σελφ σερβις - Εντομοκτόνα - Εντομοαπωθητικά: Σταθερότητα πωλήσεων, με μόνιμες προσφορές

Παρασκευή, 6 Δεκεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Εντομοκτόνα - Εντομοαπωθητικά: Σταθερότητα πωλήσεων, με μόνιμες προσφορές

27 Απριλίου 2011 | 14:27 Γράφει η Ελενα  Καραντζίκου Topics: Προϊόντα

Εντομοκτόνα - Εντομοαπωθητικά: Σταθερότητα πωλήσεων, με μόνιμες προσφορές

Αν και χωρίς απώλειες το 2010 για την κατηγορία των εντομοκτόνων-εντομοαπωθητικών, τα στελέχη των εταιρειών που τα προμηθεύουν, στην αρχή μιας σεζόν σε δύσκολη χρονιά, δεν διακινδυνεύουν προβλέψεις. Το σίγουρο είναι ότι φέτος προετοιμάζουν πλάνα εξαιρετικά «επιθετικών» προωθητικών ενεργειών, επικεντρωμένων στην έκπτωση τιμής. Ταυτόχρονα εκφράζουν την ανησυχία τους για την επίδραση που θα έχει στις πωλήσεις το γεγονός ότι οι προσφορές τείνουν πλέον να γίνουν μόνιμες. Όσο για το λιανεμπόριο, αξιοποιεί τις ευκαιρίες παίζοντας το «χαρτί» των PL και στην εν λόγω κατηγορία.

Πολλοί λιανέμποροι βάζουν, πλέον, «στοίχημα» για το λανσάρισμα private label προϊόντων σε κατηγορίες που μέχρι πρόσφατα αποτελούσαν «απαγορευμένη ζώνη». Δεδομένης της διόγκωσης της τάσης των καταναλωτών να αναζητούν πιο οικονομικά προϊόντα, εξαιτίας της μείωσης των εισοδημάτων, οι αλυσίδες λανσάρουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε όλες τις κατηγορίες.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η κατηγορία των εντομοκτόνων - εντομοαπωθητικών, στην οποία μέχρι σήμερα τα προϊόντα PL διαθέτουν ελάχιστο μερίδιο, πράγμα που αποδίδεται σε μια σειρά παραγόντων, οι κύριοι των οποίων είναι η υψηλή τεχνογνωσία που απαιτεί το λανσάρισμα ενός προϊόντος κι η πιστότητα του καταναλωτή στις επώνυμες μάρκες.

Στο πλαίσιο αυτό, όλο και περισσότερες αλυσίδες επιδεικνύουν ενδιαφέρον να παρουσιάσουν στον πελάτη τους μια προϊοντική πρόταση εναλλακτική των επωνύμων. Ορισμένες αλυσίδες προχωρούν στο λανσάρισμα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην κατηγορία, χωρίς να χρησιμοποιούν τη δική τους επωνυμία, αλλά κυρίως μάρκες οι οποίες, ενώ είχαν πάψει να κυκλοφορούν στην αγορά, επαναλανσάρονται υπό την «ομπρέλα» τους. Οι τιμές των προϊόντων αυτών υπολογίζεται ότι είναι κατά 50% χαμηλότερες από τη μέση τιμή των εντομοκτόνων. Μένει να αποδειχθεί αν οι καταναλωτές εμπιστευτούν τα νέα προϊόντα.

Πάντως, αν και η τιμή έχει εξελιχθεί σε βασική παράμετρο που επηρεάζει την αγορά των προϊόντων της κατηγορίας, η πιστότητα στη μάρκα παραμένει υψηλή, καθώς ο καταναλωτής ζητά άμεσα αποτέλεσμα στην αντιμετώπιση των εντόμων και επιλέγει, αρχικά με γνώμονα την αξιοπιστία και την αποτελεσματικότητα της μάρκας. Στη συνέχεια επιλέγει με γνώμονα τις όποιες προσφορές υπάρχουν στο ράφι, μεταξύ των μαρκών που εμπιστεύεται.

Χωρίς απώλειες το 2010
Χωρίς απώλειες έκλεισε το 2010 για την κατηγορία των εντομοκτόνων - εντομοαπωθητικών, καθώς οι μεγάλες εταιρείες που κυριαρχούν στον κλάδο τόνωσαν το αγοραστικό ενδιαφέρον με συνεχείς προωθητικές ενέργειες των προϊόντων τους στα σούπερ μάρκετ. Οι πωλήσεις της κατηγορίας παρουσίασαν μικρή άνοδο κατά 1,5% το περασμένο έτος, έναντι του 2009, και διαμορφώθηκαν συνολικά στα 34 εκατ. ευρώ (στοιχεία εταιρειών του κλάδου, με βάση μετρήσεις της SymphonyIRI.

Η άνοδος αυτή, ωστόσο, περιλαμβάνει την αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ. Κατά συνέπεια εκτιμάται ότι οι πωλήσεις της κατηγορίας παρέμειναν στα ίδια επίπεδα, πράγμα που θεωρείται σημαντικό, αν συνυπολογίσει κάποιος τις σημαντικές προσφορές των προϊόντων σε αξία το περασμένο έτος.

 Πίνακας 1: Πωλήσεις εντομοαπωθητικών σε όγκο (σε χιλ. τεμ.)

 Κατηγορία  12μηνο έως Δεκέμβριο 2009  12μηνο έως Δεκέμβριο 2010  Ποσοστιαία μεταβολή (%)
 Εντομοαπωθητικά ιδιωτικής ετικέτας  271,3  244,4  -9,9%
 Σύνολο  9.275,0  8.868,0  -4,4%
 Σημείωση: Καταστήματα τροφίμων (εξαιρουμένου του Σκλαβενίτη) άνω των 100 τμ σε ηπειρωτική Ελλάδα, Πελοπόννησο και Κρήτη.

 Πηγή: Nielsen Scan Track


 Πίνακας 2: Πωλήσεις εντομοαπωθητικών σε αξία (σε χιλ. ευρώ)

 Κατηγορία  12μηνο έως Δεκέμβριο 2009  12μηνο έως Δεκέμβριο 2010  Ποσοστιαία μεταβολή (%)
 Εντομοαπωθητικά ιδιωτικής ετικέτας  573,8  542,4  -5,5%
 Σύνολο  31.161,0  31.587,0  1,4%
 Σημείωση: Καταστήματα τροφίμων (εξαιρουμένου του Σκλαβενίτη) άνω των 100 τμ σε ηπειρωτική Ελλάδα, Πελοπόννησο και Κρήτη.

 Πηγή: Nielsen Scan Track


Η κατηγορία των εντομοκτόνων επηρεάζεται ιδιαίτερα από τις καιρικές συνθήκες. Το μακρύ ελληνικό καλοκαίρι, σε συνδυασμό με την έντονη υγρασία και την πλούσια βλάστηση σε ορισμένες περιοχές, ευνοούν την ανάπτυξη πληθυσμών εντόμων, άρα καθιστούν επιτακτική την ανάγκη εξολόθρευσής τους.

Στην αρχή μιας σεζόν σε δύσκολη χρονιά, τα στελέχη των προμηθευτριών εταιρειών στα προϊόντα της κατηγορίας τηρούν στάση αναμονής, διστάζοντας να κάνουν προβλέψεις. Το 2011 ξεκίνησε με αρνητικές ενδείξεις για την κατηγορία, ωστόσο αυτό δεν θεωρείται μη αναστρέψιμο, αφού η σεζόν ανοίγει περίπου στα τέλη του Απριλίου ή στις αρχές του Μαΐου.

Από τη μια πλευρά τα επώνυμα προϊόντα εξακολουθούν να διατηρούν τη δύναμη και την αξιοπιστία τους –αντίθετα με πολλές άλλες προϊοντικές κατηγορίες–, ενώ από την άλλη πλευρά, η οικονομική κρίση υποχρεώνει τον καταναλωτή σε συνεχείς περικοπές αγορών. «Μένει να δούμε στην πράξη τι θα γίνει τελικά» σημειώνει στέλεχος μεγάλης εταιρείας. Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, πάντως, οι αισιόδοξες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για διατήρηση των πωλήσεων στα ίδια επίπεδα με τα περυσινά.

Πολλοί λιανέμποροι βάζουν, πλέον, «στοίχημα» για το λανσάρισμα private label προϊόντων σε κατηγορίες που μέχρι πρόσφατα αποτελούσαν «απαγορευμένη ζώνη». Δεδομένης της διόγκωσης της τάσης των καταναλωτών να αναζητούν πιο οικονομικά προϊόντα, εξαιτίας της μείωσης των εισοδημάτων, οι αλυσίδες λανσάρουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε όλες τις κατηγορίες.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η κατηγορία των εντομοκτόνων - εντομοαπωθητικών, στην οποία μέχρι σήμερα τα προϊόντα PL διαθέτουν ελάχιστο μερίδιο, πράγμα που αποδίδεται σε μια σειρά παραγόντων, οι κύριοι των οποίων είναι η υψηλή τεχνογνωσία που απαιτεί το λανσάρισμα ενός προϊόντος κι η πιστότητα του καταναλωτή στις επώνυμες μάρκες.

Στο πλαίσιο αυτό, όλο και περισσότερες αλυσίδες επιδεικνύουν ενδιαφέρον να παρουσιάσουν στον πελάτη τους μια προϊοντική πρόταση εναλλακτική των επωνύμων. Ορισμένες αλυσίδες προχωρούν στο λανσάρισμα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην κατηγορία, χωρίς να χρησιμοποιούν τη δική τους επωνυμία, αλλά κυρίως μάρκες οι οποίες, ενώ είχαν πάψει να κυκλοφορούν στην αγορά, επαναλανσάρονται υπό την «ομπρέλα» τους. Οι τιμές των προϊόντων αυτών υπολογίζεται ότι είναι κατά 50% χαμηλότερες από τη μέση τιμή των εντομοκτόνων. Μένει να αποδειχθεί αν οι καταναλωτές εμπιστευτούν τα νέα προϊόντα.

Πάντως, αν και η τιμή έχει εξελιχθεί σε βασική παράμετρο που επηρεάζει την αγορά των προϊόντων της κατηγορίας, η πιστότητα στη μάρκα παραμένει υψηλή, καθώς ο καταναλωτής ζητά άμεσα αποτέλεσμα στην αντιμετώπιση των εντόμων και επιλέγει, αρχικά με γνώμονα την αξιοπιστία και την αποτελεσματικότητα της μάρκας. Στη συνέχεια επιλέγει με γνώμονα τις όποιες προσφορές υπάρχουν στο ράφι, μεταξύ των μαρκών που εμπιστεύεται.

Χωρίς απώλειες το 2010
Χωρίς απώλειες έκλεισε το 2010 για την κατηγορία των εντομοκτόνων - εντομοαπωθητικών, καθώς οι μεγάλες εταιρείες που κυριαρχούν στον κλάδο τόνωσαν το αγοραστικό ενδιαφέρον με συνεχείς προωθητικές ενέργειες των προϊόντων τους στα σούπερ μάρκετ. Οι πωλήσεις της κατηγορίας παρουσίασαν μικρή άνοδο κατά 1,5% το περασμένο έτος, έναντι του 2009, και διαμορφώθηκαν συνολικά στα 34 εκατ. ευρώ (στοιχεία εταιρειών του κλάδου, με βάση μετρήσεις της SymphonyIRI.

Η άνοδος αυτή, ωστόσο, περιλαμβάνει την αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ. Κατά συνέπεια εκτιμάται ότι οι πωλήσεις της κατηγορίας παρέμειναν στα ίδια επίπεδα, πράγμα που θεωρείται σημαντικό, αν συνυπολογίσει κάποιος τις σημαντικές προσφορές των προϊόντων σε αξία το περασμένο έτος.

 Πίνακας 1: Πωλήσεις εντομοαπωθητικών σε όγκο (σε χιλ. τεμ.)

 Κατηγορία  12μηνο έως Δεκέμβριο 2009  12μηνο έως Δεκέμβριο 2010  Ποσοστιαία μεταβολή (%)
 Εντομοαπωθητικά ιδιωτικής ετικέτας  271,3  244,4  -9,9%
 Σύνολο  9.275,0  8.868,0  -4,4%
 Σημείωση: Καταστήματα τροφίμων (εξαιρουμένου του Σκλαβενίτη) άνω των 100 τμ σε ηπειρωτική Ελλάδα, Πελοπόννησο και Κρήτη.

 Πηγή: Nielsen Scan Track


 Πίνακας 2: Πωλήσεις εντομοαπωθητικών σε αξία (σε χιλ. ευρώ)

 Κατηγορία  12μηνο έως Δεκέμβριο 2009  12μηνο έως Δεκέμβριο 2010  Ποσοστιαία μεταβολή (%)
 Εντομοαπωθητικά ιδιωτικής ετικέτας  573,8  542,4  -5,5%
 Σύνολο  31.161,0  31.587,0  1,4%
 Σημείωση: Καταστήματα τροφίμων (εξαιρουμένου του Σκλαβενίτη) άνω των 100 τμ σε ηπειρωτική Ελλάδα, Πελοπόννησο και Κρήτη.

 Πηγή: Nielsen Scan Track


Η κατηγορία των εντομοκτόνων επηρεάζεται ιδιαίτερα από τις καιρικές συνθήκες. Το μακρύ ελληνικό καλοκαίρι, σε συνδυασμό με την έντονη υγρασία και την πλούσια βλάστηση σε ορισμένες περιοχές, ευνοούν την ανάπτυξη πληθυσμών εντόμων, άρα καθιστούν επιτακτική την ανάγκη εξολόθρευσής τους.

Στην αρχή μιας σεζόν σε δύσκολη χρονιά, τα στελέχη των προμηθευτριών εταιρειών στα προϊόντα της κατηγορίας τηρούν στάση αναμονής, διστάζοντας να κάνουν προβλέψεις. Το 2011 ξεκίνησε με αρνητικές ενδείξεις για την κατηγορία, ωστόσο αυτό δεν θεωρείται μη αναστρέψιμο, αφού η σεζόν ανοίγει περίπου στα τέλη του Απριλίου ή στις αρχές του Μαΐου.

Από τη μια πλευρά τα επώνυμα προϊόντα εξακολουθούν να διατηρούν τη δύναμη και την αξιοπιστία τους –αντίθετα με πολλές άλλες προϊοντικές κατηγορίες–, ενώ από την άλλη πλευρά, η οικονομική κρίση υποχρεώνει τον καταναλωτή σε συνεχείς περικοπές αγορών. «Μένει να δούμε στην πράξη τι θα γίνει τελικά» σημειώνει στέλεχος μεγάλης εταιρείας. Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, πάντως, οι αισιόδοξες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για διατήρηση των πωλήσεων στα ίδια επίπεδα με τα περυσινά.

Στοπ στην καινοτομία, λόγω... αδειοδοτήσεων
Η αγορά της κατηγορίας είναι συγκεντρωμένη στα χέρια λίγων και ισχυρών παιχτών, που ελέγχουν άνω του 90% των πωλήσεων. Η SC Johnson με τα προϊόντα Raid, Baygon, Autan και Off, η Εύρηκα με το Aroxol, η Γρ. Σαράντης με το Teza και η Sara Lee Household & Body Care με το Vapona είναι οι τέσσερις βασικοί παίχτες, ενώ στην κατηγορία διαθέτουν παρουσία και άλλοι, όπως η Κώστας Παπαέλληνας με το Spira Mat.

Σε εξέλιξη βρίσκεται η πώληση του brand Vapona, της Sara Lee στην εταιρεία SC Johnson. Μέχρι στιγμής η πώληση δεν έχει εγκριθεί, καθώς εξετάζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, προκειμένου να δοθεί το πράσινο φως. Πάντως, η επικείμενη πώληση αναμένεται να επιφέρει νέες ανακατατάξεις στην κατηγορία.

Σημαντικό πρόβλημα στην ανάπτυξη της αγοράς προκαλούν οι επιπλοκές που είχαν δημιουργηθεί στο θέμα των αδειοδοτήσεων από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Οι όποιες καινοτομίες στα ράφια των σούπερ μάρκετ αφορούν περισσότερο στις συσκευασίες παρά τις φόρμουλες των προϊόντων. Στέλεχος της αγοράς εκτιμά ότι το θέμα των αδειοδοτήσεων βαίνει προς επίλυση.

Οι τάσεις ανά υποκατηγορία
Η κατηγορία των κατσαριδοκτόνων παρουσιάζει την υψηλότερη άνοδο, ενώ στην κατηγορία των εντομοκτόνων για ιπτάμενα έντομα, τη μεγαλύτερη ανάπτυξη έχουν τα υγρά εντομοαπωθητικά. Σημαντική διψήφια άνοδο παρουσιάζουν και τα εντομοαπωθητικά εξωτερικού χώρου (φιδάκια), άνοδος που αποδίδεται στην αύξηση των κουνουπιών πέρυσι σε ορισμένες περιοχές, αλλά και στη χαμηλή τιμή τους.

Σύμφωνα με στοιχεία εταιρειών, βασισμένα σε μετρήσεις της SymphonyIRI, το 36,6% της συνολικής αγοράς, δηλαδή περίπου 12,4 εκατ. ευρώ, αφορά στις πωλήσεις εντομοαπωθητικών (υγρά, ταμπλέτες, κρέμες σώματος, εντομοαπωθητικά κεριά εξωτερικού χώρου). Τα εντομοκτόνα για ιπτάμενα και έρποντα έντομα αποτελούν το 30,8% της συνολικής αγοράς, δηλαδή περίπου 10,4 εκατ. ευρώ, ενώ το μερίδιο σε αξία της αγοράς των σκοροκτόνων είναι 28,2% δηλαδή 9,6 εκατ. ευρώ. Την αγορά συμπληρώνουν τα προϊόντα κατά του σκόρου τροφίμων και άλλα μικρότερων υποκατηγοριών, που καταλαμβάνουν το 4,4% της συνολικής αγοράς.

Βασική υποκατηγορία στα εντομοκτόνα προϊόντα παραμένουν τα κατσαριδοκτόνα, με τζίρο 7,6 εκατ. ευρώ το 2010, ενώ οι πωλήσεις των προϊόντων καταπολέμησης των ιπταμένων εντόμων κυμάνθηκε στα 2,84 εκατ. ευρώ. Η υποκατηγορία των τελευταίων κινήθηκε ανοδικά –κατά 1,7% πέρυσι, σε σχέση με το 2009. Επίσης, τα κατσαριδοκτόνα σημείωσαν άνοδο 6,1%, σε σχέση με το 2009.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, στην αγορά των εντομοαπωθητικών η μεγαλύτερη υποκατηγορία είναι των υγρών εντομοαπωθητικών, με τζίρο πέρυσι 5,6 εκατ. ευρώ. Την ακολούθησαν τα προϊόντα σε ταμπλέτα, ο τζίρος των οποίων πέρυσι έφτασε τα 4,35 εκατ. ευρώ. Τα εντομοαπωθητικά εξωτερικού χώρου, μια μικρή σε μέγεθος υποκατηγορία, κινούνται με ανοδική τάση πωλήσεων.

Στα σκοροκτόνα η κατηγορία παρουσίασε μια κάμψη 6,5% σε αξία, η οποία αποδίδεται στις επιθετικές προσφορές. Η βασική υποκατηγορία τους είναι τα gel, που κατέχουν το 34% της αγοράς. Τα σκοροκτόνα χαρτάκια έχουν μερίδιο 17% και οι κρεμάστρες 22%. Την κατηγορία των προϊόντων αντιμετώπισης του σκόρου συμπληρώνουν τα Sachets με 14% και άλλες μικρότερες υποκατηγορίες.

Εξαιρετικά επιθετικά προωθητικά προγράμματα
Στελέχη της αγοράς σημειώνουν ότι στην παρούσα οικονομική συγκυρία, ο παράγοντας «τιμή του προϊόντος» παίζει όχι πρωταρχικό, αλλά σίγουρα καθοριστικό ρόλο για την επιλογή προϊόντος. Ο καταναλωτής, ευρισκόμενος μπροστά στο ράφι, εκτιμάται ότι πρώτα αποφασίζει για το ποιες μάρκες θεωρεί αποτελεσματικές και αξιόπιστες κι ύστερα επιλέγει μεταξύ αυτών το προϊόν που θα αγοράσει, με βάση το ποια έχει την πιο δελεαστική προσφορά.

Από τη μια πλευρά, οι καταναλωτές είναι «κουμπωμένοι», από την άλλη οι εταιρείες προσπαθούν να συγκρατήσουν τα μερίδιά τους, με προωθητικές ενέργειες στα σούπερ μάρκετ και τηλεοπτική διαφήμιση. Όπως σημειώνει στέλεχος μεγάλης εταιρείας του κλάδου, «το αντίδοτο στην κρίση θα είναι και φέτος ένα πλάνο δυνατών προσφορών στα ράφια, αλλά και οι δυνατές μάρκες με πιστότητα καταναλωτή και δοκιμασμένη στρατηγική στη διάρκεια του χρόνου».

Οι προμηθεύτριες εταιρείες εκτιμάται ότι προετοιμάζουν φέτος πλάνα εξαιρετικά «επιθετικών» προωθητικών ενεργειών, επικεντρωμένα στην έκπτωση τιμής, στην προσφορά δωρεάν προϊόντος και την παροχή ειδικών πακέτων. Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν, πάντως, ότι οι καταναλωτές δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για προωθητικές ενέργειες εκπτωτικού χαρακτήρα, σε σχέση με τις ενέργειες άλλων μορφών. Εκφράζουν, πάντως, την ανησυχία τους για την επίδραση που θα έχει στις πωλήσεις το γεγονός ότι οι προσφορές τείνουν πλέον να γίνουν μόνιμες.

Τοποθέτηση ανά υποκατηγορία
Όπως τόνισε στο σελφ σέρβις στέλεχος μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ, η τοποθέτηση των προϊόντων της κατηγορίας στο ράφι γίνεται αξιοκρατικά. «Είναι σημαντικό τα προϊόντα να τοποθετούνται με βάση τα μερίδια που κατέχουν στην κατηγορία», τονίζει, προσθέτοντας ότι «είναι σημαντικό οι διαφορετικές υποκατηγορίες να είναι ευδιάκριτες στο ράφι, να μπορεί ο πελάτης να συγκρίνει εύκολα τα διαφορετικά προϊόντα της ίδιας υποκατηγορίας. Γι αυτό επιδιώκουμε την τοποθέτηση των προϊόντων ανά υποκατηγορία κι όχι ανά εταιρεία, ώστε να μην δημιουργείται σύγχυση στον καταναλωτή».

Κερδίζουν τα «πράσινα» προϊόντα
Μεγάλη μερίδα των καταναλωτών τα τελευταία χρόνια αναζητούν εντομοκτόνα και εντομοαπωθητικά που είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον και δεν αφήνουν κατάλοιπα, ιδιαίτερα όταν χρησιμοποιούνται σε χώρους όπου υπάρχουν μικρά παιδιά ή κατοικίδια ζώα. Είναι ενδεικτικό ότι τα προϊόντα με φυσικές πυρεθρίνες που λανσάρισε η Εύρηκα αναπτύχθηκαν σε αξία κατά 18% το 2010, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, παρουσίασαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στην υποκατηγορία των κατσαριδοκτόνων με άνοδο 27,4% και στα φιδάκια με άνοδο 43%. Οι φυσικές πυρεθρίνες προέρχονται από ένα είδος χρυσάνθεμου, γνωστό για τις εντομοαπωθητικές του ιδιότητες, ενώ βιοαποικοδομούνται εύκολα.

σελφ σερβις (T. 405)
« 1 2 3 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION