σελφ σερβις - Tίμος Δασκαλόπουλος, Permafrost AE Refrigeration: Βιώσιμες λύσεις στην ψύξη τώρα!

Κυριακή, 24 Σεπτεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Tίμος Δασκαλόπουλος, Permafrost AE Refrigeration: Βιώσιμες λύσεις στην ψύξη τώρα!

28 Νοεμβρίου 2011 | 11:21 Γράφει ο Νικόλας   Παπαδημητρίου Topics: Ενέργεια/Περιβάλλον,Συνέντευξεις-Πρόσωπα,Τεχνολογία

Tίμος Δασκαλόπουλος, Permafrost AE Refrigeration

«Είτε διαμορφώνοντας εξαρχής το υπόβαθρο της ψύξης σε ένα νέο σούπερ μάρκετ είτε αλλάζοντας τα μηχανήματά του και λίγο τη φιλοσοφία στησίματος του καταστήματος, μπορούμε να έχουμε σημαντικές μειώσεις στην κατανάλωση ενέργειας», τονίζει ο κ. Τίμος Δασκαλόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Permafrost AE Refrigeration. Και προσθέτει: «Σε κάθε περίπτωση, πάντως, αποτρέπουμε τον πελάτη από τη λογική του "επενδύω, χωρίς καν να σκέφτομαι το αύριο"...».

O τζίρος της κλαδικής αγοράς του επαγγελματικού ψυγείου έχει υποστεί μια κάμψη πωλήσεων, σε σχέση με το 2008-09, της τάξης του 40%. Αλλά όπως επισημαίνει ο συνομιλητής μας, «η κρίση έχει και μια θετική πλευρά: Με μικρότερους ρυθμούς ανάπτυξης πλέον, οι πελάτες έχουν τον χρόνο να σκεφτούν καλύτερα πού επενδύουν, στρεφόμενοι σε ποιοτικότερες λύσεις ψυκτικού εξοπλισμού. Σύμπτωμα της κρίσης είναι και η πόλωση της αγοράς μεταξύ των πελατών που επιλέγουν το απολύτως φθηνό, από τη μια πλευρά, και το απολύτως ποιοτικό από την άλλη.

Πάντως, ο πόλος υπέρ των ποιοτικών λύσεων είναι σαφώς ισχυρότερος. Αλλά το σημαντικό είναι πως σήμερα οι πελάτες, ό,τι κι αν επιλέξουν, είναι πιο πρόθυμοι να ακούν τις προτάσεις μας. Βλέπετε, στις ημέρες μας και το τελευταίο ευρώ είναι πολύτιμο...».

σελφ σέρβις: Η επιλογή της φθηνής ή ποιοτικής λύσης ψυκτικού εξοπλισμού σχετίζεται με τη θέση του επενδυτή λιανέμπορου στον ανταγωνισμό του κλάδου του;
Τίμος Δασκαλόπουλος:
Συνήθως, ναι. Αυτό συμβαίνει γιατί οι μεγάλες αλυσίδες -πλην εξαιρέσεων, ένεκα της κρίσης- εξακολουθούν να χαράσσουν μακροπρόθεσμα τις επενδυτικές στρατηγικές ανάπτυξης των δικτύων τους, άρα τους ενδιαφέρουν οι βιώσιμες λύσεις. Όμως, σε ό,τι αφορά τους μικρομεσαίους, κατά κανόνα το ενδιαφέρον τους εστιάζεται σχεδόν αποκλειστικά στην καθημερινή εξέλιξη του τζίρου και στην περιστολή του λειτουργικού κόστους, καθώς άμεση προτεραιότητά τους είναι η μέριμνα της επιβίωσης.

Στο πλαίσιο αυτό, πχ, όταν εξαγοράζουν ένα κατάστημα, το κάνουν για λόγους αμυντικούς στον ανταγωνισμό τους, οπότε το λειτουργούν συνήθως με μικροβελτιώσεις στον υπάρχοντα εξοπλισμό, εφόσον δεν τους περισσεύουν πόροι για περαιτέρω επενδύσεις.

Λύσεις βιωσιμότητας διαφορετικών ταχυτήτων
σελφ σέρβις: Η «βιώσιμη λύση» στον ψυκτικό εξοπλισμό είναι εφικτή ανεξαρτήτως της επενδυτικής στρατηγικής του πελάτη;

Τίμος Δασκαλόπουλος:
Ως σύμβουλοι του πελάτη, που επενδύει είτε αμυντικά είτε επεκτατικά, η έγνοια μας είναι να τον προσανατολίζουμε σε βιώσιμες λύσεις εξοπλισμού, δηλαδή σε λύσεις υψηλής απόδοσης όσον αφορά στη μείωση του κόστους ενέργειας των ψυγείων του, που ως γνωστόν αντιστοιχεί σήμερα περίπου στο 55%-65% των ενεργειακών δαπανών του σούπερ μάρκετ.

Άλλωστε, η επενδυτική στρατηγική καθενός πελάτη είναι οδηγός της εκ μέρους μας προσέγγισης των προβληματισμών του, βασικά σε δύο γενικές κατευθύνσεις. Η πρώτη αφορά στους πελάτες που διατίθενται να επενδύουν μακροπρόθεσμα σε νέο εξοπλισμό, τους οποίους συνδράμουμε ως στρατηγικοί συνεργάτες τους στη σχεδίαση του ψυκτικού εξοπλισμού ανά κατάστημα, ακριβώς γιατί μια τέτοια σχεδίαση προϋποθέτει προτυποποίηση προδιαγραφών σε ορίζοντα τουλάχιστον πενταετίας.

Στο πλαίσιο αυτό, οι σύγχρονες και βιώσιμες λύσεις της Arneg, σε πλήρη γκάμα ανοικτών και κλειστών ψυγείων -συντηρήσεων και καταψύξεων- και καινούργιων μηχανημάτων κορυφαίας ενεργειακής απόδοσης, καλύπτουν και τις πλέον εξειδικευμένες απαιτήσεις.

Η δεύτερη κατεύθυνση των προσεγγίσεών μας αφορά στους πελάτες που ενδιαφέρονται να κάνουν ενεργειακά πιο αποδοτικό τον υπάρχοντα ψυκτικό εξοπλισμό των καταστημάτων τους, με επιμέρους βελτιώσεις στα ψυγεία, στα μηχανήματα που υποστηρίζουν τη λειτουργία τους κλπ. Αλλά κι εδώ η σχεδίαση λύσεων προϋποθέτει επίσης προτυποποίηση προδιαγραφών.

Και στις δύο περιπτώσεις πολλά μπορεί κανείς να επισημάνει, πχ σχετικά με τα πλεονεκτήματα της εφαρμογής inverter στους συμπιεστές των μηχανημάτων, ώστε να επιτυγχάνεται γραμμική ρύθμιση της ψύξης και βέλτιστη απόδοση οικονομίας και ψυκτικού αποτελέσματος, χωρίς να καταπονούνται τα μηχανήματα, ή σχετικά με την εφαρμογή τέτοιων compact μονάδων εξωτερικής τοποθέτησης και χαμηλής στάθμης θορύβου κλπ, ζητημάτων δηλαδή που απασχολούν έντονα την οργανωμένη λιανική εδώ και χρόνια.

Η ουσία είναι ότι, είτε διαμορφώνοντας εξαρχής το υπόβαθρο της ψύξης σε ένα νέο κατάστημα είτε αλλάζοντας τα μηχανήματά του και λίγο τη φιλοσοφία στησίματος του καταστήματος, μπορούμε να έχουμε σημαντικές μειώσεις στην κατανάλωση ενέργειας.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, προσαρμόζουμε τις προτάσεις μας στα μέτρα των απαιτήσεων και των ιδιαιτεροτήτων του πελάτη.

Δηλαδή, δεν του προτείνουμε εκτεταμένες καινοτομίες, αν δεν μπορεί να τις υποστηρίξει η οργάνωσή του, ούτε σύνθετες και μοντέρνες τεχνολογίες, που μειώνουν, βέβαια, την κατανάλωση ενέργειας, αλλά δημιουργούν προβλήματα, όταν ο χρήστης δεν διατίθεται να διαχειρίζεται το τεχνικό μέρος των απαιτήσεών τους.

O τζίρος της κλαδικής αγοράς του επαγγελματικού ψυγείου έχει υποστεί μια κάμψη πωλήσεων, σε σχέση με το 2008-09, της τάξης του 40%. Αλλά όπως επισημαίνει ο συνομιλητής μας, «η κρίση έχει και μια θετική πλευρά: Με μικρότερους ρυθμούς ανάπτυξης πλέον, οι πελάτες έχουν τον χρόνο να σκεφτούν καλύτερα πού επενδύουν, στρεφόμενοι σε ποιοτικότερες λύσεις ψυκτικού εξοπλισμού. Σύμπτωμα της κρίσης είναι και η πόλωση της αγοράς μεταξύ των πελατών που επιλέγουν το απολύτως φθηνό, από τη μια πλευρά, και το απολύτως ποιοτικό από την άλλη.

Πάντως, ο πόλος υπέρ των ποιοτικών λύσεων είναι σαφώς ισχυρότερος. Αλλά το σημαντικό είναι πως σήμερα οι πελάτες, ό,τι κι αν επιλέξουν, είναι πιο πρόθυμοι να ακούν τις προτάσεις μας. Βλέπετε, στις ημέρες μας και το τελευταίο ευρώ είναι πολύτιμο...».

σελφ σέρβις: Η επιλογή της φθηνής ή ποιοτικής λύσης ψυκτικού εξοπλισμού σχετίζεται με τη θέση του επενδυτή λιανέμπορου στον ανταγωνισμό του κλάδου του;
Τίμος Δασκαλόπουλος:
Συνήθως, ναι. Αυτό συμβαίνει γιατί οι μεγάλες αλυσίδες -πλην εξαιρέσεων, ένεκα της κρίσης- εξακολουθούν να χαράσσουν μακροπρόθεσμα τις επενδυτικές στρατηγικές ανάπτυξης των δικτύων τους, άρα τους ενδιαφέρουν οι βιώσιμες λύσεις. Όμως, σε ό,τι αφορά τους μικρομεσαίους, κατά κανόνα το ενδιαφέρον τους εστιάζεται σχεδόν αποκλειστικά στην καθημερινή εξέλιξη του τζίρου και στην περιστολή του λειτουργικού κόστους, καθώς άμεση προτεραιότητά τους είναι η μέριμνα της επιβίωσης.

Στο πλαίσιο αυτό, πχ, όταν εξαγοράζουν ένα κατάστημα, το κάνουν για λόγους αμυντικούς στον ανταγωνισμό τους, οπότε το λειτουργούν συνήθως με μικροβελτιώσεις στον υπάρχοντα εξοπλισμό, εφόσον δεν τους περισσεύουν πόροι για περαιτέρω επενδύσεις.

Λύσεις βιωσιμότητας διαφορετικών ταχυτήτων
σελφ σέρβις: Η «βιώσιμη λύση» στον ψυκτικό εξοπλισμό είναι εφικτή ανεξαρτήτως της επενδυτικής στρατηγικής του πελάτη;

Τίμος Δασκαλόπουλος:
Ως σύμβουλοι του πελάτη, που επενδύει είτε αμυντικά είτε επεκτατικά, η έγνοια μας είναι να τον προσανατολίζουμε σε βιώσιμες λύσεις εξοπλισμού, δηλαδή σε λύσεις υψηλής απόδοσης όσον αφορά στη μείωση του κόστους ενέργειας των ψυγείων του, που ως γνωστόν αντιστοιχεί σήμερα περίπου στο 55%-65% των ενεργειακών δαπανών του σούπερ μάρκετ.

Άλλωστε, η επενδυτική στρατηγική καθενός πελάτη είναι οδηγός της εκ μέρους μας προσέγγισης των προβληματισμών του, βασικά σε δύο γενικές κατευθύνσεις. Η πρώτη αφορά στους πελάτες που διατίθενται να επενδύουν μακροπρόθεσμα σε νέο εξοπλισμό, τους οποίους συνδράμουμε ως στρατηγικοί συνεργάτες τους στη σχεδίαση του ψυκτικού εξοπλισμού ανά κατάστημα, ακριβώς γιατί μια τέτοια σχεδίαση προϋποθέτει προτυποποίηση προδιαγραφών σε ορίζοντα τουλάχιστον πενταετίας.

Στο πλαίσιο αυτό, οι σύγχρονες και βιώσιμες λύσεις της Arneg, σε πλήρη γκάμα ανοικτών και κλειστών ψυγείων -συντηρήσεων και καταψύξεων- και καινούργιων μηχανημάτων κορυφαίας ενεργειακής απόδοσης, καλύπτουν και τις πλέον εξειδικευμένες απαιτήσεις.

Η δεύτερη κατεύθυνση των προσεγγίσεών μας αφορά στους πελάτες που ενδιαφέρονται να κάνουν ενεργειακά πιο αποδοτικό τον υπάρχοντα ψυκτικό εξοπλισμό των καταστημάτων τους, με επιμέρους βελτιώσεις στα ψυγεία, στα μηχανήματα που υποστηρίζουν τη λειτουργία τους κλπ. Αλλά κι εδώ η σχεδίαση λύσεων προϋποθέτει επίσης προτυποποίηση προδιαγραφών.

Και στις δύο περιπτώσεις πολλά μπορεί κανείς να επισημάνει, πχ σχετικά με τα πλεονεκτήματα της εφαρμογής inverter στους συμπιεστές των μηχανημάτων, ώστε να επιτυγχάνεται γραμμική ρύθμιση της ψύξης και βέλτιστη απόδοση οικονομίας και ψυκτικού αποτελέσματος, χωρίς να καταπονούνται τα μηχανήματα, ή σχετικά με την εφαρμογή τέτοιων compact μονάδων εξωτερικής τοποθέτησης και χαμηλής στάθμης θορύβου κλπ, ζητημάτων δηλαδή που απασχολούν έντονα την οργανωμένη λιανική εδώ και χρόνια.

Η ουσία είναι ότι, είτε διαμορφώνοντας εξαρχής το υπόβαθρο της ψύξης σε ένα νέο κατάστημα είτε αλλάζοντας τα μηχανήματά του και λίγο τη φιλοσοφία στησίματος του καταστήματος, μπορούμε να έχουμε σημαντικές μειώσεις στην κατανάλωση ενέργειας.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, προσαρμόζουμε τις προτάσεις μας στα μέτρα των απαιτήσεων και των ιδιαιτεροτήτων του πελάτη.

Δηλαδή, δεν του προτείνουμε εκτεταμένες καινοτομίες, αν δεν μπορεί να τις υποστηρίξει η οργάνωσή του, ούτε σύνθετες και μοντέρνες τεχνολογίες, που μειώνουν, βέβαια, την κατανάλωση ενέργειας, αλλά δημιουργούν προβλήματα, όταν ο χρήστης δεν διατίθεται να διαχειρίζεται το τεχνικό μέρος των απαιτήσεών τους.


Σχεδιάζοντας βιώσιμες λύσεις
σελφ σέρβις: Πείτε μας χαρακτηριστικά αντιοικονομικής συμπεριφοράς στον τομέα της ψύξης, που βασανίζουν τις επιχειρήσεις του κλάδου, και κυρίως τη συμβουλή σας για τη βελτίωση της κατάστασης.

Τίμος Δασκαλόπουλος:
Σε πολλά σούπερ μάρκετ τα ψυγεία δουλεύουν το καθένα με το δικό του αυτόνομο μηχάνημα, σε κακές συνθήκες αερισμού. Από άποψη κόστους ενέργειας τούτο είναι ασύμφορο, αφού με την εφαρμογή συστήματος τύπου «multi» θα έχουμε αύξηση ενεργειακής απόδοσης με εξοικονόμηση περίπου 20%.

Αν δε εφαρμόσουμε inverter στο σύστημα multi, κερδίζουμε ακόμα ένα 20%. Κι αν επιλέξουμε τη λύση των κλειστών ψυγείων, πράγμα που συνιστώ ανεπιφύλακτα, το ενεργειακό μας κόστος θα πέσει πολύ κάτω από τη μέση του λογαριασμού μας, σε μια εποχή που τα τιμολόγια της ενέργειας στη χώρα μας εμφανίζουν ανοδική τάση. Να τι συνιστά μακροπρόθεσμα βιώσιμη λύση.

Υπάρχουν, όμως, και οι μικροβελτιώσεις για την περαιτέρω περιστολή του κόστους ψύξης. Πχ η τεχνολογία φωτισμού LED στα ψυγεία, που προσφέρει ασύγκριτα καλύτερο φωτιστικό αποτέλεσμα από τις λάμπες φθορισμού και, μάλιστα, χωρίς τη μείωση της απόδοσής του σε συνθήκες κατάψυξης, όπως συμβαίνει με τις λάμπες φθορισμού, έχει απόδοση οικονομίας λίγο κάτω του 70% από τις λάμπες φθορίου. Η απόσβεση μιας τέτοιας επένδυσης είναι περίπου τα τρία χρόνια, αλλά αν σκεφτεί κανείς ότι το ετήσιο κόστος φωτισμού ανά οικογένεια ψυγείων είναι, ίσως, περί τα 500 ευρώ, αξίζει με το παραπάνω.

Μια άλλη λύση οικονομίας είναι η εφαρμογή ανεμιστήρων υψηλής απόδοσης ανά ψυγείο, που προσφέρουν εξοικονόμηση ενέργειας περίπου 50%, όπως επίσης η εφαρμογή συστήματος ελέγχου της λειτουργίας των αντιστάσεων αποφυγής του θαμπώματος στις θύρες των καταψύξεων, που αποτρέπει τη χωρίς λόγο λειτουργία τους προς όφελος της οικονομίας.

Σημειώνω ότι και τα συστήματα κεντρικής διαχείρισης των ψυγείων και των εγκαταστάσεων ψύξης, που εξασφαλίζουν την εξ αποστάσεως, μέσω Internet, εποπτεία των ρυθμίσεών τους, προλαμβάνοντας τις ζημιές από τη διακινδύνευση των προϊόντων σε πιθανές βλάβες, είναι σχετικά χαμηλού επενδυτικού κόστους, σε σχέση με την ωφέλειά τους.

Όπως στην περίπτωση των ολοκληρωμένων λύσεων καινούργιου ψυκτικού εξοπλισμού, μιλώ κι εδώ για «πακέτα» λύσεων, που σχεδιάζουμε για τον πελάτη με τη συνεργασία του, αποβλέποντας στη μακροπρόθεσμη θωράκισή του από το κόστος ενέργειας. Στην έννοια «πακέτο λύσεων» περιλαμβάνονται και οι εξαρχής χαμηλού κόστους ολοκληρωμένες λύσεις εξοπλισμού -με την έννοια, ωστόσο, του value for money κι όχι της ευτέλειας-, που ενδεχομένως τις επιλέγει ο πελάτης, με στόχο την πολύ γρήγορη απόσβεση, κατά κανόνα επειδή δεν έχει χρήματα. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, τον αποτρέπουμε από τη λογική του «επενδύω, χωρίς καν να σκέφτομαι το αύριο».

σελφ σέρβις: Ποια πρέπει να είναι, σύμφωνα με τις συστάσεις σας, τα όρια του «δόκιμου χρόνου απόσβεσης» μιας επένδυσης, είτε ποιοτικής είτε φτηνής;

Τίμος Δασκαλόπουλος:
Θεωρώ ότι η «κόκκινη γραμμή» για μια συμβατική λύση ποιότητας ψυκτικού εξοπλισμού, είτε ολική είτε σε επιμέρους λύσεις, μπαίνει στην τριετία. Αντίστοιχα, η «κόκκινη γραμμή» για μια φτηνή λύση «value for money» δεν μπορεί να τεθεί για διάστημα μικρότερο του έτους.

«Ναι» στα κλειστά ψυγεία
σελφ σέρβις: Η κλειστή ψυγειο-βιτρίνα δημιουργεί διλήμματα ότι, ενδεχομένως, αποτρέπει τις αυθόρμητες αγορές. Πώς διαμορφώνονται σήμερα οι σχετικές τάσεις στην Ευρώπη;

Τίμος Δασκαλόπουλος:
Θεωρητικώς, πράγματι, αυτό αναφέρεται ως μειονέκτημα του κλειστού ψυγείου. Ωστόσο, είναι σίγουρο ότι η κλειστή βιτρίνα εμπνέει σαφώς μεγαλύτερη εμπιστοσύνη για την ασφάλεια των προϊόντων της, ενώ -το κυριότερο- με αυτήν η ψύξη δεν «κυνηγάει» τον πελάτη, ο οποίος μη αντέχοντας σήμερα τη διαχεόμενη ψύξη συνήθως παίρνει στα γρήγορα τη μάρκα που γνωρίζει κι αποχωρεί αμέσως.

Αντίθετα, το κλειστό ψυγείο προσφέρει την άνεση στον πελάτη να επιλέγει προϊόντα και τιμές, ενισχύοντας μάλιστα κατά 20% την αποδοτικότητα των προωθητικών προγραμμάτων στα νέα προϊόντα, όπως εκτιμά η διεθνής βιομηχανία τροφίμων.

Οι κλειστές συντηρήσεις είναι μια τάση κυρίαρχη στις βορειοευρωπαϊκές χώρες, απ’ όπου ξεκινούν τα περισσότερα «φιλοπεριβαλλοντικά» μέτρα και όπου οι εθνικές νομοθεσίες, σε αρκετές περιπτώσεις, ήδη έχουν ωθήσει στο «πράσινο» κλείσιμο σχεδόν όλων των ψυγείων. Από την πλευρά μου θα πω μόνο ότι ο σχεδιασμός ενός σούπερ μάρκετ με κλειστά ψυγεία προσφέρει εξοικονομήσεις κόστους ενέργειας έως 50%. Και γιατί έτσι περιορίζονται ριζικά οι απώλειες της ψύξης και γιατί, συνεπεία αυτού, η ισχύς των μηχανοστασίων ψύξεως σχεδιάζεται ελαττωμένη κατά το 25%.

Ψυκτική τεχνολογία με CO2
σελφ σέρβις: Πόσο έχουν προχωρήσει οι τεχνολογίες ψύξης με CO2;

Τίμος Δασκαλόπουλος:
Αρκετά. Σχετικά η Arneg έχει πλούσια εμπειρία στην Ευρώπη. Αλλά, τουλάχιστον ακόμα σήμερα, η τεχνολογία του CO2 κυρίως όσον αφορά στις συντηρήσεις, δεν αποτελεί ρεαλιστική λύση για χώρες με μεσογειακό κλίμα, όπως η δική μας. Η σχετική τεχνολογία έχει μέλλον, αλλά πιστεύω ότι για τα επόμενα τέσσερα-πέντε χρόνια θα εφαρμόζεται μόνο στα πρότυπα καταστήματα, δηλαδή δεν ευνοείται η στρατηγική της μαζικής εφαρμογής της. Το μεγάλο όφελος από αυτήν προκύπτει από το γεγονός ότι το CO2 είναι φυσικό μη τοξικό ψυκτικό μέσο, με τον χαμηλότερο δυνατό δείκτη επιβάρυνσης του περιβάλλοντος.

Αλλά έχει, τάχα, νόημα να επενδύσεις σε αυτήν, εάν η ψυκτική της απόδοση είναι χαμηλότερη από τις συμβατικές ψυκτικές τεχνολογίες; Όχι τυχαία στη χώρα μας σε ελάχιστα καταστήματα έχει εφαρμογή η ψύξη με CO2 (όπως στο «πράσινο» Άλφα Βήτα της Σταμάτας) κι εκεί, μόνο στον τομέα της κατάψυξης, όπου οι χαμηλότερες πιέσεις διευκολύνουν τη διαχείριση του CO2.

Έλεγχος, ρύθμιση, πίστη στις προδιαγραφές
σελφ σέρβις: Αρκεί η after sales υποστήριξη του πελάτη για τη σωστή απόδοση του εξοπλισμού του;

Τίμος Δασκαλόπουλος:
Στρατηγικά ο στόχος μας είναι η συμπόρευση με τον πελάτη. Στο πλαίσιο αυτό, οι υπηρεσίες μας περιλαμβάνουν τον σχεδιασμό, την προμήθεια και εγκατάσταση του εξοπλισμού και την υποστήριξή του, κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του.

Εφόσον παραδώσουμε το οποιοδήποτε έργο, παραμένουμε κοντά στον πελάτη ώστε να συντηρείται ο εξοπλισμός, βάσει των προδιαγραφών του, καθώς σε υψηλό ποσοστό τα προβλήματα των εξοπλισμών ψύξης στη χώρα μας, προκύπτουν από την απορύθμιση της λειτουργίας τους και την κακή συντήρησή τους. Πολλοί επενδύουν σε εκπληκτικής ποιότητας ψυκτικό εξοπλισμό, με συμπιεστές inverter κι ένα σωρό accessories, ο οποίος δουλεύει ρολόι για κάποιο διάστημα, αλλά στη συνέχεια κάνει «κοιλιά».

Όμως, καμμία επένδυση δεν έχει νόημα, χωρίς συνεπείς ελέγχους και σωστές ρυθμίσεις. Στο πλαίσιο αυτό, η δική μας μέριμνα είναι να εξασφαλίζουμε στον πελάτη ότι τα χρήματα που επένδυσε, θα αποδώσουν όσα εξαρχής του υποσχέθηκε ο εξοπλισμός που επέλεξε, πράγμα που ενισχύει τη διαθεσιμότητά μας για προγραμματισμένη ή και έκτακτη παρακολούθηση του εξοπλισμού του και, φυσικά, για συντήρησή του με θρησκευτική ευλάβεια στις προδιαγραφές της Arneg.

Αλλά χρειάζεται και οι ίδιοι οι λιανέμποροι να αποκτήσουν εσωτερικά εκείνες τις τεχνολογίες ελέγχου, που θα τους επιτρέπουν να έχουν ανά πάσα στιγμή ολοκληρωμένη εικόνα για την απόδοση του ψυκτικού εξοπλισμού τους ανά κατάστημα.

σελφ σέρβις: Αναλαμβάνετε σχετικά την εκπαίδευση αρμόδιων προσώπων εκ μέρους των πελατών σας;

Τίμος Δασκαλόπουλος:
Την επιδιώκουμε κιόλας! Το ενδιαφέρον μας δεν περιορίζεται στο τεχνικό κομμάτι της συνεργασίας. Χρειαζόμαστε ένα πρόσωπο αναφοράς εκ μέρους του κάθε πελάτη, με τον οποίο θα μιλούμε την ίδια γλώσσα τόσο τεχνικά όσο και εμπορικά, ώστε να λύνουμε άμεσα κάθε πρόβλημα. Πιστεύω ότι καταφέρνουμε να δημιουργούμε αμφίδρομη σχέση με τους πελάτες μας κι αυτό μας δικαιώνει ως συνεργάτες και συμβούλους τους.

σελφ σερβις (T. 411)
« 1 2 3 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION