σελφ σερβις - Γιάννης Τράνταλης, Χυμοί Χίου ΑΕ: Ελπίζουμε ότι θα δώσουμε κάτι το διαφορετικό

Δευτέρα, 19 Νοεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Γιάννης Τράνταλης, Χυμοί Χίου ΑΕ: Ελπίζουμε ότι θα δώσουμε κάτι το διαφορετικό

30 Ιουνίου 2011 | 11:19 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Συνέντευξεις-Πρόσωπα

Γιάννης Τράνταλης, Χυμοί Χίου ΑΕ

Διανύει την πρώτη της εμπορική σεζόν, αντιμετωπίζει με αισιοδοξία το μέλλον και ενδιαφέρεται να προσεγγίσει αργότερα και τον διεθνή καταναλωτή. Πρόκειται για τη βιομηχανία Χυμοί Χίου ΑΕ, που εδρεύει στη Χίο και διεκδικεί τη δική της χωριστή θέση στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Ο κ. Γιάννης Τράνταλης, εμπορικός διευθυντής της, μιλά για τα σχέδια της εταιρείας και για τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα.

Τόσο εύκολο είναι για μια εταιρεία της νησιωτικής Ελλάδας να διακινεί τα προϊόντα της σε μια αγορά άκρως ανταγωνιστική, έχοντας απέναντί της πολύ μεγαλύτερα σχήματα, εκ των οποίων ορισμένα πολυεθνικά;

Όπως μας είπε ο κ. Γιάννης Τράνταλης στην έναρξη της συζήτησής μας, από την πρώτη κιόλας ημέρα της λειτουργίας της η χιώτικη εταιρεία αντιμετώπισε αρκετές δυσκολίες σε πολλά και ποικίλα επίπεδα. «Κάθε νέα εταιρεία καλείται να εξασφαλίσει μια σειρά από απαραίτητες προϋποθέσεις ώστε να μπορέσει να λειτουργεί αποδοτικά και εντέλει, να κερδίσει τη θέση που της αρμόζει στην αγορά, με άλλα λόγια, να καταστεί κερδοφόρα. Αναφέρω χαρακτηριστικά τον έγκαιρο προγραμματισμό όλων των τμημάτων για τη συγκράτηση του κόστους, καθώς και τη σωστή επικοινωνία με τους συνεργάτες και τους πελάτες για τη συνεχή ροή της τροφοδοσίας τους, τομείς στους οποίους δουλέψαμε μεθοδικά και εν τέλει αποτελεσματικά.

Όσον αφορά στις ιδιαιτερότητες της αγοράς των χυμών, μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι δεν νιώθουμε να βρισκόμαστε «απέναντι» σε κανέναν. Η κάθε εταιρεία -πολυεθνική ή μη- καταθέτει τη δική της πρόταση στο ράφι του σούπερ μάρκετ κι ο «βασιλιάς» καταναλωτής επιλέγει, αγοράζοντας αυτό που ταιριάζει περισσότερο στην κουλτούρα του, στις γευστικές του συνήθειες, ακόμα και στο lifestyle του. Με βάση αυτόν τον γενικό κανόνα της αγοράς πορεύεται κάθε εταιρεία, όπως οι ανταγωνιστές μας έτσι κι εμείς».

Αδιαμφισβήτητο συγκριτικό πλεονέκτημα
σελφ σέρβις: Ποια θεωρείτε ως ανταγωνιστικά σας πλεονεκτήματα;

Γιάννης Τράνταλης:
Η Χίος δεν είναι μόνο γνωστή για τον Όμηρο και την μαστίχα της. Μια από τις μεγαλύτερες εξαγωγικές δραστηριότητες της Ελλάδας τον προηγούμενο αιώνα, αφορούσε στα ξακουστά εσπεριδοειδή της περιοχής του Κάμπου. Φημισμένα για το άρωμά τους, το μανταρίνι Χίου, όπως και τα υπόλοιπα εσπεριδοειδή, μας προσφέρουν ένα αδιαμφισβήτητο συγκριτικό πλεονέκτημα.

Αυτό φυσικά από μόνο του δεν αρκεί. Γι’ αυτό οι χυμοί μας φροντίσαμε να παράγονται με πολύ αυστηρές προδιαγραφές και να συσκευάζονται σε μια σύγχρονη ασηπτική συσκευασία, ώστε να φθάνουν πάντα στον καταναλωτή με αναλλοίωτα όλα τα θρεπτικά συστατικά τους.

σελφ σέρβις: Μιλήστε μας για τα προϊόντα της συλλογής της Χυμοί Χίου ΑΕ.

Γιάννης Τράνταλης:
Η γκάμα των προϊόντων του Κάμπου Χίου συναρτάται με τις ποικιλίες των εσπεριδοειδών που φύονται στο νησί μας. Στο πλαίσιο αυτό, ο 100% φυσικός χυμός πορτοκαλιού κι ο επίσης 100% φυσικός χυμός μανταρινιού, σε συσκευασίες του 1 lt και των 500 ml, όπως άλλωστε και τα φρουτοποτά με τις κλασικές γεύσεις πορτοκαλάδας, λεμονάδας, μανταρινάδας, μαζί με το ανάμικτο φρουτοποτό από πορτοκάλι, μανταρίνι, σαγκουίνι και νεράντζι, σε συσκευασίες των 500 ml, συνθέτουν τη συλλογή των γευστικών προτάσεών μας στους καταναλωτές.

Εξαγωγές, αφού σταθούμε στα πόδια μας
σελφ σέρβις: Μόνο στους έλληνες καταναλωτές ή σχεδιάζετε να απευθυνθείτε και στους διεθνείς καταναλωτές;

Γιάννης Τράνταλης:
Στόχος όλων των εταιρειών λιγότερο ή περισσότερο είναι -ή θα έλεγα πως πρέπει να είναι- η εξαγωγική δραστηριότητα. Αρκετές ελληνικές βιομηχανίες έχουν διαπρέψει με προϊόντα τους στην Ευρώπη και σε άλλες ηπείρους, έχοντας μάλιστα να «παλέψουν» με πολλά ξένα brands παγκοσμίου φήμης.

Εξετάζουμε, λοιπόν, κι εμείς όλα τα δεδομένα, αλλά οφείλουμε να προχωρήσουμε με πολύ προσεκτικά βήματα, καθώς διανύουμε ως εταιρεία μόλις τον πρώτο χρόνο ζωής. Πρέπει καταρχήν να καταφέρουμε να «σταθούμε στα πόδια μας» στην εγχώρια αγορά. Εν συνεχεία, το ενδιαφέρον μας θα στραφεί και στις ξένες αγορές, όπου οι ευκαιρίες είναι πολλές για όσους γνωρίζουν πώς να τις κυνηγούν.

σελφ σέρβις: Ποιες είναι οι προβλέψεις σας για την πορεία που θα παρουσιάσουν τα βασικά οικονομικά μεγέθη της εταιρείας φέτος;

Γιάννης Τράνταλης:
Η εταιρεία μας διανύει τον ένατο μήνα διάθεσης των προϊόντων της και είναι φυσιολογικό να βρίσκεται ακόμα σε φάση λανσαρίσματος. Η πρώτη, θα ‘λεγα, «hot season» είναι μπροστά μας και σε συνδυασμό με την καθημερινή αβεβαιότητα που δημιουργούν οι εξελίξεις στο οικονομικό περιβάλλον, θα ήταν παράτολμο να διακινδυνεύσω την οποιαδήποτε τέτοιου είδους πρόβλεψη. Δεν μπορώ, πάντως, παρά να αισιοδοξώ, γνωρίζοντας την υπεραξία που κρύβει το προϊόν μας και την πολύ καλή προετοιμασία που έχουμε κάνει, ώστε το ξεκίνημά μας να είναι δυναμικό και επιτυχημένο.

Τόσο εύκολο είναι για μια εταιρεία της νησιωτικής Ελλάδας να διακινεί τα προϊόντα της σε μια αγορά άκρως ανταγωνιστική, έχοντας απέναντί της πολύ μεγαλύτερα σχήματα, εκ των οποίων ορισμένα πολυεθνικά;

Όπως μας είπε ο κ. Γιάννης Τράνταλης στην έναρξη της συζήτησής μας, από την πρώτη κιόλας ημέρα της λειτουργίας της η χιώτικη εταιρεία αντιμετώπισε αρκετές δυσκολίες σε πολλά και ποικίλα επίπεδα. «Κάθε νέα εταιρεία καλείται να εξασφαλίσει μια σειρά από απαραίτητες προϋποθέσεις ώστε να μπορέσει να λειτουργεί αποδοτικά και εντέλει, να κερδίσει τη θέση που της αρμόζει στην αγορά, με άλλα λόγια, να καταστεί κερδοφόρα. Αναφέρω χαρακτηριστικά τον έγκαιρο προγραμματισμό όλων των τμημάτων για τη συγκράτηση του κόστους, καθώς και τη σωστή επικοινωνία με τους συνεργάτες και τους πελάτες για τη συνεχή ροή της τροφοδοσίας τους, τομείς στους οποίους δουλέψαμε μεθοδικά και εν τέλει αποτελεσματικά.

Όσον αφορά στις ιδιαιτερότητες της αγοράς των χυμών, μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι δεν νιώθουμε να βρισκόμαστε «απέναντι» σε κανέναν. Η κάθε εταιρεία -πολυεθνική ή μη- καταθέτει τη δική της πρόταση στο ράφι του σούπερ μάρκετ κι ο «βασιλιάς» καταναλωτής επιλέγει, αγοράζοντας αυτό που ταιριάζει περισσότερο στην κουλτούρα του, στις γευστικές του συνήθειες, ακόμα και στο lifestyle του. Με βάση αυτόν τον γενικό κανόνα της αγοράς πορεύεται κάθε εταιρεία, όπως οι ανταγωνιστές μας έτσι κι εμείς».

Αδιαμφισβήτητο συγκριτικό πλεονέκτημα
σελφ σέρβις: Ποια θεωρείτε ως ανταγωνιστικά σας πλεονεκτήματα;

Γιάννης Τράνταλης:
Η Χίος δεν είναι μόνο γνωστή για τον Όμηρο και την μαστίχα της. Μια από τις μεγαλύτερες εξαγωγικές δραστηριότητες της Ελλάδας τον προηγούμενο αιώνα, αφορούσε στα ξακουστά εσπεριδοειδή της περιοχής του Κάμπου. Φημισμένα για το άρωμά τους, το μανταρίνι Χίου, όπως και τα υπόλοιπα εσπεριδοειδή, μας προσφέρουν ένα αδιαμφισβήτητο συγκριτικό πλεονέκτημα.

Αυτό φυσικά από μόνο του δεν αρκεί. Γι’ αυτό οι χυμοί μας φροντίσαμε να παράγονται με πολύ αυστηρές προδιαγραφές και να συσκευάζονται σε μια σύγχρονη ασηπτική συσκευασία, ώστε να φθάνουν πάντα στον καταναλωτή με αναλλοίωτα όλα τα θρεπτικά συστατικά τους.

σελφ σέρβις: Μιλήστε μας για τα προϊόντα της συλλογής της Χυμοί Χίου ΑΕ.

Γιάννης Τράνταλης:
Η γκάμα των προϊόντων του Κάμπου Χίου συναρτάται με τις ποικιλίες των εσπεριδοειδών που φύονται στο νησί μας. Στο πλαίσιο αυτό, ο 100% φυσικός χυμός πορτοκαλιού κι ο επίσης 100% φυσικός χυμός μανταρινιού, σε συσκευασίες του 1 lt και των 500 ml, όπως άλλωστε και τα φρουτοποτά με τις κλασικές γεύσεις πορτοκαλάδας, λεμονάδας, μανταρινάδας, μαζί με το ανάμικτο φρουτοποτό από πορτοκάλι, μανταρίνι, σαγκουίνι και νεράντζι, σε συσκευασίες των 500 ml, συνθέτουν τη συλλογή των γευστικών προτάσεών μας στους καταναλωτές.

Εξαγωγές, αφού σταθούμε στα πόδια μας
σελφ σέρβις: Μόνο στους έλληνες καταναλωτές ή σχεδιάζετε να απευθυνθείτε και στους διεθνείς καταναλωτές;

Γιάννης Τράνταλης:
Στόχος όλων των εταιρειών λιγότερο ή περισσότερο είναι -ή θα έλεγα πως πρέπει να είναι- η εξαγωγική δραστηριότητα. Αρκετές ελληνικές βιομηχανίες έχουν διαπρέψει με προϊόντα τους στην Ευρώπη και σε άλλες ηπείρους, έχοντας μάλιστα να «παλέψουν» με πολλά ξένα brands παγκοσμίου φήμης.

Εξετάζουμε, λοιπόν, κι εμείς όλα τα δεδομένα, αλλά οφείλουμε να προχωρήσουμε με πολύ προσεκτικά βήματα, καθώς διανύουμε ως εταιρεία μόλις τον πρώτο χρόνο ζωής. Πρέπει καταρχήν να καταφέρουμε να «σταθούμε στα πόδια μας» στην εγχώρια αγορά. Εν συνεχεία, το ενδιαφέρον μας θα στραφεί και στις ξένες αγορές, όπου οι ευκαιρίες είναι πολλές για όσους γνωρίζουν πώς να τις κυνηγούν.

σελφ σέρβις: Ποιες είναι οι προβλέψεις σας για την πορεία που θα παρουσιάσουν τα βασικά οικονομικά μεγέθη της εταιρείας φέτος;

Γιάννης Τράνταλης:
Η εταιρεία μας διανύει τον ένατο μήνα διάθεσης των προϊόντων της και είναι φυσιολογικό να βρίσκεται ακόμα σε φάση λανσαρίσματος. Η πρώτη, θα ‘λεγα, «hot season» είναι μπροστά μας και σε συνδυασμό με την καθημερινή αβεβαιότητα που δημιουργούν οι εξελίξεις στο οικονομικό περιβάλλον, θα ήταν παράτολμο να διακινδυνεύσω την οποιαδήποτε τέτοιου είδους πρόβλεψη. Δεν μπορώ, πάντως, παρά να αισιοδοξώ, γνωρίζοντας την υπεραξία που κρύβει το προϊόν μας και την πολύ καλή προετοιμασία που έχουμε κάνει, ώστε το ξεκίνημά μας να είναι δυναμικό και επιτυχημένο.


Κεντρική επιλογή το σούπερ μάρκετ
σελφ σέρβις: Σε ποια κανάλια διανομής επικεντρώνεστε και ποιοι είναι οι βασικοί άξονες της εμπορικής πολιτικής που ακολουθείτε;

Γιάννης Τράνταλης:
Ξεκινήσαμε τη διάθεση των προϊόντων μας μέσω των σούπερ μάρκετ. Τα τοποθετήσαμε στα ψυγεία της συντριπτικής πλειονότητας των format των αλυσίδων, «λοξοκοιτώντας» επιλεκτικά και κάποια σημεία πώλησης της «κρύας αγοράς», όπου ένα νέο προϊόν μπορεί να δώσει τις εξετάσεις του και να λάβει τα μηνύματα που του χρειάζονται, ώστε να σχεδιάσει και τα επόμενα βήματά του.

Η εμπορική μας πολιτική εστιάζεται στην ενδυνάμωση της αναγνωρισιμότητας των προϊόντων μας σε όλη τη χώρα. Στο πλαίσιο αυτό, πέρα από την τηλεοπτική μας καμπάνια που βρίσκεται αυτόν τον καιρό σε εξέλιξη, προσπαθούμε να σχεδιάζουμε tailor made ενέργειες με καθέναν λιανέμπορο συνεργάτη μας χωριστά.

Έτσι, χρησιμοποιώντας τα «εργαλεία προώθησης» που διαθέτει ο κάθε πελάτης λιανέμπορος, εκτιμούμε ότι η πορεία μας θα είναι ανοδική κι ότι θα πιάσουμε τους στόχους του ξεκινήματός της.

Αναζητώντας τις ευκαιρίες
σελφ σέρβις: Αλήθεια, πόσο σας επηρεάζει η κρίση της αγοράς χυμών;

Γιάννης Τράνταλης:
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, η αγορά των χυμών ψυγείου «κατακρημνίζεται» με διψήφια ποσοστά, τόσο σε αξία όσο και σε όγκο. Αλλά σε αυτό το περιβάλλον μας «έλαχε» να επιχειρήσουμε. Ελπίζουμε ότι θα καταφέρουμε να δώσουμε κάτι το διαφορετικό, αυτό που μπορεί να σηματοδοτήσει μια αλλαγή στην κάθετη μείωση της κατανάλωσης που παρατηρούμε. Εξάλλου, θεωρούμε ότι η κρίση προσφέρει κι ευκαιρίες. Αυτές ακριβώς αναζητούμε!

σελφ σέρβις: Σε τι επενδύσεις έχετε προβεί μέχρι σήμερα και ποιο είναι το σχετικό πλάνο σας, για τα επόμενα χρόνια;

Γιάννης Τράνταλης:
Όπως προανέφερα, όλα τα στάδια της παραγωγής μας, από τη συλλογή του καρπού μέχρι και την τυποποίησή του, έχουμε φροντίσει να είναι αντάξια της ποιότητας και της φήμης της πρώτης ύλης. Αυτό σημαίνει ότι επενδύσαμε πάρα πολύ στην ασφάλεια και στην υγιεινή του προϊόντος, όπως κι ότι δαπανήσαμε σημαντικά κεφάλαια, ελπίζοντας ότι τα προϊόντα μας θα τύχουν της προσδοκώμενης αναγνώρισης από τους καταναλωτές, ώστε να μπορέσουμε να συνεχίσουμε στον ίδιο άξονα, με στόχο τη δημιουργία ποιοτικών, ασφαλών και σύγχρονων προϊόντων.

Τάση υπέρ των ελληνικών προϊόντων
σελφ σέρβις: Οι καταναλωτές στρέφουν την προσοχή τους στα τοπικά ελληνικά προϊόντα ή το ενδιαφέρον τους το αποσπούν μόνο τα μεγάλα brands;

Γιάννης Τράνταλης:
Η τάση του «πάμε βόλτα στο σούπερ μάρκετ» έχει περάσει πλέον ανεπιστρεπτί. Το καλάθι έχει μικρύνει, η λίστα αγορών κυριαρχεί, αναφερόμενη στην κάλυψη των βασικών αναγκών του νοικοκυριού, κι ακόμα ο ρυθμός βηματισμού του καταναλωτή στις σάλες των σούπερ μάρκετ έχει γίνει πιο γρήγορος. Ωστόσο, διαφαίνεται μια τάση στήριξης των ελληνικών προϊόντων κι επιλογής τους από τον καταναλωτή. Το πόσο θα ενισχυθεί αυτή η τάση και θα γίνει συνειδητή καταναλωτική συμπεριφορά, εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τις ίδιες τις ελληνικές βιομηχανίες, οι οποίες οφείλουν να προσφέρουν ποιότητα ανάλογη της τιμής, αλλά και να επενδύσουν περισσότερο στην τεχνολογία και στην καινοτομία.

σελφ σερβις (T. 407)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION