σελφ σερβις - Πόπη Σκαγιά, SKAG ΑΒΕΕ: Εμμονή στην αξία της ελληνικότητας

Πέμπτη, 15 Νοεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Πόπη Σκαγιά, SKAG ΑΒΕΕ: Εμμονή στην αξία της ελληνικότητας

6 Σεπτεμβρίου 2016 | 09:33 Γράφει ο Νικόλας   Παπαδημητρίου Topics: Συνέντευξεις-Πρόσωπα

Πόπη Σκαγιά, Διευθύντρια Μάρκετινγκ & Υπεύθυνη Εμπορικού Τμήματος, SKAG ΑΒΕΕ

Στο υπόδειγμα της βιομηχανικής εταιρείας SKAG συνοψίζεται η εμπειρία της ελληνικής βιομηχανίας, που αξιώνει να συμμετέχει αγωνιστικά μέσα στα περιβάλλοντα της εγχώριας ύφεσης και της παγκοσμιοποιημένης αγοράς, διατηρώντας την ευελιξία και ευστοχία του Δαβίδ και την εθνική της ταυτότητα. «Ανέκαθεν η αξιοπιστία μας, η εμπιστοσύνη των πελατών μας, η βαθιά γνώση στο αντικείμενό μας και το υψηλό επίπεδο σέρβις που προσφέρουμε μας εδραιώνουν σταθερά στην αγορά», τονίζει η κ. Πόπη Σκαγιά, διευθύντρια Μάρκετινγκ και υπεύθυνη Εμπορικού Τμήματος της εταιρείας.

Η SKAG-Θ. Κ. Σκαγιάς ΑΒΕΕ συμπληρώνει φέτος 60 χρόνια δραστηριότητας. Την ίδρυσε ο Θεόδωρος Σκαγιάς, πατέρας της συνομιλήτριάς μας, όπως και του Κώστα Σκαγιά, προέδρου σήμερα της εταιρείας, και της αδελφής τους Φανής, υπεύθυνης προμηθειών των πρώτων υλών.

«Μέχρι το 2003 η εταιρεία μας ήταν ο «αφανής γίγαντας», όπως την είχαν αποκαλέσει τότε, καθώς λίγοι υποψιάζονταν το πραγματικό της μέγεθος. Αλλά με κλιμακούμενη διαφήμιση από το 2003, σε πέντε χρόνια μας γνώρισε όλη η αγορά –όχι μόνο από το Super Διεθνές Τετράδιο, που ήταν εξαρχής το βασικό μας προϊόν, αλλά γιατί στο μεταξύ η εταιρεία έγινε ευρύτατα γνωστή και για τα κλασέρ γραφείου που παράγει, αλλά και εξάγει από το 1990», εξηγεί η κ. Πόπη Σκαγιά.

σελφ σέρβις: Φαντάζομαι ότι τη διαφημιστική σας εμφάνιση την επέβαλε τότε η πλημμυρίδα του ασιατικού χαρτοσχολικού είδους. Αλήθεια, ποιο είναι σήμερα το μερίδιό του στην εγχώρια αγορά; Το δικό σας πώς εξελίσσεται; Γενικά πώς εξελίσσεται ο συσχετισμός εγχώριου και εισαγόμενου είδους, επώνυμου και PL τετραδίου και κλασέρ γραφείου;

Πόπη Σκαγιά: Την επέλαση του ασιατικού προϊόντος τη διαγνώσαμε πριν εκδηλωθεί. Στο πλαίσιο της ανάσχεσής της, το 2006 ξεκινήσαμε ειδική καμπάνια ενημέρωσης του κοινού για το κάδμιο, μια ιδιαίτερα τοξική και αποδεδειγμένα καρκινογόνο ουσία, με την οποία παρασκευάζεται για λόγους οικονομίας και μάλιστα σε μεγάλη περιεκτικότητα η πλαστική επένδυση των τετραδίων ασιατικής προέλευσης.

Στηριχθήκαμε σε ντιρεκτίβα της ΕΕ που απαγορεύει τη χρήση του καδμίου, προβάλλοντας, ταυτόχρονα, τις πιστοποιήσεις ασφαλείας για την ανθρώπινη υγεία των πρώτων υλών που εισάγουμε και χρησιμοποιούμε, όπως και τις ανάλογες πιστοποιήσεις των προϊόντων μας από το Γενικό Χημείο του Κράτους. Παρεμπιπτόντως σημειώνω ότι το 1999 η παραγωγική μας μονάδα πιστοποιήθηκε κατά ISO 9001, ενώ το 2013 η εταιρεία πιστοποιήθηκε κατά ISO 14001 και 18001, για την τήρηση περιβαλλοντικών όρων και όρων ασφάλειας εργασίας αντίστοιχα.

Ανέκαθεν η αξιοπιστία μας, η εμπιστοσύνη των πελατών μας, η βαθιά γνώση στο αντικείμενό μας και το υψηλό επίπεδο σέρβις που προσφέρουμε μας εδραιώνουν σταθερά στην αγορά. Έτσι, παρά την επέλαση των ασιατικών προϊόντων, διατηρήσαμε μερίδιο 65% στην κατηγορία του τετραδίου και άνω του 70% στην κατηγορία των κλασέρ γραφείου.

Μάλιστα, επειδή οι τιμές μεταξύ των δικών μας προϊόντων και των εισαγομένων ποικίλης προέλευσης, εκκινώντας από μια διαφορά έως 35% προ δεκαετίας, τείνουν πλέον σε πορεία σύγκλισης με διαφορές που δεν υπερβαίνουν το 10%-15%, δεν αισθανόμαστε απειλούμενοι.

σ. σ.: Πού οφείλεται αυτή η σύγκλιση των τιμών;

Π. Σ.: Οφείλεται σε έναν συνδυασμό παραγόντων, που αλληλεπιδρούν με δύο ασυναγώνιστα πλεονεκτήματά μας. Αφενός, με το ότι είμαστε σε θέση να καλύπτουμε άμεσα τις ανάγκες της ζήτησης, όσο έκτακτες ή μεγάλες κι αν είναι, καθώς έχουμε ικανότητα παραγωγής 70 χιλ. τετραδίων ημερησίως, και αφετέρου με την αμεσότητα παροχής πλήρους σέρβις σε όλο το δίκτυο διανομής.

Τέτοιοι παράγοντες είναι το υψηλό κόστος των διεθνών μεταφορών, οι ανατιμήσεις των πρώτων υλών παγκοσμίως που φυσικά δεν εξαιρούν την ασιατική παραγωγή κλπ. Ένας ουσιαστικός λόγος, επίσης, που εξηγεί το κλείσιμο της ψαλίδας στις τιμές είναι ότι την τελευταία διετία και κυρίως φέτος η ελληνική παραγωγή αντεπιτίθεται ανταγωνιστικά στα εισαγόμενα είδη, προσφέροντας ειδικές τιμές και οικονομικότερες σειρές προϊόντων.

Η SKAG, στο πλαίσιο της πολιτικής διεύρυνσης του μεριδίου της, διαθέτει πλέον μια επώνυμη σειρά value for money ειδών, ενώ παράγει πλέον και PL προϊόντα χάριν της πλήρους αξιοποίησης του παραγωγικού δυναμικού του εργοστασίου μας. Πάντως, το μερίδιο των PL, τα οποία μαζί με τα χαμηλής τιμής είδη κατέχουν περίπου το ένα τρίτο της αγοράς, υποχωρεί υπό την πίεση των προσφορών και των οικονομικότερων λύσεων που προσφέρουν τα brands, όπως συμβαίνει στις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων σήμερα.

Αισιοδοξία για ανάπτυξη τζίρου φέτος
σ. σ.:
Πόσο σας στοίχισε η μακρά περίοδος της οικονομικής κρίσης και ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για φέτος;

Π. Σ.: Από το 2008 μέχρι σήμερα έχουμε μια μέση πτώση τζίρου 28%. Φυσικά η εμπειρία της διαδοχής των πτωτικών τάσεων με τις τάσεις σταθεροποίησης ή και ανόδου από χρόνο σε χρόνο, ξεκινώντας από την αρχή της περιόδου και ανάλογα με την εξέλιξη των πρωτοβουλιών προσαρμογής μας στις συγκυρίες της κρίσης, δεν έχει προηγούμενο.

Η περσινή χρονιά, σημειώνω, ήταν εξαιρετικά δύσκολη –ειδικά για ένα τρίμηνο η αγορά πάγωσε εντελώς. Το 2016, όμως, πιστεύω ότι θα είναι χρονιά ανόδου παρότι οι πωλήσεις μας από μήνα σε μήνα εξελίσσονται σαν καρδιογράφημα λόγω της πολιτικής συγκυρίας, η οποία δρα καταλυτικά στην ψυχολογία όχι μόνο της ζήτησης αλλά και των βιβλιοχαρτοπωλών, στο δίκτυο των οποίων κατά βάση στηρίζεται ο τζίρος μας.

Για παράδειγμα, ενώ οι ανάγκες της αγοράς έδωσαν τον Ιανουάριο μια ώθηση 10% στις πωλήσεις μας, με την κάθοδο των αγροτών στο Σύνταγμα τον Φεβρουάριο πάγωσαν τα πάντα για ένα μήνα... Ωστόσο, η νέα σχολική σεζόν πιστεύω ότι αναγκαστικά θα αναθερμάνει τη φειδωλή τα τελευταία χρόνια κλαδική αγορά. Διότι για να πουλήσει, πρέπει ν’ αγοράσει.

Φέτος, λοιπόν, που έχει και τις επιλογές των value for money προϊοντικών λύσεων που της προσφέρουμε, πιστεύω ότι θα ανταποκριθεί πιο θερμά από προηγούμενα χρόνια. Εντέλει αισιοδοξώ ότι ο τζίρος μας, που είναι περίπου 11 εκατ. ευρώ, συνυπολογίζοντας τις ωφέλειες από τις συνεργασίες μας με άλλες επιχειρήσεις, θα τονωθεί φέτος κατά 10%-15%.

Η SKAG-Θ. Κ. Σκαγιάς ΑΒΕΕ συμπληρώνει φέτος 60 χρόνια δραστηριότητας. Την ίδρυσε ο Θεόδωρος Σκαγιάς, πατέρας της συνομιλήτριάς μας, όπως και του Κώστα Σκαγιά, προέδρου σήμερα της εταιρείας, και της αδελφής τους Φανής, υπεύθυνης προμηθειών των πρώτων υλών.

«Μέχρι το 2003 η εταιρεία μας ήταν ο «αφανής γίγαντας», όπως την είχαν αποκαλέσει τότε, καθώς λίγοι υποψιάζονταν το πραγματικό της μέγεθος. Αλλά με κλιμακούμενη διαφήμιση από το 2003, σε πέντε χρόνια μας γνώρισε όλη η αγορά –όχι μόνο από το Super Διεθνές Τετράδιο, που ήταν εξαρχής το βασικό μας προϊόν, αλλά γιατί στο μεταξύ η εταιρεία έγινε ευρύτατα γνωστή και για τα κλασέρ γραφείου που παράγει, αλλά και εξάγει από το 1990», εξηγεί η κ. Πόπη Σκαγιά.

σελφ σέρβις: Φαντάζομαι ότι τη διαφημιστική σας εμφάνιση την επέβαλε τότε η πλημμυρίδα του ασιατικού χαρτοσχολικού είδους. Αλήθεια, ποιο είναι σήμερα το μερίδιό του στην εγχώρια αγορά; Το δικό σας πώς εξελίσσεται; Γενικά πώς εξελίσσεται ο συσχετισμός εγχώριου και εισαγόμενου είδους, επώνυμου και PL τετραδίου και κλασέρ γραφείου;

Πόπη Σκαγιά: Την επέλαση του ασιατικού προϊόντος τη διαγνώσαμε πριν εκδηλωθεί. Στο πλαίσιο της ανάσχεσής της, το 2006 ξεκινήσαμε ειδική καμπάνια ενημέρωσης του κοινού για το κάδμιο, μια ιδιαίτερα τοξική και αποδεδειγμένα καρκινογόνο ουσία, με την οποία παρασκευάζεται για λόγους οικονομίας και μάλιστα σε μεγάλη περιεκτικότητα η πλαστική επένδυση των τετραδίων ασιατικής προέλευσης.

Στηριχθήκαμε σε ντιρεκτίβα της ΕΕ που απαγορεύει τη χρήση του καδμίου, προβάλλοντας, ταυτόχρονα, τις πιστοποιήσεις ασφαλείας για την ανθρώπινη υγεία των πρώτων υλών που εισάγουμε και χρησιμοποιούμε, όπως και τις ανάλογες πιστοποιήσεις των προϊόντων μας από το Γενικό Χημείο του Κράτους. Παρεμπιπτόντως σημειώνω ότι το 1999 η παραγωγική μας μονάδα πιστοποιήθηκε κατά ISO 9001, ενώ το 2013 η εταιρεία πιστοποιήθηκε κατά ISO 14001 και 18001, για την τήρηση περιβαλλοντικών όρων και όρων ασφάλειας εργασίας αντίστοιχα.

Ανέκαθεν η αξιοπιστία μας, η εμπιστοσύνη των πελατών μας, η βαθιά γνώση στο αντικείμενό μας και το υψηλό επίπεδο σέρβις που προσφέρουμε μας εδραιώνουν σταθερά στην αγορά. Έτσι, παρά την επέλαση των ασιατικών προϊόντων, διατηρήσαμε μερίδιο 65% στην κατηγορία του τετραδίου και άνω του 70% στην κατηγορία των κλασέρ γραφείου.

Μάλιστα, επειδή οι τιμές μεταξύ των δικών μας προϊόντων και των εισαγομένων ποικίλης προέλευσης, εκκινώντας από μια διαφορά έως 35% προ δεκαετίας, τείνουν πλέον σε πορεία σύγκλισης με διαφορές που δεν υπερβαίνουν το 10%-15%, δεν αισθανόμαστε απειλούμενοι.

σ. σ.: Πού οφείλεται αυτή η σύγκλιση των τιμών;

Π. Σ.: Οφείλεται σε έναν συνδυασμό παραγόντων, που αλληλεπιδρούν με δύο ασυναγώνιστα πλεονεκτήματά μας. Αφενός, με το ότι είμαστε σε θέση να καλύπτουμε άμεσα τις ανάγκες της ζήτησης, όσο έκτακτες ή μεγάλες κι αν είναι, καθώς έχουμε ικανότητα παραγωγής 70 χιλ. τετραδίων ημερησίως, και αφετέρου με την αμεσότητα παροχής πλήρους σέρβις σε όλο το δίκτυο διανομής.

Τέτοιοι παράγοντες είναι το υψηλό κόστος των διεθνών μεταφορών, οι ανατιμήσεις των πρώτων υλών παγκοσμίως που φυσικά δεν εξαιρούν την ασιατική παραγωγή κλπ. Ένας ουσιαστικός λόγος, επίσης, που εξηγεί το κλείσιμο της ψαλίδας στις τιμές είναι ότι την τελευταία διετία και κυρίως φέτος η ελληνική παραγωγή αντεπιτίθεται ανταγωνιστικά στα εισαγόμενα είδη, προσφέροντας ειδικές τιμές και οικονομικότερες σειρές προϊόντων.

Η SKAG, στο πλαίσιο της πολιτικής διεύρυνσης του μεριδίου της, διαθέτει πλέον μια επώνυμη σειρά value for money ειδών, ενώ παράγει πλέον και PL προϊόντα χάριν της πλήρους αξιοποίησης του παραγωγικού δυναμικού του εργοστασίου μας. Πάντως, το μερίδιο των PL, τα οποία μαζί με τα χαμηλής τιμής είδη κατέχουν περίπου το ένα τρίτο της αγοράς, υποχωρεί υπό την πίεση των προσφορών και των οικονομικότερων λύσεων που προσφέρουν τα brands, όπως συμβαίνει στις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων σήμερα.

Αισιοδοξία για ανάπτυξη τζίρου φέτος
σ. σ.:
Πόσο σας στοίχισε η μακρά περίοδος της οικονομικής κρίσης και ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για φέτος;

Π. Σ.: Από το 2008 μέχρι σήμερα έχουμε μια μέση πτώση τζίρου 28%. Φυσικά η εμπειρία της διαδοχής των πτωτικών τάσεων με τις τάσεις σταθεροποίησης ή και ανόδου από χρόνο σε χρόνο, ξεκινώντας από την αρχή της περιόδου και ανάλογα με την εξέλιξη των πρωτοβουλιών προσαρμογής μας στις συγκυρίες της κρίσης, δεν έχει προηγούμενο.

Η περσινή χρονιά, σημειώνω, ήταν εξαιρετικά δύσκολη –ειδικά για ένα τρίμηνο η αγορά πάγωσε εντελώς. Το 2016, όμως, πιστεύω ότι θα είναι χρονιά ανόδου παρότι οι πωλήσεις μας από μήνα σε μήνα εξελίσσονται σαν καρδιογράφημα λόγω της πολιτικής συγκυρίας, η οποία δρα καταλυτικά στην ψυχολογία όχι μόνο της ζήτησης αλλά και των βιβλιοχαρτοπωλών, στο δίκτυο των οποίων κατά βάση στηρίζεται ο τζίρος μας.

Για παράδειγμα, ενώ οι ανάγκες της αγοράς έδωσαν τον Ιανουάριο μια ώθηση 10% στις πωλήσεις μας, με την κάθοδο των αγροτών στο Σύνταγμα τον Φεβρουάριο πάγωσαν τα πάντα για ένα μήνα... Ωστόσο, η νέα σχολική σεζόν πιστεύω ότι αναγκαστικά θα αναθερμάνει τη φειδωλή τα τελευταία χρόνια κλαδική αγορά. Διότι για να πουλήσει, πρέπει ν’ αγοράσει.

Φέτος, λοιπόν, που έχει και τις επιλογές των value for money προϊοντικών λύσεων που της προσφέρουμε, πιστεύω ότι θα ανταποκριθεί πιο θερμά από προηγούμενα χρόνια. Εντέλει αισιοδοξώ ότι ο τζίρος μας, που είναι περίπου 11 εκατ. ευρώ, συνυπολογίζοντας τις ωφέλειες από τις συνεργασίες μας με άλλες επιχειρήσεις, θα τονωθεί φέτος κατά 10%-15%.


«Είναι επιβεβλημένο να μεγαλώνουμε»
σ. σ.:
Πέραν των πιέσεων της κρίσης και της παγκοσμιοποίησης, να υποθέσω ότι η επέκταση της πληροφορικής στην εκπαίδευση, την επιχειρηματική ζωή και την καθημερινότητά μας έχει τη συμβολή της στη διαμόρφωση στρατηγικής εναλλακτικών προϊοντικών ή άλλων κατευθύνσεων ανάπτυξης (όπως οι επιχειρηματικές συνέργειες που είπατε) εκ μέρους της εταιρείας σας;

Π. Σ.: Λόγου χάριν, το γεγονός ότι δεν παράγουμε πια 32 εκατομμύρια τετράδια τον χρόνο, όπως συνέβαινε τρεις-τέσσερις δεκαετίες πριν, αλλά μόλις το ένα τρίτο αυτής της ποσότητας, φροντίζοντας, όμως, ήδη από τη δεκαετία του ‘70, με όχημα την καινοτομία του σπιράλ, ν’ ανοίξουμε την αγορά του τετραδίου σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και στην επαγγελματική χρήση, ασφαλώς σχετίζεται με τις μεγάλες τεχνολογικές αλλαγές που επηρεάζουν τα κοινωνικά και τα καταναλωτικά πρότυπα.

Στο ίδιο πλαίσιο, άλλωστε, επεκταθήκαμε στα κλασέρ γραφείου, αντισταθμίζοντας τις απώλειες της αγοράς του τετραδίου-»καρφίτσα». Κατόπιν εξειδικεύσαμε την αγορά του σπιράλ για την κάλυψη επιμέρους ειδικών αναγκών, διευρύνοντας περαιτέρω την αγορά του. Έτσι, εμβαθύναμε πρώτα στα προϊόντα σπιράλ ζωγραφικής και κατόπιν, από το 2003, στην κατηγορία των χαρτονιών χειροτεχνίας.

Πέρυσι μάλιστα ανοίξαμε μια νέα κατηγορία προϊόντων, αυτή της χειροτεχνίας decoupage για ενήλικες, που εξελίσσεται θαυμάσια υποσχόμενη νέες προοπτικές τζίρου... Για να το πω αλλιώς, κάποτε αρκούσε να δραστηριοποιούμαστε με 50 κωδικούς προϊόντων ειδικευμένοι σε έναν τομέα.

Οι απαιτήσεις, όμως, των σύνθετων και όλο πιο ειδικών καταναλωτικών αναγκών μας επιβάλουν να δημιουργούμε συνεχώς νέες κατηγορίες προϊόντων, παράγοντας σήμερα 1.200 κωδικούς και εισάγοντας άλλους 300 με την επωνυμία μας, με τους οποίους συμπληρώνουμε τις συλλογές μας... Είναι επιβεβλημένο, δηλαδή, να μεγαλώνουμε...

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η πτώση της ζήτησης λχ των κλασέρ αρχειοθέτησης την περίοδο της κρίσης είναι βέβαιο πως δεν οφείλεται στην επέκταση των εφαρμογών της πληροφορικής στις επιχειρήσεις και το Δημόσιο, αλλά στο ότι 300 χιλιάδες επιχειρήσεις που θα τα χρησιμοποιούσαν στις αρχειοθετήσεις τους, πτώχευσαν κι έκλεισαν! Προφανώς η μηχανοργάνωση θα αναδιαρθρώσει την αρχειοθέτηση, αλλά απέχουμε από την αλλαγή εποχής του κλασέρ.

Αλλαγές στα κανάλια διανομής
σ. σ.:
Πώς επέδρασε η οικονομική κρίση στα δίκτυα διανομής που απευθύνεστε; Στο πλαίσιο των ανακατατάξεων σε αυτά, τι ενδιαφέρον έχουν για εσάς τα σούπερ μάρκετ, τα οποία τα τελευταία χρόνια εστιάζουν το ενδιαφέρον τους περισσότερο στα είδη διατροφής έναντι των τμημάτων πωλήσεων που ανήκουν τα δικά σας προϊόντα; Πώς επιδρά στη μεταξύ σας συνεργασία τόσο η επιτάχυνση των διαδικασιών συγκέντρωσης του συγκεκριμένου κλάδου όσο και η ζήτηση εκ μέρους των επιχειρήσεών του όλο και πιο ανταγωνιστικών όρων συνεργασίας;

Π. Σ.: Ως κανάλι διανομής τα σούπερ μάρκετ και τα πολυκαταστήματα έχουν ασφαλώς στρατηγικό ενδιαφέρον για εμάς, αφού μέσω αυτών γίνεται περίπου το ένα τέταρτο του τζίρου μας. Το μείζον μέρος του εξακολουθεί, πάντως, να περνά από το βιβλιοχαρτοπωλείο, η αγορά του οποίου επίσης συγκεντρώνεται: Από τα 4.500 καταστήματα γύρω στο 2000, στην έναρξη της κρίσης είχαν μείνει 3.500 και σήμερα λειτουργούν περίπου 2.500, καθώς πολλοί βιβλιοχαρτοπώλες χτυπήθηκαν από την κρίση.

Σημασία έχει ότι οι πιο έμπειροι και ενήμεροι για τις τάσεις στο αντικείμενό τους τα πάνε καλά και υπάρχουν μικρές αλυσίδες βιβλιοχαρτοπωλείων με αξιοσημείωτες επιδόσεις. Το αντίστοιχο ισχύει στην περίπτωση των σούπερ μάρκετ και πολυκαταστημάτων: η γνώση κι εμπειρία των ανθρώπων τους στη διαχείριση των ειδών μας αυξάνει τις πωλήσεις και τα κέρδη τους από αυτά. Γι’ αυτό δεν τίθεται θέμα κοινών χαρακτηριστικών μεταξύ των αλυσίδων.

Ορισμένες που αποδυνάμωσαν το σχετικό τμήμα πωλήσεων τα προηγούμενα χρόνια, τώρα το ενισχύουν, κάποιο πολυκατάστημα αποφάσισε τώρα να εγκαταλείψει την κατηγορία, άλλο θέλει να επεκταθεί σε αυτήν κοκ. Η κάθε περίπτωση αλυσίδας είναι διαφορετική, αλλά κοινός παρανομαστής είναι ότι όπου υπάρχουν στελέχη με γνώση στις κατηγορίες των προϊόντων μας, με κατανόηση των όρων του παιχνιδιού, με ευελιξία και σύνεση οι ευκαιρίες ανάπτυξης δεν λείπουν ποτέ.

Ως προς τη ζήτηση πιο ανταγωνιστικών όρων συνεργασίας είναι αναμενόμενη και δικαιολογημένη. Αλλά γιατί να ανταποκριθεί κάποιος, όταν αποπληρώνεται με καθυστέρηση ακόμα και ενάμιση χρόνου; Ή πώς να ανταποκριθεί όταν απέναντί του έχει ξάφνου έναν άπειρο κι ανασφαλή αγοραστή, που χωρίς να συναισθάνεται την υπερβολή των απαιτήσεών του, επιμένει σε αυτήν με μόνο επιχείρημά του τη δύναμη της επωνυμίας που εκπροσωπεί, πράγμα που τον κάνει αμετροεπή έως κυνικό;

Πρόκειται για φαινόμενα που τα πολλαπλασίασε η επιτάχυνση της συγκέντρωσης των δομών της αγοράς, αλλά ευτυχώς δεν λείπουν οι λιανεμπορικές αλυσίδες που ξέρουν να μας δικαιώνουν, παίρνοντας ό,τι καλύτερο από εμάς...


Πολλαπλά επωφελείς οι επιχειρηματικές συνέργειες
σ. σ.:
Ποιο είναι, λοιπόν, το περιεχόμενο, οι στόχοι και οι ωφέλειες των συνεργειών της εταιρείας σας με άλλες επιχειρήσεις;

Π. Σ.: Οι συνέργειες που επιδιώκουμε γίνονται σε διπλή κατεύθυνση: Αφενός της χρήσης των υπηρεσιών πρόσβασής μας στο δίκτυο διανομής μας από επιχειρήσεις που απευθύνονται στο ίδιο δίκτυο και αφετέρου της στρατηγικής συνεργασίας μας με βιομηχανικούς παραγωγούς, που τους ενδιαφέρει να δουλεύουμε μαζί, συμπληρωματικά ο ένας στη δουλειά του άλλου, δημιουργώντας προϊόντα σε νέες αγορές, όπως αυτή της νέας κατηγορίας SKAG Deco με προϊόντα για decoupage, για την οποία σας μίλησα ενωρίτερα –και ειδικότερα του scrapbooking (χειροτεχνία με χαρτόνι επικολλώμενο σε επιλεγμένες επιφάνειες, προκειμένου να διακοσμηθεί), που αποτελεί επιλεγμένο τομέα της αγοράς στην οποία αρχίσαμε να εξειδικευόμαστε πέρυσι.

Σε κάθε περίπτωση, όμως, οι συνεργασίες μας αποβλέπουν καταρχάς στην αποκατάσταση των μεριδίων των ελληνικών επιχειρήσεων, καθώς η κρίση εξανάγκασε πολλές από αυτές να συρρικνώσουν τα εμπορικά τμήματά τους με δυσμενείς συνέπειες. Τους δίνουμε, λοιπόν, την ευκαιρία να κάνουν χρήση των δικών μας υποδομών και προσβάσεων στο δίκτυο διανομής, παίρνοντας πίσω το μερίδιο που τους αναλογεί. Κατά δεύτερον το σκεπτικό μας προσβλέπει στην άνθιση των ελληνικών επιχειρήσεων και προϊόντων, διότι μας πονάει το να εισάγονται είδη που τα παράγει και μάλιστα με ανταγωνιστικούς όρους η ελληνική βιομηχανία!

Σε αυτά, λοιπόν, που αιτιολογούν την πρόσφατη ένταξή μας στην ομάδα επιχειρήσεων «Ελλα-δικά μας», μετά τη σχετική πιστοποίησή μας από την Eurocert, περιέχεται η απάντηση του πώς η ωφέλεια κάθε εταιρείας από τις οικονομίες κλίμακος που της προσφέρουν οι συνεργασίες, αποβαίνει επωφελής συνολικά για την ελληνική επιχειρηματικότητα και οικονομία. Θα σας δώσω μερικά παραδείγματα από την εμπειρία μας.

Στο πλαίσιο της εισόδου μας στην αγορά του scrapbooking, μας αναζήτησε πέρυσι η θρακική εταιρεία παρασκευής ακριλικών χρωμάτων Maxi Color, η πρώτη ελληνική εταιρεία που έφτιαξε τέτοια χρώματα για χειροτεχνία και μάλιστα εξαιρετικής ποιότητας και σε εντυπωσιακά πλούσιο κωδικολόγιο. Γνωριστήκαμε και προχωρήσαμε σε συμφωνία συνεργασίας, βάσει της οποίας διανέμουμε τα προϊόντα της με το δικό της brand -το Maxi Décor-, διότι πραγματικά το αξίζει, ενώ η εταιρεία ανέλαβε να παράγει για λογαριασμό μας μια κόλα αποκλειστικά για scrapbooking –προϊόν πραγματικά καινοτόμο. Οι πωλήσεις μας πηγαίνουν πάρα πολύ καλά.

Στο ίδιο πλαίσιο αναζητήσεων, χρειαστήκαμε δαντέλα για διακόσμηση. Μας στεναχωρούσε που βρίσκαμε μόνο τουρκική και πολωνική δαντέλα, ώσπου ψάχνοντας, ανακαλύψαμε απρόσμενα έναν καλό συνεργάτη δαντελοποιό στο πρόσωπο ενός βιομηχάνου κουρτινοποιού, που εδρεύει στη γειτονιά μας και που μοιραζόμαστε, μάλιστα, εδώ και πολύ καιρό κοινές σκέψεις και αγώνες για τα προβλήματα των βιομηχανιών της περιοχής… Ήδη έχουμε πουλήσει πάνω από 30 χιλιόμετρα δαντέλας!

Επίσης, ψάχνοντας για ελληνικές σατέν κορδέλες, εντοπίσαμε μια μικρή ποιοτική εταιρεία, που εδρεύει στη Φυλή, η οποία προσάρμοσε την παραγωγή της, που απευθυνόταν μόνο στην επαγγελματική αγορά της ραπτικής, και στην παραγωγή κωδικών για τον ατομικό καταναλωτή. Παρομοίως αναζητήσαμε και βρήκαμε Έλληνα συνεργάτη προμηθευτή ξύλινων βιομηχανοποιημένων διακοσμητικών.

Σε ό,τι αφορά τις συνεργασίες μας στον τομέα της διανομής και του σχετικού σέρβις στα βιβλιοχαρτοπωλεία, τον τελευταίο ενάμιση χρόνο συνεργαζόμαστε θαυμάσια με την ελληνική εταιρεία παιχνιδιών AS, όπως και με άλλες εταιρείες. Επίσης, είναι τρίτος χρόνος που συνεργαζόμαστε με τη Henkel, διανέμοντας τις κόλλες της σε όλα τα κανάλια διανομής.

Βάση στήριξής μας είναι η εγχώρια αγορά
σ. σ.:
Πόσο συμβάλουν οι εξαγωγικές δραστηριότητες στην θωράκιση της εταιρείας από τις αβεβαιότητες που δημιουργεί η οικονομική κρίση κι η παγκοσμιοποίηση;

Π. Σ.: Φέτος είναι ο 26ος χρόνος που αναπτύσσουμε εξαγωγική δραστηριότητα, έχοντας στο ιστορικό μας και λαμπρές επιδόσεις. Στα μέσα της δεκαετίας του ’90, για παράδειγμα, η συμμετοχή των εξαγωγών στον ετήσιο τζίρο μας είχε φτάσει το 25%, αν και σήμερα κυμαίνεται γύρω στο 8%, με σημαντικές αγορές υποδοχής των προϊόντων μας την Κύπρο, τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία, την Ουγγαρία κ.α.

Την τελευταία τριετία ο όγκος των εξαγωγών μας είναι σταθερός, με μικρή πτωτική τάση εξαιτίας της απώλειας των ερεισμάτων μας στη ρωσική αγορά, λόγω του γνωστού εμπάργκο. Ουσιαστικά το πρόβλημα το δημιουργεί η διεθνής γεωπολιτική αστάθεια που υπονομεύει –επανειλημμένως στην περίπτωσή μας– τις εξαγωγικές επιτυχίες. Έτσι, ο Πόλεμος του Κόλπου μας στέρησε τις εξαιρετικά προσοδοφόρες προσβάσεις μας στον Αραβικό Κόσμο, το ίδιο κι ο πόλεμος στην πρώην Γιουγκοσλαβία και πιο πρόσφατα το εμπάργκο κι ο πόλεμος στη Συρία.

Το ζήτημα είναι ότι η απώλεια αυτών των αγορών για εμάς, σημαίνει την εύκολη παράδοσή τους κυρίως στους Κινέζους ανταγωνιστές μας, άρα στην αύξηση των δυσκολιών αποκατάστασης των σχέσεών μας, όταν ομαλοποιούνται οι συνθήκες.

Από αυτή την άποψη ναι μεν η εξωστρέφεια αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα, για λόγους στους οποίους όλοι στον επιχειρηματικό κόσμο είμαστε σύμφωνοι, αλλά αποδεικνύεται τελικά πως οι πωλήσεις στην εγχώρια αγορά αποτελούν τη βάση στήριξης εταιρειών όπως η δική μας. Αυτό ακριβώς εξηγεί από μια άλλη όψη την εμμονή μας στην αξία της ελληνικότητας!

σελφ σερβις (T. 463)
« 1 2 3 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION