σελφ σερβις - Ρύζι-όσπρια: Προσδοκίες για μια καλή χρονιά

Σάββατο, 25 Νοεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Ρύζι-όσπρια: Προσδοκίες για μια καλή χρονιά

26 Φεβρουαρίου 2010 | 00:00 Γράφει η Ελενα  Καραντζίκου Topics: Special Reports,Προϊόντα,Τρόφιμα/Ποτά

Ρύζι-όσπρια: Προσδοκίες για μια καλή χρονιά

Θετικές είναι οι προσδοκίες για τις πωλήσεις των κατηγοριών οσπρίων και του ρυζιού το τρέχον έτος, παρά τη μικρή υποχώρηση πωλήσεων που καταγράφηκε το 2009. Σημαντικότερες εκτιμάται ότι είναι οι προοπτικές ανάπτυξης για την κατηγορία του ρυζιού, καθώς η κατά κεφαλήν κατανάλωση του προϊόντος που υπολογίζεται σε 5,5 κιλά ετησίως δεν θεωρείται ιδιαίτερα υψηλή. Αντίθετα, η κατανάλωση οσπρίων, που υπολογίζεται σε περίπου 3,5-4 κιλά, θεωρείται αρκετά υψηλή σε σχέση με άλλες χώρες του εξωτερικού.

Στην κατηγορία των οσπρίων ιδιαίτερα θετικές κρίνονται οι προοπτικές για τα προϊόντα ελληνικής παραγωγής, καθώς θεωρούνται ανώτερης ποιότητας. Μια ανάλογη τάση καταγράφεται -αν και σε μικρότερο βαθμό- και στην κατηγορία του ρυζιού, όμως εδώ το τελευταίο έτος κέρδισαν έδαφος οι υποκατηγορίες που διευκολύνουν την καθημερινότητα του καταναλωτή (πχ προβρασμένο ρύζι).

Ρύζι: σταθερότητα πωλήσεων το 2009
Μικρή πτώση παρουσίασαν οι πωλήσεις ρυζιού το προηγούμενο έτος, έναντι του 2008, ύστερα από αρκετές χρονιές αύξησης. Ειδικότερα, αν και οι πωλήσεις ρυζιού είχαν διευρυνθεί κατά 4,8% το 2007 και περίπου κατά 4% τα αμέσως προηγούμενα χρόνια, το 2008 οι πωλήσεις παρουσίασαν αύξηση μόνο σε αξία (7%), ενώ παρέμειναν αναλλοίωτες σε όγκο, γεγονός που αποδίδεται στις συνεχείς ανατιμήσεις του προϊόντος.

Η υποκατηγορία του λευκού ρυζιού εκτιμάται ότι σημείωσε μικρή πτώση σε πωλήσεις, ενώ μικρή αύξηση σημείωσε η υποκατηγορία του parboiled ρυζιού. Η σημαντικότερη πτώση εκτιμάται, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, ότι σημειώθηκε στην υποκατηγορία του αρωματικού ρυζιού. Τα προϊόντα της συγκεκριμένης υποκατηγορίας είναι πιο ακριβά σε σχέση με αυτά των υπόλοιπων και, κατά συνέπεια, θεωρούνται πιο ευαίσθητα στην οικονομική ύφεση και στις περικοπές που κάνει ο καταναλωτής σε αγορές στο σούπερ μάρκετ.

 Πίνακας 1: Πωλήσεις ρυζιού σε όγκο (σε τόνους)

 Είδος

 2007

 2008

 Κυλιόμενο 12μηνο-27/12/08

 Κυλιόμενο 12μηνο-27/12/09

 Μεταβολή

 Parboiled

 6.125

 6.203

 6.203

 6.292

 1,4%

 Λευκό ρύζι

 10.702

 10.726

 10.726

 10.651

 -0,7%

 Σύνολο

 16.827

 16.929

 16.929

 16.943

 0,1%

 Πηγή: IRI Hellas



 Πίνακας 2: Πωλήσεις ρυζιού σε αξία (σε χιλ. ευρώ)

 Είδος

 2007

 2008

 Κυλιόμενο 12μηνο-27/12/08

 Κυλιόμενο 12μηνο-27/12/09

 Μεταβολή

 Parboiled

 18.628

 20.073

 20.073

 21.708

 8,1%

 Λευκό ρύζι

 25.802

 27.581

 27.581

 29.677

 7,6%

 Σύνολο

 44.430

 47.654

 47.654

 51.385

 7,8%

 Πηγή: IRI Hellas


Στον αντίποδα, τη σημαντικότερη άνοδο εκτιμάται ότι σημείωσε η υποκατηγορία του προβρασμένου ρυζιού. Η άνοδος της υποκατηγορίας οφείλεται στο ότι, ως σχετικά νέα, συγκέντρωσε γύρω της το ενδιαφέρον πολλών εταιρειών μέσω του λανσαρίσματος νέων κωδικών, ενώ παράλληλα έτυχε σημαντικής επένδυσης στην επικοινωνία, κάτι που τόνωσε το αγοραστικό ενδιαφέρον.

Η κατηγορία του ρυζιού δεν υπέστη σημαντικές διαφοροποιήσεις από τις περικοπές, στις οποίες προχωρούν τα ελληνικά νοικοκυριά, οπότε δεν γνώρισε μείωση συνολικά των πωλήσεών της. Ο βασικός λόγος είναι ότι πρόκειται για ένα φτηνό προϊόν που μπορεί σε μικρές ποσότητες να χορτάσει μεγάλο αριθμό ατόμων.

 Πίνακας 3: Πωλήσεις PL ρυζιού σε όγκο (σε τόνους)

 Είδος

 2007

 2008

 Κυλιόμενο 12μηνο-27/12/08

 Κυλιόμενο 12μηνο-27/12/09

 Μεταβολή

 PL

 4.666

 5.447

 5.447

 5.826

 7,0%

 Σύνολο κατηγορίας

 16.827

 16.929

 16.929

 16.943

 0,1%

 Πηγή: IRI Hellas



 Πίνακας 4: Πωλήσεις PL ρυζιού σε αξία (σε χιλ. ευρώ)

 Είδος

 2007

 2008

 Κυλιόμενο 12μηνο-27/12/08

 Κυλιόμενο 12μηνο-27/12/09

 Μεταβολή

 PL

 7.051

 8.832

 8.832

 10.573

 19,7%

 Σύνολο κατηγορίας

 44.430

 47.654

 47.654

 51.385

 7,8%

 Πηγή: IRI Hellas


Παρά ταύτα, σημειώθηκαν ανακατατάξεις στο εσωτερικό της, καθώς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που ήδη από τα προηγούμενα χρόνια είχαν αρχίσει να παρουσιάζουν σημαντική άνοδο, αύξησαν και εδραίωσαν ένα σημαντικό μερίδιο. Εκτιμάται ότι το 2009 οι πωλήσεις του ρυζιού ιδιωτικής ετικέτας αντιπροσώπευαν μερίδιο ύψους 30% της κατηγορίας σε όγκο και 20% σε αξία.

Στην κατηγορία των οσπρίων ιδιαίτερα θετικές κρίνονται οι προοπτικές για τα προϊόντα ελληνικής παραγωγής, καθώς θεωρούνται ανώτερης ποιότητας. Μια ανάλογη τάση καταγράφεται -αν και σε μικρότερο βαθμό- και στην κατηγορία του ρυζιού, όμως εδώ το τελευταίο έτος κέρδισαν έδαφος οι υποκατηγορίες που διευκολύνουν την καθημερινότητα του καταναλωτή (πχ προβρασμένο ρύζι).

Ρύζι: σταθερότητα πωλήσεων το 2009
Μικρή πτώση παρουσίασαν οι πωλήσεις ρυζιού το προηγούμενο έτος, έναντι του 2008, ύστερα από αρκετές χρονιές αύξησης. Ειδικότερα, αν και οι πωλήσεις ρυζιού είχαν διευρυνθεί κατά 4,8% το 2007 και περίπου κατά 4% τα αμέσως προηγούμενα χρόνια, το 2008 οι πωλήσεις παρουσίασαν αύξηση μόνο σε αξία (7%), ενώ παρέμειναν αναλλοίωτες σε όγκο, γεγονός που αποδίδεται στις συνεχείς ανατιμήσεις του προϊόντος.

Η υποκατηγορία του λευκού ρυζιού εκτιμάται ότι σημείωσε μικρή πτώση σε πωλήσεις, ενώ μικρή αύξηση σημείωσε η υποκατηγορία του parboiled ρυζιού. Η σημαντικότερη πτώση εκτιμάται, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, ότι σημειώθηκε στην υποκατηγορία του αρωματικού ρυζιού. Τα προϊόντα της συγκεκριμένης υποκατηγορίας είναι πιο ακριβά σε σχέση με αυτά των υπόλοιπων και, κατά συνέπεια, θεωρούνται πιο ευαίσθητα στην οικονομική ύφεση και στις περικοπές που κάνει ο καταναλωτής σε αγορές στο σούπερ μάρκετ.

 Πίνακας 1: Πωλήσεις ρυζιού σε όγκο (σε τόνους)

 Είδος

 2007

 2008

 Κυλιόμενο 12μηνο-27/12/08

 Κυλιόμενο 12μηνο-27/12/09

 Μεταβολή

 Parboiled

 6.125

 6.203

 6.203

 6.292

 1,4%

 Λευκό ρύζι

 10.702

 10.726

 10.726

 10.651

 -0,7%

 Σύνολο

 16.827

 16.929

 16.929

 16.943

 0,1%

 Πηγή: IRI Hellas



 Πίνακας 2: Πωλήσεις ρυζιού σε αξία (σε χιλ. ευρώ)

 Είδος

 2007

 2008

 Κυλιόμενο 12μηνο-27/12/08

 Κυλιόμενο 12μηνο-27/12/09

 Μεταβολή

 Parboiled

 18.628

 20.073

 20.073

 21.708

 8,1%

 Λευκό ρύζι

 25.802

 27.581

 27.581

 29.677

 7,6%

 Σύνολο

 44.430

 47.654

 47.654

 51.385

 7,8%

 Πηγή: IRI Hellas


Στον αντίποδα, τη σημαντικότερη άνοδο εκτιμάται ότι σημείωσε η υποκατηγορία του προβρασμένου ρυζιού. Η άνοδος της υποκατηγορίας οφείλεται στο ότι, ως σχετικά νέα, συγκέντρωσε γύρω της το ενδιαφέρον πολλών εταιρειών μέσω του λανσαρίσματος νέων κωδικών, ενώ παράλληλα έτυχε σημαντικής επένδυσης στην επικοινωνία, κάτι που τόνωσε το αγοραστικό ενδιαφέρον.

Η κατηγορία του ρυζιού δεν υπέστη σημαντικές διαφοροποιήσεις από τις περικοπές, στις οποίες προχωρούν τα ελληνικά νοικοκυριά, οπότε δεν γνώρισε μείωση συνολικά των πωλήσεών της. Ο βασικός λόγος είναι ότι πρόκειται για ένα φτηνό προϊόν που μπορεί σε μικρές ποσότητες να χορτάσει μεγάλο αριθμό ατόμων.

 Πίνακας 3: Πωλήσεις PL ρυζιού σε όγκο (σε τόνους)

 Είδος

 2007

 2008

 Κυλιόμενο 12μηνο-27/12/08

 Κυλιόμενο 12μηνο-27/12/09

 Μεταβολή

 PL

 4.666

 5.447

 5.447

 5.826

 7,0%

 Σύνολο κατηγορίας

 16.827

 16.929

 16.929

 16.943

 0,1%

 Πηγή: IRI Hellas



 Πίνακας 4: Πωλήσεις PL ρυζιού σε αξία (σε χιλ. ευρώ)

 Είδος

 2007

 2008

 Κυλιόμενο 12μηνο-27/12/08

 Κυλιόμενο 12μηνο-27/12/09

 Μεταβολή

 PL

 7.051

 8.832

 8.832

 10.573

 19,7%

 Σύνολο κατηγορίας

 44.430

 47.654

 47.654

 51.385

 7,8%

 Πηγή: IRI Hellas


Παρά ταύτα, σημειώθηκαν ανακατατάξεις στο εσωτερικό της, καθώς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που ήδη από τα προηγούμενα χρόνια είχαν αρχίσει να παρουσιάζουν σημαντική άνοδο, αύξησαν και εδραίωσαν ένα σημαντικό μερίδιο. Εκτιμάται ότι το 2009 οι πωλήσεις του ρυζιού ιδιωτικής ετικέτας αντιπροσώπευαν μερίδιο ύψους 30% της κατηγορίας σε όγκο και 20% σε αξία.

Φουντώνει η μάχη PL-επωνύμου ρυζιού
Από την πλευρά τους, και τα επώνυμα προϊόντα προχωρούν σε προωθητικές ενέργειες στο ράφι, προκειμένου να προσελκύσουν το αγοραστικό ενδιαφέρον. Όπως επισημαίνει στέλεχος μεγάλης εταιρείας του χώρου, ορισμένες επώνυμες μάρκες διατίθενται στο ράφι με μόνιμο κωδικό προσφοράς. Αντίθετα, οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου ορισμένες περιόδους του έτους προχωρούν σε επιλεκτικές προωθητικές κινήσεις.

Μέρος των πωλήσεων ρυζιού στην ελληνική αγορά αφορά σε χύμα προϊόν. Το κύριο κανάλι πώλησης χύμα ρυζιού κατώτερης ποιότητας είναι η λαϊκή αγορά, όπου απευθύνονται κατά κύριο καταναλωτές που αντιμετωπίζουν μεγάλα οικονομικά προβλήματα και θέλουν να μειώσουν το κόστος διατροφής τους στο μικρότερο δυνατόν (πχ οικονομικοί μετανάστες ή συνταξιούχοι). Χύμα ρύζι διατίθεται και από τα σούπερ μάρκετ, το οποίο και πάλι προτιμούν καταναλωτές με περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες. Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι δεν είναι δυνατόν να υπολογιστεί το μερίδιο του χύμα ρυζιού στο σύνολο των πωλήσεων.

Το χύμα ρύζι άρχισε να διατίθεται και σε άλλα κανάλια διανομής τα τελευταία χρόνια: πρόκειται για τα λεγόμενα «μοντέρνα μπακάλικα», καταστήματα που έχουν τη λογική του μπακάλικου, αλλά διαθέτουν πιο ντελικατέσσεν προϊόντα και συναντώνται κυρίως σε ορισμένες γειτονιές των μεγάλων αστικών κέντρων.

Όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς, σε αυτά διατίθεται χύμα ρύζι, αλλά σε καλή ποιότητα, το οποίο πολλοί καταναλωτές, αφού το δοκιμάσουν, το επιλέγουν και πάλι, έχοντας μείνει ικανοποιημένοι από την ποιότητά του. Τα μερίδια της συγκεκριμένης υποκατηγορίας δεν είναι γνωστά και πάλι, αλλά, σύμφωνα με εκτιμήσεις, είναι πάρα πολύ μικρά.

Όσπρια: πού οφείλεται η πτωτική τους πορεία;
Η παρατεταμένη καλοκαιρία του φετινού χειμώνα προκάλεσε πίεση στην αγορά των οσπρίων. Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι οι πωλήσεις της κατηγορίας σημείωσαν πτώση το τελευταίο 12μηνο, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών και της περιορισμένης διάρκειας του χειμώνα.

Άλλωστε, τα όσπρια στην Ελλάδα, με εξαίρεση τους γίγαντες, καταναλώνονται ως σούπα, πιάτο συνώνυμο με τις χαμηλές θερμοκρασίες για την ελληνική διατροφή. Στη μείωση της κατανάλωσης συνετέλεσε και η οικονομική κρίση, διαπίστωση που στο πρώτο άκουσμα προκαλεί εντύπωση, αφού τα όσπρια θεωρούνται «πρωτεΐνη των φτωχών» ή αλλιώς «το κρέας των φτωχών».

Εξήγηση όμως υπάρχει και μας την εμπιστεύεται μεγάλης εταιρείας του χώρου. Μπορεί τα όσπρια να διατίθενται σε χαμηλότερη τιμή απ’ ό,τι, πχ, το κρέας ή το ψάρι, αλλά «η οικονομική ύφεση επηρέασε την κατηγορία συνολικά. Πλέον, ο καταναλωτής θα αγοράσει την ποσότητα που χρειάζεται ίσα-ίσα για να μαγειρέψει άμεσα και δεν θα αποθηκεύσει επιπλέον προϊόν».

Επιπλέον, είναι φανερή μια τάση προς πιο οικονομικά προϊόντα, όπως τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, κάτι που δημιουργεί πιέσεις στην αγορά των επώνυμων προϊόντων.

Ελληνικά όσπρια: ακριβά αλλά αξιόπιστα
Ξεκάθαρη είναι η καταναλωτική τάση υπέρ των ελληνικών οσπρίων. Αν και η τιμή τους είναι ακριβότερη σε σχέση με τα εισαγόμενα, οι Έλληνες καταναλωτές τα προτιμούν, καθώς έχουν επιπλέον ποιοτικά χαρακτηριστικά (πχ είναι πιο βραστερά και πιο νόστιμα σε σχέση με τα εισαγόμενα).

Τα ελληνικά όσπρια εκτιμάται ότι αντιπροσωπεύουν περίπου το 25% του συνόλου των πωλήσεων στην αγορά, με ανοδικές τάσεις. Η διαφορά τιμής οφείλεται, όπως εξηγούν παράγοντες της αγοράς, στο ότι οι γεωργικοί κλήροι είναι μικροί και ο τρόπος καλλιέργειας είναι σε πολλές περιπτώσεις παραδοσιακός (πχ σε ορισμένα προϊόντα η συγκομιδή γίνεται με το χέρι).

 Πίνακας 5: Πωλήσεις οσπρίων σε όγκο (σε τόνους)

 Είδος

 2007

 2008

 Φασόλια

 3.234

 3.297

 Φασόλια γίγαντες

 26

 25

 Φακές

 3.823

 3.843

 Φάβα

 259

 293

 Σύνολο*

 8.984

 9.016

 * Στις συνολικές πωλήσεις περιλαμβάνονται και άλλες υποκατηγορίες, όπως κριθάρι, σιτάρι και πλιγούρι

 Πηγή: IRI Hellas



 Πίνακας 6: Πωλήσεις οσπρίων σε αξία (σε χιλ. ευρώ)

 Είδος

 2007

 2008

 Φασόλια

 11.033

 12.157

 Φασόλια γίγαντες

 114

 107

 Φακές

 8.181

 8.791

 Φάβα

 723

 855

 Σύνολο*

 24.533

 26.506

 * Στις συνολικές πωλήσεις περιλαμβάνονται και άλλες υποκατηγορίες, όπως κριθάρι, σιτάρι και πλιγούρι

 Πηγή: IRI Hellas



Σε ορισμένα προϊόντα η διαφορά τιμής μπορεί να είναι έως και δύο με τρεις φορές υψηλότερη σε σχέση με το εισαγόμενο. Άρα, οι καταναλωτές που επιλέγουν τα ελληνικά όσπρια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς, «έχουν την τάση να ψάχνουν και να δίνουν βαρύτητα στην προέλευση των τροφίμων που καταναλώνουν, επομένως προτιμούν τα ελληνικά προϊόντα και δείχνουν εμπιστοσύνη στη μάρκα που τα διαθέτει στην αγορά».

Οι χαμηλές τιμές των εισαγομένων οσπρίων αποτελούν ένα μέσο πίεσης για τις τιμές των ελληνικών, ειδικότερα όταν κάποια από τα εισαγόμενα λανσάρονται ως ελληνικά, επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς. Από την πλευρά τους, στα εισαγόμενα όσπρια, ύστερα από μια έκρηξη στην τιμή της πρώτης ύλης τα προηγούμενα χρόνια, οι τιμές διατηρήθηκαν σε υψηλά επίπεδα. Στην ελληνική αγορά υπολογίζεται ότι το 75% των τυποποιημένων οσπρίων είναι εισαγόμενα.

 Πίνακας 7: Πωλήσεις PL οσπρίων σε όγκο (σε τόνους)

 Είδος

 2007

 2008

 PL

 2.892

 3.250

 Σύνολο κατηγορίας

 8.984

 9.016

 Πηγή: IRI Hellas



 Πίνακας 8: Πωλήσεις PL οσπρίων σε αξία (σε χιλ. ευρώ)

 Είδος

 2007

 2008

 PL

 5.352

 6.796

 Σύνολο κατηγορίας

 24.533

 26.506

 Πηγή: IRI Hellas


Ιδιαίτερα υψηλές είναι οι πωλήσεις των οσπρίων ιδιωτικής ετικέτας. Υπολογίζεται ότι το μερίδιό τους στην ελληνική αγορά σήμερα ανέρχεται σε περίπου 30%. Εκτός από τα εισαγόμενα ιδιωτικής ετικέτας, στην αγορά διατίθενται και ελληνικά όσπρια ιδιωτικής ετικέτας, σε χαμηλότερες τιμές.

Προωθητικές ενέργειες
Οι προωθητικές ενέργειες στα λιανεμπορικά ράφια εξαρτώνται από το προφίλ που θέλει να χτίσει η κάθε εταιρεία. Οι μεγάλες επώνυμες εταιρείες στοχεύουν στην οικοδόμηση μακροπρόθεσμης σχέσης εμπιστοσύνης με τον καταναλωτή, γι’ αυτό και επενδύουν στην ενημέρωσή του σχετικά με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά ορισμένων προϊόντων, ενώ προχωρούν σε επιλεκτικές εκπτωτικές ενέργειες.

Αντίθετα, μικρότερες εταιρείες, στην προσπάθειά τους ν’ αποσπάσουν πρόσκαιρα μερίδια, συχνά καταφεύγουν σε σημαντικές εκπτωτικές ενέργειες (πχ «1+1» δώρο), με αποτέλεσμα να απαξιώνεται η κατηγορία, σύμφωνα με τις επισημάνσεις των στελεχών.

Ελληνικά όσπρια: ανάγκη συνεργασίας λιανεμπορίου-βιομηχανίας
Οι τομείς, στους οποίους μπορεί να οικοδομηθεί μια συνεργασία της βιομηχανίας με το λιανεμπόριο, με στόχο τη μεγαλύτερη αποδοτικότητα και κερδοφορία, όπως επισημαίνει στέλεχος μεγάλης εταιρείας, είναι οι εξής:
• Η εξυγίανση/καλύτερη διαχείριση των ραφιών και των αποθηκευτικών χώρων.
• Το πιο στοχευμένο και οργανωμένο category management.
• Η επέκταση σε νέες κατηγορίες κωδικών.
• Η έμφαση στην οργανωμένη καλλιέργεια, την ποιότητα, την παράδοση.

Όπως τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Τρύφωνας Φωτιάδης, εκπρόσωπος της εταιρείας Arosis, αν το λιανεμπόριο αντιμετωπίσει τα ελληνικά όσπρια ως ξεχωριστή κατηγορία, σε σχέση με τα αντίστοιχα εξωτερικού, και τους δώσει περισσότερο χώρο στο ράφι, τότε έχει να κερδίσει πολλά:
• Αυξημένο τζίρο, λόγω της υψηλότερης τιμής των ελληνικών οσπρίων.
• Τόνωση του εισοδήματος των Ελλήνων παραγωγών, άρα και της κατανάλωσής τους.
• Ευαισθησία και στήριξη στα τοπικά προϊόντα και την ανάπτυξη της υπαίθρου.
• Προσέλκυση νέων και παλαιών καταναλωτών.

σελφ σερβις (T. 392)
« 1 2 3 4 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION