σελφ σερβις - Βόρεια Ελλάδα: Δύο ενδιαφέρουσες περιπτώσεις παραγωγής αγροδιατροφικών προϊόντων

Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Βόρεια Ελλάδα: Δύο ενδιαφέρουσες περιπτώσεις παραγωγής αγροδιατροφικών προϊόντων

19 Δεκεμβρίου 2018 | 13:06 Γράφει ο Δημήτρης  Διαμαντίδης Topics: Αγροτικά,Παραγωγή

Η επιτυχής σύνδεση της πρωτογενούς παραγωγής με την κατανάλωση, η ανάπτυξη καινοτομιών που δίνουν την δυνατότητα στα αγροδιατροφικά προιόντα να αποκτούν προστιθέμενη αξία και η τυποποίηση-συσκευασία τους, η οποία τους επιτρέπει με μεγαλύτερη ευχέρεια να τοποθετούνται στο ράφι ή το ψυγείο του σούπερ μάρκετ, αποτελούν ζητούμενα για ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις του κλάδου των τροφίμων.

Προϊόντα που επί δεκαετίες πωλούνταν χύμα ή χωρίς κάποια ιδιαίτερα καινοτομικά χαρακτηριστικά, με τη συνδρομή της επιστήμης ή με την χρήση εξελιγμένων παραγωγικών μεθόδων, στην ουσία «ξαναγεννιούνται» και γίνονται η διαφορετική πρόταση στα μάτια του καταναλωτή. Εκτός από τα σούπερ μάρκετ, τη μαζική εστίαση και τον τουριστικό κλάδο, ανάλογες παραγωγικές εμπορικές πρωτοβουλίες στον κλάδο των τροφίμων αποβλέπουν και στις εξαγωγές, οι οποίες πραγματοποιούνται ακόμη και στο πλαίσιο συνεργασιών με εγχώρια λιανεμπορικά δίκτυα, που είναι μέλη διεθνών επιχειρήσεων.

Η περίπτωση της Hellenic Premium Meat
Στο προαναφερόμενο πλαίσιο ενδιαφερόντων, μία πλήρης σειρά επώνυμων προϊόντων κρέατος από ζώα αποκλειστικά ελληνικής εκτροφής, εγχώριας παραγωγής και τυποποίησης παρουσιάζεται αυτές τις ημέρες για πρώτη φορά στην αγορά από την εταιρεία Hellenic Premium Meat. Το λανσάρισμά της έγινε στην έκθεση Meat & Grill Days 2018, που διοργανώθηκε μεταξύ 10 και 12 Νοεμβρίου στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo, στην Αττική.

Η ιδιαιτερότητα της Hellenic Premium Meat συνίσταται στο γεγονός ότι δικτυώνει μονάδες παραγωγής και σφαγεία, όπως και την τυποποίηση του ελληνικού επώνυμου κρέατος, προκειμένουν να καλύπτει τις ανάγκες της μαζικής εστίασης, αλλά και πελατών της λιανικής. Με άξονα την καινοτομία και την γνώση των αναγκών της αγοράς, η εταιρεία εισάγει μία νέα διαδικασία ωρίμασης του μοσχαρίσιου κρέατος με αιθέρια έλαια, καθώς και πρωτοποριακές τεχνικές και μεθόδους συσκευασίας του. Ειδικότερα, αξιοποιεί την παραγωγή από τρεις διαφορετικές φάρμες, οι οποίες δραστηριοποιούνται στην Θεσσαλία, την Κεντρική Μακεδονία και τη Θράκη. Τα κρέατα που έχουν επιλεγεί είναι α) μοσχάρια πιστοποιημένα βιολογικής εκτροφής, επωνυμίας Grecian Prime, από τα οποία παράγονται burgers & steaks (Porter house, T- bones, Tomahawks κλπ), ωριμασμένα με μία πρωτοποριακή τεχνική αναερόβιας ωρίμανσης με αιθέρια έλαια, λουκάνικο με βασιλικό και ελαιόλαδο, παστράμι, γύρος κ.ά. β) Μαύρος χοίρος επωνυμίας Greco Negro, από τον οποίο παράγονται γύρος, μπριζολάκια γαλλικής κοπής, σκαλοπίνια, λουκάνικα με λιαστή ντομάτα και φέτα, με ελαιόλαδο και ρίγανη, προσούτο, σαλάμι, grilled meat balls κ.ά. Σημειώνουμε ότι ο μαύρος χοίρος αποτελεί είδος της ελληνικής πανίδας γνωστό από την αρχαιότητα, είναι ημιελεύθερης εκτροφής στο δάσος κι έχει νοστιμότατο κρέας, πλούσιο σε Ω3 και Ω6 λιπαρά οξέα. γ) Ελληνικό αρνί και πρόβατο ελεύθερης εκτροφής επωνυμίας Agnus Greco από ελληνικές φυλές, κάποιες από τις οποίες θεωρούνται ότι αποδίδουν το νοστιμότερο πρόβειο κρέας στην Ευρώπη. Τα προϊόντα που παράγονται από αυτό είναι γύρος, παϊδάκια γαλλικής κοπής, σκαλοπίνια, grilled meat balls, λουκάνικα με μυζήθρα, προσούτο πρόβειο κ.λπ.

Όπως εξηγεί εκ μέρους της Hellenic Premium Meat ο κ. Νίκος Κασσαλιάς, η χώρα μας είναι δραματικά ελλειμματική σε κρέας, εμφανίζοντας συνεχώς πτωτικές τάσεις. Την ίδια στιγμή ο καταναλωτής αναζητά ελληνικό κρέας, ακολουθώντας την παγκόσμια τάση των εθνικών αγορών να αναζητούν ονομαστά ντόπια κρέατα (Scottish Pork, Irish beef, Black Angus Beef κ.ά.), η οποία τάση τα τελευταία χρόνια γιγαντώνεται. Παράλληλα, η μαζική εστίαση αναζητά συγκεκριμένα κομμάτια κρέατος και παρασκευάσματα, που καμία σχεδόν ελληνική επιχείρηση δεν μπορεί να προσφέρει, καθώς υπάρχουν διαρθρωτικά προβλήματα και αδυναμίες συντονισμού, συνεννόησης και συνεργειών.

Η Hellenic Premium Meat, τονίζει ο κ. Κασσαλιάς, ουσιαστικά γεφυρώνει τα κενά στην αλυσίδα από την παραγωγή μέχρι την κατανάλωση, τροφοδοτώντας με τα προιόντα της τα τμήματα delicatessen των σούπερ μάρκετ, αλλά και καλύπτοντας τις ειδικές απαιτήσεις της μαζικής εστίασης (τουριστικός τομέας και ξενοδοχεία), καθώς και το εξειδικευμένο κρεοπωλείο. «Η ανάπτυξη της εταιρείας αποτελεί, ταυτόχρονα, ένα μοντέλο αφενός για το πώς μπορεί να στηθεί ο πρωτογενής τομέας στην Ελλάδα, προκειμένου να έχει μέλλον, και αφετέρου για το πώς εμπλέκεται η επιστημονική κοινότητα στο εν λόγω μοντέλο», καταλήγει. Σημειώνουμε ότι στο μοσχαρίσιο κρέας η εγχώρια αγορά καλύπτεται από αμιγώς ελληνικό προϊόν μόλις σε ποσοστό περίπου 15%. Επίσης, κατά ένα 15% οι ανάγκες καλύπτονται από εισαγόμενα ζώντα ζώα, που μετά την πάροδο κάποιου διαστήματος σφάζονται.

Το υπόλοιπο 70% των εγχώρων αναγκών καλύπτεται από εισαγωγές. Στο δε χοιρινό κρέας, ελληνικό και δη με πτωτική τάση είναι το 30-35% του καταναλισκόμενου προς όφελος των εισαγωγών. Μόνο στα αμνοερίφια η χώρα έχει σχετική αυτάρκεια, αφού σε ποσοστό 80%-85% είναι ντόπια.

Προϊόντα που επί δεκαετίες πωλούνταν χύμα ή χωρίς κάποια ιδιαίτερα καινοτομικά χαρακτηριστικά, με τη συνδρομή της επιστήμης ή με την χρήση εξελιγμένων παραγωγικών μεθόδων, στην ουσία «ξαναγεννιούνται» και γίνονται η διαφορετική πρόταση στα μάτια του καταναλωτή. Εκτός από τα σούπερ μάρκετ, τη μαζική εστίαση και τον τουριστικό κλάδο, ανάλογες παραγωγικές εμπορικές πρωτοβουλίες στον κλάδο των τροφίμων αποβλέπουν και στις εξαγωγές, οι οποίες πραγματοποιούνται ακόμη και στο πλαίσιο συνεργασιών με εγχώρια λιανεμπορικά δίκτυα, που είναι μέλη διεθνών επιχειρήσεων.

Η περίπτωση της Hellenic Premium Meat
Στο προαναφερόμενο πλαίσιο ενδιαφερόντων, μία πλήρης σειρά επώνυμων προϊόντων κρέατος από ζώα αποκλειστικά ελληνικής εκτροφής, εγχώριας παραγωγής και τυποποίησης παρουσιάζεται αυτές τις ημέρες για πρώτη φορά στην αγορά από την εταιρεία Hellenic Premium Meat. Το λανσάρισμά της έγινε στην έκθεση Meat & Grill Days 2018, που διοργανώθηκε μεταξύ 10 και 12 Νοεμβρίου στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo, στην Αττική.

Η ιδιαιτερότητα της Hellenic Premium Meat συνίσταται στο γεγονός ότι δικτυώνει μονάδες παραγωγής και σφαγεία, όπως και την τυποποίηση του ελληνικού επώνυμου κρέατος, προκειμένουν να καλύπτει τις ανάγκες της μαζικής εστίασης, αλλά και πελατών της λιανικής. Με άξονα την καινοτομία και την γνώση των αναγκών της αγοράς, η εταιρεία εισάγει μία νέα διαδικασία ωρίμασης του μοσχαρίσιου κρέατος με αιθέρια έλαια, καθώς και πρωτοποριακές τεχνικές και μεθόδους συσκευασίας του. Ειδικότερα, αξιοποιεί την παραγωγή από τρεις διαφορετικές φάρμες, οι οποίες δραστηριοποιούνται στην Θεσσαλία, την Κεντρική Μακεδονία και τη Θράκη. Τα κρέατα που έχουν επιλεγεί είναι α) μοσχάρια πιστοποιημένα βιολογικής εκτροφής, επωνυμίας Grecian Prime, από τα οποία παράγονται burgers & steaks (Porter house, T- bones, Tomahawks κλπ), ωριμασμένα με μία πρωτοποριακή τεχνική αναερόβιας ωρίμανσης με αιθέρια έλαια, λουκάνικο με βασιλικό και ελαιόλαδο, παστράμι, γύρος κ.ά. β) Μαύρος χοίρος επωνυμίας Greco Negro, από τον οποίο παράγονται γύρος, μπριζολάκια γαλλικής κοπής, σκαλοπίνια, λουκάνικα με λιαστή ντομάτα και φέτα, με ελαιόλαδο και ρίγανη, προσούτο, σαλάμι, grilled meat balls κ.ά. Σημειώνουμε ότι ο μαύρος χοίρος αποτελεί είδος της ελληνικής πανίδας γνωστό από την αρχαιότητα, είναι ημιελεύθερης εκτροφής στο δάσος κι έχει νοστιμότατο κρέας, πλούσιο σε Ω3 και Ω6 λιπαρά οξέα. γ) Ελληνικό αρνί και πρόβατο ελεύθερης εκτροφής επωνυμίας Agnus Greco από ελληνικές φυλές, κάποιες από τις οποίες θεωρούνται ότι αποδίδουν το νοστιμότερο πρόβειο κρέας στην Ευρώπη. Τα προϊόντα που παράγονται από αυτό είναι γύρος, παϊδάκια γαλλικής κοπής, σκαλοπίνια, grilled meat balls, λουκάνικα με μυζήθρα, προσούτο πρόβειο κ.λπ.

Όπως εξηγεί εκ μέρους της Hellenic Premium Meat ο κ. Νίκος Κασσαλιάς, η χώρα μας είναι δραματικά ελλειμματική σε κρέας, εμφανίζοντας συνεχώς πτωτικές τάσεις. Την ίδια στιγμή ο καταναλωτής αναζητά ελληνικό κρέας, ακολουθώντας την παγκόσμια τάση των εθνικών αγορών να αναζητούν ονομαστά ντόπια κρέατα (Scottish Pork, Irish beef, Black Angus Beef κ.ά.), η οποία τάση τα τελευταία χρόνια γιγαντώνεται. Παράλληλα, η μαζική εστίαση αναζητά συγκεκριμένα κομμάτια κρέατος και παρασκευάσματα, που καμία σχεδόν ελληνική επιχείρηση δεν μπορεί να προσφέρει, καθώς υπάρχουν διαρθρωτικά προβλήματα και αδυναμίες συντονισμού, συνεννόησης και συνεργειών.

Η Hellenic Premium Meat, τονίζει ο κ. Κασσαλιάς, ουσιαστικά γεφυρώνει τα κενά στην αλυσίδα από την παραγωγή μέχρι την κατανάλωση, τροφοδοτώντας με τα προιόντα της τα τμήματα delicatessen των σούπερ μάρκετ, αλλά και καλύπτοντας τις ειδικές απαιτήσεις της μαζικής εστίασης (τουριστικός τομέας και ξενοδοχεία), καθώς και το εξειδικευμένο κρεοπωλείο. «Η ανάπτυξη της εταιρείας αποτελεί, ταυτόχρονα, ένα μοντέλο αφενός για το πώς μπορεί να στηθεί ο πρωτογενής τομέας στην Ελλάδα, προκειμένου να έχει μέλλον, και αφετέρου για το πώς εμπλέκεται η επιστημονική κοινότητα στο εν λόγω μοντέλο», καταλήγει. Σημειώνουμε ότι στο μοσχαρίσιο κρέας η εγχώρια αγορά καλύπτεται από αμιγώς ελληνικό προϊόν μόλις σε ποσοστό περίπου 15%. Επίσης, κατά ένα 15% οι ανάγκες καλύπτονται από εισαγόμενα ζώντα ζώα, που μετά την πάροδο κάποιου διαστήματος σφάζονται.

Το υπόλοιπο 70% των εγχώρων αναγκών καλύπτεται από εισαγωγές. Στο δε χοιρινό κρέας, ελληνικό και δη με πτωτική τάση είναι το 30-35% του καταναλισκόμενου προς όφελος των εισαγωγών. Μόνο στα αμνοερίφια η χώρα έχει σχετική αυτάρκεια, αφού σε ποσοστό 80%-85% είναι ντόπια.


Η περίπτωση της Φάρμας Βεζύρογλου
Στο ίδιο «μήκος κύματος», αλλά με πολύχρονη παρουσία στην αγορά σε όλο το φάσμα της χονδρικής και λιανικής, η εταιρεία «Απ΄τα Περιβόλια του Βεζύρογλου» είναι ένα αγρόκτημα με ιστορία άνω των 100 ετών στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας. Η επιχείρηση, όμως, ιδρύθηκε το 2006. Πρόκειται για μια σύνθετη, κάθετη και ολοκληρωμένη μονάδα παραγωγής, τυποποίησης και διακίνησης φρέσκων κηπευτικών, η οποία εξειδικεύεται στην παραγωγή φρέσκων φυλλωδών λαχανικών, καλύπτοντας ένα κενό στην ελληνική αγορά φρέσκων κηπευτικών.

Η εταιρεία τηρεί σύστημα πλήρους ιχνηλασιμότητας των προϊόντων της από τον σπόρο και το χωράφι έως το συσκευαστήριο και το ράφι των πελατών της.

Ειδικότερα, από το 2006 τα μαρούλια της έχουν το πιστοποιητικό GLOBALGAP, που αναφέρεται στην υιοθέτηση προδιαγραφών Ορθής Γεωργικής Πρακτικής (μέθοδοι παραγωγής, προστασία περιβάλλοντος και περιοδικοί έλεγχοι προϊόντων για την ασφάλειά τους), ενώ από το 2009 κατέχει το πιστοποιητικό ISO 22000:2005 certificate για την υιοθέτηση συστήματος σωστής λειτουργίας του συσκευαστηρίου, διακίνησης των προϊόντων και υγιεινής και ασφάλειας των προϊόντων.

Η Φάρμα Βεζύρογλου πρόσφατα ολοκλήρωσε επένδυση 3 εκατ. ευρώ σε κτίρια, εξοπλισμούς και αγροτικές εγκαταστάσεις, στο πλαίσιο των εκσυγχρονισμών προσαρμογής της στις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή και τις απαιτήσεις της αγοράς HORECA, που ζητά προϊόντα φροντισμένα, πιστοποιημένα και ιχνηλατίσιμα. Επιπλέον, τα λαχανικά της διαφέρουν από άλλες έτοιμες φρέσκες σαλάτες του εμπορίου, καθώς δεν ξεπνένονται, ώστε να έχουν μεγαλύτερο χρόνο διατήρησης στις συσκευασίες τους.

Με την κατάλληλη αγροτεχνική υποστήριξη, η προσπάθεια της εταιρείας αναπτύχθηκε σημαντικά. Σήμερα εκμεταλλεύεται περί τα 700 στρέμματα, πραγματοποιεί πωλήσεις 3.000 τόνων στη χονδρική και λιανική ετησίως, ενώ στόχος της είναι, σύμφωνα με τον επικεφαλής της επιχείρησης, κ. Αντώνη Βεζύρογλου, η αύξηση των εξαγωγών της. Σήμερα η Φάρμα Βεζύρογλου παράγει έξι διαφορετικές ποικιλίες μαρουλιών που, μέσω των λαχαναγορών Θεσσαλονίκης και Αθήνας και των λιανεμπορικών και δικτύων, διακινούνται πανελλαδικά. Μεταξύ άλλων παράγει baby leafs – σπανάκι, ρόκα, βαλεριάνα, μαρούλι, ασιατικό τατσόι. Πιο πρόσφατα εισήλθε στην παραγωγή παντζαρόφυλλων.

Τελευταία προσθήκη στο «μπουκέτο» των πράσινων προϊόντων της ήταν «Το Περιβόλι», τα baby φύλλα μαρουλιών σε γλαστράκι. Ήδη το συγκεκριμένο καινοτόμο προϊόν (φρέσκο μαρουλάκι), που το συλλέγει η ίδια η νοικοκυρά από τη γλάστρα του, όταν πρόκειται να ετοιμάσει σαλάτα, βρίσκει σταδιακά την θέση του στα σούπερ μάρκετ, καθώς απευθύνεται στους λάτρεις της σαλάτας, που αναζητούν το απόλυτα φρέσκο προϊόν για το πιάτο τους.

Η εταιρεία έχει αναπτύξει θερμοκήπια σε έκταση 65 στρεμμάτων και δικτυοκήπια σε έκταση 250 στρεμμάτων. Οι υπόλοιπες καλλιέργειές της είναι ανοικτής έκτασης. Η τυποποίηση των προϊόντων της γίνεται σε ιδιόκτητους χώρους ψυγείων, συσκευαστηρίων και αποθηκών. 

σελφ σερβις (T. 488)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION