σελφ σερβις - Προϊόντα για βρέφη και παιδιά: Η ευαισθησία των γονέων οχυρώνει τις πωλήσεις

Τετάρτη, 20 Σεπτεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Προϊόντα για βρέφη και παιδιά: Η ευαισθησία των γονέων οχυρώνει τις πωλήσεις

5 Οκτωβρίου 2011 | 09:59 Γράφει η Ελενα  Καραντζίκου Topics: Προϊόντα

Προϊόντα για βρέφη και παιδιά

Σταθερές έως ελαφρώς πτωτικές είναι στις περισσότερες περιπτώσεις οι πωλήσεις των προϊόντων που καλύπτουν τις ανάγκες της βρεφικής, νηπιακής και παιδικής ηλικίας. Οι επιπτώσεις της οικονομικής ύφεσης και οι αναγκαστικές περικοπές της καταναλωτικής δαπάνης επηρεάζουν μεν τις εν λόγω κατηγορίες, αλλά σε πολύ μικρότερο βαθμό συγκριτικά με άλλες. Όπως φαίνεται, οι δαπάνες για τα είδη της τρυφερής ηλικίας είναι σε υψηλό βαθμό ανελαστικές.

Ο βαθμός της ευαισθησίας των γονιών, σχετικά με την ποιότητα των προϊόντων που απευθύνονται στα παιδιά τους, εκδηλώνεται ευθέως ανάλογα προς την ηλικία των παιδιών, όπως και προς τον αριθμό τους στην οικογένεια: όσο πιο μικρό είναι ένα μωρό ή όσο λιγότερα παιδιά έχει η οικογένεια, τόσο δυσκολότερα ο γονιός πείθεται να περικόπτει τις σχετικές δαπάνες του, αναζητώντας εναλλακτικές λύσεις οικονομικότερων αγορών. Όσο το παιδί μεγαλώνει ή αυξάνεται ο αριθμός των απογόνων, όπως άλλωστε και τα έξοδα συντήρησής τους, ο γονιός «βάζει νερό στο κρασί» της ευαισθησίας του, είτε απλώς γιατί αυξάνονται φυσιολογικά οι αντοχές του παιδιού είτε γιατί οι ανάγκες των εξοικονομήσεων γίνονται δεσμευτικές, είτε γιατί συμβαίνουν και τα δύο.

Σε αρκετές περιπτώσεις προϊοντικών κατηγοριών, πάντως, τα παιδικά είδη ιδιωτικής ετικέτας έχουν ισχυρή παρουσία με έντονα αυξητική τάση. Οι γονείς τα εμπιστεύονται όταν διαπιστώνουν πως διαθέτουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις τους. Στον αντίποδα, οι επώνυμοι προμηθευτές ανταγωνίζονται να διατηρήσουν τα μερίδιά τους, με έντονες προωθητικές ενέργειες. Έτσι, και στο «παιδικό ράφι» στις περισσότερες περιπτώσεις μαίνεται ο «πόλεμος» των προσφορών...
 
Βρεφικά καλλυντικά
Η κατηγορία των καλλυντικών για τα βρέφη, στην οποία περιλαμβάνονται αφρόλουτρα, σαμπουάν, μωρομάντηλα, ενυδατικά προϊόντα και επιθέματα στήθους για τις μητέρες που θηλάζουν, στο σύνολό της κατά το διάστημα από την έναρξη του έτους έως και τον Μάιο παρουσίασε μια μικρή υποχώρηση σε αξία της τάξης του 1%, σε σχέση με την αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο.

 Πωλήσεις βρεφικών / παιδικών καλλυντικών (αφρόλουτρα, σαμπουάν, σαπούνια, κρέμες, ταλκ, κολώνιες, βαζελίνη) σε αξία (σε χιλ. ευρώ)

 Είδος  12μηνο έως τον Μάιο 2010  12μηνο έως τον Μάιο 2011  Μεταβολή
 PL  713,8  730,6  2,4%
 Σύνολο  20.420  19.129  -6,3%

 Πηγή: Nielsen ScanTrack Plus


Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι ο περιορισμένος ρυθμός υποχώρησης των πωλήσεων στην κατηγορία, συνδέεται με το γεγονός ότι τα προϊόντα της είναι απαραίτητα για την υγιεινή και την περιποίηση των βρεφών και των παιδιών. Και ποια είναι η μητέρα που περικόπτει τις δαπάνες της σε αυτά τα είδη, χωρίς να έχει εξαντλήσει τα περιθώρια περικοπών σε κάθε άλλο τομέα αγορών; Οι ηλικίες στις οποίες απευθύνονται αυτά ποικίλλουν ανάλογα με το προϊόν –ξεκινώντας από τις πρώτες ημέρες του βρεφικού βίου, καλύπτουν και παιδιά μέχρι 10-12 ετών.

Πάντως, οι τάσεις στην κατηγορία μέχρι στιγμής δείχνουν πτώση, έστω κι αν το ποσοστό της είναι επίζηλο για άλλες κατηγορίες προϊόντων. Όμως οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειες στο ράφι εντείνονται διαρκώς, πράγμα ασυνήθιστο στο κοντινό παρελθόν. Αλλά η κατάσταση της γενικευμένης ύφεσης τα αλλάζει όλα. Πώς αλλιώς θα τονωθεί το καταπτοημένο καταναλωτικό ενδιαφέρον;

Ο βαθμός της ευαισθησίας των γονιών, σχετικά με την ποιότητα των προϊόντων που απευθύνονται στα παιδιά τους, εκδηλώνεται ευθέως ανάλογα προς την ηλικία των παιδιών, όπως και προς τον αριθμό τους στην οικογένεια: όσο πιο μικρό είναι ένα μωρό ή όσο λιγότερα παιδιά έχει η οικογένεια, τόσο δυσκολότερα ο γονιός πείθεται να περικόπτει τις σχετικές δαπάνες του, αναζητώντας εναλλακτικές λύσεις οικονομικότερων αγορών. Όσο το παιδί μεγαλώνει ή αυξάνεται ο αριθμός των απογόνων, όπως άλλωστε και τα έξοδα συντήρησής τους, ο γονιός «βάζει νερό στο κρασί» της ευαισθησίας του, είτε απλώς γιατί αυξάνονται φυσιολογικά οι αντοχές του παιδιού είτε γιατί οι ανάγκες των εξοικονομήσεων γίνονται δεσμευτικές, είτε γιατί συμβαίνουν και τα δύο.

Σε αρκετές περιπτώσεις προϊοντικών κατηγοριών, πάντως, τα παιδικά είδη ιδιωτικής ετικέτας έχουν ισχυρή παρουσία με έντονα αυξητική τάση. Οι γονείς τα εμπιστεύονται όταν διαπιστώνουν πως διαθέτουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις τους. Στον αντίποδα, οι επώνυμοι προμηθευτές ανταγωνίζονται να διατηρήσουν τα μερίδιά τους, με έντονες προωθητικές ενέργειες. Έτσι, και στο «παιδικό ράφι» στις περισσότερες περιπτώσεις μαίνεται ο «πόλεμος» των προσφορών...
 
Βρεφικά καλλυντικά
Η κατηγορία των καλλυντικών για τα βρέφη, στην οποία περιλαμβάνονται αφρόλουτρα, σαμπουάν, μωρομάντηλα, ενυδατικά προϊόντα και επιθέματα στήθους για τις μητέρες που θηλάζουν, στο σύνολό της κατά το διάστημα από την έναρξη του έτους έως και τον Μάιο παρουσίασε μια μικρή υποχώρηση σε αξία της τάξης του 1%, σε σχέση με την αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο.

 Πωλήσεις βρεφικών / παιδικών καλλυντικών (αφρόλουτρα, σαμπουάν, σαπούνια, κρέμες, ταλκ, κολώνιες, βαζελίνη) σε αξία (σε χιλ. ευρώ)

 Είδος  12μηνο έως τον Μάιο 2010  12μηνο έως τον Μάιο 2011  Μεταβολή
 PL  713,8  730,6  2,4%
 Σύνολο  20.420  19.129  -6,3%

 Πηγή: Nielsen ScanTrack Plus


Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι ο περιορισμένος ρυθμός υποχώρησης των πωλήσεων στην κατηγορία, συνδέεται με το γεγονός ότι τα προϊόντα της είναι απαραίτητα για την υγιεινή και την περιποίηση των βρεφών και των παιδιών. Και ποια είναι η μητέρα που περικόπτει τις δαπάνες της σε αυτά τα είδη, χωρίς να έχει εξαντλήσει τα περιθώρια περικοπών σε κάθε άλλο τομέα αγορών; Οι ηλικίες στις οποίες απευθύνονται αυτά ποικίλλουν ανάλογα με το προϊόν –ξεκινώντας από τις πρώτες ημέρες του βρεφικού βίου, καλύπτουν και παιδιά μέχρι 10-12 ετών.

Πάντως, οι τάσεις στην κατηγορία μέχρι στιγμής δείχνουν πτώση, έστω κι αν το ποσοστό της είναι επίζηλο για άλλες κατηγορίες προϊόντων. Όμως οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειες στο ράφι εντείνονται διαρκώς, πράγμα ασυνήθιστο στο κοντινό παρελθόν. Αλλά η κατάσταση της γενικευμένης ύφεσης τα αλλάζει όλα. Πώς αλλιώς θα τονωθεί το καταπτοημένο καταναλωτικό ενδιαφέρον;

Βρεφικά αφρόλουτρα
Οι τάσεις των πωλήσεων στην κατηγορία των βρεφικών αφρόλουτρων είναι σταθερές έως ελαφρώς αυξητικές. Το προϊόν είναι απολύτως απαραίτητο από τις πρώτες ημέρες της ζωής των βρεφών. Οι εταιρείες που το παράγουν φροντίζουν να διαφημίζουν τα προϊόντα τους με διανομή δωρεάν δειγμάτων στις ενδιαφερόμενες, είτε στα μαιευτήρια είτε στα ιατρικά κέντρα όπου προσέρχονται οι εγκυμονούσες για τις εξετάσεις τους.

Τα κριτήρια επιλογής βρεφικού αφρόλουτρου σχετίζονται αποκλειστικά με την καταλληλότητα του προϊόντος για τη βρεφική επιδερμίδα. Γι’ αυτό πολλοί γονείς επιλέγουν να αγοράσουν το βρεφικό αφρόλουτρο αρχικά από το φαρμακείο.

Έτσι, ο προσανατολισμός της αγοράς του από το σούπερ μάρκετ γίνεται σταδιακά. Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, ο βαθμός ευαισθητοποίησης του γονέα σχετικά με την ποιότητα του προϊόντος, που ασφαλώς είναι ο ύψιστος τις πρώτες εβδομάδες της ζωής του βρέφους, διαφοροποιείται όσο το μωρό μεγαλώνει, οπότε αυξάνει η προθυμία του γονέα να δοκιμάζει μάρκες. Το γεγονός ότι το μερίδιο των private label αφρόλουτρων για βρέφη δεν υπερβαίνει το 0,5% στο σύνολο της αγοράς τους, προσφέρει ένα μέτρο για την κατανόηση σχετικά του επιπέδου των γονεϊκών ευαισθησιών.

Στην κατηγορία οι προωθητικές ενέργειες επικεντρώνονται στην παροχή δωρεάν επιπλέον ποσότητας προϊόντος, ενώ η έκπτωση τιμής δεν είναι τόσο συνήθης.

Παιδικά σαμπουάν
Στο πρώτο πεντάμηνο του έτους η κατηγορία αυτή εμφάνισε τάση σημαντικής πτώσης των πωλήσεων σε αξία, της τάξης του 15%, σύμφωνα με τα στοιχεία εταιρειών του κλάδου.

Η υποχώρηση αυτή αποδίδεται στην αναλογικά έντονη τάση ανάπτυξης των παιδικών σαμπουάν ιδιωτικής ετικέτας, σε συνδυασμό με την αυξανόμενη ένταση των προωθητικών ενεργειών. Άλλωστε, η χρήση των σαμπουάν ξεκινά μετά τον πρώτο χρόνο ζωής των νηπίων, επομένως οι δισταγμοί του γονέα για τη δοκιμή πιο οικονομικών προϊόντων περιορίζονται, αν όχι κάμπτονται υπό το βάρος της ύφεσης –αρκεί το προϊόν να μην ερεθίζει τα μάτια του παιδιού, πράγμα που προσδιορίζει το κύριο κριτήριο επιλογής σαμπουάν... Αυτό εξηγεί, επισημαίνουν στελέχη της αγοράς, την άνοδο των παιδικών σαμπουάν ιδιωτικής ετικέτας, των οποίων το μερίδιο σε αξία στο πρώτο πεντάμηνο του έτους έφτασε το 5,4% στο σύνολο της σχετικής αγοράς, ενώ σε όγκο είναι σχεδόν το διπλάσιο (στοιχεία εταιρειών βασισμένα σε μετρήσεις).

Και σε αυτήν την κατηγορία η προσφορά δωρεάν επιπλέον ποσότητας προϊόντος είναι η συνηθέστερη προωθητική ενέργεια.

Μωρομάντηλα
Η κατηγορία των μωρομάντηλων εμφανίζει ανάπτυξη της τάξης του 7% σε όγκο και 2% σε αξία, πράγμα που αποδίδεται στη διευρυνόμενη χρήση τους, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη και σχετικών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, η οποία ευνοεί τις πωλήσεις της κατηγορίας συνολικά.

Το προϊόν ανήκει πλέον στα βασικά είδη του νοικοκυριού που έχει βρέφη και παιδιά, χρησιμοποιείται με μεγάλη συχνότητα, άρα η τιμή του παίζει σημαντικό ρόλο στην επιλογή αγοράς προϊόντος. Όπως επισημαίνει στέλεχος μεγάλης εταιρείας του τομέα, «όποια μάρκα έχει τη μεγαλύτερη προσφορά στο ράφι, κερδίζει μερίδια».

Στο πλαίσιο αυτό, ο ανταγωνισμός στην κατηγορία είναι έντονος, με έμφαση στα πεδία των προωθήσεων, κυρίως με εκπτώσεις τιμής, και της κινητικότητας των μωρομάντηλων ιδιωτικής ετικέτας. Οι προσφορές επικεντρώνονται περισσότερο στις πολυσυσκευασίες των τριών, τεσσάρων ή και πλέον πακέτων –συχνά σε λίαν ελκυστικές τιμές.

Το μερίδιο των private label μωρομάντηλων διαμορφώνεται περίπου στο 20% σε αξία και 24% σε όγκο επί του συνόλου της σχετικής αγοράς. Όπως εκτιμούν στελέχη της αγοράς, το μερίδιο της Lidl στην κατηγορία «είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικό», αν και δεν είναι σε θέση να το προσδιορίσουν ποσοτικά.

Επισημαίνουμε ότι η μάρκα Baby Planet επέκτεινε την γκάμα των προϊόντων της (βρεφικά απορρυπαντικά) και στην κατηγορία των μωρομάντηλων, με το λανσάρισμα των μωρομάντηλων Baby Planet, τα οποία έχουν τη μοναδικότητα της κατασκευής τους από 100% βιοδιασπώμενα υλικά.

Βρεφικές πάνες
Οι βρεφικές πάνες συγκαταλέγονται στα είδη βασικής ανάγκης των νοικοκυριών με βρέφη και νήπια. Οι πωλήσεις της κατηγορίας παρουσιάζουν μικρή μόνο υποχώρηση σε όγκο, ενώ λόγω της μέριμνας του καταναλωτή για οικονομία, που η ύφεση την έχει κάνει μόνιμη και σταθερή, διαπιστώνεται σήμερα μια ισχυρή τάση για αγορές που προσφέρουν την καλύτερη δυνατή σχέση ποιότητας-τιμής (value for money).

 Πωλήσεις βρεφικών πανών σε αξία (σε χιλ. ευρώ)

 Είδος  12μηνο έως τον Μάιο 2010  12μηνο έως τον Μάιο 2011  Μεταβολή
 PL  27.770  24.691  -11,1%
 Σύνολο κατηγορίας  116.020  108.035  -6,9%

 Πηγή: Nielsen ScanTrack Plus


 Πωλήσεις βρεφικών πανών σε όγκο (σε χιλ. τμχ)

 Είδος  12μηνο έως τον Μάιο 2010  12μηνο έως τον Μάιο 2011  Μεταβολή
 PL  132.822  115.424  -13,1%
 Σύνολο κατηγορίας  404.467  388.561  -3,9%

 Πηγή: Nielsen ScanTrack Plus


Στο πλαίσιο αυτό, προτιμώνται οι οικονομικές συσκευασίες και τα προϊόντα υπό προσφορά. Στις προσφορές, άλλωστε, αποδίδεται η υποχώρηση των πωλήσεων της κατηγορίας σε αξία, που είναι μεγαλύτερη της υποχώρησής τους σε όγκο και που συνιστά τάση, η οποία αναμένεται ότι θα επιβεβαιωθεί φέτος.

Στο ίδιο πλαίσιο, διαπιστώνεται ότι για λόγους οικονομίας όλο και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται στο πιο φθηνό από την πάνα-βρακάκι ανοιχτού τύπου προϊόν. Όμως, όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς, οι μεγάλες μάρκες της κατηγορίας έχουν διατηρήσει τα υψηλά μερίδιά τους επειδή οι καταναλωτές, μητέρες στην πλειοψηφία τους, δεν αλλάζουν εύκολα τη μάρκα της εμπιστοσύνης τους, την οποία επιλέγουν με βασικά κριτήρια την ποιότητα, την ασφάλεια και την άνεση χρήσης. Η συγκεκριμένη τάση επιβεβαιώνεται, όπως τονίζουν, και από το γεγονός ότι τα μερίδια των προϊόντων πάνας ιδιωτικής ετικέτας δεν έχουν αυξηθεί κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο. Το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι μεν υψηλό, αλλά η άνοδός του έχει ανακοπεί το τελευταίο διάστημα.

Όπως εκτιμούν, ωστόσο, αν υπάρξουν ποιοτικές βελτιώσεις στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ώστε η αντιλαμβανόμενη ποιότητά τους να μην υστερεί εκείνης των αντίστοιχων επώνυμων προϊόντων, θα καταγραφεί περαιτέρω άνοδος των μεριδίων τους. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι τα Lidl έχουν κατακτήσει σημαντικά μερίδια στη συγκεκριμένη κατηγορία επειδή, όπως υποστηρίζεται, η βρεφική πάνα που διαθέτουν πληροί τα ποιοτικά κριτήρια που θέτουν οι γονείς, ενώ η τιμή της είναι σημαντικά χαμηλότερη των επωνύμων.

Στην κατηγορία της βρεφικής πάνας οι προωθητικές ενέργειες είναι έντονες, επικεντρωμένες κατά βάση στις εκπτώσεις επί της τιμής. Επίσης, οι μεγάλες εταιρείες στηρίζουν τις πωλήσεις τους με τη στοχευμένη αποστολή κουπονιών σε νέες μητέρες και τη διοργάνωση διαγωνισμών κι εκδηλώσεων σε συνεργασία με μεγάλα μαιευτήρια.

Το σημαίνον γενικά στη συγκεκριμένη κατηγορία είναι η άρρηκτη σύνδεσή της με τον αριθμό των γεννήσεων ανά χώρα, ο οποίος στην περίπτωση της Ελλάδας αναμένεται ότι θα μειωθεί συνεπεία της οικονομικής κρίσης και της γενικότερης κοινωνικοοικονομικής ανασφάλειας που δημιουργούν οι πολιτικές του μνημονίου. Όντως, ο φόβος της ανεργίας και η αβεβαιότητα για το μέλλον οδηγούν τα νέα ζευγάρια σε αποφάσεις αναβολής της δημιουργίας απογόνων...

Στην κατηγορία οι προμηθεύτριες εταιρείες προχωρούν σε συχνά λανσαρίσματα νέων προϊόντων, που αναθερμαίνουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία ΜΕΓΑ προχώρησε στο λανσάρισμα του Babylino Sensitive, που συνδυάζει υψηλή απορροφητικότητα και πιστοποιημένη φιλικότητα προς το βρεφικό δέρμα. Αντίστοιχα η μάρκα Libero διαθέτει το Libero Newborn με Navel Care, τη μοναδική πάνα που έχει αφαιρέσει τον πυρήνα της από την περιοχή γύρω από τον αφαλό, μειώνοντας τον κίνδυνο μόλυνσης στον ομφαλό του νεογέννητου.

Βρεφικά απορρυπαντικά
Σταθερές και χωρίς σημαντικές αυξομειώσεις είναι οι πωλήσεις της αγοράς των βρεφικών απορρυπαντικών, η οποία ελέγχει περίπου το 4%-5% του συνολικού τζίρου των απορρυπαντικών στη χώρα μας, κι αυτή η τάση αναμένεται ότι θα ισχύσει και φέτος.

Ποιοτική έρευνα που διεξήγαγε η εταιρεία Rolco τον Δεκέμβριο του 2010, σε μέλλουσες μητέρες και σε μητέρες με βρέφη ηλικίας 1 έως 24 μηνών, με στόχο την καταγραφή των αντιλήψεων και των συνηθειών τους σε σχέση με τα βρεφικά απορρυπαντικά, ανέδειξε ως βασικό γνώρισμα της καταναλωτικής συμπεριφοράς την προτίμηση προϊόντων με αναγνωρισιμότητα, που εμπνέουν εμπιστοσύνη και θεωρούνται αξιόπιστα.

Επίσης, η έρευνα έδειξε ότι το άρωμα του βρεφικού απορρυπαντικού παίζει σημαντικό ρόλο -σημειώνεται ότι οι ερωτώμενες δήλωσαν την προτίμησή τους στα απαλά και διακριτικά αρώματα-, όπως και ότι οι καταναλώτριες δίνουν ιδιαίτερη σημασία στη σύσταση των προϊόντων, προτιμώντας τα αγνά (χωρίς χημικά) και υποαλλεργικά συστατικά, δεδομένης της υψηλής ευαισθησίας της βρεφικής επιδερμίδας.

Στελέχη εταιρειών της κατηγορίας εκτιμούν ότι ναι μεν η τιμή και οι προσφορές συνιστούν σημαντικά κριτήρια επιλογής προϊόντος, αλλά δεν επισκιάζουν το πρωτεύον κριτήριο, που εξακολουθεί να είναι η ποιότητά του.

Η κατηγορία των βρεφικών απορρυπαντικών είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική σήμερα, καθώς λόγω της οικονομικής κρίσης οι προσφορές είναι έντονες στο ράφι. Οι προωθητικές ενέργειες επικεντρώνονται στην παροχή έκπτωσης και στη δωρεάν προσφορά επιπλέον ποσότητας προϊόντος.

Η αγορά των βρεφικών απορρυπαντικών παρουσιάζει πιστότητα στη μάρκα και δείχνει υψηλά επίπεδα συγκέντρωσης μεριδίων σε επώνυμα προϊόντα. Στο πλαίσιο αυτό, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δεν κατέχουν σημαντικό μερίδιο στην κατηγορία.

Παιδικοί χυμοί
Οι πωλήσεις της κατηγορίας παιδικών χυμών κινούνται πτωτικά από το 2010, με ρυθμό της τάξης του -6% σε όγκο και του -10% σε αξία. Η υποχώρηση των πωλήσεων αποδίδεται στην οικονομική κρίση, που ώθησε στη μείωση της συχνότητας, αλλά και της ποσότητας αγοράς των παιδικών χυμών. Στο πλαίσιο αυτό, ο γονέας περιορίζεται στην αγορά παιδικού χυμού που θα καταναλωθεί από το παιδί του πχ στο σχολείο, αλλά για την οικιακή κατανάλωση θα προτιμήσει τη μεγάλη συσκευασία χυμού για όλη την οικογένεια.

Ωστόσο, σύμφωνα με στελέχη εταιρειών του κλάδου, οι πτωτικές τάσεις οφείλονται και στη στασιμότητα της κατηγορίας από άποψη νέων λανσαρισμάτων προϊόντων, κατάσταση που δεν αναμένεται να αλλάξει, τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον.

Η αγορά των παιδικών χυμών κατέχει περίπου το 4% του συνολικού τζίρου των χυμών στην εγχώρια αγορά, σύμφωνα με στοιχεία εταιρειών του κλάδου βασισμένα σε μετρήσεις του 2010. Τα σχετικά προϊόντα συνήθως έχουν γεύσεις διαφορετικές από τους χυμούς που απευθύνονται σε όλη την οικογένεια, πιο γλυκές, ενώ οι συσκευασίες τους προσελκύουν το παιδικό ενδιαφέρον κυρίως ως φορείς αγαπημένων παιδικών ηρώων. Ωστόσο, οι προμηθεύτριες εταιρείες δίνουν έμφαση στην προσέλκυση του ενδιαφέροντος των γονέων-αγοραστών, αναγράφοντας στις ετικέτες των προϊόντων τους λεπτομερείς πληροφορίες για τη διατροφική τους αξία.

Οι προωθητικές ενέργειες στην κατηγορία επικεντρώνονται στην προσφορά εκπτωτικών αυτοκόλλητων, ώστε ο καταναλωτής να έχει άμεση έκπτωση με την αγορά του προϊόντος. Οι ενέργειες πραγματοποιούνται κατά κύριο λόγο σε συγκεκριμένες περιόδους αιχμής της ζήτησης των παιδικών ειδών, όπως είναι η έναρξη της σχολικής χρονιάς. Στην εν λόγω αγορά η παρουσία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι μικρή, καθώς οι αλυσίδες επικεντρώνουν το ενδιαφέρον τους στο λανσάρισμα χυμών private label για όλη την οικογένεια, κατηγορία συγκριτικά πολύ μεγαλύτερη σε μέγεθος.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, οι πωλήσεις της κατηγορίας αναμένονται πτωτικές και φέτος. Η άνοδος του ΦΠΑ στο 23% στη γενική κατηγορία των χυμών, ασφαλώς θα κάμψει περαιτέρω τον τζίρο και των παιδικών προϊόντων.

Εμφιαλωμένο νερό για παιδιά
Η εν λόγω αγορά, που αφορά σε εμφιαλωμένο νερό σε μικρές χρηστικές συσκευασίες, εύκολα μεταφερόμενες και χρησιμοποιήσιμες από παιδιά, παρουσιάζει αυξητική τάση πωλήσεων, με ρυθμό 4,5%. Αυτό συνδέεται με την είσοδο νέας εταιρείας στον συγκεκριμένο τομέα του ανταγωνισμού. Ως το τέλος του έτους, πάντως, αναμένεται ότι αυτή η άνοδος θα εξισορροπηθεί.

Το παιχνίδι καλά κρατεί
Η κατηγορία των παιδικών παιχνιδιών δεν έχει δεχθεί έντονα την πίεση της οικονομικής κρίσης, τουλάχιστον όσο άλλες κατηγορίες προϊόντων, επειδή, όπως υποστηρίζουν στελέχη των μεγάλων εταιρειών του τομέα, το παιχνίδι είναι είδος που δύσκολα το στερεί ο γονιός από το παιδί του. Έτσι, η κάμψη των πωλήσεων στον κλάδο είναι μονοψήφιου ποσοστού και στα ίδια επίπεδα αναμένεται ότι θα διατηρηθεί και φέτος.

Βασικό κανάλι διανομής των προϊόντων της κατηγορίας παραμένουν τα καταστήματα παιχνιδιών, αλλά σχετικά τμήματα πωλήσεων λειτουργούν με επιτυχία, κυρίως εποχικά, και στα μεγάλα σούπερ μάρκετ.

Άλλωστε, οι επώνυμοι προμηθευτές της κατηγορίας διαθέτουν μεγάλη ποικιλία παιχνιδιών σε ευρεία γκάμα τιμών, που ξεκινούν από το 1 ευρώ, ώστε εύκολα ακόμα και ο πιο φτωχός γονέας να είναι σε θέση να προσφέρει τη χαρά στο παιδί του. Όπως τονίζεται από παράγοντες του κλάδου, αυτή ακριβώς η μέριμνα των εταιρειών τους έχει αντίκρισμα, καθώς οι γονείς προτιμούν σταθερά το επώνυμο παιχνίδι, που πληροί τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας.

Στο πλαίσιο αυτό, οι έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται ιδιαίτερα συνειδητοποιημένοι, ενώ ο κλαδικός ανταγωνισμός είναι πολύ έντονος, επικεντρωμένος σε ποικιλία προωθητικών προγραμμάτων κυρίως στις περιόδους υψηλής ζήτησης του παιχνιδιού, δηλαδή στην έναρξη της σχολικής χρονιάς, τα Χριστούγεννα, την Αποκριά και το Πάσχα.

σελφ σερβις (T. 409)
« 1 2 3 4 ... 5 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION