναγράφεται ο τόπος προέλευσης αποτελεί παγκόσμια τάση, η οποία στην εγχώρια αγορά ενισχύεται, ειδικά τη μακρά περίοδο της κρίσης, από το έντονο καταναλωτικό ενδιαφέρον για τα ελληνικά προϊόντα.

Στο πλαίσιο αυτό, η Agrino δίνει έμφαση όχι απλώς στην ελληνικότητα και τοπικότητα των προϊόντων της, αλλά αξιοποιώντας τις σύγχρονες τεχνολογίες, δίνει στον καταναλωτή ψηφιακή πρόσβαση στον παραγωγό και στο χωράφι που καλλιεργήθηκε το προϊόν, το οποίο επέλεξε (τα σχετικά στοιχεία του αναγράφονται στις συσκευασίες της Agrino). Η Άροσις παρουσιάζει τους παραγωγούς που την προμηθεύουν στην ιστοσελίδα της, ενώ η Καλλιμάνης, μέσω του σήματος «Εγγύηση Φρεσκάδας Kallimanis», παρέχει εγγυήσεις για την Επιλογή Περιοχής Αλιείας και Αλιευτικού, για την Αλιεία και την Άμεση Κατάψυξη, καθώς και για την Επιλογή, Έλεγχο, Διάθεση των καλύτερων της ψαριάς.

Συνταγές μαγειρικής
Η ΚΟΝΒΑ επρόκειτο να τυπώσει και διαθέσει στα καταστήματα εύκολες, νόστιμες και πρωτότυπες συνταγές με τα προϊόντα της. Βασικό επικοινωνιακό της όχημα είναι το διαδίκτυο, μέσω του οποίου προτείνει συνταγές των προϊόντων της, που απλουστεύουν τη μαγειρική εμπειρία της Σαρακοστής, δίνοντάς της νοστιμιά και ποικιλία, και οργανώνει διαδικτυακούς διαγωνισμούς στους οποίους εμπλέκονται οι καταναλωτές, εκπαιδευόμενοι στα προϊόντα της.

Η VITA Τσαλόπουλος, σε συνεργασία με δημοφιλείς ιστοσελίδες μαγειρικής και γνωστούς Έλληνες σεφ και food-bloggers, παρουσιάζει μία μεγάλη συλλογή εναλλακτικών συνταγών για τα όσπρια της Ομοσπονδίας.

Η Άροσις στην επιτυχημένη σειρά της «Γεύσεις της μαμάς» δίνει έμφαση τόσο στην προέλευση των προϊόντων της όσο και στα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο μαγείρεμά τους. Η γυάλινη συσκευασία τους καλεί τον καταναλωτή να δει άμεσα το προϊόν και να το λαχταρίσει.

σελφ σερβις (T. 469)
« 1 2 3 4 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION