σελφ σερβις - Βασίλης Χαλβατζής: Καινοτομία, εκσυγχρονισμός, εξωστρέφεια

Πέμπτη, 20 Ιουνίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Βασίλης Χαλβατζής: Καινοτομία, εκσυγχρονισμός, εξωστρέφεια

25 Μαΐου 2011 | 11:42 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Συνέντευξεις-Πρόσωπα

Βασίλης Χαλβατζής

Καινοτομία και εξωστρέφεια είναι δύο από τους βασικούς πυλώνες στους οποίους βασίζει τη στρατηγική της η Μακεδονική Β. Χαλβατζής και Σία ΑΒΕΕ, πετυχαίνοντας ανάπτυξη εν μέσω της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας. Η εταιρεία για την επόμενη τριετία έχει προγραμματίσει επενδύσεις 1,8 εκατ. ευρώ, ενώ δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην αδιάκοπη αναβάθμιση των σχέσεών της με το μεγάλο λιανεμπόριο, όπως δηλώνει ο κ. Βασίλης Χαλβατζής, πρόεδρός της.

Στην έναρξη της συζήτησής μας ο κ. Β. Χαλβατζής έκανε τις απαραίτητες συστάσεις: «Η εταιρεία μας είμαι μια αμιγώς ελληνική οικογενειακή επιχείρηση, η οποία διοικείται από εμένα που έχω την ευθύνη της εμπορικής λειτουργίας, τον αδελφό μου Λεωνίδα ο οποίος είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία της παραγωγής, και τον πατέρα μας και ιδρυτή της εταιρείας, Βλάσση Χαλβατζή. Παρά το μικρό μας μέγεθος έχουμε καταφέρει να ενσωματώσουμε στις λειτουργίες μας διαδικασίες πολύ μεγαλύτερων εταιρειών.

Χαρακτηριστικά αναφέρω τη λειτουργία τμημάτων R&D και marketing, τα οποία παίζουν ενεργό ρόλο στις στρατηγικές μας αποφάσεις. Μάλιστα, για να διευκολύνουμε τη ροή των πληροφοριών μεταξύ των τμημάτων αυτών, υπάρχει συγκεκριμένη διαδικασία κατά την οποία τα στελέχη μας αφιερώνουν το 20% του λειτουργικού τους χρόνου, για την παραγωγή νέων ιδεών. Έτσι, καταφέραμε να συνδυάζουμε τις δυνατότητες μιας καλά οργανωμένης επιχείρησης με την ευελιξία μιας μικρής.

σελφ σέρβις: Το 2012 θα γιορτάσετε ως εταιρεία τα 40 χρόνια λειτουργίας. Ποιοι ήταν οι κυριότεροι σταθμοί στην ως τώρα πορεία σας;

Βασίλης Χαλβατζής:
Έχοντας μια ιστορία τεσσάρων δεκαετιών είναι σίγουρα πολλοί οι σταθμοί που συνέβαλλαν στην πορεία μας. Θα ξεχώριζα, όμως, δύο γεγονότα τα οποία σφράγισαν την εξέλιξή μας ως σήμερα: Τη μετεγκατάσταση της μικρής ακόμα βιοτεχνίας μας από την περιοχή του Ασπροπύργου Αττικής, στον τόπο καταγωγής μας, στη Σκύδρα του νομού Πέλλας, το 1997. Η περιοχή αυτή, η οποία είναι μέχρι σήμερα παραγωγικό κέντρο φρούτων και λαχανικών για όλη την περιοχή της Μακεδονίας, έδωσε στην εταιρεία μας την ευκαιρία να δημιουργήσει τις απαραίτητες εκείνες συνέργειες με τους τοπικούς παραγωγούς, οι οποίες μας διασφαλίζουν σταθερά υψηλή ποιότητα πρώτης ύλης για την παραγωγή του συνόλου των προϊόντων μας.

Το δεύτερο σημαντικό γεγονός της πορείας μας αφορά στη στρατηγική μας απόφαση το 2004 να στραφούμε στο κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου, επενδύοντας συστηματικά στον τομέα του R&D και του marketing. Μέχρι τότε περίπου το 90% του τζίρου μας προερχόταν από τη διάθεση προϊόντων μας στον χώρο του catering και των μεγάλων ξενοδοχείων. Σήμερα μπορούμε να πούμε πως το κανάλι του retail αποφέρει πλέον το 60% του τζίρου μας, εμφανίζοντας συνεχώς αυξητική τάση. Ως επιβράβευση της πορείας μας το 2010 η «Μακεδονική» εντάχθηκε στο group των «Strongest companies in Greece», της ICAP.

Στην έναρξη της συζήτησής μας ο κ. Β. Χαλβατζής έκανε τις απαραίτητες συστάσεις: «Η εταιρεία μας είμαι μια αμιγώς ελληνική οικογενειακή επιχείρηση, η οποία διοικείται από εμένα που έχω την ευθύνη της εμπορικής λειτουργίας, τον αδελφό μου Λεωνίδα ο οποίος είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία της παραγωγής, και τον πατέρα μας και ιδρυτή της εταιρείας, Βλάσση Χαλβατζή. Παρά το μικρό μας μέγεθος έχουμε καταφέρει να ενσωματώσουμε στις λειτουργίες μας διαδικασίες πολύ μεγαλύτερων εταιρειών.

Χαρακτηριστικά αναφέρω τη λειτουργία τμημάτων R&D και marketing, τα οποία παίζουν ενεργό ρόλο στις στρατηγικές μας αποφάσεις. Μάλιστα, για να διευκολύνουμε τη ροή των πληροφοριών μεταξύ των τμημάτων αυτών, υπάρχει συγκεκριμένη διαδικασία κατά την οποία τα στελέχη μας αφιερώνουν το 20% του λειτουργικού τους χρόνου, για την παραγωγή νέων ιδεών. Έτσι, καταφέραμε να συνδυάζουμε τις δυνατότητες μιας καλά οργανωμένης επιχείρησης με την ευελιξία μιας μικρής.

σελφ σέρβις: Το 2012 θα γιορτάσετε ως εταιρεία τα 40 χρόνια λειτουργίας. Ποιοι ήταν οι κυριότεροι σταθμοί στην ως τώρα πορεία σας;

Βασίλης Χαλβατζής:
Έχοντας μια ιστορία τεσσάρων δεκαετιών είναι σίγουρα πολλοί οι σταθμοί που συνέβαλλαν στην πορεία μας. Θα ξεχώριζα, όμως, δύο γεγονότα τα οποία σφράγισαν την εξέλιξή μας ως σήμερα: Τη μετεγκατάσταση της μικρής ακόμα βιοτεχνίας μας από την περιοχή του Ασπροπύργου Αττικής, στον τόπο καταγωγής μας, στη Σκύδρα του νομού Πέλλας, το 1997. Η περιοχή αυτή, η οποία είναι μέχρι σήμερα παραγωγικό κέντρο φρούτων και λαχανικών για όλη την περιοχή της Μακεδονίας, έδωσε στην εταιρεία μας την ευκαιρία να δημιουργήσει τις απαραίτητες εκείνες συνέργειες με τους τοπικούς παραγωγούς, οι οποίες μας διασφαλίζουν σταθερά υψηλή ποιότητα πρώτης ύλης για την παραγωγή του συνόλου των προϊόντων μας.

Το δεύτερο σημαντικό γεγονός της πορείας μας αφορά στη στρατηγική μας απόφαση το 2004 να στραφούμε στο κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου, επενδύοντας συστηματικά στον τομέα του R&D και του marketing. Μέχρι τότε περίπου το 90% του τζίρου μας προερχόταν από τη διάθεση προϊόντων μας στον χώρο του catering και των μεγάλων ξενοδοχείων. Σήμερα μπορούμε να πούμε πως το κανάλι του retail αποφέρει πλέον το 60% του τζίρου μας, εμφανίζοντας συνεχώς αυξητική τάση. Ως επιβράβευση της πορείας μας το 2010 η «Μακεδονική» εντάχθηκε στο group των «Strongest companies in Greece», της ICAP.


Αισιοδοξία για αύξηση πωλήσεων και κερδών
σελφ σέρβις: Πώς έκλεισε το 2010 για την εταιρεία σας και ποιες είναι οι προβλέψεις σας για φέτος;

Βασίλης Χαλβατζής:
Με δεδομένο το περιβάλλον οικονομικής αστάθειας, θεωρούμε πως το 2010 ήταν για εμάς μια καλή χρονιά, αφού ο τζίρος μας διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα με το 2009 παρά τις απώλειες πωλήσεων, λόγω των προβλημάτων των καταστημάτων Ατλάντικ. Το θετικό, βέβαια, στην προκειμένη περίπτωση, είναι πως καταφέραμε να μην έχουμε καμιά οικονομική εκκρεμότητα με τον εισηγμένο όμιλο.

Για το 2011, παρά την επιδείνωση του οικονομικού κλίματος η πρόβλεψή μας είναι πως θα καταφέρουμε να έχουμε ανοδική πορεία 2%-3%, τόσο σε τζίρο όσο και σε κερδοφορία. Η αισιοδοξία μας αυτή πηγάζει από τις νέες προϊοντικές μας καινοτομίες, αλλά και από την αύξηση της εξαγωγικής μας βάσης, που προέκυψε από τη συμμετοχή μας στις διεθνείς εκθέσεις, PLMA και SIAL.

σελφ σέρβις: Σε τι βαθμό οι καταναλωτές επιδεικνύουν αυτοσυγκράτηση στις αγορές προϊόντων, όπως τα δικά σας, και πώς επιχειρείτε να κερδίσετε το ενδιαφέρον τους, ώστε να αντιμετωπίσετε τις συνέπειες του αρνητικού οικονομικού περιβάλλοντος;

Βασίλης Χαλβατζής:
Αποτελεί ακλόνητη πεποίθησή μας πως οι καινοτομίες με υψηλή σχέση αξίας προς τιμή, αποτελούν το ασφαλέστερο αντίδοτο απέναντι στην οικονομική κρίση. Ανεξαρτήτως της έντασης της οικονομικής κρίσης και της αναγκαιότητας να διατηρούνται οι τιμές χαμηλά, η ανάγκη για προϊόντα υψηλής ποιότητας είναι εξίσου έντονη. Ο σύγχρονος καταναλωτής είναι εκπαιδευμένος στο να αναζητά τα προϊόντα εκείνα που καλύπτουν τις ανάγκες του για υγιεινή διατροφή, χωρίς θυσίες στη γευστική του απόλαυση.

Προσωπικά διαφωνώ με όσους υποστηρίζουν πως η ποιότητα, έτσι όπως την ορίσαμε, συνδέεται απαραίτητα με την ακριβή τιμή. Για παράδειγμα, η μαρμελάδα Extra Μακεδονική, στην καινοτόμα πολυστρωματική συσκευασία ποτηριού των 450g, κοστίζει σημαντικά λιγότερο από τα διεθνή brands σε συσκευασία βάζου, διαθέτοντας ποιότητα εφάμιλλη, αν όχι καλύτερη από αυτά.

Νέα προιόντα για το χώρο του οπωροπωλείου
σελφ σέρβις: Θα λανσάρετε φέτος νέους κωδικούς προϊόντων; Σκέφτεστε την επέκτασή σας σε νέες κατηγορίες προϊόντων;

Βασίλης Χαλβατζής:
Από το 2005, οπότε λειτουργεί στην εταιρεία μας τμήμα marketing, πορευόμαστε με βάση καινοτόμα διαφοροποιημένα προϊόντα, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή. Σε καμμία περίπτωση δεν λανσάρουμε κωδικούς ευκαιριακά, αλλά πάντα βάσει ενός ολοκληρωμένου πλάνου.

Έτσι, φέτος που θεωρούμε πως οι καινοτομίες αποκτούν ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα, προχωρήσαμε στο λανσάρισμα ενός νέου προϊόντος από 100% φρούτο, χωρίς προσθήκη ζάχαρης και συντηρητικών, στα οπωροπωλεία. Το προϊόν αυτό, καρπός μακροχρόνιας έρευνας R&D και εκτεταμένης έρευνας panel καταναλωτών, άνοιξε μια νέα προϊοντική κατηγορία, με προϊόντα που προσφέρουν μια σύγχρονη άποψη για την υγιεινή διατροφή με βάση το φρούτο.

Στο ίδιο πλαίσιο και με στόχο τις χρηστικές ιδέες, που προσφέρουν λύσεις στην ανάγκη για υγιεινή διατροφή καθημερινά, η εταιρεία μας σκοπεύει να λανσάρει νέα προϊόντα, με βάση τώρα τα λαχανικά.

Ειδικότητα στα PL
σελφ σέρβις: Πώς εξελίσσεται σήμερα η σχέση σας με τους μεγάλους πελάτες σας, τα σούπερ μάρκετ;

Βασίλης Χαλβατζής:
Η σχέση μας με τα σούπερ μάρκετ αναπτύσσεται σταθερά κάθε χρόνο όχι μόνο μέσα από το λανσάρισμα νέων προϊόντων με τη δική μας επωνυμία, αλλά και με το λανσάρισμα προϊόντων private label. Ειδικότερα όσον αφορά τα προϊόντα PL των κατηγοριών στις οποίες δραστηριοποιούμαστε, η εταιρεία μας έχει να παρουσιάσει σημαντική εξειδίκευση.

Σήμερα η παραγωγή μας είναι σε θέση να προσφέρει ολοκληρωμένη σειρά λύσεων για κάθε ανάγκη. Η εξειδίκευσή μας αυτή είναι επιστέγασμα της συστηματικής έρευνάς μας, σχετικά με τις τάσεις και τις εξελίξεις της ευρωπαϊκής αγοράς την τελευταία πενταετία. Χαρακτηριστικά αναφέρω την κατηγορία των Premium PL, που περιλαμβάνει προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας, τα οποία κατακτούν συνεχώς σημαντικά μερίδια στην Ευρώπη.

Η Μακεδονική υπήρξε πρωτοπόρος στην παρουσίαση προϊόντων Premium PL στις κατηγορίες των γλυκών κουταλιού και της μαρμελάδας κατά 100% από φρούτο. Η εκπαίδευση των σούπερ μάρκετ και η καλλιέργεια κουλτούρας σχετικά με τα Premium PL, αποτελεί προτεραιότητα της εταιρείας μας για τα επόμενα χρόνια.

Διεθνή brands: Bonjour και Aristi
σελφ σέρβις: Επενδύετε στην εξωστρέφεια;

Βασίλης Χαλβατζής:
Τα τελευταία τρία χρόνια επενδύουμε συστηματικά στην ανάπτυξη των εξαγωγών μας, τόσο με το λανσάρισμα καινοτόμων διαφοροποιημένων προϊόντων για τις αγορές του εξωτερικού όσο και για την προώθησή τους μέσα από τη συμμετοχή μας σε -διεθνείς παγκοσμίου εμβέλειας- εκθέσεις τροφίμων. Καρπός των προσπαθειών μας αποτέλεσε η δημιουργία δύο brands, με την ονομασία Bonjour το πρώτο, που αφορά στη μαρμελάδα Εxtra, και Aristi το δεύτερο, που αφορά στη νέα καινοτόμο κατηγορία προϊόντων κατά 100% από φρούτο χωρίς ζάχαρη.

Χάρη στις δύο αυτές κατηγορίες, καθώς και στην καλλιέργεια ενός υψηλής αξίας δικτύου αντιπροσώπων, η εταιρεία μας ήδη απολαμβάνει σταθερή ανάπτυξη στην απαιτητική ευρωπαϊκή αγορά, αλλά και στις αγορές των ΗΠΑ, της Αυστραλίας και του Καναδά.

σελφ σέρβις: Τι προβλέπει το επενδυτικό σας πλάνο για την επόμενη τριετία;

Βασίλης Χαλβατζής:
Η εταιρεία μας προχωρά στην υλοποίηση επενδυτικού πλάνου ύψους 1,8 εκατομμυρίων ευρώ για την επόμενη τριετία. Το πλάνο αυτό περιλαμβάνει την επέκταση κτιριακών εγκαταστάσεων και αποθηκών, καθώς και τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού εξοπλισμού μας. Καινοτομίες και εκσυγχρονισμός εξοπλισμού είναι άρρηκτα συνδεδεμένα, άλλωστε.

Ταυτόχρονα με την επέκταση και τη δημιουργία υποδομών, η εταιρεία μας θα συνεχίσει να επενδύει σε δαπάνες marketing και έρευνας αγοράς, καθώς και στη συμμετοχή της σε παγκοσμίου εμβέλειας κλαδικές εκθέσεις τροφίμων, με στόχο την επέκταση των πωλήσεών μας σε νέες αγορές του εξωτερικού.

σελφ σερβις (T. 406)
« 1 2 3 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION