σελφ σερβις - Επενδύσεις «κόντρα» στην οικονομική κρίση

Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Επενδύσεις «κόντρα» στην οικονομική κρίση

24 Δεκεμβρίου 2010 | 11:08 Γράφει ο Γιώργος  Μανέτας Topics: Αγορά

Επενδύσεις «κόντρα» στην οικονομική κρίση

Και όμως, κάποιοι επενδύουν! Αυτή θα μπορούσε να είναι η απάντηση σε όσους θεωρούν πως η οικονομική κρίση συνιστά γενικό κανόνα αποθάρρυνσης των επενδύσεων. Παρά τις δυσκολίες και τα εμπόδια, που οδηγούν στην «έξοδο» ισχυρούς πολυεθνικούς ομίλους (πχ Aldi, Fnac), υπάρχουν επιχειρήσεις που συνεχίζουν να επενδύουν αρκετά εκατομμύρια ευρώ, προκειμένου να επεκτείνουν και να ενισχύσουν τη θέση τους στην αγορά εις βάρος, ενδεχομένως, των πιο αδύναμων.

Tο ύψος των προϋπολογιζόμενων επενδύσεών τους στα επόμενα χρόνια δείχνει και κάτι άλλο: την εμπιστοσύνη τους ότι η ελληνική οικονομία μπορεί να «γυρίσει σελίδα». Αποδεικνύει, κυρίως, παρά τα όσα περί του αντιθέτου ακούγονται τελευταία ότι η εγχώρια αγορά εξακολουθεί να εμφανίζει τεράστια δυναμική σε σύγκριση με τις υπόλοιπες των γειτονικών κρατών. Ωστόσο, ζητούν επιτακτικά από την πολιτεία τη λήψη μέτρων ενθάρρυνσης των αναπτυξιακών επενδύσεων, που συνοψίζονται σε γενικές γραμμές στη δημιουργία ενός σταθερού φορολογικού συστήματος, στην απλοποίηση των συναλλαγών με το Δημόσιο, με όρους διαφάνειας και στην καταπολέμηση της γραφειοκρατίας.

Αθηναϊκή Ζυθοποιία
Η στήριξη της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας είναι πρωταρχικός στόχος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σύμφωνα με στελέχη της. Η θυγατρική της ολλανδικής πολυεθνικής Heineken σκοπεύει να επενδύσει συνολικά 72 εκατ. ευρώ την τριετία 2011-2013, μετά τα 20 εκατ. ευρώ το 2010, τα 17 εκατ. ευρώ το 2009 και τα 24 εκατ. ευρώ το 2008. Το επενδυτικό της πρόγραμμα επικεντρώνεται κυρίως στην τακτική ανανέωση του εξοπλισμού, σε υλικά συσκευασίας, σε περιβαλλοντικά έργα, καθώς και στην περαιτέρω θωράκιση της ανταγωνιστικότητας των εργοστασίων, μέσω και της ανάπτυξης των δεξιοτήτων του προσωπικού τους.

Τη δεκαετία 1997-2007 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία επένδυσε περισσότερα από 370 εκατ. ευρώ στη βελτίωση και ανανέωση του εξοπλισμού της, με αποτέλεσμα οι εγκαταστάσεις της να θεωρούνται από τις πιο σύγχρονες και παραγωγικές στην Ευρώπη. Η εταιρεία δεσμεύεται να συνεχίσει δυναμικά την παρουσία της στην ελληνική αγορά, μέσω των τεσσάρων εργοστασίων της, με επενδύσεις που θα ωφελήσουν τόσο τους περίπου 1.200 εργαζομένους της, όσο και τους υπόλοιπους συμμέτοχους (πελάτες, συνεργάτες, τοπική κοινωνία, έλληνες καταναλωτές).

Μύθος Ζυθοποιία
Μακροπρόθεσμα ισχυρός εταίρος στην ελληνική αγορά μπίρας δηλώνει η Μύθος Ζυθοποιία, η οποία προγραμματίζει επενδύσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ μέσα στα επόμενα τρία με πέντε χρόνια, με στόχο τον διπλασιασμό του μεριδίου της. Οι επενδύσεις αφορούν σε προωθητικές ενέργειες στα ισχυρά σήματά της (Μύθος, Kaiser, Calsberg), στην τοποθέτηση ψυγείων στην αγορά και στην ενίσχυση του τμήματος πωλήσεων με επιπλέον προσωπικό.

Επίσης, σχεδιάζει τον εκσυγχρονισμό του εργοστασίου της στη Σίνδο, ενώ εξετάζει τρόπους για τη μεταφορά της παραγωγής της μπίρας Calsberg στην Ελλάδα. Όπως τονίζει ο κ. Soren Brinck, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, «ο όμιλος Carlsberg πιστεύει στις σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας και γι’ αυτό θα επενδύσουμε στην επέκταση των εργασιών μας».

Tο ύψος των προϋπολογιζόμενων επενδύσεών τους στα επόμενα χρόνια δείχνει και κάτι άλλο: την εμπιστοσύνη τους ότι η ελληνική οικονομία μπορεί να «γυρίσει σελίδα». Αποδεικνύει, κυρίως, παρά τα όσα περί του αντιθέτου ακούγονται τελευταία ότι η εγχώρια αγορά εξακολουθεί να εμφανίζει τεράστια δυναμική σε σύγκριση με τις υπόλοιπες των γειτονικών κρατών. Ωστόσο, ζητούν επιτακτικά από την πολιτεία τη λήψη μέτρων ενθάρρυνσης των αναπτυξιακών επενδύσεων, που συνοψίζονται σε γενικές γραμμές στη δημιουργία ενός σταθερού φορολογικού συστήματος, στην απλοποίηση των συναλλαγών με το Δημόσιο, με όρους διαφάνειας και στην καταπολέμηση της γραφειοκρατίας.

Αθηναϊκή Ζυθοποιία
Η στήριξη της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας είναι πρωταρχικός στόχος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σύμφωνα με στελέχη της. Η θυγατρική της ολλανδικής πολυεθνικής Heineken σκοπεύει να επενδύσει συνολικά 72 εκατ. ευρώ την τριετία 2011-2013, μετά τα 20 εκατ. ευρώ το 2010, τα 17 εκατ. ευρώ το 2009 και τα 24 εκατ. ευρώ το 2008. Το επενδυτικό της πρόγραμμα επικεντρώνεται κυρίως στην τακτική ανανέωση του εξοπλισμού, σε υλικά συσκευασίας, σε περιβαλλοντικά έργα, καθώς και στην περαιτέρω θωράκιση της ανταγωνιστικότητας των εργοστασίων, μέσω και της ανάπτυξης των δεξιοτήτων του προσωπικού τους.

Τη δεκαετία 1997-2007 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία επένδυσε περισσότερα από 370 εκατ. ευρώ στη βελτίωση και ανανέωση του εξοπλισμού της, με αποτέλεσμα οι εγκαταστάσεις της να θεωρούνται από τις πιο σύγχρονες και παραγωγικές στην Ευρώπη. Η εταιρεία δεσμεύεται να συνεχίσει δυναμικά την παρουσία της στην ελληνική αγορά, μέσω των τεσσάρων εργοστασίων της, με επενδύσεις που θα ωφελήσουν τόσο τους περίπου 1.200 εργαζομένους της, όσο και τους υπόλοιπους συμμέτοχους (πελάτες, συνεργάτες, τοπική κοινωνία, έλληνες καταναλωτές).

Μύθος Ζυθοποιία
Μακροπρόθεσμα ισχυρός εταίρος στην ελληνική αγορά μπίρας δηλώνει η Μύθος Ζυθοποιία, η οποία προγραμματίζει επενδύσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ μέσα στα επόμενα τρία με πέντε χρόνια, με στόχο τον διπλασιασμό του μεριδίου της. Οι επενδύσεις αφορούν σε προωθητικές ενέργειες στα ισχυρά σήματά της (Μύθος, Kaiser, Calsberg), στην τοποθέτηση ψυγείων στην αγορά και στην ενίσχυση του τμήματος πωλήσεων με επιπλέον προσωπικό.

Επίσης, σχεδιάζει τον εκσυγχρονισμό του εργοστασίου της στη Σίνδο, ενώ εξετάζει τρόπους για τη μεταφορά της παραγωγής της μπίρας Calsberg στην Ελλάδα. Όπως τονίζει ο κ. Soren Brinck, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, «ο όμιλος Carlsberg πιστεύει στις σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας και γι’ αυτό θα επενδύσουμε στην επέκταση των εργασιών μας».


Ελαΐς Unilever
Επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 14 εκατ. ευρώ έως το τέλος του 2011 υλοποιεί η Ελαΐς Unilever, επιδιώκοντας την εμπορική και παραγωγική επέκτασή της. Σε αυτό εντάσσεται και η νέα μονάδα παραγωγής Μαργαρίνης στο εργοστάσιο στο Ρέντη, επενδυτικού κόστους 6 εκατ. ευρώ, που εγκαινίασε πρόσφατα.

Παράλληλα, δρομολογεί τη μεταφορά κι άλλων γραμμών παραγωγής στη συγκεκριμένη μονάδα από το Σχηματάρι, ενώ στα σχέδια της είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου ψυκτικού κέντρου αποθήκευσης. Βασική επιδίωξη είναι το συγκεκριμένο εργοστάσιο να ενδυναμώσει τη θέση του στο δίκτυο παραγωγικών μονάδων της Unilever διεθνώς, ώστε να παράγει προϊόντα και για άλλες εταιρείες του ομίλου.

Στο μεταξύ, συνεχίζονται οι διαδικασίες για τη μετατροπή των εγκαταστάσεων στο Σχηματάρι σε κέντρο αποθήκευσης και διανομής τροφίμων. Οι παραπάνω επενδύσεις έκλεισαν οριστικά το θέμα της πώλησης των προϊόντων Άλτις, Φλώρα, Sol, Φυτίνη και Pummaro, επισφραγίζοντας την αλλαγή στρατηγικής του πολυεθνικού ομίλου στην Ελλάδα, στην κατεύθυνση της αναβάθμισης της ελληνικής θυγατρικής του.

Υπενθυμίζουμε πως σχετικά πρόσφατα η Ελαΐς Unilever εξαγόρασε τον τομέα παγωτού της ΕΒΓΑ, οπότε έγινε ο αδιαφιλονίκητος πρωταγωνιστής στην εν λόγω κατηγορία προϊόντων, με μερίδιο άνω του 43% και τζίρο που πλησιάζει τα 70 εκατ. ευρώ.

Nestle Eλλάς
Η διατήρηση και η ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητάς της εν μέσω οικονομικής κρίσης είναι κορυφαία προτεραιότητα της Nestle Ελλάς. Για το σκοπό αυτό η ελβετική εταιρεία τροφίμων επενδύει στη χώρα μας κατά μέσο όρο περίπου 10 εκατ. ευρώ ετησίως, για την αναβάθμιση και συντήρηση των γραμμών παραγωγής. Οι επενδύσεις αυτές αναμένεται να συνεισφέρουν σημαντικά στην προσπάθεια που καταβάλλει η εταιρεία για τη μείωση και συγκράτηση του κόστους παραγωγής.

Ο διευθύνων σύμβουλός της, κ. Laurent Dereux, υπενθυμίζοντας την παρουσία της εταιρείας στην εγχώρια αγορά, 75 χρόνια, τονίζει: «Παρά τις δυσκολίες, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στα εργοστάσια, τις μάρκες και τους ανθρώπους μας στην Ελλάδα». Η εταιρεία διαθέτει τέσσερα εργοστάσια στη χώρα και απασχολεί 1.060 ανθρώπους.

Creta Farms
Δυναμικό «come back» σε Ελλάδα και εξωτερικό επιδιώκει ο όμιλος της Creta Farms, σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες της, αδερφούς Δομαζάκη. Στο πλαίσιο αυτό, η κρητική αλλαντοβιομηχανία λανσάρισε νέα καινοτόμα προϊόντα από τη σειρά Εν Ελλάδι (προϊόν τύπου μπέικον από γαλοπούλα και μπέικον χοιρινό καπνιστό σε φέτες, με μόλις 5% και 17% λιπαρά αντίστοιχα) και μείωσε τις τιμές της σε αρκετούς κωδικούς έως 30% στην εγχώρια αγορά. Ο ανταγωνισμός στον χώρο των αλλαντικών χτυπάει «κόκκινο» και η μείωση των τιμών αποτελεί μονόδρομο για τις επιχειρήσεις, που θέλουν να διατηρήσουν την παρουσία και τη θέση τους στην αγορά.

Ταυτόχρονα, ο όμιλος επισπεύδει την υλοποίηση των επενδυτικών του σχεδίων στο εξωτερικό, ώστε να εκμεταλλευτεί την ανάκαμψη της διεθνούς οικονομίας. Ειδικότερα, απέκτησε επιπλέον μερίδιο 30% στη θυγατρική του στις ΗΠΑ, έναντι 4 εκατ. δολαρίων, ελέγχοντας πλέον το 80%, και συμφώνησε με τον σουηδικό κολοσσό στον χώρο των αλλαντικών Parsons AB τη σύσταση κοινής εταιρείας, για την επέκταση των δραστηριοτήτων σε Σουηδία, Δανία, Φινλανδία και στις χώρες της Βαλτικής (Λιθουανία, Εσθονία, Λετονία) –ήτοι σε αγορές αξίας 5 δισ. ευρώ.

Μύλοι Λούλη
Στην αναβάθμιση του εργοστασίου της στο Κερατσίνι εστιάζει τις προσπάθειές της η Μύλοι Λούλη, προκειμένου να ενισχύσει περαιτέρω την παραγωγική ικανότητά της. Η επένδυση αυτή αναμένεται να ξεπεράσει τα 13 εκατ. ευρώ, απαραίτητη ωστόσο προϋπόθεση είναι να εξασφαλίσει πρώτα όλες τις απαραίτητες άδειες, ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες.

Η εταιρεία ολοκλήρωσε την προηγούμενη διετία επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ, που αφορούσαν στη δημιουργία μύλου στη Σούρπη Μαγνησίας για την παραγωγή βιολογικών αλεύρων, στην απόκτηση μηχανών συσκευασίας των προϊόντων, καθώς και στην αναδιάρθρωση των αποθηκευτικών εγκαταστάσεων.

Έμφαση επίσης θα δώσει η εταιρεία στον τομέα των βιολογικών αλεύρων, ώστε η γκάμα τους να εμπλουτισθεί με περισσότερες ποικιλίες (άσπρο, κίτρινο, ολικής, σιμιγδάλι). Ταυτόχρονα, γίνονται προσπάθειες και στον τομέα της χονδρικής, με την προώθηση ενός νέου αλευριού, του λεγόμενου smart mix (και ολικής αλέσεως), το οποίο χρειάζεται μόνο την προσθήκη νερού.

Λουξ Μαρλαφέκας
Με αμείωτη ένταση θα συνεχίσει τις επενδύσεις της η Λουξ Μαρλαφέκας το 2011, οπότε αναμένεται ότι θα ολοκληρωθεί η καθετοποίηση της παραγωγής πλαστικής φιάλης στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Κεφαλόβρυσο, καθώς και η είσοδός της στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού.

Αθροιστικά οι προαναφερόμενες επενδύσεις, σύμφωνα με τον κ. Γιάννη Μαρλαφέκα, πρόεδρο της εταιρείας, θα ξεπεράσουν τα 6 εκατ. ευρώ και θα της δώσουν σημαντικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού της. Τα προηγούμενα χρόνια η Λουξ ολοκλήρωσε την αναβάθμιση των γραμμών παραγωγής της στο εργοστάσιο του Αιγίου, προϋπολογισμού ύψους 6 εκατ. ευρώ.

Επισημαίνεται ότι η οικογένεια Μαρλαφέκα αναμένει την ένταξη επενδυτικού σχεδίου της ύψους 33 εκατ. ευρώ στον Αναπτυξιακό Νόμο, προκειμένου να ξεκινήσει η παραγωγή ενός νέου καινοτόμου προϊόντος στον τομέα των αναψυκτικών.

σελφ σερβις (T. 401)
« 1 2 3 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION