σελφ σερβις - Προϊοντα αντηλιακής προστασίας: Εντονότερος ο «πόλεμος» των προσφορών φέτος

Πέμπτη, 20 Σεπτεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Προϊοντα αντηλιακής προστασίας: Εντονότερος ο «πόλεμος» των προσφορών φέτος

2 Μαΐου 2012 | 09:39 Γράφει ο Κώστας  Στοφόρος Topics: Προϊόντα,Υγεία/Ομορφιά

Προϊοντα αντηλιακής προστασίας: Εντονότερος ο «πόλεμος» των προσφορών φέτος

Το 2011 η αγορά των προϊόντων αντηλιακής προστασίας, τουλάχιστον από άποψη όγκου πωλήσεων, παρουσίασε μια μικρή ανάκαμψη, μετά την πτωτική πορεία που είχε διαγράψει το 2010, οπότε, σύμφωνα με τις μετρήσεις της Nielsen, είχε εμφανίσει υποχώρηση κατά 3,3% σε όγκο πωλήσεων και κατά 1,2% σε αξία.

Έτσι, παρά το γεγονός ότι πέρυσι υπήρξε μια περαιτέρω πτώση των πωλήσεων της κατηγορίας σε αξία κατά 2,5%, ο όγκος των πωλήσεών της αυξήθηκε κατά 3,8%. Το γεγονός αποδίδεται στις έντονες προωθητικές ενέργειες που υλοποίησαν οι προμηθευτές των προϊόντων της κατηγορίας, οι οποίες οδήγησαν, μέσω των εκπτώσεων, σε μια «μάχη τιμών» μεταξύ των κυρίαρχων του κλάδου.

Σύμφωνα με στοιχεία που έθεσε υπόψη μας η κυρία Μαριλένα Νίκου εκ μέρους της Johnson & Johnson Hellas (Johnson’s Baby, Kids & SunCare, Piz Buin), η συνολική αγορά των αντηλιακών, αν υπολογισθεί ο τζίρος όλων των σημείων πώλησης (mass + φαρμακείο + νησιά), έφτασε το 2011 τα 35 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας συνολική άνοδο 1,8% σε σχέση με το 2010, η οποία, όπως επισημαίνει, «προέρχεται κυρίως από την αγορά των φαρμακείων (+8%), καθώς του λιανεμπορίου είναι πτωτική (-9%). Ως προς τον όγκο, η εν λόγω αγορά υπολογίζεται γύρω στα 3,5 εκατ. τεμάχια και είναι ανοδική (+3,3%), σε σχέση με το 2010.

Και σε αυτή την περίπτωση η άνοδος προέρχεται από την αγορά των φαρμακείων (+7%), καθώς του λιανεμπορίου είναι πτωτική (-3%)...».

Τα αντηλιακά γαλακτώματα, με μερίδιο 60%, και τα αντηλιακά λάδια, με μερίδιο 29%, είναι τα βασικά προϊόντα της κατηγορίας των προϊόντων αντηλιακής προστασίας. Ακολουθούν τα μερίδια των κρεμών προσώπου, με 6,7%, των προϊόντων after sun, με 4,3%, και των προϊόντων φροντίδας μαλλιών (hair care), μόλις με 0,4%. Τα τελευταία χρόνια παρουσιάζουν άνοδο τα γαλακτώματα σε σπρέι που επιλέγονται τόσο από άνδρες όσο και από γυναίκες, λόγω πρακτικότητας της συγκεκριμένης μορφής.

Όπως επισημαίνει ο κ. Άκης Μακριλάκης, market manager (no food grocery) της ΑΒ Βασιλόπουλος, την προηγούμενη χρονιά δεν διαπιστώθηκαν αξιοσημείωτες διαφοροποιήσεις στην αγορά της κατηγορίας, καθώς για τα περισσότερα προϊόντα της ίσχυσαν οι καταγεγραμμένες τάσεις στον κλάδο. Για την Αφοί Βερόπουλοι, όπως μας είπε ο κ. Κώστας Αβράμης, αγοραστής της στον τομέα των καλλυντικών, η περσινή χρονιά εξελίχθηκε πολύ καλά για την αλυσίδα στη συγκεκριμένη κατηγορία, καθώς οι πωλήσεις της σε αυτήν σημείωσαν αύξηση 8%, σε σχέση με το 2010.

Τι ζητούν οι καταναλωτές
Οι βασικές απαιτήσεις των καταναλωτών από τα προϊόντα αντηλιακής προστασίας συνοψίζονται στα εξής: Προτιμώνται τα αντηλιακά που προσφέρουν, ταυτόχρονα, μαύρισμα και προστασία από την ηλιακή ακτινοβολία, υφή προϊόντος εύκολη στη χρήση, που απορροφάται γρήγορα από την επιδερμίδα, προστασία ταυτόχρονα με ενυδάτωση και μεγαλύτερους δείκτες προστασίας, καθώς οι άνθρωποι σήμερα είναι πιο ενήμεροι και ευαισθητοποιημένοι στα ζητήματα της προστασίας της επιδερμίδας τους.

Τις σχετικές τάσεις επιβεβαιώνουν στελέχη των εταιρειών του κλάδου. Χαρακτηριστικά ο κ. Κωνσταντίνος Νικολετόπουλος, υπεύθυνος της Energizer Greece (Hawaiian Tropic), επισημαίνοντας τη στροφή της ζήτησης σε προϊόντα που συνδυάζουν το μαύρισμα με την προστασία, τονίζει ότι τα τελευταία χρόνια κερδίζουν έδαφος τα αντηλιακά λάδια, αυξάνοντας συνεχώς το μερίδιό τους στην αγορά.

Από την πλευρά της η κυρία Σοφιάννα Νεράντζη, εκ μέρους της Beiersdorf Hellas (Nivea), σχολιάζει την τάση εκδήλωσης ενός εντονότερου ενδιαφέροντος, σε σχέση με προηγούμενα χρόνια, για προϊόντα με υψηλότερους δείκτες προστασίας, σε συνδυασμό με την αναζήτηση αντηλιακών που καλύπτουν ακόμα και τις ευαίσθητες επιδερμίδες και με την προτίμηση μη λιπαρών προϊόντων, που απορροφώνται εύκολα από την επιδερμίδα.

Όπως επισημαίνει, τα τελευταία χρόνια αυξάνεται η ζήτηση των γαλακτωμάτων σε σπρέι, που επιλέγονται τόσο από άνδρες όσο και από γυναίκες, λόγω πρακτικότητας της συγκεκριμένης μορφής.

Έτσι, παρά το γεγονός ότι πέρυσι υπήρξε μια περαιτέρω πτώση των πωλήσεων της κατηγορίας σε αξία κατά 2,5%, ο όγκος των πωλήσεών της αυξήθηκε κατά 3,8%. Το γεγονός αποδίδεται στις έντονες προωθητικές ενέργειες που υλοποίησαν οι προμηθευτές των προϊόντων της κατηγορίας, οι οποίες οδήγησαν, μέσω των εκπτώσεων, σε μια «μάχη τιμών» μεταξύ των κυρίαρχων του κλάδου.

Σύμφωνα με στοιχεία που έθεσε υπόψη μας η κυρία Μαριλένα Νίκου εκ μέρους της Johnson & Johnson Hellas (Johnson’s Baby, Kids & SunCare, Piz Buin), η συνολική αγορά των αντηλιακών, αν υπολογισθεί ο τζίρος όλων των σημείων πώλησης (mass + φαρμακείο + νησιά), έφτασε το 2011 τα 35 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας συνολική άνοδο 1,8% σε σχέση με το 2010, η οποία, όπως επισημαίνει, «προέρχεται κυρίως από την αγορά των φαρμακείων (+8%), καθώς του λιανεμπορίου είναι πτωτική (-9%). Ως προς τον όγκο, η εν λόγω αγορά υπολογίζεται γύρω στα 3,5 εκατ. τεμάχια και είναι ανοδική (+3,3%), σε σχέση με το 2010.

Και σε αυτή την περίπτωση η άνοδος προέρχεται από την αγορά των φαρμακείων (+7%), καθώς του λιανεμπορίου είναι πτωτική (-3%)...».

Τα αντηλιακά γαλακτώματα, με μερίδιο 60%, και τα αντηλιακά λάδια, με μερίδιο 29%, είναι τα βασικά προϊόντα της κατηγορίας των προϊόντων αντηλιακής προστασίας. Ακολουθούν τα μερίδια των κρεμών προσώπου, με 6,7%, των προϊόντων after sun, με 4,3%, και των προϊόντων φροντίδας μαλλιών (hair care), μόλις με 0,4%. Τα τελευταία χρόνια παρουσιάζουν άνοδο τα γαλακτώματα σε σπρέι που επιλέγονται τόσο από άνδρες όσο και από γυναίκες, λόγω πρακτικότητας της συγκεκριμένης μορφής.

Όπως επισημαίνει ο κ. Άκης Μακριλάκης, market manager (no food grocery) της ΑΒ Βασιλόπουλος, την προηγούμενη χρονιά δεν διαπιστώθηκαν αξιοσημείωτες διαφοροποιήσεις στην αγορά της κατηγορίας, καθώς για τα περισσότερα προϊόντα της ίσχυσαν οι καταγεγραμμένες τάσεις στον κλάδο. Για την Αφοί Βερόπουλοι, όπως μας είπε ο κ. Κώστας Αβράμης, αγοραστής της στον τομέα των καλλυντικών, η περσινή χρονιά εξελίχθηκε πολύ καλά για την αλυσίδα στη συγκεκριμένη κατηγορία, καθώς οι πωλήσεις της σε αυτήν σημείωσαν αύξηση 8%, σε σχέση με το 2010.

Τι ζητούν οι καταναλωτές
Οι βασικές απαιτήσεις των καταναλωτών από τα προϊόντα αντηλιακής προστασίας συνοψίζονται στα εξής: Προτιμώνται τα αντηλιακά που προσφέρουν, ταυτόχρονα, μαύρισμα και προστασία από την ηλιακή ακτινοβολία, υφή προϊόντος εύκολη στη χρήση, που απορροφάται γρήγορα από την επιδερμίδα, προστασία ταυτόχρονα με ενυδάτωση και μεγαλύτερους δείκτες προστασίας, καθώς οι άνθρωποι σήμερα είναι πιο ενήμεροι και ευαισθητοποιημένοι στα ζητήματα της προστασίας της επιδερμίδας τους.

Τις σχετικές τάσεις επιβεβαιώνουν στελέχη των εταιρειών του κλάδου. Χαρακτηριστικά ο κ. Κωνσταντίνος Νικολετόπουλος, υπεύθυνος της Energizer Greece (Hawaiian Tropic), επισημαίνοντας τη στροφή της ζήτησης σε προϊόντα που συνδυάζουν το μαύρισμα με την προστασία, τονίζει ότι τα τελευταία χρόνια κερδίζουν έδαφος τα αντηλιακά λάδια, αυξάνοντας συνεχώς το μερίδιό τους στην αγορά.

Από την πλευρά της η κυρία Σοφιάννα Νεράντζη, εκ μέρους της Beiersdorf Hellas (Nivea), σχολιάζει την τάση εκδήλωσης ενός εντονότερου ενδιαφέροντος, σε σχέση με προηγούμενα χρόνια, για προϊόντα με υψηλότερους δείκτες προστασίας, σε συνδυασμό με την αναζήτηση αντηλιακών που καλύπτουν ακόμα και τις ευαίσθητες επιδερμίδες και με την προτίμηση μη λιπαρών προϊόντων, που απορροφώνται εύκολα από την επιδερμίδα.

Όπως επισημαίνει, τα τελευταία χρόνια αυξάνεται η ζήτηση των γαλακτωμάτων σε σπρέι, που επιλέγονται τόσο από άνδρες όσο και από γυναίκες, λόγω πρακτικότητας της συγκεκριμένης μορφής.


Ο πειρασμός της ιδιωτικής ετικέτας
Παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έκαναν δειλά την εμφάνισή τους στα ράφια κάποιων σούπερ μάρκετ αντηλιακά ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιό τους παραμένει αμελητέο. Αλυσίδες όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος αποφεύγουν προς το παρόν να εντάξουν στο πρόγραμμα ανάπτυξης των συλλογών προϊόντων της δικής τους επωνυμίας κωδικούς αυτής της κατηγορίας. Και είναι λογικό, εφόσον πρόκειται για προϊόντα, ταυτόχρονα, υψηλής τεχνογνωσίας, εποχικού ενδιαφέροντος και ποικιλίας, που δεν μπορεί να υποκατασταθεί από λίγους κωδικούς ιδιωτικής φίρμας. Παρ’ όλα αυτά, λέει ο κ. Αβράμης (Αφοί Βερόπουλοι), το ενδεχόμενο επέκτασης και στα αντηλιακά ιδιωτικής ετικέτας είναι κάτι που πάντα προβληματίζει.

Διαφορετική είναι η πολιτική που ακολουθεί η Lidl, που διέθεσε με μεγάλη επιτυχία τέτοια προϊόντα, προσφέροντάς τα σε τιμή κατά πολύ χαμηλότερη των επωνύμων, συνδυάζοντας, μάλιστα, την προώθησή τους μέσω του Διαδικτύου με συμβουλές για τη χρήση τους και πληροφορίες για την προστασία από τον ήλιο.

Ανταγωνισμός προωθήσεων και προσφορών
Ο «χορός των προσφορών» στα αντηλιακά, που ξεκίνησε τα δυο τελευταία χρόνια, φαίνεται πως θα συνεχιστεί ακόμη πιο έντονος φέτος. Πέρα από τις εκπτώσεις στις τιμές, που σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν ακόμη και το 50% της αξίας του προϊόντος, αναμένονται φέτος και «πακέτα δώρων», όπως άλλωστε και προσφορές του τύπου «1+1 δώρο», ενώ θα αξιοποιηθεί ακόμα μια χρονιά η έκδοση κουπονιών για την εγγραφή πόντων μέσω των «καρτών πιστότητας» των αλυσίδων.

Πάντως, όπως αναμένεται, η έμφαση φέτος θα δοθεί στην τιμή κάθε προϊόντος όχι μόνο εκ μέρους των καταναλωτών, για πολλούς εκ των οποίων τα θαλασσινά μπάνια και οι θερινές διακοπές μάλλον έγιναν ήδη πολυτέλεια, αλλά και των προμηθευτών της αγοράς, που για τους ίδιους λόγους δείχνουν διάθεση προσαρμογής στα νέα δεδομένα. Αυτό, άλλωστε, επιβεβαιώνει η κυρία Νεράντζη (Beiersdorf Hellas).

Όπως σημειώνει, «η Νivea ήταν πάντα συνδεδεμένη με το value for money και την ουσιαστική και άμεση ανταπόκριση στις ανάγκες των καταναλωτών. Έτσι λοιπόν, αναγνωρίζοντας τις πρωτόγνωρες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες καταναλωτές, η Nivea θα προσφέρει και φέτος σημαντικές εκπτώσεις (κουπόνια, προωθήσεις, 15ήμερα μειώσεων τιμής) στα σημεία πώλησης λιανικής, διευκολύνοντας τις αγορές τους και κάνοντας τα προϊόντα της ακόμα πιο ελκυστικά, προσφέροντάς τα, δηλαδή, ως προϊόντα αντηλιακής προστασίας υψηλής ποιότητας και αξιοπιστίας σε πιο συμφέρουσα τιμή».

Όπως πληροφορεί ο κ. Νικολετόπουλος (Energizer Greece), φέτος η Energizer θα προβεί σε προωθητικές ενέργειες με on pack promotions, προσφέροντας δώρα σε συσκευασίες του Hawaiian Tropic, ενώ θα αξιοποιήσει το εργαλείο του «ζωντανού» promotion.

Οι προωθητικές ενέργειες της Johnson & Johnson θα επικεντρωθούν κυρίως στη μείωση τιμής και στα κουπόνια. Κατά δεύτερο λόγο, ίσως, επιλεγεί και η προσφορά του ενός αντηλιακού ως δώρο, με την αγορά ενός άλλου.

Οι νέες προτάσεις των εταιρειών
Στοχεύοντας σε προϊόντα που δεν προσφέρουν μόνο αντηλιακή προστασία και μαύρισμα, οι εταιρείες του κλάδου προσπαθούν να κερδίσουν μερίδιο, μέσω καινοτόμων προϊόντων που προσφέρουν κάτι περισσότερο. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Hawaiian Tropic που, όπως σημειώνει ο κύριος Νικολετόπουλος, «πρωτοπορεί με τη νέα σειρά αντηλιακών λοσιόν Silk Hydration, ένα νέο προϊόν με ενυδατικές κορδέλες μεταξιού (το προϊόν είναι δίχρωμο). Η πρωτεΐνη μεταξιού προσφέρει 12ωρη ενυδάτωση». Προσθέτει δε ότι η σειρά Silk Hydration προτείνεται από τον Διεθνή Οργανισμό Κατά του Καρκίνου του Δέρματος.

Η κυρία Νεράντζη επισημαίνει ότι ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές καταλαβαίνουν τη σπουδαιότητα της αντηλιακής προστασίας για την υγεία της επιδερμίδας και ενημερώνονται για τη σωστή χρήση του αντηλιακού. «Ωστόσο» λέει «στην κατηγορία των αντηλιακών προϊόντων παρατηρείται έντονη πόλωση των καταναλωτών: στη μία άκρη βρίσκονται εκείνοι που επιδιώκουν βαθύ μαύρισμα και στην άλλη εκείνοι που επιλέγουν προϊόντα υψηλής προστασίας. Το ερευνητικό τμήμα της Nivea, έχοντας αφουγκραστεί τις ανάγκες των καταναλωτών και, καινοτομώντας ακόμη μια φορά, ανακάλυψε την πρωτοποριακή φόρμουλα που ενεργοποιεί τη φυσική διαδικασία του μαυρίσματος, ενώ προστατεύει μέσα από την Protect & Bronze που φέτος εμπλουτίζεται».

Η κυρία Μαριλένα Νίκου εκ μέρους της Johnson & Johnson τονίζει ότι η εταιρεία δίνει ιδιαίτερη έμφαση σε αντηλιακά με φυσικά συστατικά και προτείνει προϊόντα «που απορροφώνται άμεσα και δεν αφήνουν ίχνη στην επιδερμίδα και αντηλιακά που προσφέρουν αποτελεσματική προστασία και ταυτόχρονα ενισχύουν
και επιταχύνουν το μαύρισμα».

Το καλοκαίρι του φτωχού
Το ζήτημα που απασχολεί σήμερα τη βιομηχανία του κλάδου είναι αν, εν μέσω της κρίσης που πλήττει και τις πωλήσεις αντηλιακών, μπορεί να υπάρξουν απαντήσεις στις νέες ανάγκες των καταναλωτών.

Μια παλιότερη «συνταγή» που οι εταιρείες, με τη συνδρομή ενός επιπέδου ευημερίας, είχαν καταφέρει να ξεχαστεί, δηλαδή η ολοκλήρωση της χρήσης του αντηλιακού που έμεινε από την προηγούμενη σεζόν στη νέα σεζόν, παρά το γεγονός ότι έτσι χάνεται η εγγύηση της ολοκληρωμένης προστασίας, φαίνεται ότι επανέρχεται. Επανέρχεται μαζί με τη φειδώ στη χρήση του προϊόντος...

Μια δεύτερη πρακτική, προσοδοφόρα για την αγορά του κλάδου, είναι η αγορά δύο αντηλιακών, ενός υψηλού δείκτη προστασίας για τα πρώτα θαλασσινά μπάνια κι ενός χαμηλότερου δείκτη για τη συνέχεια των διακοπών. Η πρακτική αυτή πλέον φαίνεται ότι υποχωρεί... Υπό συνθήκες, φέτος το καλοκαίρι, αναμενόμενης επιδείνωσης της εισοδηματικής κατάστασης των μέσων και χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων, οι ελπίδες στρέφονται στην αύξηση της διεθνούς τουριστικής κίνησης.

σελφ σερβις (T. 416)
« 1 2 3 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION