σελφ σερβις - Σοκολάτα: Κρατάει τις πωλήσεις της µε ελκυστικές προτάσεις και προσφορές

Δευτέρα, 23 Απριλίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Σοκολάτα: Κρατάει τις πωλήσεις της µε ελκυστικές προτάσεις και προσφορές

14 Δεκεμβρίου 2012 | 12:27 Γράφει ο Κώστας  Στοφόρος Topics: Προϊόντα,Τρόφιμα/Ποτά

Σοκολάτα: Κρατάει τις πωλήσεις της µε ελκυστικές προτάσεις και προσφορές

Με σημαντική διαφοροποίηση σε ότ,ι αφορά την πορεία των πωλήσεων μεταξύ των υποκατηγοριών της, η σοκολάτα αποτελεί χώρο έντονης δραστηριοποίησης για τις εταιρείες που επιδιώκουν να προσφέρουν στον καταναλωτή πολλές επιλογές ενός αγαπημένου προϊόντος, σε προσιτή τιμή. Η σοκολάτα εξακολουθεί να αντιστέκεται, προτάσσοντας ως όπλα τα νέα λανσαρίσματα και τις έξυπνες προωθητικές ενέργειες. Στο κλείσιμο του 2012 στα σούπερ μάρκετ προβλέπεται να έχουμε ελαφρώς θετικό πρόσημο στις πωλήσεις της.

Λόγω της οικονομικής κρίσης και στενότητας που επικρατεί, ο καταναλωτής ψάχνει διέξοδο για την εκτόνωση του αυθορμητισμού του μέσω της αγοράς προϊόντων με χαμηλό σχετικά κόστος, που συνδέονται με την απόλαυση και την ευχαρίστηση. Η σοκολάτα ανήκει σε αυτή την κατηγορία, διαπιστώνει η κ. Λίτσα Ντάκουλα, αγοράστρια από τη γενική εμπορική διεύθυνση της Μετρό, περιγράφοντας με συνοπτικό τρόπο τα όσα συμβαίνουν με την αγορά σοκολάτας στην Ελλάδα της κρίσης. «Η σοκολάτα έχει καταφέρει να αντισταθεί, τουλάχιστον μερικώς, στην οικονομική κρίση η οποία μαστίζει τη χώρα μας τα τελευταία 3 χρόνια. Αυτό, μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι οφείλεται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κατηγορίας, αφού αφορά σε ένα αγαθό που προσφέρει απόλαυση σε προσιτή τιμή και είναι διαθέσιμο σε πολλαπλά διαφορετικά σημεία», σημειώνει ο κ. Κωνσταντίνος Κοντόπουλος, Market Activity Supervisor Snackfood - Filled Bars & IC της Mars Hellas.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, στο οργανωμένο λιανεμπόριο εκτιμάται ότι το 2012 η κατηγορία της σοκολάτας θα κλείσει με θετικό πρόσημο, με τις πωλήσεις σε όγκο να είναι στα ίδια επίπεδα με πέρσι, ενώ σε αξία είναι εμφανώς πτωτικές. Αυτό αντανακλά την αυξημένη συμμετοχή των πωλήσεων μέσω προωθητικών ενεργειών επί του συνόλου των πωλήσεων αλλά και την αύξηση μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που, αν και αποτελούν μια μικρή ακόμα υποκατηγορία στη σοκολάτα, αναπτύσσονται με έντονο ρυθμό.

Ο κ. Πέτρος Μπουχώρης, επικεφαλής marketing σοκολάτας της Nestlé Ελλάς, σημειώνει από την πλευρά του πως η αγορά της σοκολάτας επηρεάζεται περισσότερο από τον καιρό και λιγότερο από την οικονομική κρίση. «Φυσικά, επηρεάζεται από τις επενδύσεις που γίνονται τόσο στην επικοινωνία όσο και σε νέα προϊόντα από όλες τις εταιρείες», σημειώνει. «Τα τελευταία χρόνια υπάρχουν κατηγορίες προϊόντων όπως οι γεμιστές σοκολάτες, τα σοκολατοκουφετάκια και οι κουβερτούρες, που αναπτύσσονται, παίρνοντας μερίδιο από άλλες υποκατηγορίες ή άλλα προϊόντα ανταγωνιστικά της σοκολάτας».

Η τιμή στην παρούσα φάση παίζει όλο και μεγαλύτερο ρόλο, ιδιαίτερα για κλασικά προϊόντα, που έχουν μια σταθερή θέση στο καλάθι του αγοραστή. Παράλληλα, όμως, οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για προϊόντα που πραγματικά προσφέρουν κάτι καινούργιο και διαφορετικό, τη στιγμή μάλιστα που «η σοκολάτα είναι μια απλή και φθηνή καθημερινή απόλαυση, την οποία οι καταναλωτές έχουν ανάγκη ιδιαίτερα σε μια περίοδο αναγκαστικού περιορισμού άλλων επιλογών», όπως λέει ο κ. Μπουχώρης.

Οι πωλήσεις ανά κατηγορία
«Ναυαρχίδα» του κλάδου, με μερίδιο άνω του 70% στα σχετικά προϊόντα, είναι οι πλάκες σοκολάτας, που παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων 1,9%, και σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, προοπτική το ποσοστό αυτό να αγγίξει το 5% μέχρι το τέλος του χρόνου. «Τη μεγαλύτερη μείωση πωλήσεων παρουσίασαν οι γκοφρέτες και οι μπάρες (countlines), που αποτελούν το δεύτερο μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς», διαπιστώνει η κα Νίκη Πρέσσα, Worldpanel director της TNS Icap. «Οι απώλειες της υποκατηγορίας αυτής σχετίζονται κυρίως με το γεγονός ότι οι αγοραστές την αγοράζουν λιγότερο συχνά και όταν το κάνουν βάζουν μικρότερες ποσότητες στα καλάθια τους, στρεφόμενοι περισσότερο στην υποκατηγορία της ταμπλέτας. Και η πραλίνα συρρικνώνεται -ήταν η πρώτη που ξεκίνησε να βιώνει σημαντικές απώλειες, πολύ νωρίτερα από τις συγγενικές της υποκατηγορίες.

Οι πραλίνες έχουν ένα παραδοσιακό προφίλ, καθώς τείνουν να χρησιμοποιούνται σε μεγαλύτερο βαθμό από νοικοκυριά μεγαλύτερης ηλικίας, που πλήττονται περισσότερο αυτή την περίοδο. Παράλληλα, η τιμή στο ράφι είναι λιγότερο ανταγωνιστική σε σχέση με άλλες υποκατηγορίες, γεγονός που οδηγεί τους χρήστες είτε να σταματούν την αγορά της είτε να την μειώνουν, στρεφόμενοι και αυτοί στην ταμπλέτα». Από την άλλη πλευρά, εντυπωσιακά είναι τα αποτελέσματα που σημείωσαν τα λεγόμενα «bites» (Maltesers, Smarties, M&M’s κά), που παρουσίασαν το πρώτο εννιάμηνο αύξηση σε όγκο πωλήσεων 21,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ενώ ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η αύξηση σε αξία πωλήσεων (+24,3%).

Η κατηγορία αυτή, η οποία είναι ιδιαίτερα δημοφιλής σε Ευρώπη και Αμερική, έχει αρχίσει να αναπτύσσεται δυνατά και στη χώρα μας, καθώς εισάγει το καταναλωτικό κοινό σε νέες κοινωνικές περιστάσεις κατανάλωσης. Μπορεί κανείς να θεωρήσει εύκολα πως είναι σε άμεση ανταγωνιστική σχέση με τα σοκολατένια αβγά, που πηγαίνοντας στο άλλο άκρο παρουσίασαν πολύ μεγάλη πτώση τόσο σε όγκο (-28,8%), όσο και σε αξία πωλήσεων (-27,9%). Οι γεμιστές σοκολάτες παρουσίασαν πτώση τόσο σε όγκο (-10,8%), όσο και σε αξία πωλήσεων (-9,5%) το πρώτο εννιάμηνο του 2012, σε αντίθεση με ό,τι είχε συμβεί μεταξύ 2010 και 2011, όπου είχαν παρουσιάσει αύξηση σε όγκο και αξία.

Παρατηρώντας κανείς τα στοιχεία προσεκτικά, διαπιστώνει ότι τα ποσοστά όγκου και αξίας δεν παρουσιάζουν παρά ελάχιστες διαφορές, που σημαίνει πως η τιμή των προϊόντων έμεινε σχετικά σταθερή. Υπενθυμίζουμε πως τον περασμένο Σεπτέμβριο είχαν υπάρξει ανατιμήσεις σε πολλά προϊόντα σοκολάτας (3% - 5%). Η αύξηση είχε αποδοθεί στις διεθνείς αγορές (οι τιμές κακάο και ζάχαρης παρουσίασαν άνοδο στα διεθνή χρηματιστήρια). Από την πλευρά των εταιρειών, πάντως, γίνεται μεγάλη προσπάθεια να κρατηθούν οι τιμές σε χαμηλά επίπεδα, κάτι που δεν είναι πάντα εύκολο…

Πωλήσεις προϊόντων σοκολάτας σε καταστήματα τροφίμων, σε όγκο (σε χιλ. τεμάχια)
Κατηγορία 1/1/2011 - 30/9/2011 1/1/2012 - 30/9/2012 Μεταβολή
Πλάκες σοκολάτας 3.797,65 3.868,93 1,9%
Γεμιστές σοκολάτες 1.111,77 991,87 -10,8%
Σοκολατένια αυγά 112,99 80,48 -28,8%
Bites (πχ Maltesers, Smarties, M&M’s) 173,66 210,93 21,5%
Σύνολο 5.196,06 5.152,21 -0,8%
Πηγή: SymphonyIRI
Πωλήσεις προϊόντων σοκολάτας σε καταστήματα τροφίμων, σε αξία (σε χιλ. ευρώ)
Κατηγορία 1/1/2011 - 30/9/2011 1/1/2012 - 30/9/2012 Μεταβολή
Πλάκες σοκολάτας 42.158,12 40.793,08 -3,2%
Γεμιστές σκολάτες 13.039,82 11.798,36 -9,5%
Σοκολατένια αυγά 2.951,68 2.129,497 -27,9%
Bites (πχ Maltesers, Smarties, M&M’s) 2.152,18 2.674,91 24,3%
Σύνολο 60.301,81 57.395,85 -4,8%
Πηγή: SymphonyIRI

Λόγω της οικονομικής κρίσης και στενότητας που επικρατεί, ο καταναλωτής ψάχνει διέξοδο για την εκτόνωση του αυθορμητισμού του μέσω της αγοράς προϊόντων με χαμηλό σχετικά κόστος, που συνδέονται με την απόλαυση και την ευχαρίστηση. Η σοκολάτα ανήκει σε αυτή την κατηγορία, διαπιστώνει η κ. Λίτσα Ντάκουλα, αγοράστρια από τη γενική εμπορική διεύθυνση της Μετρό, περιγράφοντας με συνοπτικό τρόπο τα όσα συμβαίνουν με την αγορά σοκολάτας στην Ελλάδα της κρίσης. «Η σοκολάτα έχει καταφέρει να αντισταθεί, τουλάχιστον μερικώς, στην οικονομική κρίση η οποία μαστίζει τη χώρα μας τα τελευταία 3 χρόνια. Αυτό, μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι οφείλεται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κατηγορίας, αφού αφορά σε ένα αγαθό που προσφέρει απόλαυση σε προσιτή τιμή και είναι διαθέσιμο σε πολλαπλά διαφορετικά σημεία», σημειώνει ο κ. Κωνσταντίνος Κοντόπουλος, Market Activity Supervisor Snackfood - Filled Bars & IC της Mars Hellas.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, στο οργανωμένο λιανεμπόριο εκτιμάται ότι το 2012 η κατηγορία της σοκολάτας θα κλείσει με θετικό πρόσημο, με τις πωλήσεις σε όγκο να είναι στα ίδια επίπεδα με πέρσι, ενώ σε αξία είναι εμφανώς πτωτικές. Αυτό αντανακλά την αυξημένη συμμετοχή των πωλήσεων μέσω προωθητικών ενεργειών επί του συνόλου των πωλήσεων αλλά και την αύξηση μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που, αν και αποτελούν μια μικρή ακόμα υποκατηγορία στη σοκολάτα, αναπτύσσονται με έντονο ρυθμό.

Ο κ. Πέτρος Μπουχώρης, επικεφαλής marketing σοκολάτας της Nestlé Ελλάς, σημειώνει από την πλευρά του πως η αγορά της σοκολάτας επηρεάζεται περισσότερο από τον καιρό και λιγότερο από την οικονομική κρίση. «Φυσικά, επηρεάζεται από τις επενδύσεις που γίνονται τόσο στην επικοινωνία όσο και σε νέα προϊόντα από όλες τις εταιρείες», σημειώνει. «Τα τελευταία χρόνια υπάρχουν κατηγορίες προϊόντων όπως οι γεμιστές σοκολάτες, τα σοκολατοκουφετάκια και οι κουβερτούρες, που αναπτύσσονται, παίρνοντας μερίδιο από άλλες υποκατηγορίες ή άλλα προϊόντα ανταγωνιστικά της σοκολάτας».

Η τιμή στην παρούσα φάση παίζει όλο και μεγαλύτερο ρόλο, ιδιαίτερα για κλασικά προϊόντα, που έχουν μια σταθερή θέση στο καλάθι του αγοραστή. Παράλληλα, όμως, οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για προϊόντα που πραγματικά προσφέρουν κάτι καινούργιο και διαφορετικό, τη στιγμή μάλιστα που «η σοκολάτα είναι μια απλή και φθηνή καθημερινή απόλαυση, την οποία οι καταναλωτές έχουν ανάγκη ιδιαίτερα σε μια περίοδο αναγκαστικού περιορισμού άλλων επιλογών», όπως λέει ο κ. Μπουχώρης.

Οι πωλήσεις ανά κατηγορία
«Ναυαρχίδα» του κλάδου, με μερίδιο άνω του 70% στα σχετικά προϊόντα, είναι οι πλάκες σοκολάτας, που παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων 1,9%, και σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, προοπτική το ποσοστό αυτό να αγγίξει το 5% μέχρι το τέλος του χρόνου. «Τη μεγαλύτερη μείωση πωλήσεων παρουσίασαν οι γκοφρέτες και οι μπάρες (countlines), που αποτελούν το δεύτερο μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς», διαπιστώνει η κα Νίκη Πρέσσα, Worldpanel director της TNS Icap. «Οι απώλειες της υποκατηγορίας αυτής σχετίζονται κυρίως με το γεγονός ότι οι αγοραστές την αγοράζουν λιγότερο συχνά και όταν το κάνουν βάζουν μικρότερες ποσότητες στα καλάθια τους, στρεφόμενοι περισσότερο στην υποκατηγορία της ταμπλέτας. Και η πραλίνα συρρικνώνεται -ήταν η πρώτη που ξεκίνησε να βιώνει σημαντικές απώλειες, πολύ νωρίτερα από τις συγγενικές της υποκατηγορίες.

Οι πραλίνες έχουν ένα παραδοσιακό προφίλ, καθώς τείνουν να χρησιμοποιούνται σε μεγαλύτερο βαθμό από νοικοκυριά μεγαλύτερης ηλικίας, που πλήττονται περισσότερο αυτή την περίοδο. Παράλληλα, η τιμή στο ράφι είναι λιγότερο ανταγωνιστική σε σχέση με άλλες υποκατηγορίες, γεγονός που οδηγεί τους χρήστες είτε να σταματούν την αγορά της είτε να την μειώνουν, στρεφόμενοι και αυτοί στην ταμπλέτα». Από την άλλη πλευρά, εντυπωσιακά είναι τα αποτελέσματα που σημείωσαν τα λεγόμενα «bites» (Maltesers, Smarties, M&M’s κά), που παρουσίασαν το πρώτο εννιάμηνο αύξηση σε όγκο πωλήσεων 21,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ενώ ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η αύξηση σε αξία πωλήσεων (+24,3%).

Η κατηγορία αυτή, η οποία είναι ιδιαίτερα δημοφιλής σε Ευρώπη και Αμερική, έχει αρχίσει να αναπτύσσεται δυνατά και στη χώρα μας, καθώς εισάγει το καταναλωτικό κοινό σε νέες κοινωνικές περιστάσεις κατανάλωσης. Μπορεί κανείς να θεωρήσει εύκολα πως είναι σε άμεση ανταγωνιστική σχέση με τα σοκολατένια αβγά, που πηγαίνοντας στο άλλο άκρο παρουσίασαν πολύ μεγάλη πτώση τόσο σε όγκο (-28,8%), όσο και σε αξία πωλήσεων (-27,9%). Οι γεμιστές σοκολάτες παρουσίασαν πτώση τόσο σε όγκο (-10,8%), όσο και σε αξία πωλήσεων (-9,5%) το πρώτο εννιάμηνο του 2012, σε αντίθεση με ό,τι είχε συμβεί μεταξύ 2010 και 2011, όπου είχαν παρουσιάσει αύξηση σε όγκο και αξία.

Παρατηρώντας κανείς τα στοιχεία προσεκτικά, διαπιστώνει ότι τα ποσοστά όγκου και αξίας δεν παρουσιάζουν παρά ελάχιστες διαφορές, που σημαίνει πως η τιμή των προϊόντων έμεινε σχετικά σταθερή. Υπενθυμίζουμε πως τον περασμένο Σεπτέμβριο είχαν υπάρξει ανατιμήσεις σε πολλά προϊόντα σοκολάτας (3% - 5%). Η αύξηση είχε αποδοθεί στις διεθνείς αγορές (οι τιμές κακάο και ζάχαρης παρουσίασαν άνοδο στα διεθνή χρηματιστήρια). Από την πλευρά των εταιρειών, πάντως, γίνεται μεγάλη προσπάθεια να κρατηθούν οι τιμές σε χαμηλά επίπεδα, κάτι που δεν είναι πάντα εύκολο…

Πωλήσεις προϊόντων σοκολάτας σε καταστήματα τροφίμων, σε όγκο (σε χιλ. τεμάχια)
Κατηγορία 1/1/2011 - 30/9/2011 1/1/2012 - 30/9/2012 Μεταβολή
Πλάκες σοκολάτας 3.797,65 3.868,93 1,9%
Γεμιστές σοκολάτες 1.111,77 991,87 -10,8%
Σοκολατένια αυγά 112,99 80,48 -28,8%
Bites (πχ Maltesers, Smarties, M&M’s) 173,66 210,93 21,5%
Σύνολο 5.196,06 5.152,21 -0,8%
Πηγή: SymphonyIRI
Πωλήσεις προϊόντων σοκολάτας σε καταστήματα τροφίμων, σε αξία (σε χιλ. ευρώ)
Κατηγορία 1/1/2011 - 30/9/2011 1/1/2012 - 30/9/2012 Μεταβολή
Πλάκες σοκολάτας 42.158,12 40.793,08 -3,2%
Γεμιστές σκολάτες 13.039,82 11.798,36 -9,5%
Σοκολατένια αυγά 2.951,68 2.129,497 -27,9%
Bites (πχ Maltesers, Smarties, M&M’s) 2.152,18 2.674,91 24,3%
Σύνολο 60.301,81 57.395,85 -4,8%
Πηγή: SymphonyIRI

Φεύγουν πωλήσεις από τα μικρά σημεία
«Εκτιμούμε ότι στα μικρά σημεία (περίπτερα, mini μάρκετ, ψιλικά) η κατηγορία είναι αρνητική», τονίζει η κυρία Ντάκουλα. «Από τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας φαίνεται να μετακινείται η αγορά της σοκολάτας από τα μικρά σημεία πώλησης στα μεγάλα. Η μικρή αγορά φαίνεται ότι πλήττεται πολύ περισσότερο». Το μερίδιο μάλιστα της αγοράς που κατείχαν, τείνει να αντιστραφεί. Από το 60% - 65% περίπου που κατείχαν στις αρχές της δεκαετίας, το μερίδιο τους είναι σε σταθερή πτώση (υπολογίζεται πως έχει πέσει κάτω από το 40%). Πάντως, και μεταξύ των σούπερ μάρκετ, όπως έχουμε επισημάνει για το σύνολο των προϊόντων, οι καταναλωτές προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους από μεσαίου μεγέθους καταστήματα.

Έτσι, παρατηρούμε ότι για καταστήματα μεγέθους έως 400τμ και 400 - 1000τμ είχαμε αύξηση στον όγκο πωλήσεων (8,6% και 9,5% αντίστοιχα), η οποία στη δεύτερη ομάδα συνοδεύτηκε και από αύξηση στην αξία πωλήσεων (4,7%) το πρώτο εννιάμηνο του 2012 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2011, ενώ στα υπέρ μάρκετ η πτώση ήταν γενική, με «πρωταθλητές» τα καταστήματα 1000τμ - 2500τμ: σε όγκο (-12,5%) και σε αξία (-15,3%), σύμφωνα με την SymphonyIRI. Σε ό,τι αφορά στις περιοχές, ακόμη μια φορά αποδεικνύεται πως η αγορά της Πελοποννήσου βρίσκεται σε κρίση: -20,1% σε όγκο και -23,5% σε αξία πωλήσεων. Αύξηση –αντίθετα– παρουσίασαν τα σούπερ μάρκετ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Οι τάσεις των καταναλωτών
«Υπάρχουν καταναλωτές οι οποίοι στρέφονται σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ή σε φθηνές σειρές εισαγόμενης σοκολάτας και από την άλλη υπάρχουν καταναλωτές οι οποίοι αναζητούν τις ιδιαίτερες γεύσεις χωρίς να είναι αποκλειστικό κριτήριο η τιμή», σημειώνει η κυρία Ντάκουλα. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στην κατηγορία θεωρείται πως δεν έχουν ιδιαίτερη απήχηση, κυρίως λόγω της σταθερότητας των γευστικών προτιμήσεων των Ελλήνων καταναλωτών αλλά και των πολλών εναλλακτικών προτάσεων που προσφέρουν οι εταιρείες: μίνι σοκολάτες, γκοφρέτες, bites κά. Όπως δηλώνει η κα Νίκη Πρέσσα, «αξίζει να σημειωθεί πως στην κατηγορία της ταμπλέτας, όπου τα PL αντιπροσωπεύουν 25% σχεδόν του όγκου πωλήσεων, δεν ενισχύθηκε το μερίδιό τους, γεγονός που αποδεικνύει ότι καινοτόμες ιδέες και καλύτερες τιμές από αγαπημένες μάρκες αποτελούν ένα σημαντικό όπλο για την αναχαίτιση της ανάπτυξής τους».

Έντονη είναι η στροφή προς τις σοκολάτες υγείας και οι εταιρείες έχουν παρουσιάσει πολλές νέες γεύσεις στην κατηγορία. Η ΙΟΝ πχ πρόσφατα παρουσίασε τις Νέες Υγείας Αμυγδάλου και Υγείας Αμυγδάλου 72% κακάο, σε συσκευασία των 70 γραμ. Τη συνεχή άνοδο των πωλήσεων κουβερτούρας στα σούπερ μάρκετ επιβεβαιώνει και ο κ. Μπουχώρης, σημειώνοντας ότι η υποκατηγορία της κουβερτούρας είναι η πλέον αναπτυσσόμενη, καθώς οι καταναλωτές ασχολούνται όλο και περισσότερο με τη μαγειρική και τη ζαχαροπλαστική, ενώ τα σπιτικά γλυκά αποτελούν μια ιδιαίτερα οικονομική λύση σε σχέση με τα έτοιμα προϊόντα.

Καινοτομίες
«Οι εταιρείες επενδύουν πολύ στην κατηγορία της σοκολάτας», σημειώνει η κυρία Ντάκουλα, και συμπληρώνει: «Αξίζει να επισημάνουμε ότι η υποστήριξή τους παραμένει αμείωτη και ιδιαίτερα σε νέα προϊόντα. Εμπλουτίζουν την ποικιλία τους με νέες γεύσεις, προκειμένου να κερδίσουν και τον πιο απαιτητικό καταναλωτή».

Ο κ. Κοντόπουλος σημειώνει ότι οι προτάσεις των εταιρειών εμπίπτουν σε δύο κατηγορίες, με βάση το είδος καινοτομίας:
α) Καινοτομίες ως προς το προϊόν αυτό καθαυτό (πχ νέα συνταγή) και
β) Καινοτομίες ως προς τη σχέση τιμής/ ποσότητας (πχ πολυσυσκευασίες ή, γενικότερα, πακέτα μεγαλύτερου μεγέθους με ελκυστική τιμή ανά μονάδα ή ανά κιλό). «Παρόλο που οι περισσότεροι καταναλωτές έχουν μια ποικιλία προϊόντων στο ρεπερτόριο τους (πέρα από τα ένα δύο αγαπημένα τους προϊόντα), αναζητούν νέες γεύσεις και διαφορετικούς συνδυασμούς. Επομένως, και οι εταιρείες ανταποκρίνονται σε αυτή ακριβώς την ανάγκη με τα λανσαρίσματα που κάνουν κάθε σεζόν», συμπληρώνει ο κ. Μπουχώρης.

Η Nestlé φέτος, πέρα από τις ανανεωμένες επικοινωνίες των πολύ δυνατών προϊόντων Kit Kat και Crunch, παρουσίασε μια νέα σειρά γεμιστές σοκολάτες, τις Nestlé Le Chocolat. Παράλληλα, καλώντας τους καταναλωτές να «κάνουν όλο τον χρόνο καλοκαίρι», λανσαρίστηκε μια νέα γκοφρέτα από τα παγωτά Magnum. Η ΙΟΝ, πέρα από τις γνωστές σοκολάτες με τις οποίες εξακολουθεί να κατέχει σημαντικό μερίδιο της αγοράς, παρουσίασε κι αυτή μια νέα σειρά την ΙΟΝ Join, με σύγχρονη συσκευασία flow pack. Απευθύνεται κι αυτή στο νεανικό κοινό, με 4 γεύσεις: Βάφλα, μπισκότο, καραμέλα και ολόκληρα αμύγδαλα. Η Mars Hellas, φέρνει φέτος το χειμώνα στη χώρα μας και σε περιορισμένη ποσότητα τη Mars Caramel, ένα προϊόν που έχει γνωρίσει ιδιαίτερα μεγάλη επιτυχία όπου έχει λανσαριστεί. Παράλληλα, φέρνει μία ακόμα καινοτομία στην αγορά της σοκολάτας ανταποκρινόμενη στις νέες ανάγκες των καταναλωτών, τη γκάμα 2Pack.

Όπως εξηγεί ο κύριος Κοντόπουλος «τα 2packs, τα οποία διατίθενται στις μάρκες Snickers, Mars και Twix, δίνουν τη δυνατότητα στον καταναλωτή να απολαύσει τις αγαπημένες του σοκολάτες σε μικρότερες μερίδες και διαφορετικές χρονικές στιγμές (αφού το πακέτο περιέχει 2 τεμάχια σοκολάτας δίνοντας τη δυνατότητα για πιο ελεγχόμενη κατανάλωση αλλά και φύλαξη για μετέπειτα κατανάλωση), αλλά, κυρίως, την ευκαιρία να χαρεί περισσότερο το αγαπημένο του προϊόν κατά 40%, καταβάλλοντας μόνο ένα επιπλέον 25% σε σχέση με τον στάνταρ κωδικό».

Προωθητικές ενέργειες
Οι προωθητικές ενέργειες στην κατηγορία της σοκολάτας ανήκουν συνήθως σε μία από τις 3 παρακάτω κατηγορίες: Προωθητικές ενέργειες με έκπτωση στην αγορά ενός ή περισσοτέρων τεμαχίων και επικοινωνία είτε στο πακέτο είτε στο σημείο πώλησης, προωθητικές ενέργειες με δωρεάν προϊόν στην αγορά ενός ή περισσοτέρων τεμαχίων και επικοινωνία είτε στο πακέτο είτε στο σημείο πώλησης και ενέργειες με χρηματικό ή άλλο έπαθλο, συνήθως στο πλαίσιο διαγωνισμού και επικοινωνία στο πακέτο ή/και στο σημείο πώλησης. Όλες οι παραπάνω ενέργειες μπορούν να είναι αποτελεσματικές, εφόσον προσφέρουν ξεκάθαρο όφελος στον καταναλωτή. «Βασική, όμως, προϋπόθεση για την επιτυχία των προωθητικών ενεργειών στην κατηγορία της σοκολάτας είναι η επαρκής προβολή τους σε εμφανές σημείο στο κατάστημα (συνήθως σε 2ο σημείο πώλησης), αφού η σοκολάτα δεν αποτελεί προγραμματισμένη αγορά», σημειώνει ο κ. Κοντόπουλος από τη Mars.

Η Nestlé, ξεκίνησε αυτή τη σεζόν με μια μεγάλη προωθητική ενέργεια για την Crunch, όπου δίνεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να κερδίσουν άμεσα μεγάλα δώρα. Αντίστοιχα έχει προγραμματιστεί μια μεγάλη προωθητική ενέργεια για τη Nestlé Dessert (τη μοναδική κουβερτούρα με 4 γεύσεις), που απαντά στην ανάγκη των καταναλωτών να φτιάξουν τα δικά τους οικονομικά, υγιεινά και απολαυστικά γλυκά με ακόμα πιο δημιουργικό τρόπο. Αρκετές εταιρείες δραστηριοποιούνται ιδιαιτέρως στον χώρο το διαδικτύου. Η ΙΟΝ έχει δημιουργήσει σχετικό μπλογκ για την ΙΟΝ αμυγδάλου αλλά και την ιστοσελίδα so comic για τα κόμικς, όπου είναι χορηγός η Σοκοφρέτα. Παράλληλα, δραστηριοποιείται στο facebook, κάνει διαδικτυακούς διαγωνισμούς κά.

Τα σοκολατούχα ροφήματα
Τα σοκολατούχα ροφήματα χωρίζονται στο κομμάτι των παιδικών ροφημάτων κακάο και στο κομμάτι των σοκολατούχων ροφημάτων ενηλίκων. Όπως σημειώνει η κα Μάτα Κρίκη, επικεφαλής marketing στιγμιαίων σοκολατούχων ροφημάτων της Nestlé Ελλάς, «όσον αφορά στα παιδικά ροφήματα κακάο, η αγορά εμφανίζεται ελαφρά πτωτική με το τελευταίο δίμηνο, ωστόσο, να παρουσιάζει σημάδια ανάκαμψης. Τα σοκολατούχα ροφήματα ενηλίκων, από την άλλη, θεωρούνται μια κατηγορία «πολυτελείας» και, ως εκ τούτου, πλήττονται περισσότερο από την κρίση. Πιέσεις έχουν δεχτεί οι επώνυμοι παίκτες στην αγορά, προς όφελος των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, αν και το οικονομικό όφελος για τον καταναλωτή είναι πιο περιορισμένο στη συγκεκριμένη κατηγορία. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι αν και σε αξία η αγορά εμφανίζεται πτωτική (στοιχεία τελευταίου κυλιόμενου 12μηνου), σε όγκο η πτώση της αγοράς είναι μόνο οριακή».

Όπως και στη σοκολάτα, υπάρχει στροφή των καταναλωτών προς τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπου εξασφαλίζονται χαμηλότερες τιμές, αλλά και προς το hard discount. Επίσης, η νέα τάση δείχνει τη στροφή των καταναλωτών στο σπίτι, με αύξηση της in-home κατανάλωσης. Έκδηλη είναι πλέον και η τάση, λόγω της κρίσης, για πολλαπλές χρήσεις ενός προϊόντος. Αυτό συμβαίνει και στην περίπτωση των στιγμιαίων ροφημάτων σοκολάτας/κακάο, τα οποία χρησιμοποιούνται πια, πέρα από την παρασκευή ροφημάτων, και σαν υλικό ζαχαροπλαστικής.

Η Nestlé επαναλανσάρισε το Le Chocolat με νέες συσκευασίες την άνοιξη, όπου πλέον επικοινωνείται πιο έντονα η κρύα κατανάλωση του προϊόντος (το Le Chocolat αποτελεί μια σειρά για την παρασκευή τόσο ζεστών όσο και κρύων ροφημάτων). Οι προωθητικές ενέργειες αποτελούνται από εκείνες των εκπτώσεων τιμής, που στόχο έχουν να βοηθήσουν τον οικογενειακό προϋπολογισμό και να ανακουφίσουν τους καταναλωτές εν μέσω κρίσης, και τις ενέργειες με on-pack χρηστικά δώρα.

Τόσο οι προμηθευτές όσο και οι αλυσίδες σχεδιάζουν και υλοποιούν αρκετές προσφορές, ώστε να δώσουν τη δυνατότητα σε όλο και περισσότερους καταναλωτές να αγοράσουν τα συγκεκριμένα προϊόντα ή να δοκιμάσουν τις νέες προτάσεις των εταιρειών. Σε ό,τι αφορά την επίδοση των επιμέρους καναλιών διανομής, ιδιαίτερη πίεση δέχεται η αυθόρμητη αγορά (μικρή λιανική) από την αρχή της οικονομικής κρίσης, ενώ στο χώρο των σούπερ μάρκετ φαίνεται να τα πηγαίνουν καλύτερα τα μεσαίου μεγέθους καταστήματα.

σελφ σερβις (T. 422)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION