σελφ σερβις - Το τυρί αντιστέκεται στην κρίση!

Σάββατο, 18 Αυγούστου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Το τυρί αντιστέκεται στην κρίση!

6 Φεβρουαρίου 2013 | 09:03 Γράφει ο Κώστας  Στοφόρος Topics: Προϊόντα

Εμείς οι Έλληνες αγαπάμε το τυρί και δύσκολα θα το βγάζαμε από τη διατροφή μας. Μπορεί να κάνουμε περικοπές στη θέρμανση, στις μετακινήσεις, στους χυμούς, στα παγωτά και σε μια μεγάλη σειρά προϊόντων, αλλά όχι και στο τυρί! Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο φροντίζουμε να μη λείπει από το τραπέζι μας, ενώ το καταναλώνουμε και ως πρωινό, δεκατιανό, απογευματινό ή μεζέ με το ούζο και το κρασί.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΤΝS ICAP, η Ελλάδα είναι η χώρα με τη μεγαλύτερη κατά κεφαλή κατανάλωση τυριού παγκοσμίως: 30 κιλά ετησίως! Η Γαλλία έρχεται δεύτερη, με 24,6 κιλά και η Ιταλία τρίτη, με 22,9 κιλά ετησίως. Και να σκεφτεί κανείς ότι οι Γιαπωνέζοι καταναλώνουν μόλις 800 γραμμάρια κατά κεφαλή τον χρόνο... Δεν προκαλεί, λοιπόν, έκπληξη το γεγονός ότι η συνολική εγχώρια κατανάλωση τυροκομικών προϊόντων δεν παρουσίασε αξιόλογη μεταβολή ούτε στο δύσκολο 2012. Ήταν αναμενόμενο, άλλωστε.

Η όποια μικρή μεταβολή, μάλιστα, ήταν ανοδική! Πάντως, η δραματική μείωση των εισοδημάτων ώθησε τη ζήτηση του τυριού σε εσωτερικές μετατοπίσεις μεταξύ των επιμέρους κατηγοριών, κυρίως σε φθηνότερες κατηγορίες τυροκομικών και, φυσικά, στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Έχει ενδιαφέρον, ωστόσο, και το γεγονός της ισχυρής παρουσίας των συσκευασμένων τυροκομικών προϊόντων. Μπορεί η αύξηση στον όγκο πωλήσεων να ήταν μικρή, αλλά εν μέσω κρίσης τούτο αποτελεί θετικό δείγμα.

Πόσω μάλλον το γεγονός ότι η αύξηση των πωλήσεων αφορά στο λευκό τυρί, που κατά το μεγαλύτερο μέρος του είναι ελληνικής παραγωγής. Ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι, μετά την πτώση της αγοράς τυριού το 2010, είναι η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που αυτή παρουσιάζει άνοδο: Σε όγκο πωλήσεων περίπου 1%, αλλά με υποχώρηση σε αξία -1,3%. Ωστόσο, η εικόνα που παρουσιάζεται ανά υποκατηγορία δεν είναι καθόλου ομοιόμορφη. Μάλιστα, σε ό,τι αφορά τα διάφορα επεξεργασμένα τυριά υπήρξε μεγάλη πτώση, τόσο σε όγκο (-14%), όσο και σε αξία (-15%) πωλήσεων.

Το λευκό τυρί, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται η φέτα, παρουσίασε άνοδο όγκου πωλήσεων 2,5% και οριακή αύξηση αξίας πωλήσεων 0,2%. Στα κίτρινα τυριά υπήρξε οριακή πτώση όγκου πωλήσεων -0,1% και μείωση αξίας πωλήσεων 2% στο πρώτο δεκάμηνο του 2012, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2011. Σε ό,τι αφορά το λευκό τυρί, η κυρία Κατερίνα Μπρίγκου, Brand Supervisor, Horio Cheese/ Intl. Markets, της Μινέρβα σημειώνει ότι από άποψη μεγέθους, το μεγαλύτερο τμήμα της συγκεκριμένης αγοράς καταλαμβάνει η φέτα, ακολουθεί το κατσικίσιο τυρί και έπονται τα υπόλοιπα λευκά τυριά (από αγελαδινό γάλα).

Τη σταθερότητα της διανομής τυριών από τα σούπερ μάρκετ εξηγεί και η επιστροφή στη «σπιτική κουζίνα», συμφωνούν οι εκπρόσωποι τόσο των προμηθευτών όσο και του οργανωμένου λιανεμπορίου. Εκτός αυτού οι περισσότεροι πλέον καταναλωτές ετοιμάζουν στο σπίτι το κολατσιό για τη δουλειά τους -συχνά ένα τοστ ή σάντουιτς, που έχει ως βάση το τυρί. Συνήθως, άλλωστε, τα τυριά ιδιωτικής ετικέτας περιλαμβάνουν το λευκό τυρί και τη φέτα ή το τυρί για τοστ, που όλα τους έχουν μεγάλη κατανάλωση.

Τα PL τυριά διπλασίασαν το μερίδιό τους
Εντυπωσιακές είναι οι επιδόσεις των τυριών ιδιωτικής ετικέτας, τόσο ως προς τον όγκο των πωλήσεών τους, που αυξήθηκε κατά 9,2%, όσο κυρίως ως προς την αξία τους, που έφτασε το 11,8%. Μέσα σε μια τριετία τα τυριά ιδιωτικής ετικέτας σχεδόν διπλασίασαν το μερίδιο τους, από ένα 5,09% το 2009, στο 9,65% πέρυσι και χωρίς υποχώρηση στις τιμές τους –τουλάχιστον πέρυσι. Σε ορισμένες αλυσίδες, μάλιστα, το ποσοστό των τυροκομικών ιδιωτικής ετικέτας επί του συνόλου των πωλήσεων συσκευασμένων τυροκομικών πλησιάζει το 30%.

Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ επενδύουν ιδιαίτερα στην ανάπτυξη αυτής της κατηγορίας και καταφέρνουν να διαφοροποιούνται με προϊόντα που «δεν φέρουν απλώς το όνομα μιας αλυσίδας σούπερ μάρκετ, αλλά έχουν μια διακριτική επωνυμία και εφαρμόζουν σύστημα επιπλέον ποιοτικών ελέγχων, με καθορισμό αυστηρών όρων και προϋποθέσεων παραγωγής», όπως σημειώνεται σε σχετική μελέτη της γεωπόνου Ευρυδίκης Οικονόμου (3ο Φεστιβάλ Ελληνικού Γάλακτος και τυριού). Η φέτα και άλλα τυριά περιλαμβάνονται σε μια μεγάλη σειρά παραδοσιακών και ποιοτικών τυροκομικών. Οι αλυσίδες, λοιπόν, φροντίζουν να αυξάνουν συνεχώς τους κωδικούς των σχετικών συλλογών τους, συνεργαζόμενες με τοπικές και μη τυροκομικές επιχειρήσεις και συνεταιρισμούς.

Πωλήσεις τυριού σε όγκο (σε τόνους)
Πωλήσεις Ιαν- 28/10/2011 Ιαν- 28/10/2012 Μεταβολή (%)
Κίτρινο τυρί 34.022,2 33.999,4 -0,1%
Λευκό τυρί 35.780,2 36.690,2 2,5%
Επεξεργασμένα τυριά 1.119,7 963,1 -14,0%
Σύνολο 70.922,1 71.652,7 1,0%
PL 6.336,6 6.920,4 9,2%
Πηγή: SymphonyIRI
Πωλήσεις τυριού σε αξία (χιλ. ευρώ)
Πωλήσεις Ιαν- 28/10/2011 Ιαν- 28/10/2012 Μεταβολή (%)
Κίτρινο τυρί 317.887,8 311.473,1 -2,0%
Λευκό τυρί 276.344,8 276.893,7 0,2%
Επεξεργασμένα τυριά 11.745,3 9.984,3 -15,0%
Σύνολο 605.977,9 598.351,1 -1,3%
PL 53.025,6 59.268,9 11,8%
Πηγή: SymphonyIRI

Σύμφωνα με στοιχεία της ΤΝS ICAP, η Ελλάδα είναι η χώρα με τη μεγαλύτερη κατά κεφαλή κατανάλωση τυριού παγκοσμίως: 30 κιλά ετησίως! Η Γαλλία έρχεται δεύτερη, με 24,6 κιλά και η Ιταλία τρίτη, με 22,9 κιλά ετησίως. Και να σκεφτεί κανείς ότι οι Γιαπωνέζοι καταναλώνουν μόλις 800 γραμμάρια κατά κεφαλή τον χρόνο... Δεν προκαλεί, λοιπόν, έκπληξη το γεγονός ότι η συνολική εγχώρια κατανάλωση τυροκομικών προϊόντων δεν παρουσίασε αξιόλογη μεταβολή ούτε στο δύσκολο 2012. Ήταν αναμενόμενο, άλλωστε.

Η όποια μικρή μεταβολή, μάλιστα, ήταν ανοδική! Πάντως, η δραματική μείωση των εισοδημάτων ώθησε τη ζήτηση του τυριού σε εσωτερικές μετατοπίσεις μεταξύ των επιμέρους κατηγοριών, κυρίως σε φθηνότερες κατηγορίες τυροκομικών και, φυσικά, στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Έχει ενδιαφέρον, ωστόσο, και το γεγονός της ισχυρής παρουσίας των συσκευασμένων τυροκομικών προϊόντων. Μπορεί η αύξηση στον όγκο πωλήσεων να ήταν μικρή, αλλά εν μέσω κρίσης τούτο αποτελεί θετικό δείγμα.

Πόσω μάλλον το γεγονός ότι η αύξηση των πωλήσεων αφορά στο λευκό τυρί, που κατά το μεγαλύτερο μέρος του είναι ελληνικής παραγωγής. Ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι, μετά την πτώση της αγοράς τυριού το 2010, είναι η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που αυτή παρουσιάζει άνοδο: Σε όγκο πωλήσεων περίπου 1%, αλλά με υποχώρηση σε αξία -1,3%. Ωστόσο, η εικόνα που παρουσιάζεται ανά υποκατηγορία δεν είναι καθόλου ομοιόμορφη. Μάλιστα, σε ό,τι αφορά τα διάφορα επεξεργασμένα τυριά υπήρξε μεγάλη πτώση, τόσο σε όγκο (-14%), όσο και σε αξία (-15%) πωλήσεων.

Το λευκό τυρί, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται η φέτα, παρουσίασε άνοδο όγκου πωλήσεων 2,5% και οριακή αύξηση αξίας πωλήσεων 0,2%. Στα κίτρινα τυριά υπήρξε οριακή πτώση όγκου πωλήσεων -0,1% και μείωση αξίας πωλήσεων 2% στο πρώτο δεκάμηνο του 2012, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2011. Σε ό,τι αφορά το λευκό τυρί, η κυρία Κατερίνα Μπρίγκου, Brand Supervisor, Horio Cheese/ Intl. Markets, της Μινέρβα σημειώνει ότι από άποψη μεγέθους, το μεγαλύτερο τμήμα της συγκεκριμένης αγοράς καταλαμβάνει η φέτα, ακολουθεί το κατσικίσιο τυρί και έπονται τα υπόλοιπα λευκά τυριά (από αγελαδινό γάλα).

Τη σταθερότητα της διανομής τυριών από τα σούπερ μάρκετ εξηγεί και η επιστροφή στη «σπιτική κουζίνα», συμφωνούν οι εκπρόσωποι τόσο των προμηθευτών όσο και του οργανωμένου λιανεμπορίου. Εκτός αυτού οι περισσότεροι πλέον καταναλωτές ετοιμάζουν στο σπίτι το κολατσιό για τη δουλειά τους -συχνά ένα τοστ ή σάντουιτς, που έχει ως βάση το τυρί. Συνήθως, άλλωστε, τα τυριά ιδιωτικής ετικέτας περιλαμβάνουν το λευκό τυρί και τη φέτα ή το τυρί για τοστ, που όλα τους έχουν μεγάλη κατανάλωση.

Τα PL τυριά διπλασίασαν το μερίδιό τους
Εντυπωσιακές είναι οι επιδόσεις των τυριών ιδιωτικής ετικέτας, τόσο ως προς τον όγκο των πωλήσεών τους, που αυξήθηκε κατά 9,2%, όσο κυρίως ως προς την αξία τους, που έφτασε το 11,8%. Μέσα σε μια τριετία τα τυριά ιδιωτικής ετικέτας σχεδόν διπλασίασαν το μερίδιο τους, από ένα 5,09% το 2009, στο 9,65% πέρυσι και χωρίς υποχώρηση στις τιμές τους –τουλάχιστον πέρυσι. Σε ορισμένες αλυσίδες, μάλιστα, το ποσοστό των τυροκομικών ιδιωτικής ετικέτας επί του συνόλου των πωλήσεων συσκευασμένων τυροκομικών πλησιάζει το 30%.

Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ επενδύουν ιδιαίτερα στην ανάπτυξη αυτής της κατηγορίας και καταφέρνουν να διαφοροποιούνται με προϊόντα που «δεν φέρουν απλώς το όνομα μιας αλυσίδας σούπερ μάρκετ, αλλά έχουν μια διακριτική επωνυμία και εφαρμόζουν σύστημα επιπλέον ποιοτικών ελέγχων, με καθορισμό αυστηρών όρων και προϋποθέσεων παραγωγής», όπως σημειώνεται σε σχετική μελέτη της γεωπόνου Ευρυδίκης Οικονόμου (3ο Φεστιβάλ Ελληνικού Γάλακτος και τυριού). Η φέτα και άλλα τυριά περιλαμβάνονται σε μια μεγάλη σειρά παραδοσιακών και ποιοτικών τυροκομικών. Οι αλυσίδες, λοιπόν, φροντίζουν να αυξάνουν συνεχώς τους κωδικούς των σχετικών συλλογών τους, συνεργαζόμενες με τοπικές και μη τυροκομικές επιχειρήσεις και συνεταιρισμούς.

Πωλήσεις τυριού σε όγκο (σε τόνους)
Πωλήσεις Ιαν- 28/10/2011 Ιαν- 28/10/2012 Μεταβολή (%)
Κίτρινο τυρί 34.022,2 33.999,4 -0,1%
Λευκό τυρί 35.780,2 36.690,2 2,5%
Επεξεργασμένα τυριά 1.119,7 963,1 -14,0%
Σύνολο 70.922,1 71.652,7 1,0%
PL 6.336,6 6.920,4 9,2%
Πηγή: SymphonyIRI
Πωλήσεις τυριού σε αξία (χιλ. ευρώ)
Πωλήσεις Ιαν- 28/10/2011 Ιαν- 28/10/2012 Μεταβολή (%)
Κίτρινο τυρί 317.887,8 311.473,1 -2,0%
Λευκό τυρί 276.344,8 276.893,7 0,2%
Επεξεργασμένα τυριά 11.745,3 9.984,3 -15,0%
Σύνολο 605.977,9 598.351,1 -1,3%
PL 53.025,6 59.268,9 11,8%
Πηγή: SymphonyIRI

Στο 30% το μερίδιο του συσκευασμένου τυριού
Η στροφή των τελευταίων χρόνων προς το τυποποιημένο τυρί συνεχίστηκε το 2012, πράγμα ιδιαίτερης σημασίας αν ληφθεί υπόψιν ότι το 2000 το μερίδιο των συσκευασμένων τυριών έφτανε μόλις στο 5% της συνολικής αγοράς και τώρα έχει υπερβεί το 30%, χωρίς να συνυπολογίζονται τα προσυσκευασμένα τυριά από τα σούπερ μάρκετ. Ένα αναμφίβολο πλεονέκτημά τους είναι η ύπαρξη ετικέτας με όλες τις απαραίτητες διατροφικές πληροφορίες για τον καταναλωτή, ο οποίος όλο και περισσότερο την προσέχει, με έμφαση στην ημερομηνία παραγωγής και λήξης του προϊόντος, καθώς και στα συστατικά του, πράγμα που του εμπνέει περισσότερη ασφάλεια.

Επίσης, η συσκευασία αποδεικνύεται πολύ πιο πρακτική γι’ αυτόν, αφού και το προϊόν διασφαλίζει καλύτερα μέχρι την κατανάλωσή του στο οικιακό ψυγείο και κερδίζει χρόνο στις αγορές του στο κατάστημα. Πράγματι, καθώς η ψαλίδα στην τιμή μικραίνει και τα συσκευασμένα τυριά αφορούν σε όλη τη γκάμα τυροκομικών, όλο και λιγότεροι περιμένουν στην ουρά για να αγοράσουν τυρί που θα κοπεί μπροστά τους.

Οι περισσότερες τυροκομικές επιχειρήσεις ανταποκρίθηκαν στις νέες απαιτήσεις της αγοράς και εκσυγχρονίστηκαν, προκειμένου να τυποποιήσουν ένα μέρος της παραγωγής τους σε μονάδες έτοιμες προς διάθεση από το ράφι. Έδωσαν προσοχή στις συσκευασίες τους ακόμη και από άποψη αισθητικής, ενώ υιοθέτησαν καινοτομίες στη συσκευασία, όπως το άνοιγμα-κλείσιμο για την καλύτερη συντήρηση του προϊόντος. Επίσης, προσφέρουν και νέα προϊόντα, όπως τυριά αρωματισμένα με βότανα, αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητά τους και ανοίγοντας, έτσι, ευρύτερο δρόμο για τη διεθνή αγορά.

Οι πρωταγωνιστές
Η Μινέρβα είναι μεταξύ των νέων «παικτών» της αγοράς του τυριού, με σημαντικές στρατηγικές κινήσεις στο ενεργητικό της την τελευταία πενταετία (μεταξύ άλλων, εξαγόρασε την τυροκομική μονάδα της ΦΑΓΕ στα Ιωάννινα). Στο πλαίσιο της βασικής σειράς προϊόντων της με την επωνυμία Χωριό, το πιο πρόσφατο και επιτυχημένο λανσάρισμα αφορούσε το «Χωριό Μυρωδάτο» από αιγοπρόβειο γάλα ωριμασμένο με μυρωδικά. Παράλληλα, σε συνεργασία με τη φινλανδική εταιρεία Raisio, παράγει τη σειρά προϊόντων Μινέρβα Benecol, με πιο πρόσφατο το λανσάρισμα του Benecol Λευκό, από αιγοπρόβειο γάλα με φυτικές στανόλες που βοηθούν στη μείωση της χοληστερίνης, ενώ παρουσίασε και μια νέα σειρά βιολογικών προϊόντων.

Άλλα επιτυχημένα λανσαρίσματα θεωρούνται της βαρελίσιας φέτα Λεβέτι (ωριμασμένη σε βαρέλι, η οποία πωλείται σε συσκευασία τάπερ), της Μεβγάλ less (επαναλανσάρισμα σαν Μεγβάλ Ελαφρύ, με νέα συσκευασία) και της Φέτας Όλυμπος, καθώς και του αγελαδινού τυριού Όλυμπος (αλλαγή εικαστικών στη συσκευασία). Η Δωδώνη εκτός της φέτας σε τάπερ ή σε αεροστεγή συσκευασία προσφέρει συσκευασμένη φέτα με λάδι και ρίγανη, ανθότυρο, μυζήθρα, καθώς και μια μεγάλη γκάμα σκληρών τυριών από αγελαδινό και αιγοπρόβειο γάλα. Επί τα ίδια ίχνη πορεύεται η ανερχόμενη ΤΥΡΑΣ των Τρικάλων, με ανάλογη γκάμα τυποποιημένων προϊόντων.

Η FrieslandCampina πέραν του Νουνού, μιας ισχυρής επωνυμίας που έγινε όχημα για την είσοδο της εταιρείας στην εγχώρια τυροκομία, διαθέτει επίσης στον Έλληνα καταναλωτή τα τυριά Milner και Fina, παρουσιάζοντας και νέα προϊόντα, όπως το Milner Εν Λευκώ, ενώ καινοτόμησε και στον τομέα των συσκευασιών με το Milner Click Fresh.

Έντονη προωθητική κίνηση
Οι μορφές προωθητικών ενεργειών που κυριαρχούν στην αγορά του τυριού είναι οι «1+1 δώρο», έκπτωση επί της τιμής με sticker στη συσκευασία, δώρο επιπλέον προϊόν και δώρο που συνοδεύει τη συσκευασία. Η κυρία Μπρίγκου επισημαίνει ότι, ενώ οι έντονες προωθητικές ενέργειες της μορφής «1+1 δώρο» συναντούν πολύ μεγάλη ανταπόκριση όσο εξελίσσονται, τα brands δύσκολα διατηρούν τα νέα επίπεδα πωλήσεων, έτσι ώστε όταν η ενέργεια λήξει, οι πωλήσεις ισορροπούν στα προηγούμενα επίπεδα. Προσθέτει, επίσης, ότι στις προωθήσεις στην αγορά του τυριού διαπιστώνεται το φαινόμενο της «έντονης υποκατάστασης ανά υποκατηγορία». Για παράδειγμα, όταν μια επωνυμία λευκού τυριού υλοποιεί μια έντονη προωθητική ενέργεια (πχ «1+1 δώρο»), αυξάνεται η κινητικότητα του λευκού τυριού και μειώνεται της φέτας.

Άλλες εταιρείες τυροκομικών δίνουν μεγάλο βάρος στη διαφήμιση, κυρίως την τηλεοπτική, προβάλλοντας τις χρήσεις του προϊόντος τους ή τις ιδιότητές του (πχ χαμηλά λιπαρά). Η FrieslandCampina προχώρησε με το τυρί Νουνού σε προωθητικές ενέργειες, οι οποίες απευθύνονταν σε παιδιά και γονείς τονίζοντας την περιεκτικότητα σε γάλα, δίνοντας τοστ για δοκιμή και δωράκια στα παιδιά σε κεντρικά σημεία των πόλεων. Χαρακτηριστική είναι και η διαφημιστική εκστρατεία της Dirollo στο μετρό της Αθήνας, που εξελισσόταν στα τέλη της χρονιάς, παρουσιάζοντας προϊόντα όπως η φρέσκια συσκευασμένη μοτσαρέλα, το cottage chease, το spread και προϊόντα για παιδιά. Εντυπωσιακή ήταν και η διαφήμιση του Τρικαλινού της ΦΑΓΕ.

Οι πονοκέφαλοι του 2013
Παράγοντες και των επώνυμων προμηθευτών τυροκομικών και της οργανωμένης λιανικής δεν αναμένουν μεγάλες αλλαγές το 2013 στην αγορά τυριού. Ωστόσο, σε σκέψεις βάζουν τα στελέχη τους οι δηλώσεις του υφυπουργού Ανάπτυξης ότι στο εξής θα πωλούνται και αυτά τα προϊόντα στις λαϊκές αγορές, δεδομένου του ισχυρού ρεύματος υπέρ των απευθείας αγορών από τους παραγωγούς, που εξελίσσεται με ιδιαίτερη επιτυχία, μάλιστα, σε τοπικό επίπεδο. Για παράδειγμα, στο Χαλάνδρι η πρωτοβουλία πολιτών, με την εύγλωττη επωνυμία «Μαζί να τα φάμε!», σε απευθείας συνεννόηση με παραγωγούς διέθεσε σε μια μόλις ημέρα 720 κιλά φέτα και 240 κιλά γραβιέρα, σε συσκευασίες των 4 και των 2 κιλών αντίστοιχα, σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές!

Επίσης, στη νέα χρονιά με ενδιαφέρον αναμένεται η εξέλιξη της δυναμικής ενός από τους μεγάλους «παίκτες» της αγοράς, της Δωδώνη, η οποία άλλαξε χέρια υπό συνθήκες που προκάλεσαν πολλές συζητήσεις και ερωτηματικά, ενόσω η διαμάχη μεταξύ των νέων ιδιοκτητών της και της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών συνεχιζόταν ως τα Χριστούγεννα, με την κατάθεση προσωρινών μέτρων εκ μέρους της ΕΑΣ που, πάντως, απορρίφθηκαν από το αρμόδιο δικαστήριο.

σελφ σερβις (T. 424)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION